Урок - зустріч «Краса землі, оспівана у віршах».

Про матеріал

Урок - зустріч «Краса землі, оспівана у віршах».

Мета: Вчити дітей самостійно добирати інформацію до заданої теми, підбирати матеріал, цікавий для однокласників, осягнути учнями глибинну сутність спадщини митців свого краю та поглибити відомості про творчість Н. М. Купчинської, розвивати інтерес до творчого доробку поетеси, вміння висловлювати свої думки, розвивати логічне і образне мислення, культуру мовлення. Виробляти вміння вести діалогічну розмову. Виховувати поетичні смаки, почуття прекрасного, вміння насолоджуватись художнім твором.

Обладнання: збірки Н. Купчинської, літературна карта Кіровоградщини.

Перегляд файлу

Урок - зустріч «Краса землі, оспівана у віршах».

Мета: Вчити дітей самостійно добирати інформацію до заданої теми, підбирати матеріал, цікавий для однокласників, осягнути учнями глибинну сутність спадщини митців свого краю та поглибити відомості про творчість Н. М. Купчинської, розвивати інтерес до творчого доробку поетеси, вміння висловлювати свої думки, розвивати логічне і образне мислення, культуру мовлення. Виробляти вміння вести діалогічну розмову. Виховувати поетичні смаки, почуття прекрасного, вміння насолоджуватись художнім твором.

     Обладнання: збірки Н. Купчинської, літературна карта Кіровоградщини.               

Перебіг  уроку

    І. Організаційний момент.

Учитель: Добрий день, шановні гості, учні! Сьогодні ми зібрались урок - зустріч - свято, яке називається « Краса землі, оспівана у віршах». Запрошуємо вас на слово щире, на бесіду мудру, на цікаву зустріч.

II. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми.

По краплі  засвічу красу

І стане ще світліше в світі

Її ж, мов серце, попрошу

В однім, довічнім заповіті

 

III. Основна частина.

Вчитель

Мова! А що таке мова? Народ говорить, що слово до слова - зложиться мова. Наша українська мова - незміряно багата, дзвінка, ніжна і милозвучна. У ній вчувається і подих бурі, і ніжність вишневих пелюсток, спів потічка веселого і шум лісу дрімучого, шепіт ниви колоскової і пісня солов'я. Українська мова -це мова нашої природи, народної пісні і, звичайно, поезії. Адже вірші - це особлива мовна перлина. Особливо ті, у яких красою слова змальовано красу природи. Сьогодні ми познайомимось з деякими з них.

           Вірш - невеликий поетичний твір, найчастіше з римуванням рядків.

Виступ учнів за поезіями Н.Купчинської

Поетична світлина « Візьму перо і спробую...» 

Вчитель

             Справжні дива відбуваються, коли по - особливому ставляться слова, -вірші. Як називаються люди, які створюють вірші, володіють поетичним словом? Як ви гадаєте, чи легко бути поетом? Чому? Які твори легше писати: прозові чи поетичні?

             Вірш писати важче, бо у поезіях слова добираються так, щоб кінці              рядків  звучали однаково чи подібно. Такі співзвуччя називаються рими. Вони  створюють особливу красу, мелодійність звучання поезій.

 

Учень

Олександрівщина... Лелечий край і пісня журавлина, оспіваний у піснях, легендах омріяний. Тож припадімо до чистих джерел творчості Н. М. Купчинської.

- А як ви гадаєте, краще самому опрацьовувати поезію, чи можливо в присутності її автора?

 

( Запрошуємо Н. М. Купчинську)

Учень

  Коли бачиш Наталію Миколаївну , думаєш, як багато в ній одній з'явилось: жіночої слабості, ніжності, тендітності, мудрості, доброти до всього навколишнього, і якогось надривного відчаю і смутку. Поезія цієї незвичайної жінки - це вона сама. Вона ллється легкою романтичною хвилею, примушує глибоко замислитись над життям.

Вчитель

Шановна Наталія Миколаївна ! Сьогодні ми хочемо розповісти Вам про Вас.

  • Біографія поетеси - в її поезії. А життя її легко викласти кількома рядками. Корінням у біографії є рідне село Китайгород - це колиска дитячих мрій, яка пізніше піснею переплететься з сучасною Олександрівкою. Пізніше Наталя скаже: « Весь світ в тобі люблю...»
  • її поезія - це переживання людини, що хвилюють кожного своєю особливою щирістю, інтимністю, правдою і глибиною ліричного переживання. Суть злетів Купчинської - це її син і поезія, яка стала для неї « гіркою сльозою» і « криком душі».
  • Творчість Н. Купчинської - це тісно сплетений дбайливими руками вінок, у якому кожна квітка щось означає, є оберегом, цілющим юююююю від усіх негараздів і недуг. А у листопаді 2011 року закружляла у срібному вальсі творчість жінки - осені.
  • Багато років минуло відтоді, як осінньої пори з'явилися на світ її перші       поетичні  рядки, розсипалися веселковими перлинами відкритого заново нею

           навколишнього світу.

 

  • Наталя Миколаївна! Ми розказали про те, що читали про вас. А чи"погоджуєтесь ви з тим, про що ми розповіли? Чи можливо ще щось доповните?

 

        ( Живий діалог з поетесою).

Вчитель

    Ваша творчість полонила добротою, кожен письменник має свої улюблені твори. Поділіться, будь ласка, своєю творчістю.

( Розповідь поетеси про свою творчість).

( Слухання пісень на слова Н. Купчинської)

IV. Підсумок уроку.

Слово про поетесу. Декламування вірша Гавриленко Т. С.

На просторах України,

Де вода б’є із джерел,

Розквітала, ніби квітка

Добра дівчинка росла.

Беручка й кмітлива дуже

Виростала у селі,

До довкілля небайдужа,

Й до людей на всій землі.

А найбільш любила мову

Ця Наталочка мала,

Почала складати вірші,

Тільки ними і жила.

Виросла дівчина мила,

Ширшим став і кругозір,

Бентежить серденько й донині

Кожне слово, кожен її твір.

Ми вдячні Вам за поезії чудові,

Мелодійні, різнокольорові.

Тож бажаємо,щоб не засохло творчості джерельце,

Щоб мир в країні був,

І мир на серці.

Щоб Вас любили й щиро поважали,

І без уваги Вас не залишали.

Хай буде Боже Вам благословення,

Щоб  друзі вас повік    не забували,

Й здоров’я  щоб було,немов із сталі.

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку