Комунальний заклад «Тернівська загальноосвітня школа I-III ступенів №7
Тернівської міської ради Дніпропетровської області»
Підготувала: практичний психолог
Бешенцева Наталія Олександрівна
м.Тернівка
ВІДКРИТИЙ УРОК З ПСИХОЛОГІЇ «У СВІТІ УЯВИ»
Підготувала: практичний психолог ЗЗСО № 7, м.Тернівка
Бешенцева Наталія Олександрівна
Мета: ознайомити учнів з поняттям «уява»; показати шляхи розвитку даних процесів засобами вправ; формувати прагнення до самовдосконалення, позитивне відношення до себе; навчити дітей бачити, чути, відчувати навколишній світ, мріяти; розвивати творчу уяву, фантазію, кмітливість, логічне мислення.
Форма заняття: урок-подорож з елементами тренінгу.
Матеріал та обладнання: зошит з спецкурсу «Пізнай себе», кольорові олівці, кольорові листи А4, листи А8, клей, ножиці, скриня зі скарбом (призи - кольорові олівці, альбом).
Учасники: учні 2-х класів, які вивчають спецкурс з психології «Пізнай себе».
Кількість учасників:10
Запрошені гості: адміністрація освітнього закладу, вчителі навчальної школи.
Час проведення: 45 хв.
ХІД ЗАНЯТТЯ
ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Ритуал привітання.
Актуалізація отриманих раніше знань.
Робота в парі.
ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА
Повідомлення теми, мети заняття. Вивчення нового матеріалу.
Девіз нашого заняття: «Думати. Мріяти. Уявляти. Фантазувати. Щоб кмітливими стати!» (повторити разом)
Як ви вважаєте, яку роль відіграє уява в житті людини? (вміння складати казки, придумувати історії, писати вірші, робити поробки, створення нових предметів).
Види уяви: (Діти записують у зошиті)
Мимовільна – створення нових образів не керується спеціальною метою уявити певні предмети чи події. Наприклад: при читанні художнього твору в уяві без спеціального наміру виникають образи героїв твору, час та місцевість, в якій відбуваються події. Голодна людина уявляє смачні страви, в спеку уява приносить людині прохолоду.
Довільна – людина ставить спеціальну мету створити образи того чи іншого об’єкта, можливої ситуації. Митець, який створює новий музичний твір, зображує образ літературного героя або картину, використовує довільну уяву. Вчитель на уроці, пропонуючи учням уявити якусь подію, певну місцевість, також викликає в школярів довільну уяву.
Конкретна – в ній уявляються певні предмети та речі тощо.
Творча – самостійне створення образів об'єктів, які не існують в наш час, це нестандартний образ раніше описаного, прочитаного, сприйнятого.
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
У подорож. У подорож.
Рушаємо у подорож!
В країну Уявляндію
На острівець «Чудес».
В країні Уявляндії
Живуть лише фантазії.
Усе, що уявляємо –
Все буде навпаки.
Вправа «Перетворення»
Мета: розвиток креативності, уяви та мислення.
Хід вправи: учням пропонується продовжити речення: - Що ти зробив, якби прокинувся чарівником….?
Без уяви милі діти,
Не ростуть чарівні квіти,
То ж давайте починати
Всі разом фантазувати.
Вправа «Чарівна квітка»
Хід вправи: учням пропонується придумати і намалюйте квітку, якої не існує в природі, дати їй фантастичну назву, описати її, придумати невеличку розповідь.
Презентація малюнків. (Всі малюнки розташовуються на заготовленому полі для квітів).
Вправа «Чарівний дощ»
Мета: активізація уяви, можливість висловити агресивні почуття в безпечній формі.
Хід вправи:
3. Діти діляться на дві команди. За сигналом потрібно зібрати всі шматочки в спеціальний пакет. (грає весела, ритмічна музика).
4. З цих шматочків потрібно зробити аплікацію.
5. Дати фантастичну назву аплікації.
6. Презентація аплікацій.
Вправа «Хмаринка»
Мета: зняття психічного напруження, стабілізація психоемоційного стану.
Інструкція: (звучить тиха спокійна музика).
Вправа «Долонька»
Мета: рефлексія заняття.
Інструкція: дітям потрібно обвести свою долоньку на аркуші паперу. Кожен палець — це місце, де записують відповіді на запитання. Великий палець – «Мій настрій», вказівний – «Що тобі сподобалось найбільше?», середній – «Які завдання були важкими?», безіменний – «Мені не сподобалося сьогодні», мізинець – «Тепер я можу (знаю)…»
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Закріплення вивченого матеріалу.
Прийом незакінченого речення:
Список використаних джерел: