Розвивати пам'ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
ВІКТОРИНА
«У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ»
Вчитель
початкових класів:
Чикало С.В.
Тема. Вікторина «У світі казки чарівної»
Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
Вчитель: - Любі друзі, сьогодні ми всі разом побуваємо у світі казки чарівної. Казки бувають різні: чарівні, фантастичні, з різноманітними героями. Всі вони вчать нас відрізняти хороше від поганого, поважати добро, правду і боротися зі злом і кривдою. Зараз ми проведемо вікторину «У світі казки чарівної».
Дві команди побажали взяти участь у нашій вікторині, це команда «Колобок» і команда «Рукавичка».
(Команди з емблемами і уже визначені капітани команд).
Завдання 1. Для капітанів команд.
(Вчитель викликає капітанів і вони витягують листочки з завданням.)
а) Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.
Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.
б) Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?
Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.
Спільне запитання до капітанів.
Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.
(Журі підводить підсумки конкурсу капітанів.)
Завдання 2. «Ти мені, я тобі.»
Кожна команда приготувала по три завдання для іншої команди.
Для команди «Рукавичка»
Загадка. Хто с хвостиком і з вушками?
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо, крадучись, полює. («Кіт у чоботях» Ш.Перро)
Для команди «Колобок»
Загадка. До школи прямує хлопчик дерев’яний.
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
(«Золотий ключик» О.Толстой)
Для команди «Рукавичка»
(«Аліса в країні чудес»
Дівчинка зменшилась у розмірах.)
Для команди «Колобок»
( У казці «Спляча красуня» принцеса вкололась веретенцем і заснула на сто років.)
Для команди «Рукавичка»
( Карлсон з казки «Карлсон, що живе на даху».)
Для команди «Колобок»
(«Ну, постривай!», «Про маленького Мука»- Мук з’їв невідомий овоч і в нього виросли ослячі вуха. «Братик Іванко та сестричка Оленка»- Братик напився з калюжі і став козликом.)
Завдання 3. «А чи добре ти знаєш казку про дерев’яного хлопчика?»
( Ведучий по черзі запитує обидві команди)
Музична пауза.
Діти однієї із команд виконують домашнє завдання. (Звучить пісня «Два веселих гуся», учні показують міні - п’єсу. герої якої: два гуся і бабуся.)
Надається слово журі.
Завдання 4. «Чарівний мішечок.»
Члени команд по черзі витягують предмети із мішечка, називають цей предмет і в якій казочці він зустрічається.
(В мішечку шість – вісім предметів.)
Завдання 5. «Назвати казки за ілюстраціями до них.»
Кожна команда приготувала по три ілюстрації до казок. По черзі члени команд показують ілюстрації і дають завдання: - Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?
Музична пауза.
Діти іншої команди виконують домашнє завдання – танок Червоної шапочки.
Завдання 6. «Чарівні слова.»
Надається слово журі, яке підводе підсумки змагання і визначає переможця. Команди під музику із відомих казок залишають поле змагання.