Розробка уроку 9кл " Математика в професіях. Всі дії з десятковими дробами." для дітей з особливими освітніми потребами.
Тема: Математика в професіях. Всі дії з десятковими дробами.
Мета: Познайомити учнів з виробничими професіями, яким навчають у найближчих ПТУ області. Ознайомити з практичним застосуванням математичних знань у професіях. Демонстрація застосування математики в виробничій діяльності людини. Закріпити знання, уміння і навички з теми « Всі дії з десятковими дробами»
Розвивати логічне мислення, увагу, вміння аналізувати, робити висновки, формування логічного, абстрактного мислення, оволодіння інтелектуальними вміння і мислинєвими операціями.
Виховувати пізнавальний інтерес до рішення практичних задач, вміння слухати, соціальну адаптацію учнів через складання та розв’язування практичних задач; виховувати пізнавальний інтерес, вміння працювати колективом, взаємодопомогу.
Обладнання: Картки для самостійної роботи, картки з прикладами, комп’ютерна презентація.
Хід уроку.
І. Підготовча частина.
1. Організаційна підготовка класу.
2. Нервово психологічна підготовка.
Добрий день, шановні любителі математики, любителі думати і міркувати! Сьогодні ми будемо працювати разом і я розраховую на плідну роботу.
Важко уявити життя людей без математики. Тут не допоможе навіть найсміливіша фантазія.
В одній із західних країн організували конкурс на
кращий твір «Як би людина жила без математики».
За кращий твір обіцяли дуже велику премію. Уявіть собі…., що ніхто її не отримав. На конкурс не було представлено жодної роботи: навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як жити без математики.
Так, історія цього конкурсу ще раз переконує нас, що суспільство без математики не може існувати.
Сьогодні ми поведемо розмову про математику в сузір'ї професій. І це — не випадково, бо всюди, куди не кінь оком, в будь-якій професії - не обійтись без знання математики. Тема уроку. (Слайд)
ІІ. Основна частина.
Знайдіть на картці правильні відповіді до прикладів домашньої роботи і обведіть їх.
Округліть до сотень відповідь задачі.
У часи сучасного суспільства стрімко розвиваються не лише інформаційні технології й банківські системи, а й будівництво та промисловість. Дослідження фахівців вказують на те, що ринок праці вже кілька років як перенасичений юристами, економістами, соціальними працівниками. Натомість популярності набувають робітничі професії.
Вгадаємо одну з робітничих професій розмістивши дроби від більшого до меншого.
БУДІВНИК
17,25 16,995 0,643 48,2 1, 398 0,23 126,09 145,2
Будівник- людина, яка бере участь у створенні якоїсь споруди.
А потрібна будівельникам математика? Ну звісно! Є такий вислів «Золотим рукам потрібна розумна голова» А найкраще розвиває мозок усний рахунок! Зараз ми як будівельники побудуємо математичну піраміду:
47 59 35 28 66
Також пропоную побудувати таку цегляну стіну
|
23 |
34 |
27 |
18 |
35 |
55 |
|
|
|
|
|
67 |
|
|
|
|
|
49 |
|
|
|
|
|
Штукату́р — будівельна професія, спеціаліст з лицювання фасадних і внутрішніх стін будинків спеціальними сумішами.
Лицювальник-плиточник – це робітник широкого профілю, який виконує: роботи з облицювання¤ поверхонь різного роду плитками.
Маляр-робочий, фахівець, що займається фарбуванням будівель, споруд та інших предметів інтер'єру.
Для людей цих професій обов’язково потрібно вміти розраховувати площу і об’єм різних форм.
Картки з назвами професій : Штукатур, лицювальник-плиточник, маляр
Діти вибирають по черзі картки та отримують завдання
(Окремо дати завдання учням які займаються за індивідуальною програмою)
Потрібно поштукатурити стіну. Ширина стіни 3,5м довжина стіни 4м. Скільки отримає штукатур за свою роботу, якщо 1м2 його роботи коштує 60грн?
4*3,5 = 14м2
144*60грн = 840грн
Потрібно укласти плитку на підлогу. Площа підлоги 17,5м2. Скільки отримає за роботу плиточник, якщо 1м2 його роботи коштує 200грн?
17,5 *200= 3500грн
Маляр пофарбував стіни в кімнаті. Площа пофарбованої поверхні 60,4 м2. Скільки заплатять маляру, якщо 1м2 коштує 40грн?
60,4*40 =2416грн
Які ще робітничі чоловічі професіі ви знаєте?
Слюсарі, токарі, теслярі, зварювальники, кранівники, кухарі, водії тощо.
У нас є
Автомеханік
кваліфікований автослюсар, який виконує ремонт і технічне обслуговування автомобільного транспортного засобу, а також здійснює контроль над технічним станом автомобілів за допомогою діагностичного устаткування і приладів.
Автомеханік повинен вміти:
• Розраховувати кількість пального, знос технічних деталей.
• тому для технічних професій завжди необхідні задачі на площу і об’єм, відсотки; задачі на швидкість і рух .
Розвяжемо задачу на рух
З двох міст вийшли одночасно назустріч один одному два поїзди. Перший поїзд ішов зі швидкістю 60км/год, а другий – 75,1км/год. На якій відстані ці поїзди будуть один від одного через 4 години, якщо відстань між містами 850км?
Запис умови задачі
Креслення умови задачі
(Задача для учнів які займаються за індивідуальною програмою)
Обговорення розв’язку задачі.
Розв’язок задачі
Оцінювання.
ІІІ. Заключна частина
Так чи потрібна математика для подальшого життя і роботи?
Які професії ви сьогодні запам’ятали?
До речі, будівельні професії які ми сьогодні розглянули можна отримати в Сновському ПТУ лісового господарства. Роздати учням пам’ятки
Можливо хтось із вас вже визначився ким хоче стати у майбутньому? Відповіді дітей.
Нервово-психологічне розвантаження.
Мультфільм «Всі професії важливі»