Урок - ярмарка з української мови

Про матеріал

Урок - ярмарка з української мови закріпить знання учнів по темі "Дієслово". Учні у цікавій формі будуть продавати. а також купувати на ярмарці все те, що було вивчено у розділі "Дієслово" за гроші - купони.

Перегляд файлу

 

      Урок- ярмарок з  української мови в 3 класі

Тема: Узагальнення знань про дієслово.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Дієслово»; удосконалювати уміння знаходити дієслова в реченнях, словосполученнях; вміння  визначати рід, число дієслів. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення та культуру мовлення. Формувати вміння взаємодіяти в групі, в парах. Пробуджувати інтерес до народних традицій.

Обладнання: ілюстративний матеріал, мультимедійний проектор,картки завдань кожній групі, картка – звіт про роботу кожного учня на уроці.

                                                Хід уроку

І.Організація класу.

                                         Аутотренінг

Я – школяр.

Я – особистість творча.

Я – думаю, замислююся.

Я –  висловлюю свою думку.

Я – хочу більше знати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Перевірка домашнього завдання.

Дітям було задане творче завдання: підібрати речення, в яких є дієслова і визначити їх число та рід.

І група – народні зимові прикмети.

ІІ група – прислів’я про Батьківщину.

ІІІ група -  прислів’я про навчання.

ІV група – народна мудрість про дружбу.

V група – «Довідкове бюро» - знайти відомості про ярмарок.

2.Каліграфічна хвилинка

Яя яс  ля ящ яз Ярина ярмарок

Що ж таке ярмарок?

Розповідь учнів з групи «Довідкове бюро»

Складання речення зі словами Ярина ярмарок

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас незвичайний урок – урок – ярмарок.

                          Учень

Ярмарок у нас багатий.

Можете всього  придбати :

Тут всього багато й густо!

Тож скоріше! Поспішайте!

І купуйте, й продавайте!

Підходьте, купуйте і знань не жалкуйте!

Відвідуючи ярмарок, ми будемо закріплювати знання про дієслово,а також будемо застосовувати всі набуті знання . Щоб нас на ярмарку не обдурили, нам треба добре підготуватися. На ярмарку щось купують і щось продають. Ось я сьогодні буду купувати ваші знання за особливі гроші, які будуть називатися – купони(показую). На партах у вас лежать «Декларації про доходи»

    Словникова робота (слайд №  )

Декларація – це заява платника податку щодо розміру його доходів. Ви будете фіксувати кожну свою відповідь  у декларації. Я думаю, що ви чесні громадяни і будете вносити до декларації тільки правдиві відомості і тоді оцінка за урок буде високою.

ІV. Основна частина. Повторення вивченого про дієслово.

Щоб наш ярмарок почати потрібно секрети дієслова пригадати, а пригадати нам допоможе цей чарівний кубик.

1.Вправа  «Кубування»

Грані куба:

Порівняй.

Проаналізуй.

З чим асоціюється.

Знайди застосування.

Наведи приклади.

2.Гра «Хто на ярмарок прийшов»

За картками встановити відповідність. Записати у зошит утворені словосполучення іменник + дієслово.

3.Гра «Чарівні глечики (Робота в парах)

Продаються глечики.

Я глечики вам пропоную,

Дорого не ціную.

Адже кожній господині

Глечик стане у пригоді.

Купуйте глечики чарівні

В дарунок своїй родині.

А купити глечики зможуть тільки ті учні, які зможуть поєднати глечики, в яких є фразеологізми та пояснити їх значення .

Глечики продані!

3.Фізхвилинка під пісню «Ярмарок гуде»

4. Реклама. (Робота в групах).

Сьогодні на ярмарок до нас прибули фірми, які будуть представляти свою продукцію, давайте з ними познайомимось.

І група – Фірма «Де – люкс»(автосалон з продажу автомобілів)

ІІ група – Кондитерська фабрика «Ласунчик»

ІІІ група – Магазин дитячих іграшок «Чаклунка»

ІV  група – Агрофірма «Курочка – Ряба»( м’ясо та інші продукти)

Завдання групам: прорекламувати свою фірму, використовуючи дієслова. У кожній групі обрати експерта, який визначить, з яким словом зв’язане дієслово, означає завершену чи не завершену дію та в якому часі вжито.

5.Презентація роботи груп.

6. Гра «Ярмарок слів»

Я буду купувати у вас дієслова.

І ряд за 3 хвилини повинен придумати якомога більше дієслів теперішнього часу.

ІІ ряд – минулого часу.

ІІІ ряд – майбутнього часу.

6.Гра «Рушничок»

Продається рушничок,

Вишитий нитками.

Там калина молода

Й ружі з солов'ями.

У барвінку синій цвіт,

Кущ рясного глоду.

Український рушничок –

Символ мого роду.

Хто б хотів купити такий рушничок?  (Бесіда про рушник)

Купити рушничок можуть ті учні , які доберуть

І – варіант  синоніми до слів

Йде –

Сміється –

Товаришує -

ІІ- варіант антоніми до слів

Будує-

Починає-

Плаче-

Рушничок проданий.

7. Гра «Хустина». Робота з підручником.

Продається хустина.

На ній – і гроно, і пелюстка,

І небо, й райдуга на ній,

Мов берегиня вроди, хустка

З давен у нашій стороні.

 Зможуть купити хустку ті учні, які виконають правильно розбір дієслова як частини мови за схемою у підручнику.

V.Підсумок уроку

1.Вправа «Незакінчене речення»

Цей урок мене навчив…

В житті мені знадобиться уміння….

Дієслово дуже потрібне, бо воно…

На ярмарку мені особливо сподобалось….

Для мене було важко…

2.Самооцінювання учнів за Декларацією.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 червня 2018
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку