Урок - подорож "У світі уяви"

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «уява»; показати шляхи розвитку даних процесів засобами вправ; формувати прагнення до самовдосконалення, позитивне відношення до себе; навчити дітей бачити, чути, відчувати навколишній світ, мріяти; розвивати творчу уяву, фантазію, кмітливість, логічне мислення.
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад «Тернівська загальноосвітня школа I-III ступенів №7

Тернівської міської ради Дніпропетровської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: практичний психолог

Бешенцева Наталія Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Тернівка

ВІДКРИТИЙ УРОК З ПСИХОЛОГІЇ «У СВІТІ УЯВИ»

 

 

Підготувала: практичний психолог ЗЗСО № 7, м.Тернівка

Бешенцева Наталія Олександрівна

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям «уява»; показати шляхи розвитку даних процесів засобами вправ; формувати прагнення до самовдосконалення, позитивне відношення до себе; навчити дітей бачити, чути, відчувати навколишній світ, мріяти; розвивати творчу уяву, фантазію, кмітливість, логічне мислення.

Форма заняття: урок-подорож з елементами тренінгу.

Матеріал та обладнання: зошит з спецкурсу «Пізнай себе», кольорові олівці, кольорові листи А4, листи А8, клей, ножиці, скриня зі скарбом (призи - кольорові олівці, альбом).

Учасники: учні 2-х класів, які вивчають спецкурс з психології «Пізнай себе».

Кількість учасників:10

Запрошені гості: адміністрація освітнього закладу, вчителі навчальної школи.

Час проведення: 45 хв.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

 

Ритуал привітання.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько. 

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

  Привітайте в добрий час

 Гостей посмішкою милой

Повернімось до гостей,

Скажемо їм ... (Добрий день)

 

Актуалізація отриманих раніше знань.

  •   Діти, ми сьогодні продовжуємо подорожувати чарівною наукою «Психологія». Давайте з вами пригадаємо!
  •   Що вивчає наука психологія? (вивчає психічні процеси та поведінку людини).
  •   Психологія це наука про …? (душу). Де знаходиться наша душа, давайте з вами доторкнемося до неї.
  •   Хто намалює знак, який символізує науку «Психологія»? Що це за знак? (Знак «Пси»).
  •   Давайте згадаємо, які психічні процеси ми вже з вами знаємо? 

Робота в парі.

  •   Подивиться, у вас на парті лежать пазли. Давайте складемо їх.
  •   Що ви отримали? (пам'ять, увага, мислення, сприйняття).
  •   Молодці!

ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА

  •   Сьогодні ми будемо говорити про цікавий і захоплюючий пізнавальний процес, який допомагає зі знайомих нам об'єктів одержати щось незвичайне, раніше не бачене.
  •   Зараз, уявіть собі чарівницю… Як вам це вдалося, що допомогло вам «побачити» її?  (Уява).
  •   Правильно! Молодці! (Діти складають на дошці пазли (уява, фантазія).

 

Повідомлення теми, мети заняття. Вивчення нового матеріалу.

 

  •   Тема нашого заняття «У світі уяви». (Діти записують у зошиті)

 

Девіз нашого заняття: «Думати. Мріяти. Уявляти. Фантазувати. Щоб кмітливими стати!» (повторити разом)

  •   А ми з вами вже знаємо, що наші пізнавальні процеси між собою взаємопов’язані і не можуть існувати один без одного. Уява тісно взаємопов’язана с таким пізнавальним процесом, як мислення. Чим більш у людини рівень розвитку мислення, тім краще вона може уявляти, представляти та навпаки.
  •   Що таке уява? У словнику дається таке тлумачення: «Уява – це здатність представляти, фантазувати». (Діти записують у зошиті).

Як ви вважаєте, яку роль відіграє уява в житті людини? (вміння складати казки, придумувати історії, писати вірші, робити поробки, створення нових предметів).

Види уяви: (Діти записують у зошиті)

Мимовільна – створення нових образів не керується спеціальною метою уявити певні предмети чи події. Наприклад: при читанні художнього твору в уяві без спеціального наміру виникають образи героїв твору, час та місцевість, в якій відбуваються події. Голодна людина уявляє смачні страви, в спеку уява приносить людині прохолоду.

Довільна – людина ставить спеціальну мету створити образи того чи іншого об’єкта, можливої ситуації. Митець, який створює новий музичний твір, зображує образ літературного героя або картину, використовує довільну уяву. Вчитель на уроці, пропонуючи учням уявити якусь подію, певну місцевість, також викликає в школярів довільну уяву.

Конкретна – в ній уявляються певні предмети та речі тощо.

Творча – самостійне створення образів об'єктів, які не існують в наш час, це нестандартний образ раніше описаного, прочитаного, сприйнятого.

 

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

  •   Сьогодні, ми з вами будемо подорожувати країною «УЯВЛЯНДІЯ». Нам належить виконати всі вправи і отримати ключа, щоб  відкрити скриню зі скарбом.
  •   Ну що ж почнемо?

У подорож. У подорож.

Рушаємо у подорож!

В країну Уявляндію

На острівець «Чудес».

В країні Уявляндії

Живуть лише фантазії.

Усе, що уявляємо –

Все буде навпаки.

Вправа «Перетворення»

Мета: розвиток креативності, уяви та мислення.

Хід вправи: учням пропонується продовжити речення: - Що ти зробив, якби прокинувся чарівником….?

 

  •   Уява й фантазія створюють у нашій свідомості нові незвідані світи.

Без уяви милі діти,

Не ростуть чарівні квіти,

То ж давайте починати

Всі разом фантазувати.

  •   Діти, пригадайте, які квіти ви знаєте? (Відповіді дітей)

Вправа «Чарівна квітка»

Хід вправи: учням пропонується придумати і намалюйте квітку, якої не існує в природі, дати їй фантастичну назву, описати її, придумати невеличку розповідь.

Презентація малюнків. (Всі малюнки розташовуються на заготовленому полі для квітів).

  •   А що б ваші квіти росли красивими і радували очі, ми їх поллємо чарівним дощиком...

Вправа «Чарівний дощ»

Мета: активізація уяви, можливість висловити агресивні почуття в безпечній формі.

Хід вправи:

  1. Взяти кілька кольорових листочків А4. За сигналом почати рвати листи на дрібні шматочки. За сигналом потрібно зупинитися. (грає весела, ритмічна музика)
  2. Стати всім в коло і на рахунок  влаштувати чарівний дощ.

3. Діти діляться на дві команди. За сигналом потрібно зібрати всі шматочки в спеціальний пакет. (грає весела, ритмічна музика).

4. З цих шматочків потрібно зробити аплікацію.

5.  Дати фантастичну назву аплікації.

6.  Презентація аплікацій.

 

  •   Кожна особистість наділена надзвичайно багатим творчим потенціалом. Ти повинен розвивати в собі навички, завдяки яким зможеш самостійно мислити, ухвалювати неординарні рішення, генерувати оригінальні ідеї.

 

Вправа «Хмаринка»

Мета: зняття психічного напруження, стабілізація психоемоційного стану.

Інструкція: (звучить тиха спокійна музика).

  •   Діти, сядьте зручно, закрийте очі! Зробіть глибокий вдих, видих. Уявіть собі теплий літній вечір. Ви лежите на траві і дивитеся на хмари, що пропливають у небі, такі білі, великі, пухнасті хмари у блакитному небі. Навкруги усе тихо і спокійно, вам тепло і затишно. З кожним вдихом і видихом ви починаєте повільно і плавно підніматися в повітря, все вище і вище, до самих хмар. Ваші руки – легкі, ваші ноги – легкі, все ваше тіло стає легким, як хмарка. Ось ви підпливаєте до найбільшої і пухнастої, до найкрасивішої хмари на землі. Ближче і ближче. І ось ви вже лежите на цій хмарі, відчуваєте, як вона ніжно гладить вас. Вам добре і приємно. Ви розслаблені й спокійні. Але ось хмара опустила вас на полянку. Посміхніться своїй хмарі, і на рахунок «три» розплющте очі.  Потягніться!

Вправа «Долонька»

Мета: рефлексія заняття.

Інструкція: дітям потрібно обвести свою долоньку на аркуші паперу. Кожен палець — це місце, де записують відповіді на запитання. Великий палець«Мій настрій», вказівний «Що тобі сподобалось найбільше?», середній «Які завдання були важкими?», безіменний«Мені не сподобалося сьогодні», мізинець «Тепер я можу (знаю)…»

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом незакінченого речення:

  • Здатність представляти, фантазувати називають …
  • Які види уяви бувають?
  • Уяву можна й потрібно …
  •   Молодці! Сьогодні ви дуже гарно працювали, були активні. Ми з вами виконали всі вправи та отримали ключик і нарешті відкриємо нашу скриню зі скарбом! А скарб цієї скрині ваші призи! Ось такі творчі набори! Отримайте і продовжуйте розвивати вашу уяву.

 

Список використаних джерел:

  1. Балацька Л. К. Розвиток уяви в молодших школярів / Л. К. Балацька. – К. : Рад. Школа, 1969. С. 152.
  2. Барташнікова І., Барташніков О. Розвиток наочно-образного та логічного мислення дітей. – Тернопіль: Богдан, 1998. – 79с.
  3. Барташнікова І., Барташніков О. Розвиток уваги та навиків навчальної діяльності. – Тернопіль: Богдан, 1998. – 46с.
  4. Коробко С. Особливості розвитку пам’яті учнів.//Початкова школа. – 1999. - №2. – С.12-15
  5. Карабаєва І. І. Особливості розвитку уяви дітей / І. І. Карабаєва, С. О. Ладивір. - К. : Шкільний світ, 2008. - 128 с.
  6. Г. Костюк Н.М. Розвиток творчих здібностей молодших школярів у процесі формування мовленнєвої компетентності / Г. Костюк // Початкова школа. – 2008. - №8. – С. 89-90.
  7. http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/dzvonik-kliche-na-urok-organizatsiinii-moment-urok.html
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку