Людмила Миколаївна Кос,
вчитель української мови та
літератури
Новоборівського ліцею
Урок – вікторина
Поетична зоря
Лесі Українки
Мета: поглибити, систематизувати знання учнів за творчістю Лесі Українки, розвивати монологічне мовлення учнів, активізувати роботу кожного учня на уроці, розвивати чуття рідного слова, пізнавальний інтерес учнів; виховувати любов до літератури.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Обладнання: портрет письменниці, «Таблиця всезнайок» для конкурсу.
Хід уроку
Перед учнями на дошці знаходиться таблиця з різнокольоровими цифрами
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
Верхній ряд – сині цифри – запитання з біографії,
Середній – жовті – з літературно критики
Червоні - нижній ряд – питання за вивченими творами
Питання з біографії.
Питання з літературної критики.
чоловіка – природний вираз розбудженого чуття і вищих змагань»
« Для кривдників поезія – грізний месник»
Питання за вивченими творами
3.Конкурс «Детектив»
Один із учнів загадує будь – який твір Лесі Українки (записує назву на листочку, дає журі), що вивчали на уроках. Учні за допомогою запитань (не більше трьох) повинні дізнатися, який це твір. У відповідь ведучий говорить лише «так» або «ні». Якщо учень – детектив відгадає, то отримує три бали. Якщо ні – три бали отримує суперник.
Наприклад :
Учням пропонується ряд прислів’їв, якими можна схарактеризувати головну думку твору “Давня казка» та вдачу персонажів. Завдання: пояснити це прислів’я.
Клас ділиться на три команди. Кожній команді треба дати максимальну кількість відповідей за 1хвилину.
Питання для 1 команди.
Питання для 2 команди
Питання для 3 команди
6 конкурс «Найкращий декламатор».
Учні за бажанням декламують вивчені поезії
Цей урок був заключним акордом у дослідженні творчості Лесі Українки. Скажіть, чи шкода вам часу, затраченого на читання творів цієї поетеси? Якою постала перед вами Леся Українка? Чим зацікавив вас життєвий приклад Лариси Петрівни?
Наша комісія вже визначила переможців (Користуючись нотатками журі, вчитель виставляє оцінки)
Придумайте гру, яку можна було б використати на уроці літератури