Урок - змагання "Розумники й розумниці"

Про матеріал

Тема «Закріплення вивченого матеріалу з теми «Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок ) та на трицифрові виду 1578*403. Задачі на рух».

Мета : закріпити вміння учнів множити багатоцифрові числа на двоцифрові при загальному випадку та на трицифрові;вміти синтезувати і перевіряти знання учнів із вивченої теми; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на рух, обчислювальні навички, вміння співпрацювати, співпереживати за однокласниками; дати змогу учням пройти шлях пошуку істини.

Обладнання: лозунги, таблиці, роздатковий матеріал, сонечко, квіти, перфокарти, аркуш для запису рахунку.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Закріплення вивченого матеріалу з теми «Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок ) та на трицифрові виду 1578*403. Задачі  на рух».

 

закріплювати вміння учнів множити багатоцифрові числа на двоцифрові при загальному випадку та на трицифрові;вміти синтезувати і перевіряти знання учнів із вивченої теми; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на рух, обчислювальні навички, вміння співпрацювати, співпереживати за однокласниками; дати змогу учням пройти шлях пошуку істини.

 

Обладнання: лозунги, таблиці, роздатковий матеріал, сонечко, квіти, перфокарти, аркуш для запису рахунку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Актуалізація  знань

 

( Всі)Щось відоме і нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння,

І тоді прийде уміння,

І про тебе насамкінець

Люди скажуть:

  • Молодець!

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель.

Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-змагання «Розумники й розумниці»

На уроці ми повторимо, перевіримо та закріпимо ваші знання із вивченої теми «Множення   на двоцифрове число та трицифрове».

 

Нашу роботу на уроці  будуть оцінювати запрошені  гості.

 

Діти. Ми передаємо вам терези для зважування наших сил;

 Рахівницю для підрахунку наших балів;

 Лупу, щоб краще могли побачити наші позитивні якості;

 Окуляри, щоб бали пильнували,

 А на випадок, коли ми зробимо щось не дуже вдало, даруємо вам невидимі чорні              окуляри.

 

 Змагаючись, ми будемо пам’ятати…

(Діти читають із дошки вислів).

 

«Математику навіть задля того потрібно вивчати, що вона розум до ладу приводить».

        (М.В.Ломоносов)

- У нас зараз весна. Навколо все зеленіє, цвіте. Природа прокинулася від зимового сну. Сонечко стало більше прогрівати землю, на дворі тепло та гарно. Але наше сонечко засумувало. Зла чаклунка  розкидала його проміння, а без них воно не може на землю випромінювати тепло та світло.

Ми можемо повернути проміння нашому сонечку та допомогти йому за умови, якщо  гарно та правильно будемо виконувати завдання.

 

- Отже – 1 завдання

1 завдання. Привітання команд.

 

1-а  команда  (дівчаток)   «Кмітливі»

Капітан.

Привіт! Я – капітан команди «Кмітливі»  Наш девіз:

Наш девіз – перемагати,

Всі завдання розв’язати.

Швидко все розрахувати

Й супротивника здолати

 

2-а команда «Рахівники»

Будемо швиденько, вміло

Рахувати, міркувати.

Розв’язувати задачі -

Суперників перемагати.

 

Учитель. Молодці, діти! Повертаємо перший промінець. Кожна команда одержує по 1 балу. Рахунок відкрито.

Гра  наша буде   цікавою. Але, щоб  розпочати,  необхідно  пригадати  правила  класу:

  1. Правило  піднятої   руки.
  2. Не викрикувати, уважно слухати вчителя.
  3. Не  заважати   іншим.
  4. Не  перебивати  товариша.
  5. Правильно  та   уважно  читати  завдання.

 

  • За ваші правильні відповіді та пояснення на уроці ви будете отримувати весняні квіточки. В кінці уроку ми їх підрахуємо та виставимо оцінки. Чим більший буде букет тим краще-оцінка.

 

  1. Контроль, корекція і закріплення знань

 

  • Усні обчислення

2 – е завдання

А) Усний рахунок + таблиця (множення та ділення)

Робота за перфокартами (відповіді записують у зошитах)

( Гравці обох команд жодного разу не помилилися, тому вони отримують  ще по 1 балу) та повертають ще один промінчик.)

 

3 – е завдання

  • «Математичний диктант» З кожної команди виходять по одному учаснику. Перевірка та оцінювання завдання. Діти вибирають квітку з відповіддю, яка підходить даному прикладу та прикрашають ними математичну галявину.

(Виставляються бали командам та повертається ще один промінчик, а учаснику, який без допомоги виконав завдання та правильно дається квітка або учню, який помітив помилку та її виправив )

 

4 – е завдання

  • Гра «Найди помилку»

- Діти, погляньте уважно на приклади та найдіть помилку у записі . Чи правильно я почала виконувати їх?  *  305                                *    1578

      х      27                                  х    402

                    2135                                      3156

                                               *                                          *

 

                            *  305                                *    1578

     х     27                                  х    402

       2135                                       3156

                         +  610                                +   6312

                            8235                                    634356    

(За правильне пояснення та  розв’язування учень одержує квітку, а команді виставляється бал та повертається промінець)

 

5 – е завдання

 

  •   Гра « Прикрась галявину квітами»

 

Робота за підручником  №859 с.127.

  1. Робота у парах (1,2приклад)
    1. 4054

  Х   207    Х   104

      8701              16216

+2486              +4054

  257301            421616                        

Перевірка.

  • Подивіться  уважно на  квіти, але вони незвичайні, а загадкові. Кожна квітка має відповідь, а ви  найдіть свою та прикрасьте ними нашу казкову галявину.
  1. Виконують самостійно – 3,4 приклад.
    1. 420

               Х  305    Х 607

               12585               2940

           +7551             +2520

             767685           254940

Перевірка.

(За правильну відповідь виставляється бал та повертається промінець)

 

Фізхвилинка.

 

6 – е завдання  

 

  • Робота над задачами  №860, №862.

 

  • Аналіз задачі  № 860

Учні читають задачу спочатку самостійно, а потім колективно.

- Який це вид задачі? (Задача на рух)

- Давайте разом пригадаємо формули, які використовуються при розв’язуванні даних задач.

  • Що треба зробити, щоб знайти час? (треба відстань поділити на швидкість)
  • Що треба зробити, щоб знайти відстань? (треба час помножити на швидкість)
  • Що треба зробити, щоб знайти швидкість? (треба відстань поділити на час)
  • Як ви гадаєте це нам допоможе, щоб розв’язати задачу? (так)
  • Про що говориться в задачі? (про літак)
  • Який шлях потрібно було пролетіти? (4500км)
  • Перші 3години, з якою швидкістю він летів? (695км/год)
  • А наступні  2 години? (642км/год)
  • Що потрібно дізнатися у задачі?( скільки кілометрів йому залишилося пролетіти)
  • Уважно розглянемо схему до задачі та повторимо її умову.

695км/год    642км/год

-----------------------------       -------------------------

      3год     2год

  ?км    ?км    ?км

*----------------------------*---------------------------------*----------------------------------*

      4500км

  • Чи можна за умовою задачі дізнатися, яку відстань він пролетів за 3год? (так). Якою дією?(Множення) Чому? (За правилом, щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час.) Запишемо 1дію.
  • 1)  695*3=2085(км) – пролетів літак за 3год;
  • Як дізнатися відстань, яку він пролетів за 2год?  Яку треба виконати дію?
  • 2) 642*2=1284(км)- пролетів за 2год;
  • Яку дію треба виконати, щоб дізнатися відстань, яку він пролетів? (Додавання) Чому?( Щоб знайти загальну відстань, яку пролетів літак, треба виконати дію додавання). Виконуємо
  • 3) 2085+1284=3369(км)- пролетів літак
  • Якщо нам відомо, яку відстань потрібно літаку пролетіти (4500км) та дізналися шлях,  який він пролетів (3369км), чи можна за цими даними дізнатися, скільки літаку залишилося пролетіти? Як ? Якою дією?(Віднімання) Чому? (Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий). Виконуємо.
  • 4) 4500-3369=1131 (км)- залишилося пролетіти.
  • Відповідь: залишилося пролетіти – 1131 км.

(Повертається промінець та виставляється бал)

 

  • Аналіз задачі  № 862

 

Діти читають задачу самостійно, а потім колективно.

  • Про кого мова у задачі?  (Про велосипедиста)
  • Що нам відомо за нього? (Що він за 3год проїхав 36км)
  • Що означає зворотній шлях? ( Він повертався назад) Нам відомо  яка швидкість була, коли він повертався назад?(Ні, але сказано, на 3км/год менша)
  • Що запитується у задачі? (Скільки часу затратив велосипедист на зворотній шлях)
  • Розглянемо схему задачі та ще раз повторимо її.

 

?км/год, на 3км/год менша

                                                   -------------------------------------------

      ?год.

 ?км/год

----------------------------------------

 

 

   За 3год   проїхав  36км.

 

  • За умовою задачі, якщо відомий час (3год) та відстань(36км),яку проїхав велосипедист, чи можна дізнатися з якою швидкістю він рухався?(так) Якою дією? (Ділення)Чому? ( За правилом)Виконуємо.
  • 1)36:3=12км/год-швидкість велосипедиста;
  • Яку дію треба виконати, щоб найти швидкість на зворотному шляху? Давайте пригадаємо, що нам відомо за неї. (вона на 3км/год менша) Так, яку дію треба виконати, щоб дізнатися? (Віднімання )  Чому? (В умові сказано, що на 3км/год менша, а коли так сказано ми виконуємо дію віднімання) Добре. Виконуємо.
  • 2) 9-3=6(км/год)- швидкість на зворотному шляху;
  • Нам відомий весь шлях, який проїхав велосипедист(36км) та дізналися швидкість, якою він повертався назад (6км/год), чи можна за цими даними відповісти на питання задачі? (так) Що нам треба дізнатися)? (Скільки часу затратив велосипедист на зворотній шлях). Якою дією? (Ділення) Чому? (За правилом)Так, правильно, виконуємо.
  • 3) 36:9=4(год.)- час, що був витрачений на зворотній шлях.

Відповідь: на зворотний шлях велосипедист затратив 4 год.

 

(Повертається промінець та виставляється бал)  

 

  • Додаткове завдання – гра « Ланцюжок»
  1. 17*20*2+10-80=610
  2. 15*40*3+60-20=1840

 

  1. Домашнє завдання.

Команда «Кмітливі»  виконують завдання №864 – (1 рядочок)

Команда «Рахівники»  виконують завдання №864 – (2 рядочок)

 

  1. Підсумок уроку.

 

  • Урок  підійшов до кінця. Наше сонечко вже не сумує, а усміхається, адже ми  повернули всі промінці. Сонечко із задоволенням спостерігало за вашою роботою на уроці. Ви всі активно, гарно  працювали та змагалися. Настав час  визначити команду, яка перемогла сьогодні в цих змаганнях.(підрахунок балів, нагородження грамотами).
  • Зараз перевіримо, хто з вас та скільки за урок одержав квіточок та виставимо оцінки.

 

Аналіз уроку

 

Мета відвідування:  ……………………………………………………………………………………………………........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Пропозиція: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Вчитель -…………………………………………………………………………….

 

1

 

doc
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку