Тема: узагальнення й систематизація знань учнів. Складання і розв'язування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа.
Мета: продовжити роботу над формуванням поняття «задача»; закріпити знання учнів про структурні елементи задачі та етапи роботи над нею; навчати складати задачі за малюнками; узагальнити знання учнів про натуральний ряд чисел; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати допитливість.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Холодно зараз в лісах і лугах.
Холодно зайчикам, лискам,птахам.
Затишно, тепло в класі у нас.
Друзі мої, я вітаю всіх вас.
- Діти, а ми давайте привітаємо наших гостей.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, а ви любите казки? От і сьогодні на урок до нас завітала казка,до того ж, незвичайна, а математична.
- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Девізом нашого уроку будуть слова:
Міркуємо – швидко,
Відповідаємо – правильно,
Рахуємо - точно,
Пишемо – гарно.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та навичок.
-А в яку казку ми з вами помандруємо, ви дізнаєтесь, якщо правильно поставите числа у порядку зростання:
7 4 9 1 3 5 6 2 8
ч а а р к в и у к
- То як називається казка? ( Слайд №1)
-У одному селі трапилась пригода. Пішов дід у ліс по дрова та й загубив там рукавичку. Допоможемо, діти, відшукати її? Отже вирушаємо у казку. Ось ми в лісі.( Слайд №2) А ліс цей незвичайний. Тут трапляються дива.
-А тим часом лісовою стежкою бігла мишка у пошуках житла, добігла до пагорба, та й зупинилась, ( слайд № 3) адже, щоб на пагорб зібратись, необхідно числа пропущені назвати, ще й порахувати від 1 до 10 та від10 до 1. Хто, діти, допоможе мишці?
Мишка спустилась з пагорба, побачила рукавичку та й оселилась в ній. ( Слайд № 4)
Коли тут знайомою нам стежкою стрибає жабка та й до рукавички. А мишка не пускає. Каже, якщо з нею жабка пограє у гру « ланцюжок», тоді й пусте.( Слайд № 5)
Гра « Ланцюжок» 6+1-2+5-0-1-3+2-4-2+1-3+2=?
Ось уже вдвох гріються. А неподалік пробігав зайчик. Бачить – рукавичка. Він до неї. А мишка з жабкою уже завдання придумали.
ІV. Розвиток математичних знань.
Зайчик як побачив, ледь не зомлів, добре, що ми поруч. А нам потрібно порівняти числа, вставляючи знаки « більше», « менше», « дорівнює». ( Слайд № 6)
( Біля дошки) ( У зошитах)
7 8 9 8 4 4 9 7
6 9 8 7 10 0 2 2
Прочитайте нерівності.
З нашою допомогою зайчик упорався із завданням. Нічого робити, пустили зайчика до рукавички. (Слайд №7) Коли глядь, а до рукавички вовчик суне зі своєю подружкою лисичкою. Замерзли, холодно їм, просяться і собі до хатки. А звірята нове завдання придумали. Складіть задачку. Ми її розв'яжемо, та й пустимо вас. Лисичка хитрюща, таку задачку склала: На гілці сиділо 5 риб, прилетіли ще. Скільки риб плаває у річці?
Думали звірі, але розв'язати не змогли. А чому? ( У задачі умова не пов'язана за сюжетом із питанням, містить одне число, неправдива інформація)
А з чого складається задача?( Умова, запитання, розв'язок, відповідь).
Вовчик придумав задачу про овечок, він намалював малюнок і просить у нас допомоги. На с. 51 підручника є малюнок. Нам необхідно скласти і розв'язати задачу.
( Записуємо у зошит розв'язок задачі)
Сподобалась звірятам задача. Пустили вони і вовка з лисичкою. Весело їм разом. Почали вони танцювати і нас до танцю запрошують.( Фізкультхвилинка)
( Слайд №8)
-Незабарився і кабан-іклан, адже звістка про незвичайну хатинку рознеслась по всьому лісу. А у звірят і для кабана завдання знайшлося. Кабан хрокає і просить нас йому допомогти. Нам необхідно за малюнком скласти приклад на додавання.
- Який приклад складемо? ( Запис на дошці)
5+2=7
7-5=2
7-2=5
- Як називаються числа при додаванні?
- Скільки прикладів на віднімання ми можемо скласти з прикладу на додавання?
- Яким правилом ми скористаємось?
( Якщо від суми відняти один доданок, то одержимо інший доданок)
Не встиг кабан відігрітися, а ведмідь уже на порозі.( Слайд № 9)
-Пустіть мене, я математику люблю, особливо приклади складні. Але прикладів так багато, що ведмедю без нас не обійтися. Учні, у яких на парті жовта рукавичка, розв'язують приклади під жовтою рукавичкою, у кого на парті синя рукавичка – під синьою, ну а в кого зелена – працює зі мною над прикладами під зеленою рукавичкою.
( Жовта) ( синя) ( зелена)
4+ = 6 3+1= 5+2=
- 4 = 6 10 – 6 = 6 – 3 =
0 + = 5 4 – 0 =
Давайте порівняємо відповіді у прикладах, чи правильно ви виконали завдання? ( Слайд № 10)
Хто правильно розв'язав усі приклади?
Ось вже звірі всі разом (Слайд № 11)
А дідусь тим часом вже й до рукавички підходить, злякались звірі та й навтьоки хотіли дременути, але дідусь їх заспокоїв і запросив до себе почаювати, а вам , діти , за допомогу кожному рукавиці приніс, але вам треба знайти пару. ( Слайд № 12)
( Робота в парах. Зєднати лінією приклад із відповіддю)
А зараз влаштуємо змагання між рядами, заодно перевірю вас на знання геометричних фігур. Візьміть олівець улюбленого кольору та розфарбуйте : 1 ряд – кружечки на рукавичках, 2ряд – прямокутники, 3- трикутники, 4- ромби.
Працюємо швидко і якісно. ( Перевірка)
V. Рефлексія. Гра « Мікрофон»
- Чи сподобалась вам ця казка?
- Що ми робили на уроці?
- Що найбільше сподобалось?
- Чи сповнились ваші очікування?
VІ. Підсумок уроку. ( Слайд №т 13)
Ви на уроці були молодці – писали гарно, працювали швидко, лічили точно і правильно, тому я вам вручаю приємні сюрпризи.
Ось і казочці кінець. А хто звірятам допомагав,
Дідусеві рукавичку розшукав
Той сьогодні молодець.
Тема: узагальнення й систематизація знань учнів. Складання і розв’язування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа.
Мета: продовжити роботу над формуванням поняття «задача»; закріпити знання учнів про структурні елементи задачі та етапи роботи над нею; навчати складати задачі за малюнками; узагальнити знання учнів про натуральний ряд чисел; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати допитливість.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Холодно зараз в лісах і лугах.
Холодно зайчикам, лискам,птахам.
Затишно, тепло в класі у нас.
Друзі мої, я вітаю всіх вас.
- Діти, а ми давайте привітаємо наших гостей.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, а ви любите казки? От і сьогодні на урок до нас завітала казка,до того ж, незвичайна, а математична.
- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Девізом нашого уроку будуть слова:
Міркуємо – швидко,
Відповідаємо – правильно,
Рахуємо - точно,
Пишемо – гарно.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та навичок.
-А в яку казку ми з вами помандруємо, ви дізнаєтесь, якщо правильно поставите числа у порядку зростання:
7 4 9 1 3 5 6 2 8
ч а а р к в и у к
- То як називається казка? ( Слайд №1)
-У одному селі трапилась пригода. Пішов дід у ліс по дрова та й загубив там рукавичку. Допоможемо, діти, відшукати її? Отже вирушаємо у казку. Ось ми в лісі.( Слайд №2) А ліс цей незвичайний. Тут трапляються дива.
-А тим часом лісовою стежкою бігла мишка у пошуках житла, добігла до пагорба, та й зупинилась, ( слайд № 3) адже, щоб на пагорб зібратись, необхідно числа пропущені назвати, ще й порахувати від 1 до 10 та від10 до 1. Хто, діти, допоможе мишці?
Мишка спустилась з пагорба, побачила рукавичку та й оселилась в ній. ( Слайд № 4)
Коли тут знайомою нам стежкою стрибає жабка та й до рукавички. А мишка не пускає. Каже, якщо з нею жабка пограє у гру « ланцюжок», тоді й пусте.( Слайд № 5)
Гра « Ланцюжок» 6+1-2+5-0-1-3+2-4-2+1-3+2=?
Ось уже вдвох гріються. А неподалік пробігав зайчик. Бачить – рукавичка. Він до неї. А мишка з жабкою уже завдання придумали.
ІV. Розвиток математичних знань.
Зайчик як побачив, ледь не зомлів, добре, що ми поруч. А нам потрібно порівняти числа, вставляючи знаки « більше», « менше», « дорівнює». ( Слайд № 6)
( Біля дошки) ( У зошитах)
7 8 9 8 4 4 9 7
6 9 8 7 10 0 2 2
Прочитайте нерівності.
З нашою допомогою зайчик упорався із завданням. Нічого робити, пустили зайчика до рукавички. (Слайд №7) Коли глядь, а до рукавички вовчик суне зі своєю подружкою лисичкою. Замерзли, холодно їм, просяться і собі до хатки. А звірята нове завдання придумали. Складіть задачку. Ми її розв’яжемо, та й пустимо вас. Лисичка хитрюща, таку задачку склала: На гілці сиділо 5 риб, прилетіли ще. Скільки риб плаває у річці?
Думали звірі, але розв’язати не змогли. А чому? ( У задачі умова не пов’язана за сюжетом із питанням, містить одне число, неправдива інформація)
А з чого складається задача?( Умова, запитання, розв’язок, відповідь).
Вовчик придумав задачу про овечок, він намалював малюнок і просить у нас допомоги. На с. 51 підручника є малюнок. Нам необхідно скласти і розв’язати задачу.
( Записуємо у зошит розв’язок задачі)
Сподобалась звірятам задача. Пустили вони і вовка з лисичкою. Весело їм разом. Почали вони танцювати і нас до танцю запрошують.( Фізкультхвилинка)
( Слайд №8)
-Незабарився і кабан-іклан, адже звістка про незвичайну хатинку рознеслась по всьому лісу. А у звірят і для кабана завдання знайшлося. Кабан хрокає і просить нас йому допомогти. Нам необхідно за малюнком скласти приклад на додавання.
- Який приклад складемо? ( Запис на дошці)
5+2=7
7-5=2
7-2=5
- Як називаються числа при додаванні?
- Скільки прикладів на віднімання ми можемо скласти з прикладу на додавання?
- Яким правилом ми скористаємось?
( Якщо від суми відняти один доданок, то одержимо інший доданок)
Не встиг кабан відігрітися, а ведмідь уже на порозі.( Слайд № 9)
( Жовта) ( синя) ( зелена)
4+ = 6 3+1= 5+2=
- 4 = 6 10 – 6 = 6 – 3 =
0 + = 5 4 – 0 =
Давайте порівняємо відповіді у прикладах, чи правильно ви виконали завдання? ( Слайд № 10)
Хто правильно розв’язав усі приклади?
Ось вже звірі всі разом (Слайд № 11)
А дідусь тим часом вже й до рукавички підходить, злякались звірі та й навтьоки хотіли дременути, але дідусь їх заспокоїв і запросив до себе почаювати, а вам , діти , за допомогу кожному рукавиці приніс, але вам треба знайти пару. ( Слайд № 12)
( Робота в парах. Зєднати лінією приклад із відповіддю)
А зараз влаштуємо змагання між рядами, заодно перевірю вас на знання геометричних фігур. Візьміть олівець улюбленого кольору та розфарбуйте : 1 ряд – кружечки на рукавичках, 2ряд – прямокутники, 3- трикутники, 4- ромби.
Працюємо швидко і якісно. ( Перевірка)
V. Рефлексія. Гра « Мікрофон»
- Чи сподобалась вам ця казка?
- Що ми робили на уроці?
- Що найбільше сподобалось?
- Чи сповнились ваші очікування?
VІ. Підсумок уроку. ( Слайд №т 13)
Ви на уроці були молодці – писали гарно, працювали швидко, лічили точно і правильно, тому я вам вручаю приємні сюрпризи.
Ось і казочці кінець. А хто звірятам допомагав,
Дідусеві рукавичку розшукав
Той сьогодні молодець.