НЕСТАНДАРТНИЙ УРОК
З МАТЕМАТИКИ
У 2 КЛАСІ
(урок-подорож)
Тема уроку. Вправи на закріплення таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв'язування задач.
Мета уроку: закріплювати знання табличного множення числа 3; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення.
Обладнанняфото диких звірів, зображення геометричних фігур, презентація.
Хід уроку
1.Організація класу.
Станьте, діти, ви рівненько
Посміхніться всі гарненько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь…
Учні (разом): – Добрий день!
1.1. Ознайомлення з девізом.
Щоб усе прекрасно знати,
Будем добре міркувати,
Додавати, віднімати
І усім допомагати!
2. Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.
1. Вступне слово вчителя.
-На сьогоднішньому уроці ми продовжимо засвоювати знання таблички множення на число 3. А також знаходитимемо значення виразів на дії різних ступенів, розв’язуватимемо задачі двома способами.
Але у нас сьогодні не звичайний урок! Ми сьогодні вирушимо до зимового лісу , щоб з вами провести дослідницьку роботу і дізнатися , як же звірі зимують і які вони мають звички та характерні ознаки. Отож, будьте уважні.
- Відкрийте, будь ласка, зошити і запишіть дату сьогоднішньої подорожі.
3. Актуалізація опорних знань.
3.1.Логічна вправа «Продовж числовий ряд» (Хвилинка каліграфії)
Установи закономірність і продовж числовий ряд.
2 4 6 8 10 12 14 16………
3.2.Математична розминка (метод «Блискавка»)
4. Виконання вправ на закріплення таблиці множення числа 3.
4.1. Розв’язування прикладів на дії різного ступеня (с.109 № 640)
- Подивіться на снігу хтось залишив сліди , щоб дізнатися хто їх залишив ми повинні розв’язати приклади . Потім вам потрібно відповіді розставити у порядку зростання і ви тоді зможете прочитати назву тварини.
3× (5+3)= 24 (2+3) ×3= 15 3×6-2×4= 10
12: (8-6)= 6 (12-10) ×7= 14 3×8-3×4= 12
РОЗПОВІДЬ ПРО ЗАЙЦЯ
Цікавий факти про зайців:взимку у зайців на черевці шерсть подовжується на пару міліметрів,щоб зайчик не заморозив животик. Волоски відростають і навколо носика, захищаючи його від морозу.
4.2. Розв’язування задачі (с.109 № 638)
Загадка
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)
Словничок: Контейнер — місткість, окремий змінний пристрій, скриня, кузов для зберігання або транспортування предметів, речей, товарів, вантажів.
- Про що йдеться в задачі? (СЛ.17)
- А чи відомо скільки було вантажних машин?
- Скільки було великих контейнерів?
- Скільки було малих контейнерів?
- Як ми можемо дізнатися скільки великих контейнерів поставили у три вантажних машини?
- Як ми можемо дізнатися скільки малих контейнерів поставили у три вантажних машини?
- Яку потрібно виконати дію, щоб дізнатися скільки всього поставили контейнерів у три вантажних машини?
В. – 5к. на 3м.
М. – 2к. на 3м.
І спосіб 1) 5×3 = 15 (к.) – великих;
2) 2× 3 = 6 (к.) – малих;
3) 15 + 6 = 21(к.) – перевезли вантажівки.
5×3+2×3 = 21
ІІ спосіб (5+2) × 3 = 21 – записуємо виразом.
Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали,
Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати!
Руки вгору, руки вниз,
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз - присіли, другий – встали,
Всі за парти посідали.
Розповідь про дикого кабана
4.3. Геометричний матеріал (с.110 № 642)
а= 3 см
в = 5 см
Р - ?
Р = (а+в) × 2
Р = (3+5) × 2 = 16 (см)
Побудуйте даний прямокутник
(Розповідь про вовка)
Вовки,як інші дикі тварини, наприклад, заєць, не міняють колір своєї шуби. Адже вони хижаки і захисний колір шуби їм просто не потрібен. Змінюється тільки її густота – хутро стає дуже пухнастим і густим.
4.4 Робота біля дошки. (с.109 № 639)
3× (4+2)=18 2×9+3×6 = 36
(2+6): 2 =4 8:2+9×3 = 31
ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ. Цікаві задачі.
Задача 1
Йшли 4 їжаки,
Кожен ніс по три грибки.
Скільки всіх було грибків
В чотирьох цих їжаків? (12)
Задача 2
Йшло 4 віслюки,
Кожен ніс по два мішки.
Скільки всіх було мішків
В чотирьох цих віслюків? (8)
Задача 3
На столі — 3 миски,
В кожній з них по 3 сосиски.
Скільки всіх сосисок там
Знати хочеться котам. (9)
5. Підсумок уроку.
Вчитель: Чи сподобався вам урок?
Діти: Так!
Вчитель: Що нового ви дізнались?
Діти: Який порядок дій у виразі.
Вчитель: Хто скаже, яка дія у виразі виконується перша?
Діти: У виразах з дужками першою виконується та дія, яка записана в душках.
Вчитель: Так, правильно! А якщо у виразі не має дужок, яка дія виконуватиметься першою?
Діти: Якщо у виразах без дужок є множення (ділення) і додавання (віднімання), то спочатку виконуємо дії множення і ділення, а потім — додавання і віднімання по порядку зліва направо.
- Кого із цих звірів ми не можемо зустріти взимку? Чому?
-Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно?
-Кому було важко? У чому?
6. Домашнє завдання.
с. 110 № 643,644
Вчитель: А щоб краще засвоїти вивчений матеріал на уроці, відкрийте свої щоденники та запишіть вправи, які ви повинні виконати вдома. Вправи на с.110 під номером 643 та 644. У вправі під номером 443 потрібно записати тільки ті вирази, значення яких дорівнює 9. А у вправі під номером 644 вам потрібно накреслити прямокутник і знайти його периметр. Як ви будите шукати периметр прямокутника?
Діти: ми будемо замість a підставляти 4 см , замість b 5 см і розв’язувати вираз.
Вчитель: Так правильно! Всім все зрозуміло?
Діти: Так!
1