Урок -гра з економіки "Набуття навичок розв’язання економічних загадок"

Про матеріал

сформувати в учнів поняття про економічні загадки, ребуси, набути знання з їх розв'язування, розвивати пізнавальні інтереси в учнів, логічне мислення, продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань.


Перегляд файлу

Тема: Набуття навичок розв’язання економічних загадок.

Мета: сформувати в учнів поняття про економічні загадки, ребуси, набути знання з їх розв’язування,  розвивати пізнавальні інтереси в учнів, логічне мислення, продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати творчу  активність, самостійність у формуванні нових знань.

Тип уроку: урок-гра

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Добрий день!Давайте разом з вами уявимо, що ми стали учасниками гри «Останній герой», але боротися за приз буде не одна людина, а ціла команда.  Клас обєднується у 4 команди. За боротьбою буде слідкувати наше справедливе журі. Для кожної команди необхідно буде пройти 5 етапів гри, які ми надалі будемо називати «еко - островами». Чому саме так, тому що на цих островах будуть різні економічні конкурси. На кожному острові ви будете за виконання завдання отримувати бали.

Хід гри

Перш ніж розпочати подорож,  давайте дізнаємось, хто ж у нас відправляється у подорож по островах.

1 команда - «Акули бізнесу».

Девіз команди:

В майбутньому ми зубки не зламаєм,

Бо секрети бізнесу на «відмінно» знаєм!

2 команда - «Фінансові генії».

Девіз команди:

В цьому світі геніїв багато,

Та нас із ними не зрівняти!

3 команда – «Останні герої»

    Не лінуйся працювати,

    Якщо хочеш дужим стати!

 

4 команда – «БЕМС»

    Бойові! Енергічні!

    Молоді! Симпатичні!

 

1 острів – «Загадковий».

Для команд буде запропоновано ряд загадок на економічну тему. Відповідає та команда, яка перша підійме табличку. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Будьте уважні!

1.Люди ходять на базар:
Там дешевше увесь ...
(Товар)
2.Як дитини немає без мами,
Збуту немає без ...
(Реклами)
3.Трохи схибити - так в той же момент
Ринок захопить весь твій ...
(Конкурент)
4.Коли працював цілий рік,
Буде кругленьким ...
(Дохід)
5.Справи у нас підуть на лад:
Ми в кращий банк внесли свій ...
(Вклад)
6.Приносити доходи став
У банку татів ...
(Капітал)
7.І лікаря, і акробатові
Видають за працю ...
(Зарплату)
 8.У банку для всіх вас висить прокламація:
«Гроші в кубушках з'їдає ...»
(Інфляція)
 9.Став власником, братці, я -
Ось заводу ...
(Акція)
10.Він фінансовий факір,
В банк до себе вас чекає ...
(Банкір)
11.Меблі, хліб та огірки
Продають нам ...
(Продавці)
12.За сметану, хліб і сир
У касі чек проб'є ...
(Касир)

13. У цій фірмі всі бувають,
Бланк спочатку заповняють,
Вносять в касу платежі.
Що за фірма, підкажи?
(БАНК)

14. З якого апарату
Видається нам зарплата?
(БАНКОМАТ)

15. Розрахунок зарплати - знати пора -
Проводять в термін ...
(БУХГАЛТЕРА)

16. Дядя Коля - нумізмат.
Значить, кожен експонат,
Я скажу вам по секрету,
Називається ...
(МОНЕТА)

17. Все, що в житті продається,
Однаково зветься:
І крупа, і самовар
Називаються ...
(ТОВАР)

18. Будуть цілими, як в танку,
Заощадження ваші в ...
(банк)

2 острів – «Ребусний ».

Для кожної команди буде запропоновано по 2 ребуси. На їх розгадання відводиться 5 хвилин. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

3 острів – «Ситуативний».

Для  кожної команди буде запропонована вправа – загадка. Необхідно назвати про що йде мова.Одна правильна відповідь оцінюється в 3 бали. На розгадування завдання вам відводиться 7 хвилин.

1 команда

Цей продукт було винайдено у 1904 році. А почалося все так: бажаючи заощадити при розсиланні зразків товару клієнтам, американський підприємець Томас Салліван упакував їх не в металеві баночки, як було прийнято, а в маленькі шовкові мішечки. Торговці дуже здивувалися такий фасовці і подумали, що сам мішечок і потрібно готувати. Так з'явилася чудова ідея і продукт, що ми використовуємо донині.  Про що мова?

(Про чай у пакетиках)

Дослідники однієї англійської фірми з’ясували, що існує п’ять кристалічних форм цієї речовини. Те, у яку форму воно кристалізується, залежить від температури. Якщо розплав застигає при 22,3-23,55 градуса Цельсія, виходять форми низької якості, а для одержання відмінного результату потрібна температура 23.86 градуса. Що ж це за речовина, якщо реклама цієї фірми манить навіть маленьких дітей?
                                     ( Шоколад )

2 команда

Якій українській страві на центральній площі містечка Глендон у канадській провінції Альберта поставлений пам’ятник? “Скам’янілий” кулінарний шедевр має висоту 9 метрів і важить 2700 кілограмів.

(варенику)

Форма цього пшеничного хліба у перекладі з французької означає просто “палиця”. Як цей хліб називається українською?

(Батон)

3 команда

В Грузії цю популярну мясну страву називають мцваді, у Вірменії – хоровець, в Азербайджані – кебап. Як називають її українці?

(шашлик)

Яку назву одержав кулінарний виріб незвичайної форми, спечений

одним  угорцем на честь перемоги над  Османською  імперією.

(Рогалик (був випечений  у  формі  півмісяця))

4 команда

Англійці називають це кулінарне блюдо “російським салатом”. Яке ?

( Венігрет (Russian salad))

У Ломбардії це - «бузекка», (суп з тельбуха), у Венеції це - «ризи з бизи», (рис з горошком), у Римі це - «ньюока алла роману» (картопляні галушки), а що це в Неаполі?

(Піца)

4 острів – «Кросвордний»

На дошці ви бачите кроссворд. Зараз для кожної команди будуть запропоновані питання. Команад протягом 5 хвилин обговорює питання і потім капітан команди виходить до дошки і записує відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал, тобто всього виз можете набрати 14 балів.

По горизонталі:

  1. Наука про господарство в цілому.
  2. Формування доходів.
  3. Відносини, коли речі та послуги переходять від виробників до споживачів.
  4. Ресурси, що використовуються у виробництві товарів і послуг.
  5. Діаграма або формула, що допомагає зрозуміти економічні події.
  6. Спосіб поєднання ресурсів та їх загальне цілеспрямоване використання.
  7. Люди, що вступають в економічні відносини.

По вертикалі:

  1. Сфера життя суспільства, в якій на основі використання різноманітних ресурсів здійснюється виробництво, обмін, розподіл, споживання.
  2. Французькі мислителі, що вважали природні ресурси джерелом багатства.
  3. Використання доходів і реалізація корисностей, які мають речі та послуги.
  4. Наука про діяльність підприємств і споживачів.
  5. Об’єкти продажу у вигляді дій, вигод.
  6. Наука про економічні системи.
  7. Економічні цінності, ресурси, товари, доходи.

Відповіді:

По горизонталі:

  1. макроекономіка;
  2. розподіл;
  3. обмін;
  4. фактори; 
  5. модель;
  6. виробництво;
  7. суб’єкти.

По вертикалі:

  1. економіка;
  2. фізіократи;
  3. споживання; 
  4. мікроекономіка;
  5. послуга;
  6. економікс;
  7.  об’єкти.

 

5 острів – «Дзвінок другу». Кожній команді буде запропоновано позвонити по вказаному номері для того, щоб відгадати зашифроване економічне слово. Протягом 5 хвилин ви повинні вирішити і сказати відповідь. Завдання оцінюється в 10 балів, по 5 балів кожне правильно відгадне слово.

1 команда

НОМЕР ТЕЛЕФОНУ - 2-76-94 (ВІДПОВІДЬ - ГРОШІ)

НОМЕР ТЕЛЕФОНУ – 5-73-247 (ВІДПОВІДЬ - КРЕДИТ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

НОМЕР ТЕЛЕФОНУ -  1-594-10 (ВІДПОВІДЬ - АКЦІЯ)

НОМЕР ТЕЛЕФОНУ – 766-341-19 (ВІДПОВІДЬ -СПОЖИВАЧ)

3 команда

НОМЕР ТЕЛЕФОНУ - 116547 (ВІДПОВІДЬ -БАНКІР)

НОМЕР ТЕЛЕФОНУ – 6677311(ВІДПОВІДЬ - ПОТРЕБА)

4 команда

НОМЕР ТЕЛЕФОНУ -  76117 (ВІДПОВІДЬ -ТОВАР)

НОМЕР ТЕЛЕФОНУ – 6621765 ( ВІДПОВІДЬ -ПОДАТОК)

ІІ. Підсумок гри. Результати оголошує журі.

Підсумок уроку.

Бесіда

  1. Чого навчилися на уроці?
  2. Що найбільше сподобалося і запам’яталось?

 

 

 

 

doc
До підручника
Економіка (профільний рівень) 10 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.)
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
3511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку