Ознайомити дітей з емоціями та з їх впливом на здоров'я. Вчити розпізнавати позитивні і негативні емоції, контролювати свій емоційний стан.
«Які бувають емоції? Які емоції сприяють зміцненню здоров'я? Чому говорять, що «журба здоров'я відбирає»?
2 КЛАС
Тема. Емоції та здоров’я.
Мета. Ознайомити дітей з емоціями та з їх впливом на здоров’я. Вчити розпізнавати позитивні і негативні емоції, контролювати свій емоційний стан.
Хід уроку – тренінгу
Вступна частина
1. Знайомство: «Посмішка по колу». (Кожна дитина повертається до сусіда і, побажавши щось приємне, посміхається йому. Образно «бере посмішку» в долоні і передає її по колу).
2. Правила.
Вчитель: «Для того, щоб ми добре працювали, повторимо правила роботи. Спробуйте показати правила за допомогою міміки і жестів, а ми їх відгадаємо і візьмемо до уваги».
3. Очікування.
Вчитель: «Тема нашого тренінгу «Емоції і здоров’я». Ми поговоримо про різні емоції, про те, коли вам буває сумно, а коли весело. Чого ви очікуєте під час вивчення цієї теми?»
(Діти пишуть на краплинках свої очікування і кріплять їх до хмаринки).
Основна частина
1. Міні – лекція.
Вчитель розповідає про емоції позитивні і негативні, а також про їх вплив на здоров’я.
2. Руханка «Море хвилюється…»
(Діти обирають одного, хто повертається спиною до інших, і промовляє: «Море хвилюється раз, море хвилюється два…». Після рахунку «три» діти повинні завмерти. Керівник гри підходить по черзі до кожного учасника і намагається відгадати кого і в якому стані він зобразив. Потім дитина сама розповідає, що чи кого вона хотіла зобразити).
3. Робота в групах
Об’єднання учнів в дві групи: (сонечко, веселка).
Перша група («Сонечко») підходить до столу, де лежать аркуші паперу. На одному намальовано сонечко, а на іншому листочки, що падають.
Завдання: розглянути малюнки на стор. 39 підручника, визначити, які емоції відчувають діти; розподілити ці емоції в дві групи (на листочках записують негативні емоції, щоб вони разом з вітерцем відлетіли від нас, на промінчиках сонечка – позитивні емоції, щоб вони завжди залишалися з нами).
Друга група («Веселка») підходить до іншого столу, де лежить аркуш паперу, переділений навпіл. На одній частинці аркуша зображено смайлик, який посміхається, а на іншій – який сумує.
Завдання: записати, що вас звеселяє, а що засмучує у відповідні частинки і пояснити чому.
4. Запитання і відповіді
Вчитель: «Які бувають емоції? Які емоції сприяють зміцненню здоров’я? Чому говорять, що «журба здоров’я відбирає»?
Заключна частина
1. Завершення тренінгу
Вчитель: « На початку тренінгу ви записували ваші очікування на краплинках і прикріпили їх на хмаринку. Якщо ваші очікування здійснилися, то перемістіть свої краплинки до джерельця, джерельце наповниться водою і перетвориться в річечку».
2. Прощання
Діти стають в коло і промовляють слова: «Ми смутку говоримо: «Ні!». Ми будем завжди посміхатись!»