Урок - зустріч «Краса землі, оспівана у віршах».
Мета: Вчити дітей самостійно добирати інформацію до заданої теми, підбирати матеріал, цікавий для однокласників, осягнути учнями глибинну сутність спадщини митців свого краю та поглибити відомості про творчість Н. М. Купчинської, розвивати інтерес до творчого доробку поетеси, вміння висловлювати свої думки, розвивати логічне і образне мислення, культуру мовлення. Виробляти вміння вести діалогічну розмову. Виховувати поетичні смаки, почуття прекрасного, вміння насолоджуватись художнім твором.
Обладнання: збірки Н. Купчинської, літературна карта Кіровоградщини.
Урок - зустріч «Краса землі, оспівана у віршах».
Мета: Вчити дітей самостійно добирати інформацію до заданої теми, підбирати матеріал, цікавий для однокласників, осягнути учнями глибинну сутність спадщини митців свого краю та поглибити відомості про творчість Н. М. Купчинської, розвивати інтерес до творчого доробку поетеси, вміння висловлювати свої думки, розвивати логічне і образне мислення, культуру мовлення. Виробляти вміння вести діалогічну розмову. Виховувати поетичні смаки, почуття прекрасного, вміння насолоджуватись художнім твором.
Обладнання: збірки Н. Купчинської, літературна карта Кіровоградщини.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Учитель: Добрий день, шановні гості, учні! Сьогодні ми зібрались урок - зустріч - свято, яке називається « Краса землі, оспівана у віршах». Запрошуємо вас на слово щире, на бесіду мудру, на цікаву зустріч.
II. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми.
По краплі засвічу красу
І стане ще світліше в світі
Її ж, мов серце, попрошу
В однім, довічнім заповіті
III. Основна частина.
Вчитель
Мова! А що таке мова? Народ говорить, що слово до слова - зложиться мова. Наша українська мова - незміряно багата, дзвінка, ніжна і милозвучна. У ній вчувається і подих бурі, і ніжність вишневих пелюсток, спів потічка веселого і шум лісу дрімучого, шепіт ниви колоскової і пісня солов'я. Українська мова -це мова нашої природи, народної пісні і, звичайно, поезії. Адже вірші - це особлива мовна перлина. Особливо ті, у яких красою слова змальовано красу природи. Сьогодні ми познайомимось з деякими з них.
Вірш - невеликий поетичний твір, найчастіше з римуванням рядків.
Виступ учнів за поезіями Н.Купчинської
Поетична світлина « Візьму перо і спробую...»
Вчитель
Справжні дива відбуваються, коли по - особливому ставляться слова, -вірші. Як називаються люди, які створюють вірші, володіють поетичним словом? Як ви гадаєте, чи легко бути поетом? Чому? Які твори легше писати: прозові чи поетичні?
Вірш писати важче, бо у поезіях слова добираються так, щоб кінці рядків звучали однаково чи подібно. Такі співзвуччя називаються рими. Вони створюють особливу красу, мелодійність звучання поезій.
Учень
Олександрівщина... Лелечий край і пісня журавлина, оспіваний у піснях, легендах омріяний. Тож припадімо до чистих джерел творчості Н. М. Купчинської.
- А як ви гадаєте, краще самому опрацьовувати поезію, чи можливо в присутності її автора?
( Запрошуємо Н. М. Купчинську)
Учень
Коли бачиш Наталію Миколаївну , думаєш, як багато в ній одній з'явилось: жіночої слабості, ніжності, тендітності, мудрості, доброти до всього навколишнього, і якогось надривного відчаю і смутку. Поезія цієї незвичайної жінки - це вона сама. Вона ллється легкою романтичною хвилею, примушує глибоко замислитись над життям.
Вчитель
Шановна Наталія Миколаївна ! Сьогодні ми хочемо розповісти Вам про Вас.
навколишнього світу.
( Живий діалог з поетесою).
Вчитель
Ваша творчість полонила добротою, кожен письменник має свої улюблені твори. Поділіться, будь ласка, своєю творчістю.
( Розповідь поетеси про свою творчість).
( Слухання пісень на слова Н. Купчинської)
IV. Підсумок уроку.
Слово про поетесу. Декламування вірша Гавриленко Т. С.
На просторах України,
Де вода б’є із джерел,
Розквітала, ніби квітка
Добра дівчинка росла.
Беручка й кмітлива дуже
Виростала у селі,
До довкілля небайдужа,
Й до людей на всій землі.
А найбільш любила мову
Ця Наталочка мала,
Почала складати вірші,
Тільки ними і жила.
Виросла дівчина мила,
Ширшим став і кругозір,
Бентежить серденько й донині
Кожне слово, кожен її твір.
Ми вдячні Вам за поезії чудові,
Мелодійні, різнокольорові.
Тож бажаємо,щоб не засохло творчості джерельце,
Щоб мир в країні був,
І мир на серці.
Щоб Вас любили й щиро поважали,
І без уваги Вас не залишали.
Хай буде Боже Вам благословення,
Щоб друзі вас повік не забували,
Й здоров’я щоб було,немов із сталі.