Підсумковий урок з літературного читання за розділом "Казки", проведений у нестандартній формі, як урок-квест.
Урок-квест з літературного читання
«Казка двері відчиняє»
2 клас
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів за розділом «Казки», розвивати пам'ять, увагу, кмітливість, уяву. Виховувати в учнів інтерес та любов до книги, розвивати бажання читати і знати більше казок.
Місце проведення : класна кімната.
Хід гри
І. Вступне слово вчителя. Сьогодні ми вирушаємо в подорож по Країні Казок. Казка – це чарівна, захоплююча країна, де добро завжди перемагає зло. Сподіваюсь, що подорож буде цікавою, адже ми будемо не просто грати, а підведемо підсумок тих знань, що ви отримали під час вивчення розділу «Казки». І це буде не проста подорож, а квест. Квест – це командна гра. Усі члени команди працюють дружно, злагоджено, допомагають один одному, разом виконують цікаві завдання і водночас поповнюють свої знання, вчаться працювати в команді.
ІІ. Учениця. Казок країна чарівна,-
У гості нас чека вона.
Ото ж часу не гаймо,
У подорож рушаймо!
Учень. Увага! Увага! Наш казковий експрес вирушає в подорож по Країні Казок. У мандрівці на нас чекатимуть цікаві зустрічі, пригоди. Щоб проїхати всю країну, нам потрібно пригадати все, ми знаємо та вміємо, бути уважними та спостережливими.
ІІІ. Вчитель. Пам’ятайте, що під час подорожі - квесту ви повинні дотримуватися 3 важливих правил: взаєморозуміння, взаємопідтримка, взаємодопомога!
Умови та правила гри
ІV. Представлення команд
1 команда «Колобок»
Вовка зовсім не боявся,
І ведмедю не дістався,
Та лисиці на зубок
Все ж потрапив Колобок .
2 команда «Мальвіни»
Дівчинка Мальвіна - подруга Буратіно.
Всі правила ми добре знаєм
Навіть друзів поучаєм.
3 команда «Незнайки»
Дуже любим жартувати,
Любу вигадку сказати.
Вмієм гарно малювати
І на Місяць мандрувати
V. Конкурс капітанів
Перш, ніж розпочати подорож, капітани повинні розшукати Квест- карти, виконавши зашифровані завдання. (Капітани отримують лист, у якому ребус зі словом-відгадкою «Вікно», на вікні класної кімнати листівка із загадкою:
«Чотири братці під одним дахом живуть» (Стіл). На столі знаходять слідуючу картку з ребусом, відгадка, до якого слово «Шафа» У шафі, в яскравій коробці знаходять Квест - карти).
Вчитель оголошує, що капітани добре справились із першим завданням і приклеює кожній команді по дві пелюстки на Квітки – семицвітки за представлення команд та конкурс капітанів.
VI. Знайомство зі станціями та казковими героями, які там чекають команди, щоб задати їм свої завдання.
- Діти, відгадайте, які казкові герої зустрічатимуть вас на кожній станції!
(Казкові герої –учні паралельного класу у відповідних костюмах загадують про себе загадки командам )
1 станція «Кінотеатр».
Був у татка хлопчик гарний,
Незвичайний, дерев’яний
Мене дівчинка Мальвіна
Називала… (Буратіно)
2 станція «Виправ помилку»
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла,
Та вовк по дорозі цю дівчинку стрів.
Як казка ця зветься, хто б відповів? (Червона Шапочка)
3 станція «Казкова майстерня»
Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата?
Був міцний, бо їв кулешик.
Це відомий всім …(Телесик)
4 станція «Казкова хатинка»
У цій хатинці живе бабуся, яка дуже любить розповідати діткам казки. Вона перевірить, чи добре ви пам’ятаєте казки, які чули чи читали самі.
5 станція «Бюро знахідок»
VII. Вирушаємо в подорож!
Команди, тримаючи один одного за пояс вирушають у подорож «паровозиком», виконують завдання та рухаються від станції до станції.
ЗАВДАННЯ ДО СТАНЦІЙ
Буратіно демонструє на комп’ютері уривки та ілюстрації різноманітних казок. Діти повинні відгадати, з якої це казки.
Команди отримують картки з уривками відомих казок, в яких допущені помилки. Учасники команди виправляють помилки, вписуючи правильні слова.
1. Жила – була на світі дівчинка. Звали її Зелена Шапочка.
Покликала її тітонька і попросила:
- Піди до дідуся і віднеси йому футбольний м’яч і кеди.
- Добре! – сказала Жовта Кепочка, взяла відеречко і поскакала.
2. Жила-була Коза. І було у неї дев’ять гарненьких кошенят.
Одного разу пішла вона до магазину і наказала своїм пухнастим курчатам:
-Любі дітки, піду я на ставок та наловлю рибки. А ви відчиняйте всім двері!
3. Жили-були Півник і троє їжачків. Одного разу знайшов Півник монету та й загукав:
-Гей, Вруть! Гей, Керть! Скачіть сюди, я гривню знайшов.
Прибігли зайчики та й кажуть:
- Молодець, Курочка.
Телесик задає завдання виготовити аплікації до казки із поданих заготовок та відгадати цю казку.
Бабуся загадує казкові загадки:
БАБУСИНІ КАЗКИ
Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась
До ведмедя не призналась? («Маша і ведмідь»)
Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)
Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)
Я — бичок- третячок
Солом’яний мій бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. (Солом’яний бичок)
Він звірят усіх лікує,
Від ангіни їх рятує.
Вилікує він за Мить
Все, що в звірів заболить. (Айболит)
Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
Яка тварина вкрала курочку(Лисичка)
Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
Попелюшка дістає із торбинки загублені речі, діти відгадують, героєві якої казки потрібно їх повернути.
Орієнтовний перелік предметів
Виконавши всі завдання, команди шикуються для підведення підсумків та нагородження. Показують присутнім свої Квітки – семицвітки, команда –переможець отримує казкову грамоту і на завершення кожній команді казкові герої вручають в’язку бубликів. Як з кінцівки казки –«Вам казку, а нам – бубликів в’язку!»