Урок - конкурс " Найрозумніший"

Про матеріал
інтегрований урок- конкурс за підсумками з української мови та літератури за 1 семестр, де є різноманітні завдання з різних тем мови та літератури, де діти в командах виконують завдання та в кінці визначають хто найкраще засвоїв предметний матеріал, також тут є міжпредметні зв'язки з математикою, історією та природознавством
Перегляд файлу

 

Інтегрований Урок-конкурс з української мови та літератури для учнів 8 класу з інтелектуальними порушеннями

« Найрозумніший»

вчитель Антоніна Степаник

 

                                                                 2024

 

Тема уроку : Підсумок вивченого матеріалу за семестр з української мови та літератури

 

Мета уроку:

 1. Закріпити знання учнів з української мови та літератури, перевірити їхні знання з основних тем

 8  класу.

 2. Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати та синтезувати інформацію.

 3. Формувати вміння працювати в команді, бути активними учасниками конкурсу.

 4. Використовувати міжпредметні зв’язки, зокрема з математикою, історією та природознавством, для створення цікавих завдань.

 5. Підвищити мотивацію учнів до вивчення української мови та літератури.

 

Обладнання:

 • Презентація з питаннями та завданнями для конкурсу.

 • Картки для команд (з завданнями, питаннями).

 • Таблиця для підсумкових результатів.

 • Маркери, дошка, плакати з інструкціями.

 

Хід уроку:

 

1. Організаційний момент (5 хв.)

• Привітання учнів.

 • Пояснення мети уроку-конкурсу: «Сьогодні ми проведемо конкурс, де перевіримо ваші знання з української мови та літератури. Переможе команда, яка продемонструє найкращі результати!»

 • Поділ на команди. Кожна команда отримує ім’я (наприклад, «Верба», « Калина»).

 

2. Ознайомлення з умовами конкурсу (5 хв.)

 • У конкурсі буде кілька етапів:

 1. Мовний раунд — завдання на знання основних правил української мови.

 2. Літературний раунд — завдання на знання творів, авторів, літературних жанрів.

 3. Міжпредметний раунд — завдання, де використовуються знання з інших предметів (математика, історія, природознавство).

 4. Інтерактивний раунд — творче завдання, в якому команди повинні показати свою кмітливість і співпрацю.

3. Конкурсні завдання

Раунд 1: Мовний конкурс (15 хв.)

 1. Правопис:

 • Як правильно написати: на карточках дано слова, у яких невідомо, яку букву писати –е, чи – и

( село чи сило, директор чи деректор, весна чи висна…..)

 • Поставте розділові знаки у складних і простих реченнях ( даються речення на карточках, одне складне і два прості, поширені однорідними членами речень, з прийменниками та без прийменників)

  2. Морфологія:

 • Визначте число і рід іменника в реченні, та яке слово тут числівник :

 « Дванадцять братів один за одним ходять, один одного не обходять.»

«Близько шостої години вилітають із своїх гнізд горобці, згідно біологічного годинника»

• Визначте в реченні частини мови та з якого твору речення:

 « Земля наче вбралась на Різдво у білу сорочку ( М.Коцюбинський),

 « Розгнівалася стара Зима: задумала все живе на землі знищити» ( К.Ушинський)

Раунд 2: Літературний конкурс (15 хв.)

 1. Запитання до творів:

 • Хто автор збірки творів «Кобзар»?

Хто автор збірки « Народні оповідання»?

 • З якого твору цей уривок і хто його автор:

 « За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає і сонце спатоньки зове у синє море…»

« …На стежині сонце я зустрів, привітав його і запитав: - Всі народи бачиш ти з висот, всі долини і гірські шпилі.»

 • Визначте жанр твору

« Лісова пісня» Лесі Українки.

« Земля» М.Коцюбинського

 2. Герої твору:

 • Назвіть основних героїв твору Марка Вовчка « Козачка», яке справжнє ім’я письменника

 • Назвіть основних героїв твору Панаса Мирного « Морозенко», яке справжнє ім’я  письменника

Раунд 3: Міжпредметний конкурс (15 хв.)

 1. Математика:

 • Записати словами число 13678950 , 5789673

 • записати словами число що буде одержано  від ділення 45000 на 25 ; 8000000 на 20

 2. Природознавство:

 • Складіть речення, використовуючи слова:

 «сонце», «повітря», «тепло»;

 сніг, зима, мороз

 • Відгадайте загадку, яка частина мови відгадка, назвіть, який підмет і присудок у такому реченні:

 «Ішло дві матері, дві дочки і онука. Скільки ішло людей?»

« Жили собі п’ятеро синів, і в кожного з них була сестра. Скільки дітей у сімї? »

 3. Історія:

 • Як звали пана , у якого працював козачком Т.Г. Шевченко?

   За що все своє життя боровся Т.Г.Шевченко?

 • Коли відбувалися події висвітлені у оповіданні Ю.Збанацького « Дике козеня»?

    Як звали дівчину , героїню твору Павла Загребельного « Роксолана»?

Раунд 4: Інтерактивний конкурс (10 хв.)

 • Завдання: Кожна команда отримує картку з частиною вірша Т. Шевченка або відомою цитатою, яку потрібно доповнити та пояснити. (Наприклад, команда отримує початок вірша «І мертвим, і живим…», і вони мають продовжити його зміст або інтерпретувати.)

Приклад завдання:

 • Доповнити речення: «Як умру, то поховайте…»

 • Пояснити зміст цієї цитати Т. Шевченка та вказати, до якого твору вона належить.

 

4. Підсумок конкурсу та нагородження (5 хв.)

 • Підрахунок балів за всіма раундами.

 • Нагородження переможців дипломами або медалями «Найрозумніший» для кожного учасника.

 • Визначення команди-переможця та найрозумнішого гравця

5. Заключне слово вчителя (2 хв.)

• «Сьогодні ви продемонстрували відмінні знання з української мови та літератури! Кожен з вас має великий потенціал, і цей конкурс тільки підкреслив ваші здобутки. Не зупиняйтесь на досягнутому, продовжуйте вивчати українську мову та літературу!»

 

Примітки:

 • Завдання можуть бути адаптовані під рівень знань учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 листопада
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку