Урок - телепередача Тема: Все починається з мами. В. Гринько «Сім» (лічилка) А. Костецький «Все починається з мами». Прислів’я В. Лучук «Тільки мама»

Про матеріал

Урок- телепередача має таку мету: Удосконалювати навички виразного читання, збагачуючи активний словниковий запас; розвивати мислення, усне мовлення учнів; виховувати любов і повагу до матері красою рідного слова.

Перегляд файлу

Читання

Урок – телепередача в 2 класі

 

Тема: Все починається з мами. В. Гринько «Сім» (лічилка)

           А. Костецький «Все починається з мами». Прислів’я

           В. Лучук «Тільки мама»

 

Мета: Удосконалювати навички виразного читання, збагачуючи активний словниковий запас; розвивати мислення, усне мовлення учнів; виховувати любов і повагу до матері красою рідного слова.

 


Хід уроку

 

І. Організація класу

ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • В ефірі дитяча передача «Все починається з мами». Я рада вітати всіх присутніх в студії. Сьогодні в нашій передачі беруть участь діти, які хочуть бути ведучими цієї програми, дикторами. Актори і ведучі повинні багато читати, чітко і виразно читати слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують.

ІІІ. Робота над темою уроку

 

  1. Підготовча студія

 

  • Завітаємо в першу студію – підготуємося до читання.
  • Яку тему ми розпочали вивчати? (Рідна домівка, рідна сім’я – тут виростає доля моя).

 

Мовна розминка

 

а)  Чистомовка

На- на- на – рідна сторона.

Ай- ай- ай – наш рідненький край.

Жу-жу- жу – землю бережу.

Ат- ат – ат – мама, тато, брат.

Ра- ра- ра – це моя сестра.

М’я- м’я- м’я – ось моя сім’я.

 

б) Розчитування за таблицями складів.

 

в) Розширення кута зору

ма –ма

тат – ко

су – сід

бра – тик

Яке слово зайве?

На яке питання відповідають ці слова?

 

г) Гра «Незакінчене речення»

Найбільше пестять та голублять своїх дітей…

Найбільше в хаті свято, коли з роботи приходить …

Своїх онуків розуму навчай, а старенький …

Смачно готує, в’яже теплі носочки старенька …

 

  1. Інформаційна студія

 

 

Учитель

Перед вивченням цієї теми ви з батьками попрацювали над деревцем роду. З давніх – давен сім’ю порівнювали з великим деревом. Коріння такого дерева – це пам’ять роду. Вище дідусі та бабусі, трохи вище – батьки, на найвищих гілочках – діти. Зараз ці гілочки на дошці.

а) Відгадування загадки

про кого йдеться в загадці?

Знаю я слово у цілому світі краще й тепліше від сонця і квітів.

Слово те пестить, голубить і гріє, в душу дитячу вселяє надії.

Так, це мама – найдорожча, найрідніша, найласкавіша. Скільки б людині не було років 5 чи 50 завжди потрібна мама.

Ще в колисці немовля слово «мама» вимовля найдорожче в світі слово так звучить у рідній мові:

Амуся  сенькамума тима нямума сечмамука няне

б) Оголошення теми уроку

Отже, сьогодні ми продовжимо читати вірші про сім’ю і, звичайно, про маму.

в) Фізкультхвилинка

Ми крокуєм, ми крокуєм, Україною мандруєм, ось ми йшли, йшли і до школи прийшли.

г) Робота в парах

- Прекрасні слова звучали на адресу матерів. А тепер ви складете вірш – сенкан.

Мама.

Красива, ніжна.

Любить, дбає, допомагає.

Я люблю свою неньку.

Рідненька.

д) Робота над прислів’ям

Відімкніть прислів’я

Ди ма  ти  на

че пла а рі те

че ля бо

  • Як ви його розумієте?
  1. Продовжіть міркування

Ми повинні низенько вклонитись нашим мамам за те, що…

 

  1. Слухання вірша

Поклонося щодня

батькові низенько.

Бо в нього серденько

до твого близенько.

Поклонися щодня

Матері ще нижче

Бо серденько в неї

До тебе ще ближче.

- Чому серце матері до дитини найближче?

  1. Визначення переможців, кращих дикторів.

Передача закінчилась.

Мабуть ви стомились. До побачення. Будьте щасливі.

 

  1. Театральна студія

 

Учитель

Я сьогодні режисер і буду визначати дикторів для читання віршів і акторів, які дадуть правильні відповіді.

а) Робота над лічилкою.

Читання кращим учнем.

  • Кого із членів сім’ї немає на малюнку?
  • Для чого потрібна лічилка?

Читання мовчки.

Читання вголос: хлопчики, дівчатка.

б) Опрацювання вірша «Все починається з мами».

Передбаченням за заголовком.

  • Про кого піде мова в цьому вірші?
  • Як ви розумієте це речення?

 

Словникова робота

 

  • Знайдіть і поясніть значення слів: здолати, хащі.

Читання вчителем. Дослідники.

  • Порахуйте скільки разів зустрічається у вірші слово мама.
  • Скажіть, у яких рядках виражено головну думку твору?

Читання ланцюжком.

в) Розгляд малюнків

- Розгляньте малюнки на дошці і скажіть, що у них спільного?

(На обох малюнках ми бачимо ніжність, лагідність матері, любов до дитини)

г) Опрацювання вірша «Тільки мама»

Читання вчителем

  • Коли мама лагідно питала?
  • Доберіть слова близькі за значенням до слова лагідно.
  • Знайдіть у вірші питальні речення.

 

Читання мовчки

Підготуйтесь до виразного читання.

Вибіркове читання.

І ряд. Знайдіть як мама лагідно питала.

ІІ ряд. Як мама лагідно сварила?

ІІІ ряд. Як мама лагідно будила?

 

д) Робота над скоромовкою.

Читання скоромовки «Дощиком»

Дощик накрапає…

Дощик сильнішає…

Злива…

 

  1. Творча студія

 

а) Робота в групах

Гра «Початки - кінцівки»

І група

Початки

На сонці тепло, а

Без сім’ї немає

Кінцівки

щастя на землі.

біля матері добре.

ІІ група

Початки

До людей по розум,

Нащо й клад

Кінцівки

коли в сім’ї лад.

до мами по серце.

 

б) Гра «Чи знаєш ти свою маму?»

- Назвіть дату народження мами.

- Що робить мама у вільний час?

- Які дивиться телепередачі?

- Які руки в мами??

- Які вони, коли виконують роботу?

- Які очі?

 

ІV. Підсумок уроку

 

doc
Додав(-ла)
Бобкова Аліна
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку