Урок - вікторина з літературного читання

Про матеріал

Розвивати пам'ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.

Перегляд файлу

 

 

ВІКТОРИНА

 

«У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ»

 

F:\Downloads\фото Света\2-а\SDC15444.JPG

 

 

 

 

 

Вчитель

 початкових класів:

 Чикало С.В.

 

 

 

Тема. Вікторина «У світі казки чарівної»

 

Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати  добро і правду, боротися зі злом і кривдою.

 

Вчитель: - Любі друзі, сьогодні  ми всі разом побуваємо у світі казки чарівної. Казки бувають різні: чарівні, фантастичні, з різноманітними героями. Всі вони вчать нас відрізняти хороше від поганого, поважати добро, правду і боротися зі злом і кривдою. Зараз ми проведемо вікторину «У світі казки чарівної».

 Дві команди побажали взяти участь у нашій вікторині, це команда «Колобок» і команда «Рукавичка».

(Команди з емблемами і уже визначені капітани команд).

 

Завдання 1. Для капітанів команд.

(Вчитель викликає капітанів і вони витягують листочки з завданням.)

а) Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.

 

Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.

 

б) Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?

 

Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.

 

Спільне запитання до капітанів.

  • Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?

 

Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.

 

(Журі підводить підсумки конкурсу капітанів.)

 

Завдання 2. «Ти мені, я тобі.»

 

Кожна команда приготувала по три завдання для іншої команди.

 

Для команди «Рукавичка»

Загадка. Хто с хвостиком і з вушками?

                В кого лапки з подушками?

                Як ступа, ніхто не чує,

http://supercook.ru/skazki/images/kot-v-sapogah-01.gif   Тихо, крадучись, полює. («Кіт у чоботях» Ш.Перро)

 

Для команди «Колобок»

 

Загадка.  До школи прямує хлопчик дерев’яний.

      Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

       Відома ця книжка тобі, чи не так?

       В пригодах яких побував цей хлопчак?

 («Золотий ключик» О.Толстой) 

      http://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=http%3A//img0.liveinternet.ru/images/attach/b/2/23/351/23351592_1208879477_Kokorin_AV.jpg&mb=imgdb_preview_933&q=90&w=245

     Для команди «Рукавичка»

 

  • Що трапилося з Алісою, коли вона випила з пляшки невідому рідину?

http://photooboi.com.ua/uploads/wp/medium/4884.jpg («Аліса в країні чудес»

Дівчинка зменшилась у розмірах.)

 

Для команди «Колобок»

 

  • У якій казці принцеса вкололась гострим предметом, що після цього трапилось?

Спящая красавица ( У казці «Спляча красуня» принцеса вкололась веретенцем і заснула на сто років.)

 

 

 

Для команди «Рукавичка»

 

  • Один смішний чоловік може гратися на балконі, перехилятися через підвіконня, навіть жити на даху. Хто це і з якої казки?

( Карлсон з казки «Карлсон, що живе на даху».) http://go2.imgsmail.ru/imgpreview?key=http%3A//le-mult.ru/sites/default/files/styles/large/public/screenshots/karlson.part_.1.1968.mkv_snapshot_06.40_2013.05.21_21.24.29.jpg&mb=imgdb_preview_878&q=90&w=134

 

Для команди «Колобок»

 

  • В яких казках, мультфільмах гострі предмети, чи легковажна поведінка загрожували життю героїв?

(«Ну, постривай!», «Про маленького Мука»- Мук з’їв невідомий овоч і в нього виросли ослячі вуха. «Братик Іванко та сестричка Оленка»- Братик напився з калюжі і став козликом.)

 

Завдання 3. «А чи добре ти знаєш казку про дерев’яного хлопчика?»

 

( Ведучий по черзі запитує обидві команди)

 

  • Яка була шапочка у Буратіно? (Смугаста)

 

  • Що було написано на дощечці у кота Базиліо? (Сліпий)

 

  • Із скількома костилями була Лисиця Аліса? ( З одним)

 

  • Кому писав свої вірші П’єро? (Мальвіні)

 

  • Скільки було монет у Буратіно? (П’ять)

 

  • Скільки коштував білет у цирк?  (Чотири сольдо)

 

Музична пауза.

 

Діти однієї із команд виконують домашнє завдання. (Звучить пісня «Два веселих гуся», учні показують міні - п’єсу. герої якої: два гуся і бабуся.)

 

Надається слово журі.

 

 

Завдання 4. «Чарівний мішечок.»

 

 Члени команд по черзі витягують предмети із мішечка, називають цей предмет і в якій казочці він зустрічається.

(В мішечку шість – вісім предметів.)

 

Завдання 5. «Назвати казки за ілюстраціями до них.»

 

 Кожна команда приготувала по три ілюстрації до казок. По черзі члени команд показують ілюстрації і  дають завдання: - Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?

 

Музична пауза.

  

 Діти іншої команди виконують домашнє завдання – танок Червоної шапочки.

 

Завдання 6. «Чарівні слова.»

 

  • Пригадайте,  хто говорив такі чарівні слова?:

 

  • « По щучьему велению по моему хотению…»  (Омелько)

 

  • «Сивко - бурко, віщий каурко? Стань переді мною, як…..»
    • (Іван – дурак. Казка «Сивка – бурка»)

 

  • «Сім – Сім, відкрий двері.» (Алі –Баба. Арабська казка «Алі – Баба і сім розбійників.»)

 

  • «Крекс, фекс, пекс!» (Буратіно. О.Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно.»)

 

  • «Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.» (Колобок. Українська народна казка.)

 

  • «Один, два, три. Горщик, вари!» (Дівчинка. Брати Грімм «Горщик каші»)

 

Надається слово журі, яке підводе підсумки змагання і визначає переможця. Команди під музику із відомих казок залишають поле змагання.

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
21 квітня 2018
Переглядів
3303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку