Закріплення вивченого матеріалу з теми «Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок ) та на трицифрові виду 1578*403. Задачі на рух».
закріплювати вміння учнів множити багатоцифрові числа на двоцифрові при загальному випадку та на трицифрові;вміти синтезувати і перевіряти знання учнів із вивченої теми; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на рух, обчислювальні навички, вміння співпрацювати, співпереживати за однокласниками; дати змогу учням пройти шлях пошуку істини.
Обладнання: лозунги, таблиці, роздатковий матеріал, сонечко, квіти, перфокарти, аркуш для запису рахунку.
( Всі)Щось відоме і нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай.
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння,
І тоді прийде уміння,
І про тебе насамкінець
Люди скажуть:
Учитель.
Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-змагання «Розумники й розумниці»
На уроці ми повторимо, перевіримо та закріпимо ваші знання із вивченої теми «Множення на двоцифрове число та трицифрове».
Нашу роботу на уроці будуть оцінювати запрошені гості.
Діти. Ми передаємо вам терези для зважування наших сил;
Рахівницю для підрахунку наших балів;
Лупу, щоб краще могли побачити наші позитивні якості;
Окуляри, щоб бали пильнували,
А на випадок, коли ми зробимо щось не дуже вдало, даруємо вам невидимі чорні окуляри.
Змагаючись, ми будемо пам’ятати…
(Діти читають із дошки вислів).
«Математику навіть задля того потрібно вивчати, що вона розум до ладу приводить».
(М.В.Ломоносов)
- У нас зараз весна. Навколо все зеленіє, цвіте. Природа прокинулася від зимового сну. Сонечко стало більше прогрівати землю, на дворі тепло та гарно. Але наше сонечко засумувало. Зла чаклунка розкидала його проміння, а без них воно не може на землю випромінювати тепло та світло.
Ми можемо повернути проміння нашому сонечку та допомогти йому за умови, якщо гарно та правильно будемо виконувати завдання.
- Отже – 1 завдання
1 завдання. Привітання команд.
1-а команда (дівчаток) «Кмітливі»
Капітан.
Привіт! Я – капітан команди «Кмітливі» Наш девіз:
Наш девіз – перемагати,
Всі завдання розв’язати.
Швидко все розрахувати
Й супротивника здолати
2-а команда «Рахівники»
Будемо швиденько, вміло
Рахувати, міркувати.
Розв’язувати задачі -
Суперників перемагати.
Учитель. Молодці, діти! Повертаємо перший промінець. Кожна команда одержує по 1 балу. Рахунок відкрито.
Гра наша буде цікавою. Але, щоб розпочати, необхідно пригадати правила класу:
2 – е завдання
А) Усний рахунок + таблиця (множення та ділення)
Робота за перфокартами (відповіді записують у зошитах)
( Гравці обох команд жодного разу не помилилися, тому вони отримують ще по 1 балу) та повертають ще один промінчик.)
3 – е завдання
(Виставляються бали командам та повертається ще один промінчик, а учаснику, який без допомоги виконав завдання та правильно дається квітка або учню, який помітив помилку та її виправив )
4 – е завдання
- Діти, погляньте уважно на приклади та найдіть помилку у записі . Чи правильно я почала виконувати їх? * 305 * 1578
х 27 х 402
2135 3156
* *
* 305 * 1578
х 27 х 402
2135 3156
+ 610 + 6312
8235 634356
(За правильне пояснення та розв’язування учень одержує квітку, а команді виставляється бал та повертається промінець)
5 – е завдання
Робота за підручником №859 с.127.
Х 207 Х 104
8701 16216
+2486 +4054
257301 421616
Перевірка.
Х 305 Х 607
12585 2940
+7551 +2520
767685 254940
Перевірка.
(За правильну відповідь виставляється бал та повертається промінець)
Фізхвилинка.
6 – е завдання
Учні читають задачу спочатку самостійно, а потім колективно.
- Який це вид задачі? (Задача на рух)
- Давайте разом пригадаємо формули, які використовуються при розв’язуванні даних задач.
695км/год 642км/год
----------------------------- -------------------------
3год 2год
?км ?км ?км
*----------------------------*---------------------------------*----------------------------------*
4500км
(Повертається промінець та виставляється бал)
Діти читають задачу самостійно, а потім колективно.
?км/год, на 3км/год менша
-------------------------------------------
?год.
?км/год
----------------------------------------
За 3год проїхав 36км.
Відповідь: на зворотний шлях велосипедист затратив 4 год.
(Повертається промінець та виставляється бал)
Команда «Кмітливі» виконують завдання №864 – (1 рядочок)
Команда «Рахівники» виконують завдання №864 – (2 рядочок)
Аналіз уроку
Мета відвідування: ……………………………………………………………………………………………………........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Пропозиція: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Вчитель -…………………………………………………………………………….
1