Урок - конкурс " Найрозумніший"

Про матеріал
інтегрований урок- конкурс за підсумками з української мови та літератури за 1 семестр, де є різноманітні завдання з різних тем мови та літератури, де діти в командах виконують завдання та в кінці визначають хто найкраще засвоїв предметний матеріал, також тут є міжпредметні зв'язки з математикою, історією та природознавством
Перегляд файлу

 

Інтегрований Урок-конкурс з української мови та літератури для учнів 8 класу з інтелектуальними порушеннями

« Найрозумніший»

вчитель Антоніна Степаник

 

                                                                 2024

 

Тема уроку : Підсумок вивченого матеріалу за семестр з української мови та літератури

 

Мета уроку:

 1. Закріпити знання учнів з української мови та літератури, перевірити їхні знання з основних тем

 8  класу.

 2. Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати та синтезувати інформацію.

 3. Формувати вміння працювати в команді, бути активними учасниками конкурсу.

 4. Використовувати міжпредметні зв’язки, зокрема з математикою, історією та природознавством, для створення цікавих завдань.

 5. Підвищити мотивацію учнів до вивчення української мови та літератури.

 

Обладнання:

 • Презентація з питаннями та завданнями для конкурсу.

 • Картки для команд (з завданнями, питаннями).

 • Таблиця для підсумкових результатів.

 • Маркери, дошка, плакати з інструкціями.

 

Хід уроку:

 

1. Організаційний момент (5 хв.)

• Привітання учнів.

 • Пояснення мети уроку-конкурсу: «Сьогодні ми проведемо конкурс, де перевіримо ваші знання з української мови та літератури. Переможе команда, яка продемонструє найкращі результати!»

 • Поділ на команди. Кожна команда отримує ім’я (наприклад, «Верба», « Калина»).

 

2. Ознайомлення з умовами конкурсу (5 хв.)

 • У конкурсі буде кілька етапів:

 1. Мовний раунд — завдання на знання основних правил української мови.

 2. Літературний раунд — завдання на знання творів, авторів, літературних жанрів.

 3. Міжпредметний раунд — завдання, де використовуються знання з інших предметів (математика, історія, природознавство).

 4. Інтерактивний раунд — творче завдання, в якому команди повинні показати свою кмітливість і співпрацю.

3. Конкурсні завдання

Раунд 1: Мовний конкурс (15 хв.)

 1. Правопис:

 • Як правильно написати: на карточках дано слова, у яких невідомо, яку букву писати –е, чи – и

( село чи сило, директор чи деректор, весна чи висна…..)

 • Поставте розділові знаки у складних і простих реченнях ( даються речення на карточках, одне складне і два прості, поширені однорідними членами речень, з прийменниками та без прийменників)

  2. Морфологія:

 • Визначте число і рід іменника в реченні, та яке слово тут числівник :

 « Дванадцять братів один за одним ходять, один одного не обходять.»

«Близько шостої години вилітають із своїх гнізд горобці, згідно біологічного годинника»

• Визначте в реченні частини мови та з якого твору речення:

 « Земля наче вбралась на Різдво у білу сорочку ( М.Коцюбинський),

 « Розгнівалася стара Зима: задумала все живе на землі знищити» ( К.Ушинський)

Раунд 2: Літературний конкурс (15 хв.)

 1. Запитання до творів:

 • Хто автор збірки творів «Кобзар»?

Хто автор збірки « Народні оповідання»?

 • З якого твору цей уривок і хто його автор:

 « За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає і сонце спатоньки зове у синє море…»

« …На стежині сонце я зустрів, привітав його і запитав: - Всі народи бачиш ти з висот, всі долини і гірські шпилі.»

 • Визначте жанр твору

« Лісова пісня» Лесі Українки.

« Земля» М.Коцюбинського

 2. Герої твору:

 • Назвіть основних героїв твору Марка Вовчка « Козачка», яке справжнє ім’я письменника

 • Назвіть основних героїв твору Панаса Мирного « Морозенко», яке справжнє ім’я  письменника

Раунд 3: Міжпредметний конкурс (15 хв.)

 1. Математика:

 • Записати словами число 13678950 , 5789673

 • записати словами число що буде одержано  від ділення 45000 на 25 ; 8000000 на 20

 2. Природознавство:

 • Складіть речення, використовуючи слова:

 «сонце», «повітря», «тепло»;

 сніг, зима, мороз

 • Відгадайте загадку, яка частина мови відгадка, назвіть, який підмет і присудок у такому реченні:

 «Ішло дві матері, дві дочки і онука. Скільки ішло людей?»

« Жили собі п’ятеро синів, і в кожного з них була сестра. Скільки дітей у сімї? »

 3. Історія:

 • Як звали пана , у якого працював козачком Т.Г. Шевченко?

   За що все своє життя боровся Т.Г.Шевченко?

 • Коли відбувалися події висвітлені у оповіданні Ю.Збанацького « Дике козеня»?

    Як звали дівчину , героїню твору Павла Загребельного « Роксолана»?

Раунд 4: Інтерактивний конкурс (10 хв.)

 • Завдання: Кожна команда отримує картку з частиною вірша Т. Шевченка або відомою цитатою, яку потрібно доповнити та пояснити. (Наприклад, команда отримує початок вірша «І мертвим, і живим…», і вони мають продовжити його зміст або інтерпретувати.)

Приклад завдання:

 • Доповнити речення: «Як умру, то поховайте…»

 • Пояснити зміст цієї цитати Т. Шевченка та вказати, до якого твору вона належить.

 

4. Підсумок конкурсу та нагородження (5 хв.)

 • Підрахунок балів за всіма раундами.

 • Нагородження переможців дипломами або медалями «Найрозумніший» для кожного учасника.

 • Визначення команди-переможця та найрозумнішого гравця

5. Заключне слово вчителя (2 хв.)

• «Сьогодні ви продемонстрували відмінні знання з української мови та літератури! Кожен з вас має великий потенціал, і цей конкурс тільки підкреслив ваші здобутки. Не зупиняйтесь на досягнутому, продовжуйте вивчати українську мову та літературу!»

 

Примітки:

 • Завдання можуть бути адаптовані під рівень знань учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 листопада 2024
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку