Урок однієї задачі. «Від часів Діофанта до сучасності.» 6 клас.

Про матеріал
Вдосконалити навички розв`язання задач різними способами; розвивати логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до математики.
Перегляд файлу

Урок однієї задачі. «Від часів Діофанта до сучасності.» 6 клас.

Мета уроку: вдосконалити навички розв`язання задач різними способами; розвивати логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до математики.

Хід уроку.

  1.                Підготовка до прийняття учбового матеріала.

Розминка. Спробуйте написати одночасно двома руками слово «математика»: правою зліва направо, лівої справа наліво. Ця вправа допомагає розвивати одночасно ліву й праву півкулю.

  1.             Чому тільки одна задача, чому саме ця задача?

Сьогодні на уроці ми розглянемо всього одну задачу. Але розв`язувати її ми будемо по-різному. Тому, що краще подивитися на одну задачу під різним кутом, ніж переглянути декілька задач під одним.

Способи, які ми розглянемо: 1) логічний-алгебраїчний; 2) наглядно-геометричний, 3) вгадуючий – підбиральний; 4) розрахунковий - арифметичний.

Давайте повторимо, що нам знадобиться на уроці.

  1.               Як знайти дріб від числа? Придумайте й запишіть задачу на це правило.
  2.               Як знайти число по значенню його дробу? Придумайте й запишіть задачу на це правило.
  1.          Знайомтесь – Діофант.

Задачі, які дійшли до нас з часів античності, дозволяють нам розглянути результати, які були відомі вченим багато століть тому.

Діофант – грецький математик, який жив в III столітті. В його книзі «Арифметика» можна знайти багато цікавих задач, їх розв`язували математики різних часів.

Він запропонувал розв `язувати задачі за допомогою рівнянь, які назвали діофантовими. Його задачі особливі. Їх розв`язанням є цілі числа, від цих рівнянь прийшла до нас теорема Піфагора, теорема Ферма, про які ви дізнаєтесь у 8 класі. Навіть напис на його могилі є цікавою задачею.

 Тут знаходиться прах Діофанта, зупинись й дізнайся яким був його вік.

Шоста частина його життя була по дитячому безхмарною,

А половину тієї частини він зустрів з пушком на щоках.

Минула сьома, він зустрів наречену.

Пройшло п`ять щасливих років, народився син.

Але прожила дитина тільки половину батьківського віку.

Чотири роки батько оплакував своє горе, доки не забрали його небеса.

Давайте підрахуємо, скільки років прожив Діофант.

Розв`язання.

  1.                Логічний - алгебраїчний спосіб.

Х – років прожив Діофант. Отримаємо рівняння:
 

Х= 84.

Відповідь: Діофант прожив 84 років.

  1.             Наглядно – геометричний спосіб. Оскільки в задачі мова йдеться про   частинах життя, то наскільки повинно ділитися кількість років Діофанта? На 6, 12, 7, 2. Давайте зобразимо життя Діофанта у вигляді прямокутника розміром 7х12 клітинок. Замалюємо     частини життя Діофанта в прямокутнику.

C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20190225_215548.jpg

1) замалюємо частину, скільки клітинок потрібно замалювати?

2) замалюємо частину;

3) іншим кольором замальовуємо половину;

4) замалюємо ;

5) скільки клітинок залишилось не замальованими? Скільком рокам вони відповідають?

6) скільки всього клітинок в прямокутнику? Скільки років прожив Діофант?

  1.        Вгадуючий – підбиральний спосіб.

Число років Діофанта ділиться на 6, 12, 7, 2. Знайдемо НСК(6;12;7;2). Як можна спростити цей вираз? Знайдемо НСК(2;7), НСК(12;7)= 84. На ці числа діляться кратні 84. Чи будуть вони задовольняти умові задачі? Ні, тому що більші числа не реальні.

  1.         Розрахунковий-арифметичний спосіб.

Скільки части від загальної кількості років приходиться на 9 років життя: .

Яка частина приходиться на 1 рік: .

Скільки років прожив Діофант: 84.

  1.          Домашнє завдання.

Розв`язати різними способами задачу Піфагора.

Скажи вельмишановний Піфагор,

Скільки учнів ти в школі тримаєш?

«Половина їхньої кількості прагне пізнати глибину математики,

Четверта частина вивчає те, що навкруги,

Сьома розмірковує мовчки,

Крім того, є три жінки - це рідкість.

Сам поміркуй, скільки юних обдарувань, навчається в моєму храмі наук»

  1.              Рефлексія.

Який настрій маєте на кінець уроку? Намалюйте смайлик.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нетяга Віра Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
3011
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку