Урок - подорож «У пошуках піратських скарбів»

Про матеріал
Мета: закріпити знання таблиць множення й ділення; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження третього доданка; вдоскона¬лювати швидкі обчислювальні навички, удосконалювати навички створення малюнків вітрильників з геометричних фігур виховувати інтерес та любов до математики.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку

математики

у 3 класі

 

 

 

 

Іващенко Оксана Миколаївна,

учитель

початкових класів,

спеціаліст вищої категорії

 

                                                                                                                                         

 

 

 

Тема: «У пошуках піратських скарбів»

 

Мета: закріпити знання таблиць множення й ділення; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження третього доданка; вдоскона­лювати швидкі обчислювальні навички, удосконалювати навички створення 
малюнків  вітрильників з геометричних фігур виховувати інтерес та любов до математики.

 

Форма проведення: урок-подорож

Обладнання: Комп’ютери, проектор, презентація до уроку, презентація «У пошуках скарбів. Табличне множення» ; карта подорожі, конверти-кораблики з картками(диференційованими завданнями), геометричний матеріал, музична фізкультхвилинка.

Маршрутний лист

1.Конкурс  капітанів.                                                                                                                   2.Океанія  Знань . Математична каліграфія.                                                                                                 3. Острів Обчислень.                                                                                                                                   4. Коралові рифи                                                                                                                                      5. Бухта «Загублених Кораблів»                                                                                                            6. «Золото Русалочки»                                                                                                                         7.Острів «Сомалійських  піратів».                                                                                                            8. Острів Задач                                                                                                                                                9. Геометричний острів                                                                                                                                 10. Острів Логіки                                                                                                                                          11. « Золото восьминогів»                                                                                                               12.Скарби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

1. Вправа « Мікрофон»

       Що вам подобається робити найбільше?

     – Що вам вдається добре?

     – У чому виникають труднощі?

     – Чого ви очікуєте від уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності

               (Слайд 1,2,3,4)

- Я знайшла вчора в скрині батька стару карту (показує Сувій).                                                         -  Це ж карта Острова Скарбів! І тепер мені потрібно побудувати корабель і набрати команду!                                                                                                                                                     - Ми вирушимо у мандрівку за скарбом. Ця подорож вимагатиме від вас знань, умінь, активності, винахідливості, кмітливості. Під час подорожі на нас чекають нові знайомства, різні пригоди. Чим краще ви будете працювати на уроці - тіш менше штормів, тим більше шансів дістатися до скарбу. Ось перед вами карта.                                                                                      - Ти, напевно, знаєш, що пірати - це морські розбійники, безстрашні та нещадні. Вони нападали на морські судна, а награбовані багатства ховали на далеких незаселених островах.                                                                                                                                             - Але знайте, що справжні моряки повинні багато знати і вміти!                                                         - Для збереження дисципліни на кораблі під час гри порушників карають відніманням набраних балів у їхньої команди ( Чорна мітка ).

Клас поділяється на 3 команди:

І команда -  «Чорна Каракатиця»

ІІ  команда - «Дункан»

 ІІІ команда   - «Летючий Голландець»

3.  Конкурс  капітанів ( додаток)

Створення 
малюнків вітрильників з геометричних фігур.                                                 ( Paint - графічний редактор).

  • Як називаються фігури, з яких складається вітрильник?                                                   - Як називається рожева   фігура? (Трикутник.) Доведіть.

Знайдіть периметр найбільшого трикутника 

 

ІІ. Хвилинка каліграфії (Слайд 5)

Океанія  Знань . Математична каліграфія

- А розпочнеться наша мандрівка в Океані знань з Математичної каліграфії.

Морякам завжди бажають:

Сім футів під кілем, що означає

Щасливого плавання,

попутного вітру.

- Яке число прозвучало в побажанні? (7)

- Написати рядочок цифри 7.

- Яке це число? (Одноцифрове, непарне).

Цікаво знати

Чи рибина, чи тварина

Прожива в морських глибинах?

В неї є аж вісім ніг!

Знають всі, то — ... восьминіг

Звичайний восьминіг володіє здатністю змінювати забарвлення, пристосовуючись до навколишнього середовища. Це пояснюється наявністю в його шкірі клітин з різними пігментами, здатних під впливом імпульсів з центральної нервової системи розтягуватися або стискатися залежно від сприйняття органів чуття. Звичайне забарвлення — коричневе. Якщо восьминіг наляканий — він біліє, якщо розгніваний, то червоніє.

В середньому до 90 см в довжині, максимальна довжина у самців до 1,3 м, у самиць — до 1,2 м.

Маса становить 4,5-7 кг, максимальна маса — 10 кг.

Тривалість життя рідко перевищує 4 роки, в середньому 12-24 місяці.

 

1. «Острів Обчислень.» Різнорівневі завдання на вибір.  (Слайд 6).

( завдання на картках - восьминоги різного кольору.)

http://oreanda.ua/upload/iblock/6b4/6b412dedf7bce92ec36fbed3d2afe23d.jpg І. Рівень.  Знайди  помилки у прикладах

42:7+6=12

16:2  · 4=33

    9  · 2 + 11=30

ІІ. Рівень. Розв’яжи рівняння

Х + 36 = 81              Х – 14 = 28

ІІІ рівень. Порівняйте (поставте знак «>», «<» або «=»).

 

9 ·  6… 64:8

7 ·  6… 5  · 4

                                                        21: 3 … 14:2

 

2. « Коралові рифи»  (Слайд 6)  ( додаток)

- У морі зустрічаються коралові рифи, які заважають нормальному руху судна, і навіть якщо ви рухались пра­вильним курсом, шторм міг збити вас з курсу на рифи. Корпус вашого корабля пошкоджений і потребує негайного ремонту.

Завдання. Щоб зберегти корабель , потрібно замість "зірочок" вставте слова "збільшити (зменшити) на (у)", щоб рівності були  правильними:

 

        а)  3*7 = 21;

          б)  5*9=14;

            в)  42*7 = 35

        а)  6*7 = 42;

          б)  6*9=15;

            в)  56*7 = 49

           а)  7*4 = 28;

          б)  7*9=16;

            в)  63*7 = 56

 

5. « Бухта Загублених Кораблів» (Слайд  8,9).

Усний рахунок. Тренажер Табличне множення.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу. (Слайд  10,11).

 

1.Складання рівнянь та їх розвʼязок. « Золото Русалочки »

Х +6= 30                    Х : 6 = 30

 

2. Фізкультхвилинка. (Слайд  12). «Острів Сомалійських  піратів».

 

 3. Розвʼязування задач «Острів Задач». (Слайд  13).

 

№312 

  1. 21:7 =3 ( ябл.)                         21:7• 9 = 27 ( гр.)
  2. 3 • 9 = 27 ( гр.)

№ 313 (усно) короткий запис на дошці

Т.-  14 уч.

П.-  7 уч.                  30 уч.і

Р.-   ?

      30 - ( 14 + 7 ) = 9 (уч.)

 

№314

Т.- 14

П.- ?, у 2 рази менше                           30 уч.

Р.- ?

 1) Скільки учнів розучують пісні ?

 2) Скільки  всього учнів готують танці та розучують пісні ?

 3) Скільки учнів учить вірші ?

                                            30 - ( 14 + 14:2 ) = 9(уч.).

 

V. Розвиток математичних знань.

1. «Геометричний острів»  (Слайд 14,15,16,17 ) (додаток)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   - Що більше – половина третини числа, або третина його половини.                                               

2.   Острів Логіки(Слайд  18)

Задачі з непрямою залежністю величин

  • Довжина кита 33м. Це на 19м більше, ніж акули. Яка довжина акули ?
  • Кит смугастий мав довжину 20 м. Він на 16 м коротший, ніж риба-меч. Яка довжина риби-меч ?

 

VІ .  Підсумок уроку.

 

1. « Золото восьминогів »  (Слайд 19 ).

 

Задачі для розвитку пізнавальної активності.

  • Капітани одночасно приступають до обчислень; відповіді вписують у порожні квадратики. Переможе той капітан, який запише усі правильні відповіді і запише відповідь під прапорцем.

 

  • Чотири восьминоги тягнуть  скриню із затонулого корабля. Кожний восьминіг повзе трьома щупальцями по дну, а рештою тягне скриню. Скільки восьминожих щупалець вчепилося в у скриню?

 

  • Шість восьминогів вирішили взутися у піратські чоботи. Скільки піратів їм потрібно роззути, щоб узути всі свої щупальця?

 

  • Восьминіг несе Русалочці в подарунок морські зірки. На одне щупальце він посадив одну зірку, на друге - дві, а на кожне наступне - на одну зірку більше, ніж на попереднє. Скільки морських зірок він подарує Русалочці ?

 

  • Пірати домовилися з дев'ятьма восьминогами про те, що вони піднімуть із дна затонулий корабель. Отож половиною щупалець восьминоги повзуть по дну, а другою половиною тягнуть корабель. Скільки щупалець ухопилося за корабель?

 

  • Капітан вирішив привітатися з сьома  восьминогами й потиснути усім кожне щупальце. Скільки щупалець йому доведеться потиснути?

 

  • Восьминоги вирішили подорожувати. Для цього найдужчий восьминіг ухопився одним щупальцем за корабель, а за всі його вільні щупальця ухопилося по восьминогу, кожний також одним щупальцем. У вільні щупальця восьминоги взяли по валізі. Скільки валіз узяли восьминоги в подорож? 

(Слайд 20,21 )

 - Тепер, коли усі монети знайдено. «ПІАСТРИ»- це так називаються піратські монети. І за них ви можете викупити ключ від скриньки. Ось він! Ви знайшли скарб, довели, що вмієте працювати у команді, дружно та завзято. Настав час отримати нагороду.  Тож, відкривайте мерщій скриню та поділіть скарб справедливо!

 

2. « Мікрофон»

- Урок наближається до завершення. Ви порадували нас своїми знаннями з математики, своєю активністю, працездатністю, умінням співпрацювати в групі, а які враження у вас залишилися від уроку?

- Що ми сьогодні навчилися?

- Чи сподобалась вас мандрівка?

- Що вам найбільше запам'яталось?

- Яку мандрівку ви б хотіли здійснити наступного разу ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку.

http://oreanda.ua/upload/iblock/6b4/6b412dedf7bce92ec36fbed3d2afe23d.jpg

 

 І. Рівень.  Знайди  помилки у прикладах

                                     42:7+6=12

                                     16:2  · 4=33

                                      9  · 2 + 11=30

http://oreanda.ua/upload/iblock/6b4/6b412dedf7bce92ec36fbed3d2afe23d.jpg

ІІ. Рівень. Розв’яжи рівняння

Х + 36 = 81              Х – 14 = 28

 

 

ІІІ рівень. Порівняйте (поставте знак «>», «<» або «=»).

 

http://oreanda.ua/upload/iblock/6b4/6b412dedf7bce92ec36fbed3d2afe23d.jpg9 ·  6… 64:8

7 ·  6… 5  · 4

                                      21: 3 … 14:2

 

 

 

        а)  3*7 = 21;

          б)  5*9=14;

            в)  42*7 = 35

        а)  6*7 = 42;

          б)  6*9=15;

            в)  56*7 = 49

           а)  7*4 = 28;

          б)  7*9=16;

            в)  63*7 = 56

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс  капітанів .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайдіть периметр найбільшого трикутника.

 

«Геометричний острів»

 

   - Що більше – половина третини числа, або третина його половини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Загальний вигляд карти ( маршрут)

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Фото 3 класс\DSC01035.JPG

docx
Додано
18 серпня 2022
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку