Урок - подорож, тема " Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення числа 200. Назви чисел ІІІ розряду. Розв`язування задач. "

Про матеріал
Урок-подорож "У пошуках скарбів" допоможе дітям краще засвоїти нумерацію трицифрових чисел, розширить кругозір, а також розкриє зміст справжніх цінностей.
Перегляд файлу

Тема: Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення числа 200. Назви чисел ІІІ розряду. Розв`язування задач.

Мета:  навчити дітей  лічбі  в межах другої  сотні , розкладати трицифрові числа на розрядні    доданки , ознайомити учнів з  утворенням і назвою числа 200 та інших розрядних трицифрових чисел ; формувати навички розв`язування задач;  розвивати  обчислювальні  навички, пам’ять  , увагу , логічне мислення ,зв’язне мовлення; формувати соціальну  , здоров’язберігаючу ,  комунікативну компетентності ; викликати пізнавальний інтерес , бажання співпрацювати, любов до математики.

Обладнання: презентація, таблиця розрядів, плакати ( для усного рахунку, схеми розв`язування задачі, карта, назви скарбів,зображення скрині)

Хід уроку

І Організаційна частина

  • Діти, сьогодні я докладу зусиль, щоб вам було цікаво, щоб ви ще більше дізнались про трицифрові числа, а  також розкрию секрет, що ж є в цьому житті справжнім скарбом.
  • Отже, допоможемо ви – мені, а я - вам?  (Так!)
  • Клас готовий працювати? (Так)

Додавати й віднімати?       (Так)

Вчасно руку підіймати?     (Так)

Вирази й задачі розв’язати?         (Так)

Ну, а подорожувати? (Так!)

Як я зрозуміла, ви любите пригоди. Тож я пропоную відправитись в морську мандрівку на пошуки скарбів.

  • А що таке – скарб?
  • А де знаходяться скарби?
  • Відправлятись в подорож поодинці небезпечно, тому ми маємо згуртуватись в єдину команду , де один за всіх, а всі - … А назвемо ми наш корабель … Чи хотіли б ви таку назву: «Титанік»? А «Біда»? Звичайно, як казав капітан Врунгель,  «Як корабель назвеш – так він і попливе.» Назва нашого – зашифрована.

Гра «Шифрувальник»

  •  
  • А що за корабель без капітана?  Оберемо капітана. Він має знати маршрут, які сюрпризи очікують. Капітаном я призначаю себе. Ви не проти?

Каліграфічна хвилинка

  • На нашому судні є бортовий журнал , вірніше – журнали,  їх 25, це ваші зошити. Каліграфічно запишіть дату, коли ми вирушаємо в подорож (28, порядковий номер місяця 11, рік 2019)  . Назвіть сусідів цих чисел.
  • А ось і сюрприз: виявляється ми вже знайшли один скарб – вміння каліграфічно писати. Японські вчені довели, що у людей, котрі займаються каліграфією, активізується увага, мислення, зміцнюються м`язи пальців, тулуба. Люди, що каліграфічно пишуть, вміють організувати свій простір, час. Вони навіть живуть довше!

Усний рахунок

  • Здійнявся легенький морський вітерець бриз і розкидав числа. Нам слід відновити їх послідовність (№ 386):
  • 95  97 96  99 10  101  102  130  104
  • Від 157 до 165.

 

  • Далі по курсу – Бухта Затоплених Кораблів. А там – скарб! Гроші! Наші! Гривні! Хоч іі кажуть, що не в грошах щастя , але і без них – ніяк.
  • Назвіть їх в порядку зростання. Знайдіть їх суму.
  • Як можна з них скласти 70?  150?
  • Давайте порахуємо десятками (70 – 120, 150 – 190).
  • Завдання для кмітливих - № 394.
  • У хлопчика була 1 грн і ще 1 монета. Запишіть різні варіанти, скільки грошей (у копійках) могло бути.  Зверніть увагу: монети номіналом 1, 2, 5 копійок з обігу вилучено!  (110, 125, 150). При скороченні к. пишеться з крапкою, а грн. – без крапки.

 

  • По дорозі нам трапилися коралові рифи. Вони – ніби невидимі підводні камені.  Щоб вони не пошкодили нам корабель, їх треба обійти і при цьому виконати нумераційні вправи з трицифровими числами :

183=100+80+3   127=100+20+7

  • А тепер – навпаки:  № 388 (1 ст. – усно, 2 і 3 – по варіантах)

 

  • А тим часом до нас наближається Русалонька. Вона дасть  нам добру пораду, якщо ви справитесь з рівняннями (№ 388 і на слайді – усно).

 

 

  •  На слайді золото, але в житті добра порада буває дорожчою від золота. А морська красуня радить попрацювати з розрядним тренажером.

(На слайді, а потім – в парах №387).

Допоміг тренажер? Тоді  - в темпі: №389.

  • Яке останнє число? Добавте ще 1 (199+1 = 100+99+1=200).

 

 

  • Ви чуєте стукіт?     _ _ _ 
  • Це SOS , сигнал небезпеки, хтось  просить про допомогу.
  • Це з матроси з рибальського судна: в них сьогодні гарний улов, і  просять допомогти порахувати кількість  риби в ящиках: в кожному – по 100 штук:  100, 200, 300, 400,  500, 600, 700, 800, 900,1000.
  • Молодці, виявляється, ви вже знаєте те, що ми мали сьогодні вивчити, - назви круглих чисел. Запишіть ці числа.

 

  • Ми допомогли рибалкам. А своєчасна допомога – це теж може бути скарбом.
  • І ви, і рибалки стомились, тому вони запрошують на острів розваг відпочити.

Руханка «Море»

  • Я промовляю, а діти імітують рухами: «Море хвилюється, раз. Море хвилюється, два. Море хвилюється, три. Кумедна фігура на місці замри!» Усі завмирають у кумедних положеннях. Я обираю найкумеднішу фігуру.  Він повторює слова вчителя (спортивна, ледача, грайлива, лежача фігура). : «Море хвилюється, раз. Море хвилюється, два. Море хвилюється, три.  -              Сидяча фігура на місці замри!»
  • Сидяча вправа – «Кулак  -  ребро – долоня»
  • Ця вправа розвиває смекалку, кмітливість, примушує одночасно рухатись і думати, а це теж є скарбом.

 

  • По курсу – острів задач. А на ньому ми бачимо туристів. Чи можна назвати їх нашими колегами? Так, ми теж туристи. Я хочу перевірити, чи знаєте ви, що можна брати з собою : сухарі, вареники, варення, сосиски, твердий сир, сиркову масу, чай, консерви.

 

  • А тепер – про один з цих продуктів задача №392.

 

  • Які три ключові слова? (Було, витратили, залишилося)

 

  • Схема:     

                                        9                            ?, у 9 рази більше

Аналіз задачі

Складання плану розв`язування

Запис розв`язування

  1. 9 * 3=27 (б.) – залишилось;
  2. 9 + 27= 36 (б.)

Відповідь: було  36 банок консервів.

  • Що ж дає людям туризм? (Здоров`я)

 

  • Ви готові рухатись далі? Ми допливли до острова обчислень. (№393)

 

  • Повторимо порядок дій:  ( )         *  / :        +/-

 

  • Випишіть та обчисліть вирази, в яких перша дія –ділення.

64:8*9=72          18:9+2*8=18     60-40:5=52

 

  • Ось і кінцевий пункт призначення. Ось наша скриня, а в ній скарб – знання. Чому ми так говоримо про знання?

 

  • Після довгої мандрівки ми повернулися додому. Але що це? Ще скарби. Виявляється їх можна не шукати десь далеко, вони зовсім  поряд. Це сім`я, друзі, дім, мир, воля. Цими скарбами треба дорожити.

 

  • А щоб стати ще багатшими, вправнішими, вдома вдома виконаєте завдання №395    (  54  – це ціле, а 18    і    по 5  ?   - це частини цілого) і № 396, де слід повторити таблиці множення і ділення.

 

  • А ось до нас підходить кореспондент і хоче взяти інтерв`ю.

 

  • Чи цікавою була подорож?

 

  • Які небезпеки можуть очікувати в морі?

 

  • Чи легко ви справилися з завданнями?

 

  • Яке було найцікавіше?

 

  • На твою думку, який скарб найцінніший?

 

  • Я дякую вам за спільну подорож, яка нас згуртувала. Хочу побажати вам не уявних, а справжніх мандрівок.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку