Урок- казка з математики у 1 класі " Узагальнення й систематизація знань учнів. Складання і розв’язування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа"

Про матеріал

Тема: узагальнення й систематизація знань учнів. Складання і розв'язування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа.

Мета: продовжити роботу над формуванням поняття «задача»; закріпити знання учнів про структурні елементи задачі та етапи роботи над нею; навчати складати задачі за малюнками; узагальнити знання учнів про натуральний ряд чисел; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати допитливість.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Холодно зараз в лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам,птахам.

Затишно, тепло в класі у нас.

Друзі мої, я вітаю всіх вас.

- Діти, а ми давайте привітаємо наших гостей.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, а ви любите казки? От і сьогодні на урок до нас завітала казка,до того ж, незвичайна, а математична.

- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Девізом нашого уроку будуть слова:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – правильно,

Рахуємо - точно,

Пишемо – гарно.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та навичок.

-А в яку казку ми з вами помандруємо, ви дізнаєтесь, якщо правильно поставите числа у порядку зростання:

7 4 9 1 3 5 6 2 8

ч а а р к в и у к

- То як називається казка? ( Слайд №1)

-У одному селі трапилась пригода. Пішов дід у ліс по дрова та й загубив там рукавичку. Допоможемо, діти, відшукати її? Отже вирушаємо у казку. Ось ми в лісі.( Слайд №2) А ліс цей незвичайний. Тут трапляються дива.

-А тим часом лісовою стежкою бігла мишка у пошуках житла, добігла до пагорба, та й зупинилась, ( слайд № 3) адже, щоб на пагорб зібратись, необхідно числа пропущені назвати, ще й порахувати від 1 до 10 та від10 до 1. Хто, діти, допоможе мишці?

Мишка спустилась з пагорба, побачила рукавичку та й оселилась в ній. ( Слайд № 4)

Коли тут знайомою нам стежкою стрибає жабка та й до рукавички. А мишка не пускає. Каже, якщо з нею жабка пограє у гру « ланцюжок», тоді й пусте.( Слайд № 5)

Гра « Ланцюжок» 6+1-2+5-0-1-3+2-4-2+1-3+2=?

Ось уже вдвох гріються. А неподалік пробігав зайчик. Бачить – рукавичка. Він до неї. А мишка з жабкою уже завдання придумали.

ІV. Розвиток математичних знань.

Зайчик як побачив, ледь не зомлів, добре, що ми поруч. А нам потрібно порівняти числа, вставляючи знаки « більше», « менше», « дорівнює». ( Слайд № 6)

( Біля дошки) ( У зошитах)

7 8 9 8 4 4 9 7

6 9 8 7 10 0 2 2

Прочитайте нерівності.

З нашою допомогою зайчик упорався із завданням. Нічого робити, пустили зайчика до рукавички. (Слайд №7) Коли глядь, а до рукавички вовчик суне зі своєю подружкою лисичкою. Замерзли, холодно їм, просяться і собі до хатки. А звірята нове завдання придумали. Складіть задачку. Ми її розв'яжемо, та й пустимо вас. Лисичка хитрюща, таку задачку склала: На гілці сиділо 5 риб, прилетіли ще. Скільки риб плаває у річці?

Думали звірі, але розв'язати не змогли. А чому? ( У задачі умова не пов'язана за сюжетом із питанням, містить одне число, неправдива інформація)

А з чого складається задача?( Умова, запитання, розв'язок, відповідь).

Вовчик придумав задачу про овечок, він намалював малюнок і просить у нас допомоги. На с. 51 підручника є малюнок. Нам необхідно скласти і розв'язати задачу.

( Записуємо у зошит розв'язок задачі)

Сподобалась звірятам задача. Пустили вони і вовка з лисичкою. Весело їм разом. Почали вони танцювати і нас до танцю запрошують.( Фізкультхвилинка)

( Слайд №8)

-Незабарився і кабан-іклан, адже звістка про незвичайну хатинку рознеслась по всьому лісу. А у звірят і для кабана завдання знайшлося. Кабан хрокає і просить нас йому допомогти. Нам необхідно за малюнком скласти приклад на додавання.

- Який приклад складемо? ( Запис на дошці)

5+2=7

7-5=2

7-2=5

- Як називаються числа при додаванні?

- Скільки прикладів на віднімання ми можемо скласти з прикладу на додавання?

- Яким правилом ми скористаємось?

( Якщо від суми відняти один доданок, то одержимо інший доданок)

Не встиг кабан відігрітися, а ведмідь уже на порозі.( Слайд № 9)

-Пустіть мене, я математику люблю, особливо приклади складні. Але прикладів так багато, що ведмедю без нас не обійтися. Учні, у яких на парті жовта рукавичка, розв'язують приклади під жовтою рукавичкою, у кого на парті синя рукавичка – під синьою, ну а в кого зелена – працює зі мною над прикладами під зеленою рукавичкою.

( Жовта) ( синя) ( зелена)

4+ = 6 3+1= 5+2=

- 4 = 6 10 – 6 = 6 – 3 =

0 + = 5 4 – 0 =

Давайте порівняємо відповіді у прикладах, чи правильно ви виконали завдання? ( Слайд № 10)

Хто правильно розв'язав усі приклади?

Ось вже звірі всі разом (Слайд № 11)

А дідусь тим часом вже й до рукавички підходить, злякались звірі та й навтьоки хотіли дременути, але дідусь їх заспокоїв і запросив до себе почаювати, а вам , діти , за допомогу кожному рукавиці приніс, але вам треба знайти пару. ( Слайд № 12)

( Робота в парах. Зєднати лінією приклад із відповіддю)


А зараз влаштуємо змагання між рядами, заодно перевірю вас на знання геометричних фігур. Візьміть олівець улюбленого кольору та розфарбуйте : 1 ряд – кружечки на рукавичках, 2ряд – прямокутники, 3- трикутники, 4- ромби.

Працюємо швидко і якісно. ( Перевірка)

V. Рефлексія. Гра « Мікрофон»

- Чи сподобалась вам ця казка?

- Що ми робили на уроці?

- Що найбільше сподобалось?

- Чи сповнились ваші очікування?

VІ. Підсумок уроку. ( Слайд №т 13)

Ви на уроці були молодці – писали гарно, працювали швидко, лічили точно і правильно, тому я вам вручаю приємні сюрпризи.

Ось і казочці кінець. А хто звірятам допомагав,

Дідусеві рукавичку розшукав

Той сьогодні молодець.

Перегляд файлу

Тема: узагальнення й систематизація знань учнів. Складання і розв’язування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа.

Мета: продовжити роботу над формуванням поняття «задача»; закріпити знання учнів про структурні елементи задачі та етапи роботи над нею; навчати складати задачі за малюнками; узагальнити знання учнів про натуральний ряд чисел; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати допитливість.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Холодно зараз в лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам,птахам.

Затишно, тепло в класі у нас.

Друзі мої, я вітаю всіх вас.

- Діти, а ми давайте привітаємо наших гостей.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, а ви любите казки? От і сьогодні на урок до нас завітала казка,до того ж, незвичайна, а математична.

- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Девізом нашого уроку будуть слова:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – правильно,

Рахуємо -  точно,

Пишемо – гарно.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та навичок.

 -А в яку казку ми з вами помандруємо, ви дізнаєтесь, якщо правильно поставите числа у порядку зростання:

7   4   9   1   3   5   6   2   8

ч   а   а   р   к   в   и   у   к

- То як називається казка? ( Слайд №1)

-У одному селі трапилась пригода. Пішов дід у ліс по дрова та й загубив там рукавичку. Допоможемо, діти, відшукати її? Отже вирушаємо у казку. Ось ми в лісі.( Слайд №2) А ліс цей незвичайний. Тут трапляються дива.

-А тим часом лісовою стежкою бігла мишка у пошуках житла, добігла до пагорба, та й зупинилась, ( слайд № 3) адже, щоб на пагорб зібратись, необхідно числа пропущені назвати, ще й порахувати від 1 до 10 та від10 до 1. Хто, діти, допоможе мишці?

Мишка спустилась з пагорба, побачила рукавичку та й оселилась в ній. ( Слайд № 4)

Коли тут знайомою нам стежкою стрибає жабка та й до рукавички. А мишка не пускає. Каже, якщо з нею жабка пограє у гру « ланцюжок», тоді й пусте.( Слайд № 5)

Гра « Ланцюжок» 6+1-2+5-0-1-3+2-4-2+1-3+2=?

Ось уже вдвох гріються. А неподалік пробігав зайчик. Бачить – рукавичка. Він до неї. А мишка з жабкою уже завдання придумали.

ІV. Розвиток математичних знань.

Зайчик як побачив, ледь не зомлів, добре, що ми поруч. А нам потрібно порівняти числа, вставляючи знаки « більше», « менше», « дорівнює». ( Слайд № 6)

 

 

( Біля дошки)                        ( У зошитах)

 

7   8               9   8                4     4                   9   7

6   9               8    7               10   0                   2   2

       Прочитайте нерівності.

З нашою допомогою зайчик упорався із завданням. Нічого робити, пустили зайчика до рукавички. (Слайд №7) Коли глядь, а до рукавички вовчик суне зі своєю подружкою лисичкою. Замерзли, холодно їм, просяться і собі до хатки. А звірята нове завдання придумали. Складіть задачку. Ми її розв’яжемо, та й пустимо вас. Лисичка хитрюща,  таку задачку склала: На гілці сиділо 5 риб, прилетіли ще. Скільки риб плаває у річці?

Думали звірі, але розв’язати не змогли. А чому? ( У задачі умова не пов’язана за сюжетом із питанням, містить одне число, неправдива інформація)

А з чого складається задача?( Умова, запитання, розвязок, відповідь).

Вовчик придумав задачу про овечок, він намалював малюнок і просить у нас допомоги. На с. 51 підручника є малюнок. Нам необхідно скласти і розв’язати задачу.

( Записуємо у зошит розвязок задачі)

Сподобалась звірятам задача. Пустили вони і вовка з лисичкою. Весело їм разом. Почали вони танцювати і нас до танцю запрошують.( Фізкультхвилинка)

( Слайд №8)

-Незабарився і кабан-іклан, адже звістка про незвичайну хатинку рознеслась по всьому лісу. А у звірят і для кабана завдання знайшлося. Кабан хрокає і просить нас йому допомогти. Нам необхідно за малюнком скласти приклад на додавання.

- Який приклад складемо? ( Запис на дошці)

5+2=7

7-5=2

7-2=5

- Як називаються числа при додаванні?

- Скільки прикладів на віднімання ми можемо скласти з прикладу на додавання?

- Яким правилом ми скористаємось?

( Якщо від суми відняти один доданок, то одержимо інший доданок)

Не встиг кабан відігрітися, а ведмідь уже на порозі.( Слайд № 9)

  • Пустіть мене, я математику люблю, особливо приклади складні. Але прикладів так багато, що ведмедю без нас не обійтися. Учні, у яких на парті жовта рукавичка, розв’язують приклади під жовтою рукавичкою, у кого на парті синя рукавичка – під синьою, ну а в кого зелена – працює зі мною над прикладами під зеленою рукавичкою.

 

                                                    

( Жовта)                                   ( синя)                                             ( зелена)

4+   = 6                                       3+1=                                               5+2=

  - 4 = 6                                      10 – 6 =                                           6 – 3 =

0 +   = 5                                      4 – 0 =

  Давайте порівняємо відповіді у прикладах, чи правильно ви виконали завдання? ( Слайд № 10)

Хто правильно розв’язав усі приклади?

Ось вже звірі всі разом (Слайд № 11)

А дідусь тим часом вже й до рукавички підходить, злякались звірі та й навтьоки хотіли  дременути, але дідусь їх заспокоїв і запросив до себе почаювати, а вам , діти , за допомогу кожному рукавиці приніс, але вам треба знайти пару. ( Слайд № 12)

( Робота в парах. Зєднати лінією приклад із відповіддю)


 

 

А зараз влаштуємо змагання між рядами, заодно перевірю вас на знання геометричних фігур. Візьміть олівець улюбленого кольору та розфарбуйте : 1 ряд – кружечки на рукавичках, 2ряд – прямокутники, 3- трикутники, 4- ромби.

Працюємо швидко і якісно. ( Перевірка)

V. Рефлексія. Гра « Мікрофон»

- Чи сподобалась вам ця казка?

- Що ми робили на уроці?

- Що найбільше сподобалось?

- Чи сповнились ваші очікування?

VІ. Підсумок уроку. ( Слайд №т 13)

Ви на уроці були молодці – писали гарно, працювали швидко, лічили точно і правильно, тому я вам вручаю приємні сюрпризи.

Ось і казочці кінець. А хто звірятам допомагав,

Дідусеві рукавичку розшукав

Той сьогодні молодець.

 

 

doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку