Тема: Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення числа 200. Назви чисел ІІІ розряду. Розв`язування задач.
Мета: навчити дітей лічбі в межах другої сотні , розкладати трицифрові числа на розрядні доданки , ознайомити учнів з утворенням і назвою числа 200 та інших розрядних трицифрових чисел ; формувати навички розв`язування задач; розвивати обчислювальні навички, пам’ять , увагу , логічне мислення ,зв’язне мовлення; формувати соціальну , здоров’язберігаючу , комунікативну компетентності ; викликати пізнавальний інтерес , бажання співпрацювати, любов до математики.
Обладнання: презентація, таблиця розрядів, плакати ( для усного рахунку, схеми розв`язування задачі, карта, назви скарбів,зображення скрині)
Хід уроку
І Організаційна частина
-
Діти, сьогодні я докладу зусиль, щоб вам було цікаво, щоб ви ще більше дізнались про трицифрові числа, а також розкрию секрет, що ж є в цьому житті справжнім скарбом.
-
Отже, допоможемо ви – мені, а я - вам? (Так!)
-
Клас готовий працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
Вчасно руку підіймати? (Так)
Вирази й задачі розв’язати? (Так)
Ну, а подорожувати? (Так!)
Як я зрозуміла, ви любите пригоди. Тож я пропоную відправитись в морську мандрівку на пошуки скарбів.
-
А що таке – скарб?
-
А де знаходяться скарби?
-
Відправлятись в подорож поодинці небезпечно, тому ми маємо згуртуватись в єдину команду , де один за всіх, а всі - … А назвемо ми наш корабель … Чи хотіли б ви таку назву: «Титанік»? А «Біда»? Звичайно, як казав капітан Врунгель, «Як корабель назвеш – так він і попливе.» Назва нашого – зашифрована.
Гра «Шифрувальник»
-
-
А що за корабель без капітана? Оберемо капітана. Він має знати маршрут, які сюрпризи очікують. Капітаном я призначаю себе. Ви не проти?
Каліграфічна хвилинка
-
На нашому судні є бортовий журнал , вірніше – журнали, їх 25, це ваші зошити. Каліграфічно запишіть дату, коли ми вирушаємо в подорож (28, порядковий номер місяця 11, рік 2019) . Назвіть сусідів цих чисел.
-
А ось і сюрприз: виявляється ми вже знайшли один скарб – вміння каліграфічно писати. Японські вчені довели, що у людей, котрі займаються каліграфією, активізується увага, мислення, зміцнюються м`язи пальців, тулуба. Люди, що каліграфічно пишуть, вміють організувати свій простір, час. Вони навіть живуть довше!
Усний рахунок
-
Здійнявся легенький морський вітерець бриз і розкидав числа. Нам слід відновити їх послідовність (№ 386):
-
95 97 96 99 10 101 102 130 104
-
Від 157 до 165.
-
Далі по курсу – Бухта Затоплених Кораблів. А там – скарб! Гроші! Наші! Гривні! Хоч іі кажуть, що не в грошах щастя , але і без них – ніяк.
-
Назвіть їх в порядку зростання. Знайдіть їх суму.
-
Як можна з них скласти 70? 150?
-
Давайте порахуємо десятками (70 – 120, 150 – 190).
-
Завдання для кмітливих - № 394.
-
У хлопчика була 1 грн і ще 1 монета. Запишіть різні варіанти, скільки грошей (у копійках) могло бути. Зверніть увагу: монети номіналом 1, 2, 5 копійок з обігу вилучено! (110, 125, 150). При скороченні к. пишеться з крапкою, а грн. – без крапки.
-
По дорозі нам трапилися коралові рифи. Вони – ніби невидимі підводні камені. Щоб вони не пошкодили нам корабель, їх треба обійти і при цьому виконати нумераційні вправи з трицифровими числами :
183=100+80+3 127=100+20+7
-
А тепер – навпаки: № 388 (1 ст. – усно, 2 і 3 – по варіантах)
-
А тим часом до нас наближається Русалонька. Вона дасть нам добру пораду, якщо ви справитесь з рівняннями (№ 388 і на слайді – усно).
-
На слайді золото, але в житті добра порада буває дорожчою від золота. А морська красуня радить попрацювати з розрядним тренажером.
(На слайді, а потім – в парах №387).
Допоміг тренажер? Тоді - в темпі: №389.
-
Яке останнє число? Добавте ще 1 (199+1 = 100+99+1=200).
-
Ви чуєте стукіт? … _ _ _ …
-
Це SOS , сигнал небезпеки, хтось просить про допомогу.
-
Це з матроси з рибальського судна: в них сьогодні гарний улов, і просять допомогти порахувати кількість риби в ящиках: в кожному – по 100 штук: 100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900,1000.
-
Молодці, виявляється, ви вже знаєте те, що ми мали сьогодні вивчити, - назви круглих чисел. Запишіть ці числа.
-
Ми допомогли рибалкам. А своєчасна допомога – це теж може бути скарбом.
-
І ви, і рибалки стомились, тому вони запрошують на острів розваг відпочити.
Руханка «Море»
-
Я промовляю, а діти імітують рухами: «Море хвилюється, раз. Море хвилюється, два. Море хвилюється, три. Кумедна фігура на місці замри!» Усі завмирають у кумедних положеннях. Я обираю найкумеднішу фігуру. Він повторює слова вчителя (спортивна, ледача, грайлива, лежача фігура). : «Море хвилюється, раз. Море хвилюється, два. Море хвилюється, три. - Сидяча фігура на місці замри!»
-
Сидяча вправа – «Кулак - ребро – долоня»
-
Ця вправа розвиває смекалку, кмітливість, примушує одночасно рухатись і думати, а це теж є скарбом.
-
По курсу – острів задач. А на ньому ми бачимо туристів. Чи можна назвати їх нашими колегами? Так, ми теж туристи. Я хочу перевірити, чи знаєте ви, що можна брати з собою : сухарі, вареники, варення, сосиски, твердий сир, сиркову масу, чай, консерви.
-
А тепер – про один з цих продуктів задача №392.
-
Які три ключові слова? (Було, витратили, залишилося)
-
Схема:
9 ?, у 9 рази більше
Аналіз задачі
Складання плану розв`язування
Запис розв`язування
-
9 * 3=27 (б.) – залишилось;
-
9 + 27= 36 (б.)
Відповідь: було 36 банок консервів.
-
Що ж дає людям туризм? (Здоров`я)
-
Ви готові рухатись далі? Ми допливли до острова обчислень. (№393)
-
Повторимо порядок дій: ( ) * / : +/-
-
Випишіть та обчисліть вирази, в яких перша дія –ділення.
64:8*9=72 18:9+2*8=18 60-40:5=52
-
Ось і кінцевий пункт призначення. Ось наша скриня, а в ній скарб – знання. Чому ми так говоримо про знання?
-
Після довгої мандрівки ми повернулися додому. Але що це? Ще скарби. Виявляється їх можна не шукати десь далеко, вони зовсім поряд. Це сім`я, друзі, дім, мир, воля. Цими скарбами треба дорожити.
-
А щоб стати ще багатшими, вправнішими, вдома вдома виконаєте завдання №395 ( 54 – це ціле, а 18 і по 5 ? - це частини цілого) і № 396, де слід повторити таблиці множення і ділення.
-
А ось до нас підходить кореспондент і хоче взяти інтерв`ю.
-
Які небезпеки можуть очікувати в морі?
-
Чи легко ви справилися з завданнями?
-
На твою думку, який скарб найцінніший?
-
Я дякую вам за спільну подорож, яка нас згуртувала. Хочу побажати вам не уявних, а справжніх мандрівок.