Урок- телепередача має таку мету: Удосконалювати навички виразного читання, збагачуючи активний словниковий запас; розвивати мислення, усне мовлення учнів; виховувати любов і повагу до матері красою рідного слова.
Читання
Урок – телепередача в 2 класі
Тема: Все починається з мами. В. Гринько «Сім» (лічилка)
А. Костецький «Все починається з мами». Прислів’я
В. Лучук «Тільки мама»
Мета: Удосконалювати навички виразного читання, збагачуючи активний словниковий запас; розвивати мислення, усне мовлення учнів; виховувати любов і повагу до матері красою рідного слова.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІІ. Робота над темою уроку
Мовна розминка
а) Чистомовка
На- на- на – рідна сторона.
Ай- ай- ай – наш рідненький край.
Жу-жу- жу – землю бережу.
Ат- ат – ат – мама, тато, брат.
Ра- ра- ра – це моя сестра.
М’я- м’я- м’я – ось моя сім’я.
б) Розчитування за таблицями складів.
в) Розширення кута зору
ма –ма
тат – ко
су – сід
бра – тик
Яке слово зайве?
На яке питання відповідають ці слова?
г) Гра «Незакінчене речення»
Найбільше пестять та голублять своїх дітей…
Найбільше в хаті свято, коли з роботи приходить …
Своїх онуків розуму навчай, а старенький …
Смачно готує, в’яже теплі носочки старенька …
Учитель
Перед вивченням цієї теми ви з батьками попрацювали над деревцем роду. З давніх – давен сім’ю порівнювали з великим деревом. Коріння такого дерева – це пам’ять роду. Вище дідусі та бабусі, трохи вище – батьки, на найвищих гілочках – діти. Зараз ці гілочки на дошці.
а) Відгадування загадки
про кого йдеться в загадці?
Знаю я слово у цілому світі краще й тепліше від сонця і квітів.
Слово те пестить, голубить і гріє, в душу дитячу вселяє надії.
Так, це мама – найдорожча, найрідніша, найласкавіша. Скільки б людині не було років 5 чи 50 завжди потрібна мама.
Ще в колисці немовля слово «мама» вимовля найдорожче в світі слово так звучить у рідній мові:
Амуся сенькамума тима нямума сечмамука няне
б) Оголошення теми уроку
Отже, сьогодні ми продовжимо читати вірші про сім’ю і, звичайно, про маму.
в) Фізкультхвилинка
Ми крокуєм, ми крокуєм, Україною мандруєм, ось ми йшли, йшли і до школи прийшли.
г) Робота в парах
- Прекрасні слова звучали на адресу матерів. А тепер ви складете вірш – сенкан.
Мама.
Красива, ніжна.
Любить, дбає, допомагає.
Я люблю свою неньку.
Рідненька.
д) Робота над прислів’ям
Відімкніть прислів’я
Ди ма ти на
че пла а рі те
че ля бо
Ми повинні низенько вклонитись нашим мамам за те, що…
Поклонося щодня
батькові низенько.
Бо в нього серденько
до твого близенько.
Поклонися щодня
Матері ще нижче
Бо серденько в неї
До тебе ще ближче.
- Чому серце матері до дитини найближче?
Передача закінчилась.
Мабуть ви стомились. До побачення. Будьте щасливі.
Учитель
Я сьогодні режисер і буду визначати дикторів для читання віршів і акторів, які дадуть правильні відповіді.
а) Робота над лічилкою.
Читання кращим учнем.
Читання мовчки.
Читання вголос: хлопчики, дівчатка.
б) Опрацювання вірша «Все починається з мами».
Передбаченням за заголовком.
Словникова робота
Читання вчителем. Дослідники.
Читання ланцюжком.
в) Розгляд малюнків
- Розгляньте малюнки на дошці і скажіть, що у них спільного?
(На обох малюнках ми бачимо ніжність, лагідність матері, любов до дитини)
г) Опрацювання вірша «Тільки мама»
Читання вчителем
Читання мовчки
Підготуйтесь до виразного читання.
Вибіркове читання.
І ряд. Знайдіть як мама лагідно питала.
ІІ ряд. Як мама лагідно сварила?
ІІІ ряд. Як мама лагідно будила?
д) Робота над скоромовкою.
Читання скоромовки «Дощиком»
Дощик накрапає…
Дощик сильнішає…
Злива…
а) Робота в групах
Гра «Початки - кінцівки»
І група
Початки
На сонці тепло, а
Без сім’ї немає
Кінцівки
щастя на землі.
біля матері добре.
ІІ група
Початки
До людей по розум,
Нащо й клад
Кінцівки
коли в сім’ї лад.
до мами по серце.
б) Гра «Чи знаєш ти свою маму?»
- Назвіть дату народження мами.
- Що робить мама у вільний час?
- Які дивиться телепередачі?
- Які руки в мами??
- Які вони, коли виконують роботу?
- Які очі?
ІV. Підсумок уроку