Урок - мандрівка "Казки народів Європи. Латиська народна казка "Вовк і Кіт"

Про матеріал
Мандруючи від України до Латвії, діти знайомляться з творчістю інших народів.
Перегляд файлу

 

Читання (2 клас), урок-мандрівка

 

Тема: Казки народів Європи.  Латиська народна казка «Вовк і Кіт»

Мета: виробляти навички свідомого  і виразного читання; формувати  вміння характеризувати персонажів;  вчити  працювати в  групах;розвивати  усне мовлення; виховувати доброту,людяність,  повагу  до інших.

Обладнання: малюнки дійових осіб казки, картки для роботи в групах, таблиці для мовної розминки, картки з деформованим текстом, клубочок

 

Хід  уроку

1.Організація класу

Дзвоник  всім нам дав наказ:

До  роботи-швидше в клас.

  • Сьогодні  ми  помандруємо  в далеку  країну. Дорогу  нам  покаже цей  чарівний  клубочок.

Куди він покотиться,  туди ми і  підемо.

Ой, клубочок зачепився  за кущ. Його  треба  виручати.

2.Мовна  розминка

А )Розчитування


дитина

читач

казка

пригода

добрий

цікаві

казкова

незвичайна

сказав

прочитали

розповіла

повідомив


 


 - Прочитати  слова  кожної  колонки,  знайти  слова близькі за  значенням, спільнокореневі  слова,дібрати  слова з протилежним  значенням до  слів  добрий,  сказав,прочитали.

- Отже, клубочок  знову  з  нами. І ми  мандруємо далі. Але  клубочок  знову  втрапив в халепу: закотився в  струмочок. Треба  його рятувати.

б)Дібрати  кінцівку  прислів’я:

= Казка-вигадка, та в ній…(щось  повчальне  зрозумій).

= Казки маленькі, та…(розуму  в  них  багато).


3. Актуалізація  опорних знань учнів

1. «Мозкова  атака»

 - Що  ви  знаєте про  казку?

- Які  бувають  казки?

- Чим відрізняються народні казки від літературних?

- Яка тематика казок?

- Нашого клубочка  вхопила  Лисичка – сестричка. Якщо  ми  не  виконаємо  її  завдання, клубочка  вона  нам  не  віддасть.

2.Читання з карток уривків казок ( деформований текст)

--Прочитайте уривки . З якої це казки?

=Жали  сібо  акоз . У  енї  болу  семоре  кезонтя. Збирола  наво  собі  тинхаку  в  іслі. огоКожн  дян лаходи азко  в сіл  аз  їжею.           

=Зурілисяст   ниво   косья   в  іліс  та  й  телюзалипреява.  тО  прозаєшу  огой  до  беес  в  стіго.-Чим  жузмо,  гоприщу.

  сьома  кадоч  нічого  ен  заскала.  онаВ  лазня  з  ніг  масіту  тявзут  й  прислане  їй  диво  в  цімис –мипоти  огин.

3.Слово  вчителя

- Довго  ми  мандрували  лісами,полями  і  нарешті дійшли до  печери. Щоб  у  ній  можна  було  відпочити,потрібно  відгадати  загадки.

- Послухайте загадки і скажіть, про кого в них йдеться.

Слова-відгадки підкажуть вам назву казочки, над якою ми сьогодні будемо  працювати.

= По  полю та лісу гасає,

Овечок хапає та всіх лякає.(вовк)

=В кожусі на печі

Вдень і вночі.(кіт)

4.Повідомлення  теми  уроку. 

5.Робота по темі уроку.

- Ця  печера  розміщена в іншій  країні, яка  називається  Латвія. І  прочитаємо  ми  сьогодні  казку народу  цієї  країни.                

1.Передбачення

- Прочитайте назву казки. Як ви  вважаєте,про що буде розповідатись у творі?

2.Читання казки  частинами, проведення  словникової  роботи під час читання.

- Тлумачення  незрозумілих  слів.

3.Повторне  мовчазне  читання казки  учнями.

5.Гра « Хто  уважний?»(перевірка  розуміння  прочитаного)

(На  правильну  відповідь - плескати в долоні)

 - Хто робив  шкоду  людям?(Юрі , Яніс , кіт, вовк).

 - Хто був  розсудливим? (Юріс , Клавс , вовк, кіт).

- Кого  вовк  зарізав  у Криша?(півня, барана, корову).

 - Кого  вовк  з’їв  у  Юріса ?(Цапа, козу, коня).

- Кого  вовк  вкрав  у Клавса? (вівцю,ягня,теля). 

 - Кого  вовк  задушив у  Яніса?(теля, курку,індика).

6.Вправи на розвиток техніки  читання:

-« Знайди речення»

-« Читання  Незнайком»

7.Фізкультхвилинка.

8.Робота  в групах.

Обговорити  питання і дати  відповідь:

  - Що  небезпечного  в  тому,що  вовкові  ніде  сховатись?

- Чи  можна  назвати  мисливців  негативними  героями?

 - Що  б  ви  порадили  вовкові?

9.Підготовка  до  інсценізації  казки. Вибіркове  читання.

- Які  дійові  особи  беруть  участь  у казці?

 - Як  ви  думаєте, чи  однаково  треба  читати слова  кота  і вовка?.

 - Який тон  використаєте?  У  якому  темпі будете  читати  слова  вовка? Кота?

10.Інсценізація  казки.

11.Мовно-логічне  завдання.

Дати  характеристику  вовчику  і  котику.(На  дошці  малюнки  вовка  і  кота; із  написаних  слів  вибрати  ті,що  характеризують  кожного  героя.)

 - Лихий, переляканий,справедливий,спокійний, ненаситний, добрий, злий, хижий, совісний,розсудливий.

12.Творча  робота.  Розвиток  зв’язного  мовлення.

- Як  би  ви  змінили  кінцівку  казки?

13.Висновок.

- Чого  вчить  казка? Що  засуджує?  Яка  головна  думка  казки?  В  яких  словах  казки  вона  виражена?

 - Від  чого  хотів  застерегти  латиський  народ  людей, розповівши про  такі  дії  і  вчинки?

6.Підсумок  уроку.

- Куди  ми  сьогодні  мандрували?

- Як  ми  змогли  так  далеко  зайти?

- Що  навчилися  на  уроці?

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку