Урок - подорож з української мови для 3 класу "Спостереження за роллю дієслів у словах і реченнях"

Про матеріал

Нестандартний урок - подорож з української мови активізує пізнавальну діяльність учнів шляхом використання міжпредметних зв'язків, пошукової роботи та цікавих завдань.

Перегляд файлу

 

                Урок  української мови у 3 класі

Сухорукова Алла Федорівна, вчитель початкових класів        Синельниківської ЗОШ І- ІІІ ст.№1

Тема:  Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах.

  Мета: поглиблювати знання учнів про дієслово, його синтаксичну роль у мовленні. Закріплювати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови, правильно вживати їх у мовленні. Розвивати увагу та спостережливість. Виховувати почуття патріотизму, бережливе ставлення до природи.

Обладнання : картки для парної роботи, картки для самооцінювання,  мультимедійний проектор.

                       Хід уроку

І. Організація класу

Вчити українську мову

ми продовжим з вами знову.

Постарайтесь працювати плідно

Протягом всього уроку.

Щоб всі знали на відмінно

Мову рідного народу.

У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість» Всі ми дуже раді, що до нас сьогодні завітало скільки гостей. Привітайтесь до них і подаруйте їм посмішку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами здійснимо космічну мандрівку. А маршрут наш такий – відвідати всі планети Сонячної системи. Продовжимо вивчати дієслово. Капітанам екіпажів було завдання : більше дізнатися про кожну з планет. Летіти ми будемо на ракеті.

Екіпажі на старт!

Діти: Є на старт!

Пристібнути ремні!

Діти : Є пристібнути ремні!

Мотор!

Діти:Є мотор!

9 8 7 6 5 4 3 2 1 Пуск!

ІІ.Актуалізація опорних знань

Ми з вами опинилися на планеті Меркурій. Капітан екіпажу №1 рапортуйте!

Капітан:

Меркурій найближча до Сонця планета. Вона найшвидша, адже за рік вона оббігає навколо Сонця аж 4 рази. Там немає нічого живого, одне лиш мовчазне і мертве каміння.

     1.Каліграфічна хвилинка

Сьогодні всі спостереження і записи ми будемо фіксувати в бортових журналах, в яких уже записана дата польоту.

  Кк кл см  ос он   космонавт

Запам’ятаємо правопис цього слова.

На яке питання відповідає це слово? Якого роду ?

Хто такий космонавт?

12 квітня – Всесвітній день авіації і космонавтики.

Назвіть якими частинами мови виступають слова в цьому реченні.

Чому саме  в цей день?

Правильно, бо саме в цей день 1961 року було здійснено перший політ людини у космос. І цією людиною був Юрій Олексійович Гагарін .

Авіація –

Назвіть послідовно всі звуки у слові . Скільки складів у слові?

                  Планета Венера ( Екіпаж №2)

Капітан:

Ми знаходимось на  планеті Венера. Вона найяскравіший об’єкт на небі після Сонця і Місяця. За розмірами майже така як Земля. Отримала назву в честь Венери, богині любові.

     Складання асоціативного куща до слова космос.

Гагарін, політ, ракета, зорі, далечінь,  планети.

Доповнюю словом Всесвіт і пояснюю його значення.

З  кожним із  слів доберіть складіть речення .Запишіть 2 речення, які найбільше сподобались.

Що таке дієслово?

Хто є першим українським космонавтом?

Леонід Каденюк народився в селі Клішківці  Хотинського району  Чернівецької області. Подивіться уважно сюжет і скажіть, що взяв з собою космонавт у політ.

(Перегляд відеосюжету про Л.Каденюка)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

                        Планета Марс ( екіпаж №3)

Капітан:

1. Це найближча до Землі  планета. Дали ім’я римського бога війни, тому планета має колір крові. Цю планету можна побачити з землі.

   2. Робота з підручником вправа 393

Прочитайте текст. Яка головна думка тексту?

    Гра «Пінг – понг»

У вправі зустрілися невідомі слова сувенір , мініатюрні. Давайте з’ясуємо їх у рубриці «Слово про слово»

До виділених дієслів доберіть синоніми, запишіть їх.

Розлучаються – прощаються.

Мандрують – подорожують.

Якими членами речення є  ці дієслова?

З якою частиною мови пов’язані в тексті дієслова? Доведіть.

 Космонавти( що роблять?) розлучаються; малюнки (що роблять? мандрують)

Випишіть всі дієслова , із вправи.

Перевірка: якщо хтось із дітей помилився, роблять всплеск у долоні.

V.Фізхвилинка . Космічна зарядка.

   Планета Сатурн( екіпаж №4)

Капітан:

Друга за розміром планета, яка у 850 раз більша за Землю.

 Постійні вітри тут в десятки разів сильніші ніж на Землі, які ніколи не затихають.

Запрошую всіх відпочити і вийти у відкритий космос.

VІ. Закріплення  й систематизація вивченого матеріалу.

                 Планета Юпітер (екіпаж №5)

  1.           Капітан:

Це найбільша планета Сонячної системи. Її маса удвічі більша за масу всіх планет разом взятих. Тут дуже холодно. Юпітер не має твердої поверхні на яку міг би сісти космічний корабель.

   2.Гра «Ярмарок слів»

А що таке ярмарок? У нас буде не простий  ярмарок, а особливий. Я буду купувати у вас слова, але не всі підряд , а тільки дієслова.

Давайте повторимо, що ж це за слова, щоб я не купила негодящого товару.

                   Вправа « Кубування»

Грані кубу:

Опишіть.

Наведіть приклад.

Порівняйте.

Проаналізуйте.

З чим асоціюється.

Де можна застосувати..

Записати за 3 хв як можна більше дієслів, що відповідають на  питання 1 ряд-  що робив?

2 ряд -  що робила?

3 ряд – що робило?

 

              Планета Уран ( екіпаж №6)          

 Він віддалений на величезну відстань і здійснює повний оберт навколо Сонця за 84 роки. Тут дуже холодно.

Я бачу, що до нас наближається комета. Щоб вона своїм хвостом не зачепила нас, поспішаємо виконати наступне завдання.

       Вибірковий диктант

Виписати у стовпчик  тільки  ті слова, які належать до теми «Космос»

Зірка , квітка, сонце, дитина, космонавт, планета, зима, ракета, підручник, місяць, калина, конструктор.

Перевірка, завдання: дібрати до іменників дієслова, ставлячи до них питання.

Зірка (що робить?) сяє;

Сонце (що робить?) гріє;

Космонавт  ( що робить?) мандрує;

Планета ( що робить?) обертається;

Ракета ( що робить?) мчить;

Місяць (що робить?) світить.

           Планета Нептун(Екіпаж №7)

1.Капітан:

 Це четверта за розмірами планета Сонячної системи. Тут дуже холодно. Температура на поверхні - -210 градусів. Нептун робить повний оберт навколо своєї осі за 16 годин.

Інопланетяни повідомили мене, що поблизу пролітає метеорит. Щоб не сталося зіткнення з нашою ракетою, нам слід попрацювати в парах.

    2.        Робота в парах

Робота з фразеологізмами.

Записати словосполучення , підкреслити дієслова і пояснити їх значення.

1 в.     Брати на буксир – допомагати;

            Викинути за борт – позбутися чогось; 

             Залишити поле бою – втекти.   

2 в.     Як кіт наплакав – дуже мало;

            Працює як віл -  працьовита людина;

            Танцювати під чужу дудку – не мати власної думки.

3 в.      Крутитися як білка в колесі – мати багато турбот;

             Вкласти душу – здійснити що – небудь з великою     любов’ю.

           Дати зелену вулицю – відкрити дорогу.

А яке з фразеологізмів можна віднести до професії космонавт?

А хто б з вас хотів би стати космонавтом?

Що треба робити , щоб мрія здійснилася?

                    Планета Земля (Екіпаж №8)

  1.           Капітан.

Земля – третя від Сонця планета і Земля єдина планета, на якій існує життя. Щоб облетіти її на літаку, нам знадобиться не менше 2 діб. Вона є домівкою для мільйонів видів живих істот, включаючи людину.

  1.           Звертання Землі.

Чую. Чую ваш голос.  Хоч ніколи мені розмовляти, кручусь, верчусь без відпочинку, день і ніч, ніч і день. І разом вожу на собі все :і  ліси, і поля, і ріки, І  озера. Я –  найкрасивіша з планет. Все може природа: нагодувати хлібом, напоїти зі своїх джерел, здивувати своєю красою . Одного тільки не може : захистити себе. Тож охорона природи лягає на твої плечі. Тож будь  людиною!

               Гра «Пошук»

Поки ми з вами завзято виконували різні завданнями з’ясували, що вийшов  зі строю двигун. Тепер ми не можемо повернутись назад поки не знайдено причину поломки.

Який рядок слів зайвий, доведіть.

Обертається, злітає, світиться, орбіта;

Летить, космічний, манить, опускається;

Працює, спостерігає, манить,  сідає.

Назвіть слова – синоніми та слова – антоніми.

Причина знайдена і ми можемо приземлитися.

VІІ. Підсумок уроку.

І ось ми на Землі.

1.Оцінювання  психологічного стану.

 Оцінити свої враження від польоту ми зможемо за допомогою карток самооцінки. Червоний колір означає, що наша мандрівка нам дуже сподобалась, настрій – радісний. Жовтий – ніщо особливо не схвилювало. Настрій спокійний. Синій – відчуття повного незадоволення мандрівкою. Настрій смутку.

  2. Вправа «Термометр»

Протягом уроку вимірювалася температура на борту, тож висловіть свою думку, на якому етапі ваш екіпаж був найбільш активний.

Ви ж тепер не учні, а герої , тож героям слово. Поділіться  враженнями про політ.

       3.          Гра «Відкритий мікрофон»

Виноситься подяка усім космонавтам.

  1.           Самооцінювання результатів навчальної діяльності.

Оцінити свою роботу на  уроці вам допоможуть картки самооцінки.

VІІІ. Домашнє завдання .

Написати міні – твір  «Моя мрія»

 

 

 

Синельниківська загальносвітня школа

І –ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

 

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У  3 КЛАСІ

ТЕМА: СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА РОЛЛЮ ДІЄСЛІВ У РЕЧЕННЯХ І ТЕКСТАХ.

 

ВЧИТЕЛЬ : СУХОРУКОВА АЛЛА ФЕДОРІВНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          2017 рік

docx
Додано
31 січня 2018
Переглядів
2467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку