Урок математики 3 клас Тема. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі па додавання і віднімання.

Про матеріал
Урок математики 3 клас Тема. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі па додавання і віднімання. Мета : навчити додавати трицифрові числа письмово та застосувати ці вміння для розв’язування задач. Вчити досліджувати зв'язки між величинами у звичайних та розширених задачах на знаходження четвертого пропорційного. Розвивати аналітичне мислення. Виховувати допитливість, інтерес до математики.
Перегляд файлу

                                Урок математики 3 клас

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі па додавання і віднімання.

Мета : навчити додавати трицифрові числа письмово та застосувати ці вміння для розв’язування задач. Вчити досліджувати зв'язки між величинами у звичайних та розширених задачах на знаходження четвертого пропорційного. Розвивати аналітичне мислення. Виховувати допитливість, інтерес до математики.

Обладнання: подячна листівка, картки-завдання для роботи в парах.

Форма проведення: урок-дослідження

 

                          Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

- Діти, зараз у нас буде незвичайний урок, а година цікавої математики. На цьому уроці ми будемо вчитися додавати письмово трицифрові числа без переходу через 10.

Вам потрібно бути уважними, активно швидко, але подумавши, використовувати ті завдання , які вам будуть запропоновані. Ми будемо не просто виконувати математичні завдання, а й досліджувати приховані особливості цих завдань.

Кожен з вас може стати юним дослідником. А ви знаєте , що кожне дослідження дає певний результат? На кожному етапі уроку за виконане дослідження ви будете одержувати частину подячної листівки, на яких будуть написані речення , які в результаті складуть нам девіз - який може стати девізом кожного уроку математики.

ІІІ. Усні обчислення.

1.Перед тим, як розпочати наше дослідження, проведемо усний рахунок.

Знайти вираз з відповіддю 880 і пояснити прийоми усного додавання

420 + 470   610+170       560 + 320

140 + 720   710+160       450 + 240

(Відкриваю перший лист подячної листівки)

2. Ви, мабуть ,помітили, що в математиці усі твердження пояснюються, щойно ми пояснили два прийоми обчислення

- А зараз ми будемо займатися математичними дослідженнями. Уявимо, що наша класна кімната це математична лабораторія.  На моніторі комп’ютера видно завдання, яке потрібно виконати. Ви ці завдання обчисліть усно. І дослідимо правильність виконання завдання

720-400-20:100=

120+240:10:6=

(400+50):10:9=

 (Відкриваю другий лист подячної листівки)

ІV. Пояснення нового матеріалу

1.Продовжуємо нашу роботу. У нашу лабораторію попали ось такі вирази

 26 + 12 ; 325 + 413. Нам потрібно дослідити, як виконати таке додавання письмово.

Перший вираз ми уже вміємо робити.

- А як ми обчислимо другий вираз?

Висновок: Трицифрові числа додаються письмово, так само, як і двоцифрові.

2. Робота над правилом з підручника.

( ми виконали наступне дослідження і заслуговуємо на 3 частину подячної листівки.

V. Первинне закріплення

1) Розв’язуємо диференційовано.

Перший ряд - самостійно

Другий - в парах

Третій - колективно з учителем.

722 +134         516 + 423 350 + 448

360 + 233         681 + 118

-Ви помітили, що в нас залишився один вираз  344 + 54.

-Подивіться на дошку і зверніть увагу, як обчислили цей приклад двоє дітей.

Оленка                       Петрик

+344                            +344

    54                               54

  398                               884

-Подивіться уважно, проведіть дослідження, хто з них зробив помилку? Чому?

 

2) Фронтальна робота над задачами №665

1.Проаналізуємо задачу першу колективно.

Записуємо розв’язання в зошит.

(Запам'ятаємо цю задачу. Якого вона типу?)

 

2.Самостійна робота по варіантах.

Два учні біля закритої дошки розв’язують другу і третю задачі.

- Діти давай те подивимося на задачі і зробимо наступне дослідження.

- Що можна сказати про ці задачі? Що спільного в них , що відмінного.

(Відкриваю четверту частинку листівки)

 

Фізкультхвилинка

 

VI. Розвиток математичних знань.

-Ми виконували дослідження над простими задачами, а зараз проведемо свої дослідження над складними задачами.

За коротким записом скласти задачу

Довжина тканини

Кількість пальт

Загальна довжина

на 1пальто

 

тканини

 

           9

         18 м

однакова

 

 

 

           6

 

Усно розв’язуємо задачу

-А тепер ми змінимо умову задачі №666 - читаємо задачі .

Виставляємо таблицю з коротким записом другої задачі (Дані не вношу)

 

Довжина тканини на 1 пальто

Кількість пальт

Загальна довжина тканини

Для дітей

 

Для дорослих

 

 

 

на 1 м більше

 

 

 

 

          ?

Аналізуючи таблицю, учні складають план розв’язування задачі і записують розв’язання діями.

-Давайте дослідимо і порівняємо обидві таблиці і з’ясуємо, що спільного у цих задачах і чим вони відрізняються.

Робимо висновок

(Ми виконали наступне дослідження і знову заслуговуємо на частинку від подячної листівки)

VІI. Робота над геометричним матеріалом.

- Цілий урок ми вели дослідження з числами в виразах і задачах, а зараз проведемо пошукову роботу з геометричним матеріалом. Пошукову роботу будемо вести в парах один з одним. Подумайте, обговоріть і поясніть як знайти периметр вашої фігури і запишіть. Пара ,яка зробить завдання, візьміться за руки і підніміть їх догори.

(Відкриваємо наступну частину)

VІIІ. Підсумок уроку.

-На сьогоднішньому уроці ми провели багато математичних досліджень.

Завдання уроку виконали і як підтвердження нашої успішної роботи є наша ціла подячна листівка.

-Давайте прочитаємо її:

 

“Учись, лічи, складай задачі

Не зупиняйся ні на мить,

Хто математику полюбить

Тому в навчанні пощастить.”

 

Це і буде девізом наступних уроків математики.

docx
Додав(-ла)
Горобчук Раїса
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
2893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку