Урок - вікторина " Поетична зоря Лесі Українки"

Про матеріал
Мета: поглибити, систематизувати знання учнів за творчістю Лесі Українки, розвивати монологічне мовлення учнів, активізувати роботу кожного учня на уроці, розвивати чуття рідного слова, пізнавальний інтерес учнів; виховувати любов до літератури.
Перегляд файлу

                                                                                                                                     Людмила Миколаївна Кос,

                                                                                                                        вчитель української мови та                                     

                                                                                                                         літератури   

                                                                                                                         Новоборівського ліцею

 

 

                        Урок – вікторина

 

Поетична зоря

Лесі   Українки

 

 

 

 

 

 

Мета: поглибити, систематизувати знання учнів за творчістю Лесі Українки, розвивати монологічне мовлення учнів, активізувати роботу кожного учня на уроці, розвивати чуття рідного слова, пізнавальний інтерес учнів; виховувати любов до літератури.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Обладнання: портрет письменниці, «Таблиця всезнайок» для конкурсу.

                                                Хід уроку

  1.  Організаційний момент
  2. Повідомлення теми, мети уроку
  3.  Основна частина
  1. Обрання журі для оцінювання конкурсів
  2. Конкурс «Що? Де? Коли?»

Перед учнями на дошці знаходиться таблиця з різнокольоровими цифрами

 

1

2

3

1

2

3

1

2

3

 

Верхній ряд – сині цифри – запитання з біографії,

Середній – жовті – з літературно критики

Червоні -  нижній ряд – питання за вивченими творами

Питання з біографії.

  1. Що ви знаєте про дитинство Лесі Українки?
  2. Як Леся здобувала знання?
  3. Що спонукало Лесю написати свій перший твір?

Питання з літературної критики.

  1. Прокоментуйте слова Лесі Українки: Ганьба лицемірній лірі, улесливі струни якої наповняли акордами зали Версаля. Ганьба вільним поетам, які дзвонять ланками своїх добровільно накладених кайданів.»
  2. Прокоментуйте слова І. Франка: « По думці Лесі Українки, поезія для маси робочого народу – потіха в горі, спочинок по праці, для кожного

 

чоловіка – природний вираз розбудженого чуття і вищих змагань»

  1. Прокоментуйте слова І. Франка :

« Для кривдників поезія – грізний месник»

 

Питання за вивченими творами

  1. Прочитайте напам’ять “Досвітні огні»
  2. Що вас найбільше вразило в поемі «Давня казка»?
  3. Яка тема поезії «Красо України, Подолля»

 

3.Конкурс «Детектив»

Один із учнів загадує будь – який твір Лесі Українки (записує назву на листочку, дає журі), що вивчали на уроках. Учні за допомогою запитань (не більше трьох)  повинні дізнатися, який це твір. У відповідь ведучий говорить лише «так» або «ні». Якщо учень – детектив відгадає, то отримує три бали. Якщо ні – три бали отримує суперник.

 Наприклад :

  1. Це поема? (так)
  2. Тема поеми : роль митця і мистецтва в суспільному житті? (так)
  3. Це поема «Давня казка» ? (так)

 

  1. Конкурс «Народ скаже, як зав’яже”

 

Учням пропонується ряд прислів’їв, якими можна схарактеризувати головну думку твору “Давня казка» та вдачу персонажів. Завдання: пояснити це прислів’я.

  • У кого серце вовче, той їсть того, кого хоче
  • Все минеться, одна правда зостанеться
  • Отаманом громада кріпка
  • Хто правдою зрідниться, той і грому не боїться
  • По кривому шляху поїхав
  1. Конкурс «Далі, далі, далі…»

Клас ділиться на три команди. Кожній команді треба дати максимальну кількість відповідей за 1хвилину.

Питання для 1 команди.

 

  • У якому році народилась Леся Українка? (1871)
  • Скільки дітей було в сім’ї Косачів? (6)
  • Який псевдонім Лариси?
  • Назва першої збірки («На крилах пісень»)
  • З якого твору слова: «Вставай, хто живий, в кого думка повстала, година для праці настала…» («Досвітні огні»)

Питання для 2 команди

  • Де народилася Леся Українка?
  • Ім’я матері поетеси
  • З якого твору слова: «Ніч темна людей всіх потомлених скрила під чорні широкії крила» («Досвітні огні»)
  • Назва першого вірша Лесі Українки («Надія»)
  • Що спонукало Лесю написати свій перший твір?

Питання для 3 команди

  1. Як Леся здобувала знання?
  2. Ім’я батька поетеси
  3. З якого твору слова: «Та минав ти, наш Кобзарю, чужії пороги, орав свою вбогу ниву, рідні перелоги» («На роковини Шевченка»)
  4. На якому інструменті грала Леся Українка?
  5. Про що твір «Красо України, Подолля»?

6 конкурс «Найкращий декламатор».

Учні за бажанням декламують вивчені поезії

  1. Підведення підсумків і визначення переможців
  • Поки наша комісія з’ясовує, хто був сьогодні найактивнішим, ми підведемо підсумки.

Цей урок був заключним акордом у дослідженні творчості Лесі Українки. Скажіть, чи шкода вам часу, затраченого на читання творів цієї поетеси? Якою постала перед вами Леся Українка? Чим зацікавив вас життєвий приклад Лариси Петрівни?

Наша комісія вже визначила переможців (Користуючись нотатками журі, вчитель виставляє оцінки)

  1. Домашнє завдання

Придумайте гру, яку можна було б використати на уроці літератури

 

docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
1616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку