Тема: Загальна будова органів дихання.Голосовий апарат.
Цілі уроку: поглибити знання учнів про суть процесу дихання, його значення в обміні речовин і перетворенні енергії в організмі людини; розглянути будову органів дихання в зв`язку з їх функціями; механізм утворення голосу; ознайомити школярів з профілактикою захворювань голосових зв`язок.
Тип уроку: комбінований.
Форми роботи: евристична бесіда, фронтальне опитування, розповідь учителя з елементами бесіди, перегляд відеоматеріалів на відповідну тематику, самостійна робота із підручником, складання і запис у зошит опорного конспекту.
Основні поняття і терміни: органи дихання, дихальні шляхи, носова порожнина, глотка, мигдалики, гортань, голосові зв`язки, трахея, бронхи, легені, альвеоли.
Обладнання: тематичні таблиці та відеоматеріали, муляж органів дихання людини.
Хід уроку.
1.Організація класу.
2. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань. (фронтальне опитування). Чи всім організмам на нашій планеті потрібний кисень? Назвіть анаероби. А людина—аероб чи анаероб? Що таке дихання? Яке значення дихання для організмів? Які є етапи дихання? Охарактеризуйте кожен етап дихання. Який механізм проникнення кисню у кров у легеневих пухирцях? Де відбувається клітинне дихання? Як пливає на клітинне дихання тютюн, алкоголь та наркотики?
3. Мотивація навчальної діяльності. ( евристична бесіда). Чому лікарі радять вдихати повітря через ніс? Що відбувається з повітрям при його вдиханні через ніс?
4.Вивчення нового матеріалу. ( розповідь учителя з елементами бесіди, самостійна робота із підручником, складання і запис у зошит опорного конспекту.)
План.
Запис у зошит опорного конспекту.
5.Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу. (перегляд та обговорення відеоматеріалів на відповідну тематику).
6.Домашнє завдання. Параграф підручника, опорний конспект.