Урок - узагальнення з екології. "Екологічний турнір."

Про матеріал

План-конспект узагальнювального уроку з екології.

Форма: урок-гра (турнір)

Мета: в цікавій формі закріпити та узагальнити знання учнів з курсу екології; формувати комунікативні компетенції, компетенції у природничих науках та екологічну грамотність

Перегляд файлу

Екологічний турнір

Мета: формування екологічної свідомості учнів, закріплення знань з екології, розвиток комунікативної компетенції.

Обладнання: картки з завданнями дилем, чайнворд, медіа-комплекс, записи голосів птахів та загадок. Бейджики різних кольорів (жовтий, зелений, синій)

Міжпредметні зв’язки: математика, біологія, географія

Тип уроку: узагальнюючий урок-гра

Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник?

                                                                                                                 ( І. Тургенєв)

Хід уроку

І.Підготовчий етап: формування команд, представлення журі (вчителі природничих дисциплін)

На перерві запропонувати учням вибрати собі кольоровий бейджик, на уроці всі сідають відповідно до свого кольору. Кожна команда обирає капітана.

ІІ. Конкурси

Розминка

  


Кажуть, клімат  так  змінився:

Де  був  сніг, тепер  жара,

Десь  екватор  снігом  вкрився.

Що  то  в  світі  за  дива?

                    (Глобальне  потепління)

 

 

 

 

 З  неба  падає  вода,

Кисла, як  лимонна.

Що  ж  то  є  за  лимонад,

Який  пити  не  можна? (Кислотні  дощі)

  Розказує  дехто  байки,

Що  є  діри  у  небі  жахливі.

Розкажіть, що  то  за  дірки,

Які  для  людини  шкідливі?

                                    (Озонові  дірки)


1.Куди легше бігти зайцю вниз чи вгору? (Вгору, бо в нього задні лапи довші.)

2.Чи дихає курча в яйці?(Дихає.)

3.Яка з пустель має найбіль­шу площу? (Сахара.)

4.Газ в атмосфері, що захищає нас від руйнівної дії соняч­ної радіації. (Озон.)

5.Чи можуть риби моргати?(Ні, бо в них немає повік.)

6.Польова квітка, що росте се­ред жита. (Волошка.)

7.Не ходжу я, а стрибаю, бо нерівні ноги маю. (Горобець.)

8.Має гребінь, та не може ним розчесатися. (Півень.)

9.Яких птахів можна навчити ловити рибу? (Бакланів.)

Конкурс 1. Природничо-математичний

  1. Прилетіли горобці, сіли на стовпці. Якщо сядуть по одному, один горобець буде зайвим, якщо по два — один стовпець залишить­ся. Скільки горобців і скільки стовпців? (4, 3.)
  2. Три курки за три дні зне­суть три яйця. Скільки яєць зне­суть 6 курок за 6 днів? А 4 курки — за 9 днів? (6, 36.)
  3. Скільки в Україні ботаніч­них садів і скільки дендрологіч­них парків, якщо всього їх 34, причому дендрологічних парків на 10 менше ніж ботанічних садів? (12 і 22.)

Конкурс 2 Екологічно-історичний

  1. У якому році німецький уче­ний Ернст Геккель запропонував назву «екологія»? (1866 р.)
  2. 1987 р. у Монреалі уряди ба­гатьох країн підписали так званий Монреальський протокол. Про що в ньому йдеться? (Про скорочення випуску фреонів, а згодом і зовсім вилучення з виробництва та заміну на безпечніші сполуки.)
  3. Назвіть прізвище англійсь­кого еколога, який у 1935 р. запро­понував поняття «екосистема».(А. Тенслі.)

Конкурс 3 Географічний

1. Який птах характерний лише для Антарктиди і ніколи не зу­стрічається в Північній півкулі?(Пінгвін.)

2. Який птах півночі має цінний пух, що добувається лю­диною з його гнізда? (Качка гага.)

  1. За що в Китаї були знищені горобці, а в Бостоні їм встановле­но пам'ятник? (Горобці інколи шко­дять посівам, але пташенят виго­довують комахами. Коли поблизу Бостона нашестя гусені загрожу­вало винищенню культурних рослин,від лиха врятували горобці. Китай­цям, які винищили всіх горобців, пізніше довелося їх ввозити.)
  2. Назвіть рідкісні види птахів України, що охороняються зако­ном. (Лелека чорний, шуліка рудий, змієїд, сапсан, журавель сірий, пу­гач, беркут, лебідь малий, пелікан рожевий, глухар, дрохва.)
  3. Квітка якої рослини найбіль­ша у світі? (Рафлезія Арнольді. Вона має до З м у діаметрі. Ця рослина не має ні лис­тя, ні стебла, ні коріння. Вона пара­зитує на коренях винограду, що рос­те в тропічних лісах на о. Суматра.)
  4. Як називається найбільша змія  і де вона водиться? (Анаконда.)

Конкурс 4. Як довго?

(команди отримують завдання на листках та вписують періоди розкладу сміття)

 

В кінці конкурсу на екрані слайд

Конкурс 5  Чайнворд «Екологія»

  1. Як раніше називався елемент, що входить до складу  усіх органічних речовин і викидів у повітря теплових електростанцій? (Вуглець.)
  2. Щоб радіонукліди не зас­воювались організмом, потрібно вживати продукти, які містять...(пектини).
  3. Місто, у якому сталася найбільша за масштабами за­бруднення навколишнього сере­довища аварія на АЕС. (Чор­нобиль.)
  4. Рослина, відвар насіння якої має радіозахисну дію.(Льон.)
  5. Організм, здатний жити у досить різноманітних умовах се­редовища. (Еврибіонт.)
  6. Наука про взаємозв'яз­ки організмів між собою, ін­шими організмами та навко­лишнім середовищем.   (Еко­логія.)
  7. Сумарне радіоактивне за­бруднення після Чорнобильської катастрофи еквівалентне випадін­ню радіоактивних речовин від ви­буху кількох десятків таких атом­них бомб, які були скинуті над... (Хіросімою.)
  8. Рослина, насіння якої нале­жить до групи радіозахисних про­дуктів. (Соняшник.)

Конкурс 6 Дилеми

(команди отримують завдання для обдумування та обговорення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс 7 Дитячих загадок (відео ролик)

 

Конкурс 8 Упізнай по голосу (звуки природи)

 

ІІІ. Узагальнення - обговорення епіграфу уроку.

Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник?

 

ІV. Підсумки уроку

Журі коментує результати змагання.

Капітани команд оцінюють роботу свої членів.

Вчитель виставляє оцінки з врахуванням думки капітанів команд.

 

docx
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
10 січня 2019
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку