Миколаївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Миколаївський ЗЗСО I-III ступенів
Дуель – шоу
\
(Для учнів 7-х – 10-х класів)
Підготувала
вчитель фізики
ОЛЬГА Полуян
2023
Дуель – шоу «Хто зверху?»
Цілі: узагальнити і систематизувати знання з основних понять фізики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; прищеплювати любов до фізики; виховувати бережливе відношення до природи. Розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до фізики як до науки, що нерозривно пов’язана з життям, творчу активність, вміння приймати правильне рішення, логічно мислити, працювати в колективі.
Обладнання: літери, мультимедійний проектор, повітряні кульки, голки.
Пояснення: У шоу беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Щоб перемогти, дівчатам доведеться запитати себе: що вони знають про світ чоловіків-фізиків і як вони до цього ставляться? Хлопці-фізики, в свою чергу, повинні зробити те ж саме щодо дівчат-фізиків.
Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на п’ять раундів, що складаються з різного типу бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Шоу складається з п’яти конкурсів (накопичення балів). Переможець визначається у фінальному раунді, де бали переможця зростають удвічі. Команда складається з чотирьох учасників: один учасник 7-го класу, один учасник 8-го класу, один учасник 9-го класу та один учасник 10-го класу. Учасники займіть свої місця. Ми розпочинаємо.
Хід роботи
Ведучий. Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. Й найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом. З Богом ! То ж давайте представляти наших учасників.
Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». В моїй команді Учень 1 – цілеспрямований та працьовитий учень. Учень 1 каже про інших тільки ті слова, які хотів би почути на свою адресу.
Учень 2. Любить читати, пізнавати нове, прагне бути взірцем для інших учнів у навчанні та поведінці, цікавиться технікою. Життєве кредо: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати».
Наступний герой щирий, розсудливий та творчий, любить читати наукову літературу, підтримує здоровий спосіб життя, та переконаний, що єдиний спосіб дізнатися про майбутнє – це винайти його. Учень 3 вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед!
І нарешті, веселий та артистичний хлопець; організатор відпочинку для однокласників та друзів; любить футбол та музику і вважає, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати. – Учень 4.
Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!
Ведуча. Дякую мій колега, дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути! І серед нас є...
Дівчина, яка категорично забороняє мамі купувати електрохвильову піч так як переконана, що надмірне використання такої побутової техніки може спричинити захворювання шкіри, серцево-судинної та нервової системи, а також хвороби зору – доброзичлива та чуйна, завжди прийде на допомогу за першим покликанням Учениця 1.
Учениця 2 зазвичай слухає пісні, в яких співається про сенс життя та які змушують міркувати над вічним, приваблива та неповторна - Учениця 2 стверджує, що не помиляється лише той, хто нічого не робить.
Наступна учасниця, куди б не звернула свою увагу, усюди помічає прояви законів фізики. Учениця 3 вважає найбільшим своїм досягненням – розуміння свого призначення у житті.
А ось ця дівчинка переконана, що еліксиром життя та джерелом вічної молодості є – звичайнісінька вода. Учасниця – відповідальна та цілеспрямована, впевнена в собі Учениця 4.
Ведучий. Дуже у вас така гарна команда. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Ольга!
Суддя. Мої вітання ведучим, дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Ні, це будуть хлопці!
Суддя. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе відгадати бонусне питання чи ім’я запрошеного гостя, який коротко розповість про себе. Але граємо тільки для того, щоб гравці назбирали бали, адже потім буде фінал, і саме під час фіналу ми дізнаємося хто переможе. А переможець дістане можливість подвоїти попередню кількість балів яка розділяється між учасниками-переможцями. Якщо в раунді нічия- то звертаємося до пані Оксани, вона слідкуватиме за часом, яка команда відповідає швидше. Все зрозуміло. Тож розчинаємо нашу гру «Хто зверху»
Отже, перший конкурс, перший раунд.
(Пауза)
Раун 1
«Вгадай по фото»
Ведучий. Але у нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Дякую, дякую Саша. Ти справжній джентльмен. То ж дівчата починаймо!
Ведучий. Питання для команди дівчат:
Який з цих приладів винайшла жінка?
Правильна відповідь б – У 1810 році Табіта Беббітт створила прототип циркулярної пилки, яка пізніше почала використовуватися у лісопильній промисловості.
Ведуча. Друге питання – для вас хлопці:
Який з цих хлопчиків вивчає квантову електродинаміку?
Правильна відповідь – а
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Бонусне питання
Задається команді яка перемогла у 1 раунді. У випадку якщо обидві команди відповіли правильно на бонусне питання відповідає команда яка швидше відповіла на своє питання.
Скільки відсотків людей вважають фізику складною наукою
Похибка відповіді ±10
Правильна відповідь – (слайд -8) – 83 % (73-93%)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раун 2
«Збери слова»
Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане наш наступний конкурс «Збери літери в слова».
Ведучий. Зараз виносять Вам необхідний реквізит.
Ведуча. Дівчатка не лякайтеся. Зараз нам насправді потрібно бути дуже оперативними.
Ведучий. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на футболках. Слово складаємо зліва направо. Команда, яка склала більше слів за менший час перемагає та отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Якщо ви готові, а ви вже готові. Три, два, один – час пішов.
Ведуча. Ми себе показали гарно. У мене для вас, шановні хлопці є також запитання на які вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. Я від щирого серця розраховую, що Ви програєте. Чого ми вам з дівчатами й бажаємо.
Ознайомтеся з літерами. Час пішов!
Ведуча. Пані суддя враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь-ласка поставте всі крапки над і.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Бонусне запитання:
Гість 1. Я німецький фізик. Народився у бідній родині. Навчався в Ерлангемському університеті, але так і не закінчив його. Працював вчителем у Швейцарії. В 1826 р. відкрив свій головний закон електричного кола. У 1881 р. на Міжнародному конгресі електриків його ім’ям була названа одиниця електричного опору. (Георг Симон Ом).
Ведуча. Пані суддя я звертаюся по Ваш вердикт.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3
«Конкурс «Що буде якщо….»
Суддя. Ми продовжуємо. Я думаю вже всі здогадалися чим ми будемо займатися в цьому конкурсі, але все ж таки, я поясню правила.
Кожній команді пропонується питання та пару хвилин на обговорення, команда має чітко та правильно відповісти на питання. Звичайно, виграє та команда, яка дасть відповідь якнайточніше з фізичного боку. Команда – переможець отримує +10 балів.
Ведуча. Хлопці почнемо з вас Фраза – «Якщо розбити яйце під водою?»
(Розбите яйце не розтікається, а тримає форму. Тиск води бере на себе роль шкарлупки, зберігаючи жовток і білок недоторканними. Густина води та яйця різна. )
Ведучий. Ну що дівчата, ваша черга Фраза – «Якщо вилити кип’яток на морозі?»
(Гарячий кип’яток замерзне миттєво і стане схожим на пару. Цей феномен називається ефектом МПЕМБИ. Чим більш гаряча вода, тим швидше вона віддає тепло.)
Суддя. Команда дівчат впорались……..команда хлопців впорались ….. Перемагають____________ і отримує до своєї копілочки балів + 10.
Бонусне запитання:
Гість 2. Я народився у 1643 р. в сім'ї фермера-орендатора в графстві Лінкольн. У 1665 р. закінчив Кембріджський університет. Через три роки керував фізико-математичною кафедрою Кембріджського університету. Ще через чотири роки мене обрали членом Лондонського Королівського товариства. Пізніше я став президентом цього товариства. 1699 р. я став директором Монетного двору Англії. Досліджуючи земну і небесну механіку, створив працю «Математичні основи натуральної філософії». Я відкрив кілька фундаментальних законів фізики і один з них називається «закон всесвітнього тяжіння». (Ньютон)
Ведучий. Пане суддя давайте поговоримо про бали.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 4
«Чоловік чи жінка?»
Ведучий. Ми переходимо до наступного конкурсу «Чоловік чи жінка», де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання і команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання допоможуть Вам. Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає до своєї копілки +10 балів, команда суперниця не отримає нічого.
Ведуча. Я думаю Саша, Ви не проти, якщо Ви розпочнете перші.
Ведуча. Ось так справилися ви. А тепер дивіться, як ми це зробимо.
Ведучий. Ви готові?
Ведуча. Ми готові.
Ведучий. Час пішов.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Бонусне запитання:
Олівець поклали на підлогу та попросили декількох людей через нього перестрибнути. Але ніхто не зміг цього зробити. Чому?
Правильна відповідь - олівець в кутку.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 5. «Я все зможу»
Суддя. Конкурс для всіх гравців команди. Перемагає та команда, яка зможе встромити голки в кульки не лопнувши їх, або в чиїй команді залишиться більше цілих кульок.
Ведучий. Дівчата йду до вас)))
Ведуча. Хлопці тримайте ваші кульки)))
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Бонусне питання
Ви вранці поспішаєте на роботу чи до школи. На столі стоїть чашка гарячої кави, який ви повинні випити через п'ять хвилин. Як краще вчинити, щоб не обпектися?
Фінал
Ведуча. Настав час фіналу і саме фінал визначить хто переможе. У фіналі є можливість подвоїти бали вдвічі.
Ведучий. Саме зараз фінал істини. Отже, розумники - кожна команда повинна дати якомога більше правильних відповідей. Та команда, яка дасть більшу кількість відповідей і переможе у фіналі. Ну що дівчатка готові? То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.
Запитання до дівчат.
1. У якій місцевості спостерігаються “сухі” дощі? (Пустеля Сахара.)
2. Чи можна з Місяця побачити метеоритні потоки? (Ні.)
3. Якого кольору небо з поверхні Місяця? (Чорного.)
4. Чи виконується закон Паскаля у стані невагомості? (Так.)
5. Чи працюватиме електронна лампа в космосі? (Так.)
6. Чи можна на Місяці спостерігати комети? (Так.)
7. Чи працюватиме медичний термометр у штучному супутнику Землі? (Так.)
8. Конвекційні потоки в атмосфері Землі. (Вітри.)
9. Термоізолююча посудина для зберігання рідини. (Термос.)
10. Як зміниться температура в кухні, якщо відкрити дверцята ввімкненого холодильника з терморегулятором? (Підвищиться.)
11. Що означає слово “акваланг”? (Підводні легені: лат. “аква” – вода, “ланг” – легені.)
12. Хто автор планетарної моделі атома? (Ернест Резерфорд.)
13. Яка вода відбиває радіохвилі краще: річкова чи морська? (Морська, вона має кращу електропровідність.)
14. Яка цегляна стіна краще захищає від холоду: суха чи волога? (Суха, вона має меншу теплопровідність.)
15. Якою водою краще поливати квіти: сирою чи кип`яченою? (Сирою – в ній більше розчиненого кисню.)
16. Чи можна бачити світло зорі, яка давно згасла? (Так.)
17. Чи замерзає морська вода при нулю градусів по Цельсію? (Ні.)
18. Чому в мороз сніг рипить під ногами? (Руйнуються кристалики – сніжинки.)
Ведуча. Тепер Ваша черга, дорогі хлопчики, блиснути своїм інтелектом. Час пішов.
Суддя. У фіналі перемогли ________
Хочеться завершити такими словами…
Ведуча. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
Ведучий. А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.
Суддя. Дякую всім за увагу