Інтегрований урок з літературного читання та образотворчого мистецтва у 2 класі

Про матеріал

Проблема розвитку мовленнєвої творчості дітей є актуальною протягом багатьох років. У дітей молодшого шкільного віку не завжди розвинена здатність правильно сприймати художню інформацію, словесно виражати свої почуття і емоції, описувати художній образ. У цей період відбувається активне становлення таких психічних процесів, як мислення, уява, мова, пам'ять, сприйняття, тому необхідно приділяти велику увагу розвитку мовної творчості. Недостатній життєвий досвід і обмеженість словникового запасу не дозволяє дітям адекватно виражати словами ті почуття та емоції, які вони відчувають при сприйнятті навколишнього світу та художнього образу.

Інтеграція образотворчого мистецтва з уроками літературного читання і розвитку мовлення, використання музичних, літературних і живописних творів, допомагають дітям створювати свої яскраві художні образи за допомогою слова і фарб. Робота в цьому напрямку дозволяє учителю формувати інтерес дітей до художньої творчості, розвивати пізнавальну активність і творчу індивідуальність, виховувати словесну культуру. У процесі інтегрованих уроків, ми, спираючись на яскраві, пам'ятні літературні і художні образи, вчимо збирати і систематизувати матеріал , підбирати і правильно використовувати епітети і певні прикметники, детально розглядати і описувати пропонований спосіб, правильно вибудовувати усне і писемне мовлення.

Пропоную Вашій увазі один із таких уроків.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з літературного читання та образотворчого мистецтва

у 2 класі

Тема. І знов засипле все зима. Ліна Костенко « Пряля»

Тема. Статична та динамічна композиція.  Елементарне передавання динамічного стану об’єктів. Малюнок «  Зимова казка»

 

Мета:  ознайомити учнів з поезією Ліни Костенко; вдосконалювати навички  

            свідомого виразного читання віршованих творів; вчити аналізувати

            прочитане,побачене,  робити висновки, узагальнення;

            вчити учнів розрізняти статичні та динамічні композиції, розрізняти               

            предмети та образи в стані спокою та руху;

            розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, фантазію, творчу уяву;

            виховувати любов до художнього слова, творчу уяву, бережне 

           ставлення до природи.

Тип уроку:   інтегрований урок

Обладнання: мультимедійна презентація, картини зими, прядка

Хід уроку

І Організація класу 

Вступне слово учителя( слайд 1)

Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у «Зимову казку»

Любі мої школярики, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Ми вам раді люди добрі,

І вітаєм щиро вас!

І запрошуємо ласкаво

На урок у 2 клас!

Ознайомлення з девізом уроку ( слайд 2)

Виразно читаємо

чітко слова промовляємо.

Мову, творчість, фантазію

свою розвиваємо.

ІІ Мовленнєва розминка

  1. Робота над чистомовкою ( слайд 3)

         Ма-ма-ма – прийшла до нас зима.

        Ло-ло-ло-кучугури намело.

        Ем-ем-ем-саночки візьмем.

       Дем-дем-дем-на гірку підем.

      Ам-ам-ам- ой, весело нам!

 

  1. Читання скоромовки «дощиком» (слайд4)

Зима, зимонька, зима

Запорошена земля.

  1. Гра « Відгадай предмет за ознаками»

Білий, пухнастий, м’який -  … ( сніг)

Холодна, люта, морозна - … ( зима).

Злий, тріскучий, лютий - … ( мороз).

  1. Працюємо творчо  ( слайд 5)

Зачарувала все … .

  …,        …,        .

Усю природу …  .

Легким, …        .

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

— Сьогодні чекає на нас зустріч з прекрасним. Будьте пильними і спостережливими. Постарайтеся душею відчути те, що вас схвилює, і передати це якнайяскравіше усно, а потім – на папері.

 Ми з вами вирушимо у зимову казку за допомогою художніх творів та живопису. Ви спостерігатимете за змінами у природі, які сталися з приходом зими. Навчитесь зображувати ці зміни словами та фарбами, бачити красу природи.

( Слайд6)

       Жив – був король Сонце. Його палац знаходився за найвищими хмарами. Король ніколи не спускався на землю, але посилав своїх  доньок: Зиму, Весну, Літо й Осінь. Кожна донька була гарна, проте знав це лише король, а люди не помічали. І тоді він попросив письменників, поетів, художників допомогти. Король наділив їх даром писати вірші, оповідання, картини і відправив на землю. Такий дар отримала і поетеса вірш якої ви читали вдома.

Назвіть її ім’я та прізвище. ( слайд 7)

 

ІV Перевірка домашнього завдання

    Конкурс на краще читання вірша Л.Українки « Красо України,   

   Подолля»

 

V Повідомлення теми і мети уроку.

    Прочитайте вірш  ( слайд 8)

   Синиці голодом намлілись —

   така зима, така зима!..

   Оце б у вирій полетіти, —

    так батьківщини ж там нема

  • Хто є автором цих рядків?
  • Правильно. Ліна Костенко.
  • Сьогодні ми познайомимося з творчістю української поетеси Ліни Костенко та прочитаємо її вірш « Пряля». Познайомимося з поняттям «Статична та динамічна композиція». Намалюємо малюнок « Зимова казка».

 ( слайд 9  )

  • ( слайд 10) Завдання уроку
  • Хто ж ця поетеса, яку відправив на землю цар Сонце, щоб вона описувала красу його доньок. Давайте знайомитися

VІ Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1 Біографічна довідка ( слайд11)

  •  Народилася Ліна Василівна на Київщині у місті Ржищів 19  березня 1930 року в учительській сім’ї. Батьки майбутньої поетеси були людьми  високоосвіченими і порядними. Батько знав 12 мов, добре був обізнаний у всіх навчальних предметах школи. Вищу освіту Ліна здобувала у Київському педагогічному інституті. Але на цьому вона не зупинилась і закінчила ще Московський літературний інститут у 1956 році. Варто відзначити, що поетеса належить до так званого покоління «дітей війни». Саме тому в її роботах часто піднімаються проблеми миру та війни. Довгий час ( 15 років) її не визнавали як поетесу. Це був сумний період в її житті, в історії української літератури. Зараз Ліна  Василівна Костенко  живе і працює в Києві, продовжуючи радувати нас своїми творами.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Слайд12)

      2. Робота над загадкою ( Слайд 13)

           Кружляє ніжний білий пух,

           Міняє зайчик свій кожух.

          Вдіває лиска рукавички,

         Співають весело синички.

         Ведмідь в барлозі вже дріма…

         Яка пора, скажіть?... ( Зима)

  • Яка вона зима? ( «Асоціативний кущ»)
  • Сьогодні ми прочитаємо вірш Ліни Костенко « Пряля».
  • Як ви розумієте назву вірша?

Словникова робота ( Слайд 14, 15)

     3. Опрацювання вірша Л.Костенко « Пряля»

          3.1. Виразне читання вірша ( відео)

         3.2. Перевірка первинного сприймання змісту вірша

               ( Слайд 16)

       - Ліна Костенко вклала у вірш свою думку, душу, почуття.

       - А які почуття, емоції виникли у вас після почутого, що ви   

         уявили?

       - Підготуємось до читання вірша ( Слайд17,18,19)

       ( читання «Блискавкою»,  таблиць на розширення кута зору)

4.Словникова робота. ( Слайд 20,21,22,23,24,25)

  1. Самостійне читання вірша.
  2. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

( слайд26)

  • Хто ця дивна пряля?
  • Що ж вона пряде?
  • Чи довго вона пряде?
  • Що пряля накрила своїм полотном?
  • В образі кого описує зиму поетеса?
  • Які рядки слід читати з інтонацією перелічування?
  • Які рядки слід читати з інтонацією перелічування?
  1. Читання вірша вголос
  2. Робота за ілюстрацією ( Слайд 27).
  • Розгляньте малюнок.
  • Де сидить пряля?
  • Який у неї вигляд?
  • Хто прибіг до прялі?
  • Доброю чи злою ви уявляєте прялю?

  Актуалізація опорних знань

  1.  За вікном співає віхола

       І мороз в саду скрипить,

       А у хаті тепло й затишно,

       І синок в колисці спить.

  • Заплющить очі і послухайте

( Учні слухають уривок твору П.І.Чайковського « Пори року. Зима»).

  • Які картини постали у вашій уяві?
  • У стані руху чи спокою уявляємо природу, слухаючи спокійну музику? А швидку?

Аналіз картин зимового пейзажу ( слайд28, 29, 30)

  1. Робота з підручником С.К. Трач, М.І. Резніченко

« Образотворче мистецтво», 2 клас ( ст 79 – 80) ( Слайд 31,32).

  1. Практична робота ( слайд 33)+ поетапне малювання

А) робота з зубною пастою

Зимова казка

  1.  Одного разу в казковому королівстві "образотворчого мистецтва", в студену зимову ніч , прокидався місяць. (Видавлюємо невелику кількість однотонної зубної пасти на картон,і круговими рухами пальців утворимо лик місяця по наростанню.)
  2. На небі повний місяць   на землю мовчки дивиться.

                В цю ніч холодну,білосніжну місяць був особливо чарівний.

  1. Помилуватися такою красою прилетіла снігова хмаринка.   

Хмара на місяць дивилася - все товстіла і гладшала. А потім на радість нам голосно тріснула по швах. (Зубною пастою з тюбика малюємо хмаринку.Потім пальчиками або губкою хмаринку перетворюємо в пластівці снігу.)

  1. Пішов сніг,снігових пластівців ставало все більше і  

більше,поки вони не заповнили все навколо. Нічний сніг… Він не поспішав. Він повільно кружляв. Він всю землю засипав. Кружляючи у темряві іскрився. (Наносимо тон зубної пасти на весь аркуш, якби приплескуємо пальчиками по поверхні. При необхідності додаємо пасти.)

            5.Пластівці білі летять,тихо падають, кружляють. Стало біло   

               скрізь,і кучугури намело. (Пальчиком промальовуємо  

                замети.)

6  .Виростала ялинка в лісі на горі. У неї голочки взимку в  

      сріблі.

7   Хмара снігу накидала. Немає зовсім тепер шляху. Ні 

    проїхати, ні пройти! У сніговій пуховій постелі тонуть сосни, 

    тонуть ялили. Всім в снігу тепліше стало. Сніг для всіх як 

   ковдра! ( Малюємо ялинки різними способами. Додаємо

   ялинки далеко.)

8  В останню ніч осені, перший день зими,сталося диво!

    Перший снігопад!

Б) робота з фарбами

  1. Оцінювання робіт

VІ Підсумок уроку ( Слайд 34).

  • Чи сподобався вам урок?
  • Що цікавого було на уроці?
  • Якими зимовими словами збагатили словник?
  • З яким поетичним твором ознайомились?
  • Хто автор цього твору?
  • Чи зможете розрізнити статичні та динамічні композиції?
  •  Чарівна природа завжди надихала людей на відтворення навколишньої краси. Поети складали вірші, композитори писали музику, художники передавали свої почуття в картинах. Усе своє життя людина прагне до краси, намагається її створити. Але найдосконалішою, найкрасивішою є сама природа. Необхідно тільки зупинитись, озирнутись навколо, подивитись уважніше, приємно здивуватись й отримати насолоду. Ми сьогодні говорили про зиму, слухали поезію, музику, милувалися зимовим пейзажем. Ви прагнули передати власні враження. Вчилися складати вірш. А ще ви переконалися, що художники не просто зображують життя, а й передають настрій та ставлення до відтворюваного.
  • Хочу подякувати всім за творчу співпрацю на уроці. ( слайд 35)

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
1750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку