Урок - квест за темою: "Сторінками давньогрецьких міфів" (6 клас)
Мета: узагальнити рівень знань учнів з теми "Міфи Давньої Греції", розвивати образне й логічне мислення, уміння застосовувати набуті знання на практиці, стимулювати інтерес учнів до вивчення предмета, виховувати естетичні смаки.
Обладнання: мультимедійний комплекс, дидактичний матеріал (маршрутні листи, картки з завданнями та ін.), телефони.
Завдання квесту: пройти станції за маршрутним листом
Правила проведення квесту
1. Всі учасники квесту діляться на дві команди, обираються капітани.
2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист і проходить станції згідно свого маршруту, не «перестрибуючи» через станції.
3. Завдання команда отримає лише тоді, коли всі її учасники будуть присутні на пункті.
4. Після проходження всіх станції команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри.
5. Команда, яка першою виконала всі завдання, вважається переможцем.
Маршрут за станціями: "Цікаві об’яви", "Впізнай символ", "Уважний читач", "Бліц турнір", "Склади пазл".
Перебіг уроку
Станція "Цікаві об’яви"
Завдання: прочитайте і вкажіть, хто із міфологічних героїв міг її написати. 1. Кожен день терплю нестерпний біль. Цей орел терзає моє тіло. Скоро має народитись герой, що зможе зарадити мені. Сподіваюсь на звільнення. (Прометей)
2. Увага! Пропала моя донька. Пішла гуляти із подругами і не повернулась. Ніхто не знає де вона. Особливі прикмети: юна, вродлива, ніжна. (Деметра)
3. Я, молодий чоловік, граю на лірі і співаю, хочу повернути свою дружину. Ніхто не дає другого шансу, навіть боги. (Орфей)
4. Сильний, могутній, не боюсь ніякої роботи. Виконаю будь - яке завдання, навіть, неможливе. (Геракл)
5. Майстер на всі руки. Побудую палац, лабіринт, рухливі скульптури. Зроблю все, що побажаєте, за умови повернення на батьківщину. (Дедал)
Станція "Впізнай символ"
Завдання: яким грецьким богам відповідають дані символи?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1ряд – Геліос, Посейдон, Діоніс; 2 ряд – Зевс, Артеміда, Гефест; 3 ряд – Іріда, Аполлон, Арес.
Станція "Уважний читач"
Завдання: перегляньте подвиги Геракла і віднайдіть відповідно їм ілюстрації.
Перший подвиг Геракла. Битва з Немейським левом
Другий подвиг Геракла. Битва з Лернейською гідрою
Третій подвиг Геракла. Ериманфський вепр
Четвертий подвиг Геракла. Кіренейська лань
П'ятий подвиг Геракла. Геракл виганяє Стимфальських птахів
Шостий подвиг Геракла. Стайні царя Авгія
Сьомий подвиг Геракла. Критський бик Восьмий подвиг Геракла. Коні царя Діомеда
Дев'ятий подвиг Геракла. Пояс Іпполіти
Десятий подвиг Геракла. Бики Геріона і хитрий велетень Какос
Одинадцятий подвиг Геракла. Золоті яблука Гесперід
Дванадцятий подвиг Геракла. Триголовий пес Цербер
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Станція "Бліц турнір"
Завдання: використовуючи телефон, відкрийте QR – код, перегляньте міф і вкажіть:
1. Як звали батька і матір Прометея?
2. Як відносились молоді боги до людей?
3. Чому люди носять каблучки?
1. Чому гине Еврідіка?
2. Куди відправляється Орфей за коханою?
3. Чи вдалося Орфею повернути Еврідіку? Чому?
1. Чому Дедал залишає батьківщину?
2. Як називався острів на якому жив Дедал?
3. Як і Чому гине син Дедала?
Станція "Склади пазл"
Завдання: яка із комад швидше скаладе пазли і пояснить, які фрагменти міфу зображено?
|
|
|
|
Відповідь: Викрадення Персефони Аїдом, втеча із Криту Дедала та Ікара, смерть Еврідіки, Прометей закутий.
Підсумок уроку:
Команда - переможець отримує подарунок. Вітаю вас! Дякую за участь інтелектуальній квест - грі. До нової зустрічі.
Висновок
Виходячи із власного досвіду, хочеться зазначити, що використання квесту під час уроків зарубіжної літератури приносить позитивні результати. Учні активно включаються в гру, повторюється вивчений раніше матеріал, а це в свою чергу стимулює учнів до вивчення предмета. В ході уроку - квесту в учнів розвивається логічне мислення, увага, спостережливість та уява. Така форма роботи змушує школяра швидко і правильно приймати рішення, міркувати, вчитись командній роботі, бути творчим та креативним, залучає до активної пізнавальної діяльності кожного школяра окремо і всіх разом, тим самим оптимізуючи навчальний процес. Саме такий вид діяльності сприяє розвитку критичного мислення в учнів. Дана форма роботи допомагає вчителю розвинути в учнів впевненість у своїх силах, оцінити кожного учня, не виставляючи при цьому низький або середній бал, що в свою чергу стимулює навіть найслабшого учня до здобуття знань.