Урок математики 3 клас
Тема. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі па додавання і віднімання.
Мета : навчити додавати трицифрові числа письмово та застосувати ці вміння для розв’язування задач. Вчити досліджувати зв'язки між величинами у звичайних та розширених задачах на знаходження четвертого пропорційного. Розвивати аналітичне мислення. Виховувати допитливість, інтерес до математики.
Обладнання: подячна листівка, картки-завдання для роботи в парах.
Форма проведення: урок-дослідження
- Діти, зараз у нас буде незвичайний урок, а година цікавої математики. На цьому уроці ми будемо вчитися додавати письмово трицифрові числа без переходу через 10.
Вам потрібно бути уважними, активно швидко, але подумавши, використовувати ті завдання , які вам будуть запропоновані. Ми будемо не просто виконувати математичні завдання, а й досліджувати приховані особливості цих завдань.
Кожен з вас може стати юним дослідником. А ви знаєте , що кожне дослідження дає певний результат? На кожному етапі уроку за виконане дослідження ви будете одержувати частину подячної листівки, на яких будуть написані речення , які в результаті складуть нам девіз - який може стати девізом кожного уроку математики.
1.Перед тим, як розпочати наше дослідження, проведемо усний рахунок.
Знайти вираз з відповіддю 880 і пояснити прийоми усного додавання
420 + 470 610+170 560 + 320
140 + 720 710+160 450 + 240
(Відкриваю перший лист подячної листівки)
2. Ви, мабуть ,помітили, що в математиці усі твердження пояснюються, щойно ми пояснили два прийоми обчислення
- А зараз ми будемо займатися математичними дослідженнями. Уявимо, що наша класна кімната це математична лабораторія. На моніторі комп’ютера видно завдання, яке потрібно виконати. Ви ці завдання обчисліть усно. І дослідимо правильність виконання завдання
720-400-20:100=
120+240:10:6=
(400+50):10:9=
(Відкриваю другий лист подячної листівки)
ІV. Пояснення нового матеріалу
1.Продовжуємо нашу роботу. У нашу лабораторію попали ось такі вирази
26 + 12 ; 325 + 413. Нам потрібно дослідити, як виконати таке додавання письмово.
Перший вираз ми уже вміємо робити.
- А як ми обчислимо другий вираз?
Висновок: Трицифрові числа додаються письмово, так само, як і двоцифрові.
2. Робота над правилом з підручника.
( ми виконали наступне дослідження і заслуговуємо на 3 частину подячної листівки.
V. Первинне закріплення
1) Розв’язуємо диференційовано.
Перший ряд - самостійно
Другий - в парах
Третій - колективно з учителем.
722 +134 516 + 423 350 + 448
360 + 233 681 + 118
-Ви помітили, що в нас залишився один вираз 344 + 54.
-Подивіться на дошку і зверніть увагу, як обчислили цей приклад двоє дітей.
Оленка Петрик
+344 +344
54 54
398 884
-Подивіться уважно, проведіть дослідження, хто з них зробив помилку? Чому?
2) Фронтальна робота над задачами №665
1.Проаналізуємо задачу першу колективно.
Записуємо розв’язання в зошит.
(Запам'ятаємо цю задачу. Якого вона типу?)
2.Самостійна робота по варіантах.
Два учні біля закритої дошки розв’язують другу і третю задачі.
- Діти давай те подивимося на задачі і зробимо наступне дослідження.
- Що можна сказати про ці задачі? Що спільного в них , що відмінного.
(Відкриваю четверту частинку листівки)
Фізкультхвилинка
VI. Розвиток математичних знань.
-Ми виконували дослідження над простими задачами, а зараз проведемо свої дослідження над складними задачами.
За коротким записом скласти задачу
Довжина тканини |
Кількість пальт |
Загальна довжина |
на 1пальто |
|
тканини |
|
9 |
18 м |
однакова |
|
|
|
6 |
|
Усно розв’язуємо задачу
-А тепер ми змінимо умову задачі №666 - читаємо задачі .
Виставляємо таблицю з коротким записом другої задачі (Дані не вношу)
|
Довжина тканини на 1 пальто |
Кількість пальт |
Загальна довжина тканини |
Для дітей
Для дорослих |
на 1 м більше |
|
? |
Аналізуючи таблицю, учні складають план розв’язування задачі і записують розв’язання діями.
-Давайте дослідимо і порівняємо обидві таблиці і з’ясуємо, що спільного у цих задачах і чим вони відрізняються.
Робимо висновок
(Ми виконали наступне дослідження і знову заслуговуємо на частинку від подячної листівки)
VІI. Робота над геометричним матеріалом.
- Цілий урок ми вели дослідження з числами в виразах і задачах, а зараз проведемо пошукову роботу з геометричним матеріалом. Пошукову роботу будемо вести в парах один з одним. Подумайте, обговоріть і поясніть як знайти периметр вашої фігури і запишіть. Пара ,яка зробить завдання, візьміться за руки і підніміть їх догори.
(Відкриваємо наступну частину)
VІIІ. Підсумок уроку.
-На сьогоднішньому уроці ми провели багато математичних досліджень.
Завдання уроку виконали і як підтвердження нашої успішної роботи є наша ціла подячна листівка.
-Давайте прочитаємо її:
“Учись, лічи, складай задачі
Не зупиняйся ні на мить,
Хто математику полюбить
Тому в навчанні пощастить.”
Це і буде девізом наступних уроків математики.