Урок - презентація родовідного дерева "Все про сім'ю"

Про матеріал

Цілі уроку: активувати у мовленні учнів вивчену лексику по темі ;

Практикувати учнів у діалогічному та монологічному мовленні, використовуючи відомі лексичні одиниці по темі в поєднанні з присвійними займенниками;

Збагачувати знання учнів по темі шляхом введення нових слів;

удосконалювати техніку читання , розвивати логічне мислення.

Виховувати відповідальне ставлення та повагу до сім'ї.

Перегляд файлу

Кравчук Л. К.  Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Годомичі

Маневицького району Волинської області

План-конспект уроку

Англійської мови

за темою « Все про сімю «

( 5 клас , за підручником О. Карпюк )

 

Цілі уроку: активувати у мовленні учнів вивчену лексику по темі ;

Практикувати учнів у діалогічному та монологічному  мовленні, використовуючи відомі лексичні одиниці по темі в поєднанні з присвійними займенниками;

Збагачувати знання учнів по темі шляхом введення нових слів;

удосконалювати техніку читання , розвивати логічне мислення.

Виховувати відповідальне ставлення  та повагу до сімї.

 

Очікувані результати: учні мають вміти читати , писати і підтримувати бесіду по темі, використовувати  присвійні  займенники.

 

Обладнання: підручник  О. Карпюк ,  конспект, картки з словами ,ілюстраційні картинки.

 

                             Хід  уроку

 

І.Початок  уроку

 

  Greeting

Ps-Good morning, good  morning,

      Good  morning  to you,

      Good  morning , good  morning,

      We  are glad  to see you.

       We  are all  in our  places

       With  sunshiny  faces.

T- Good  morning, I am glad  to  see you too.

  Conversation with  the  pupil  on duty.

  Warming – up

 The teacher  shows for pupils cards with  letters: A, B ,V,  M, S, P…

 The teacher  asks: Which name begins  with  letter –B ?

P-  Bohdana  begins  with  letter  B.

Which  name  begins  with  letter  A?

P-   Ann  begins  with  letter A.

Which  name  begins  with  letter  V?

P-   Vicky begins  with  letter  V.

Whose mother’s name  begins  with  letter M?

P- My  mother’s name-Mariya begins with letter M.

Whose father’s name  begins  with  letter P?

P- My father’s name –Peter begins  with  letter  P.

 

Theme  and  objectives:

 

  1. What  do  you  think the  topic  of  our  lesson is?

Yes, you  are right.  “ All  about  the  family “.

 Today  we’ ll : review the  words, do  different  exercises, make up  dialogues

And  talk on our  topic. We’ll write  some  sentences.

 

ІІ. Основна  частина  уроку

 

Vocabulary  practice.

 

Game “Find  the  words”

Mongranddaughterkji

Pobrotherfghsonklpo

Bnmotherxchusbandk

Amkjsgrandfatheroiup

Plksisteriuywifekjhgm

Wurfamilyncmfatherm

Skjgrandsonkjauntlkjoi

Jskechildrenkkunclelki

 

Key words: granddaughter, brother , son , mother , husband ,grandfather , sister , wife ,

Family , father , grandson , aunt , children , uncle.

 

Grammar  revision

 

Possessive pronouns :my , your , his , her , its , our , their.

T- when do we use these  words?

 

Writing

 T- Translate into English and write in  your  copybooks:

---Дядько Петро – брат  моєї мами.

---Тітка Олена-сестра  мого  тата.

---Мій кузен Ігор –син моєї  тітки

---Моя  кузина Анна - донька мого дядька.

---Тато і  мама – мої  батьки.

---Мама  мого  тата- це  моя  бабуся.

 

 

 Speaking

 

 T-How  many  children   are there in  your  family?

 T-Do  your  grandparents live with  you ?

 T-How  many cousins have you got ?

 T- Where does  your uncle  live ?

 

Dialogues

 

 T-Make up  short dialogues.

    Ask  your  partner  about  his  or  her  family?

 

New  vocabulary:

 

 twins , nephew , niece.

 My  mother  and  her  sister  are  twins.

 My  brother’s son  is  my  nephew .

 Her sister’s  daughter is  her  niece.

 

 

Reading poem

 “ A Family is a  Family”

 

Some  have a  daughter ,

Some  have  a  son  ,

Some  have  many  cousins  ,

Some  have  none .

       Some  are  very  big ,

       Some  are  very  small ,

       But it  really  doesn’t matter  at  all.

Because-  a Family  is  a  family.

When  there’s  love  in  the  air  .

Maybe  a  dozen ,

 Or  maybe  a  pair.

A Family  is  a  family 

Whether  twelve  or  two  .

We  could  be  a  Family 

Just  me  and  you .

 

Work  with  pictures

 

 Work  in  groups  of  3  pupils.

 Look  at  the  pictures  and  speak  about  the  members  of the  family there .

Where  are  they ?  What  are  they  doing  ?

 

 

ІІІ. Заключна  частина  уроку

 

Summarizing

 

 T-We  have  learned some  new  words  to  our  topic  about  the  family .

At  the  lesson  we  were  speaking, writing  and  reading  on  the  topic.

You  were  busy  and  active  all the  lesson  .

I  am  going  to  put  you  good  marks.

 

Homework

 

Draw  a  picture  of a  family tree  and  speak  about  it.

 

 

 

doc
Додано
22 березня 2018
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку