Урок- крос з математики в 4 класі " Дивинки осені" на тему :" Множення й ділення на розрядні одиниці 10;100.Задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа".

Про матеріал

Конспект уроку допоможе вчителю початкових класів вдосконалювати вміння рішати задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа;закріплювати навички ділення і множення на одноцифрове число,на розрядну одиницю 10;100;розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.

Перегляд файлу

Мордовцева Тетяна Володимирівна- вчитель-методист вищої категорії початкових класів Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст.

Урок-крос з математики в 4 класі

 « Дивинки осені» .

Тема «Множення й ділення на розрядні одиниці 10,100.Задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа».

МЕТА: вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа;закріплювати навички ділення і множення на одноцифрове число,на розрядну одиницю 10,100;розвивати критичне мислення,вміння виділяти головне;  розвивати навички швидкої лічби,спостережливість, увагу, мовлення ; виховувати інтерес до навчання; вчити бачити красу природи восени.

ТИП УРОКУ : комбінований

ОБЛАДНАННЯ : НОУТБУК, ТАБЛИЦІ,картки,осіннє дерево з листочками,ілюстрації.

                                             ХІД УРОКУ

І. ОРГМОМЕНТ

Встаньте всі рівненько, вийдіть із-за парт.

Урок математики час нам розпочать.

Дзвоник пролунав веселий,дружно всіх він кличе в клас.

Що ж цікаве на уроці пропоную я для вас?

Дружба з такою точною і необхідною наукою, як математика, допоможе нам здійснити разом з красунею осінню подорож до осінніх несподіванок.

Вашими друзями сьогодні будуть:

/ учні розгадують ребуси і читають слова на зворотному боці

ві 3 ла /кмітливість/ ві 3 на /розум/ 100 лиця /організованість/ 40а/спритність/.

Розпочнемо урок математики під назвою «Урок- крос». КРОС- це командні змагання

К-кмітливих

Р-розумних

О-організованих

С- спритних учнів

-Доберіть на кожну літеру слова ОСІНЬ слова,які характеризують вас на уроці.

О-ОБІЗНАНІ

С- СЕРЙОЗНІ,САМОСТІЙНІ

І- ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ,ІНІЦІАТИВНІ

Н- НАПОЛЕГЛИВІ

Ь- УВАЖНІСТЬ,СТАРАННІСТЬ

ІІ ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК

- Чи є в нашому класі нахмурені личка?

-Поверніться , будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному усмішку.Покажіть свій кольоровий настрій.  У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою./Учні показують на картках кольоровий настрій /.  

ВПРАВА « НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ»

  • Висловьте  свої очікування від уроку одним словом.
  • Я очікую від уроку /цікавого уроку, цікавих ігор, змагання, нових знань, відкрити нове/

ДЕВІЗ УРОКУ:

Сидимо-/рівно!/

Міркуємо-/ швидко!/

Відповідаємо- /правильно!/

Пишемо-/гарно!/.

Настрій-/супер!/

Погода?-/клас!/

-До роботи!-/ все гаразд!/

УЧНІ: Ми дружні, працьовиті,добємося свого.

          Девіз нашого класу :» Один за всіх і всі за одного!»

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

МАТЕМАТИКА/ які ще слова заховані в слові?-мама кит так/Тема уроку:

Сьогодні ми будемо з вами вчитися множити і ділити на розрядні одиниці 10,100,рішати задачі на знаходження числа  за його частиною і частини від числа;розвивати навички усної лічби. Всі несподіванки нашого уроку красуня осінь тримає в таємниці. Тому , ми повинні , як і природа, підкорятися осені і виконувати всі її завдання.

ЕТАПИ УРОКУ /МЕТОД КУБУВАННЯ/

  1. Трішки помудруйте, трішки попрацюйте.
  2. У підручник заглядайте, правило запам’ятайте.
  3. Разом працювати час і завдання ці для вас.
  4. Працювали, відпочивали. Але ще ми не грали.
  5. Нашу працю підсумуємо. Де ж знання ми застосуємо?

 

ІУ АКТУАЛІЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

№80,81,с.14.

2. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ

Перш ніж почати виконувати завдання осені, давайте придумаємо назви командам і виберемо капітанів, які будуть керувати діями команд.

Вчитель: /показує на дитячі малюнки зображення осені/

/На фоні відео «Осінь іде по Україні»/

Вересень зеленим осінь залишила,

Бо в траві високій пензлика згубила.

Аж у жовтні осінь пензлика знайшла

Й малювати фарбами скрізь розпочала.

Золотим й червоним змалювала гай,

Річку- темно- синім й синій небокрай.

Ще милує око листячко зелене,

Та пожовкли липи,

В позолоті клени.

Вже птахів гуртує в небі чиста просінь,

І врожай в комори вносить щедра осінь./ В.Успенська/

За народним переказом осінь- старша донька Сонця. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Забирай все моє багатство, я віддам все своє золото. Будь щедрою і люди любитимуть тебе.»

  • Чи виконує Осінь накази Сонця? /Відповіді учнів./
  • Ти скажи нам, сонечко, чом тепер не грієш,

А на жовтім листячку золотом яснієш?

Посміхнулось сонечко:

-Що на це сказати? Попросило літечко осінь привітати!

АСОЦІАТИВНИЙ  КУЩ

  • Які слова належать до слова осінь?/ учні сигналізують картками/

відліт птахів     сильні морози   дощ   перші квіти  вітер заморозки

      павутиння                            ОСІНЬ               прохолода

щедрий врожай   падолист  туман  жовте листя  березовий сік

-На землі немає , напевно, людини, яка б залишалася байдужою, бачачи красу осінньої природи.

  • Тому ми повинні виконувати завдання Осені, щоб сподобатися їй.
  • Яка ж команда покаже найкращі вміння  швидко обчислювати приклади?
  •  Етап « Трішки помудруйте, трішки попрацюйте»

Обчисліть приклади і за кодом розшифруйте слово.

124х4=            С                           202х4=                       Е

236х2=             В                           247Х2=                      Е 

151х3=             Ь                          308Х2=                        Р

107Х4=             Н                           136Х5=                      Е

472

494

616

808

496

680

428

453

 

 

 

 

 

 

 

 

          Слово: вересень.

/За вірну відповідь команда отримує жетон/

Вчитель : Ходить осінь в чобітках з посмішкою на вустах.

                    Йде , листочки обриває, вітер їй допомагає.

                    Листя осипається, осінь усміхається.

                       Розстеляє залюбки золоті килимки.

ГРА « МАТЕМАТИЧНІ ПЕРЕГОНИ»/з використанням прийому

« Естафета». Робота в командах-рядах./

 

А

Б

В

1

66+26=92

68-49=19

73-36=37

2

71-43=28

39+45=84

73-25=48

3

54-26=28

71-14=57

27+35=62

4

90-53=37

50-35=15

49+19=68

5

37+36=73

43-19=24

86-25=61

6

48+25=73

92-26=66

43-24=19

7

26+28=54

71-37=34

75-46=29

 

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

-Осінь запрошує вас,дітки, разом з осінніми листочками виконати вправи для очей.     

    -А зараз відкрийте зошити . Покажіть Осені, як ви вмієте красиво,охайно і чітко писати цифри.

Зошит правильно кладіть, ручку правильно тримайте.

Сядьте рівно, не схиляйтесь і писати всі старайтесь!

Сьогодні- 18 вересня

              Класна робота

Каліграфічна хвилинка

  • Запишемо число 18. 
  • Це одноцифрове чи двоцифрове число?/Двоцифрове/
  • Запишемо суму чисел 1 і 8=9
  • Запишемо різницю чисел 8 і 1=7
  • Запишемо добуток чисел 9 і 7-/63/
  • Запишіть попереднє число числа 18  -  /    17/
  • Запишіть наступне число числа 18-      /19/
  • Запишіть суму чисел 17 і 19-/36/

У ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

Вчитель : Листя жовте та червоне

Легко з дерева злітає,

Мов метелик на долоні

З тихим шелестом сідає.

Перед вами « Дерево мудрості», на якому ростуть чарівні листочки.

Таких листочків нам осінь принесла багато,але вони незвичайні: кожен листочок несе нам завдання.

Математичний диктант/листочок з завданням зриваємо з дерева/

  1. Перетворити:4 км=          м/4000м/
  2. У скільки разів менше 80 за 720?/9/
  3. Чому дорівнює ділене,якщо дільник 70,а частка 4?/280/
  4. На скільки більше 42 за 18?/24/

Кличуть нас ліси, поля,  сади,

Дозбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте,

То землею ходить місяць /жовтень/.

Жовтень-другий місяць осені.

Назва цього місяця повязана з кольором, який переважає в цей час.

Жовтень запрошує нас провести осінню фізкультхвилинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА « ОСІНЬ» / учні танцюють з осінніми листочками в руках/

/Вчитель зриває листочок з дерева/

ЕТАП « У ПІДРУЧНИК ЗАГЛЯДАЙТЕ, ПРАВИЛА ЗАПАМЯТАЙТЕ»

ЗЄДНАЙТЕ ВІДПОВІДНІ ТВЕРДЖЕННЯ

Знайти 1/10 від 210                                     Знаходження числа за його

1/10=30.Знайти все число.                         частиною.

Знайти 1/10 від 240                                      Знаходження частини від числа.

1/10=30.Знайти все число.

ЕТАП « РАЗОМ ПРАЦЮВАТИ ЧАС І ЗАВДАННЯ ЦІ ДЛЯ ВАС»

№82/фронтальна робота з використанням прийому «Я-вчитель»/

5х10=50         4х100=400               6х10=60              8х100=800

9х10=90         9х100=900

  • Скільки нулів потрібно дописати праворуч,щоб помножити це число на 10,100?
  • Висновок:Щоб помножити число на 10,достатньо дописати до нього праворуч 1 нуль;щоб помножити на 100,достатньо дописати до нього праворуч два нулі.

 

ОБЧИСЛЕННЯ ПРИКЛАДІВ НА ДІЛЕННЯ НА РОЗРЯДНІ ОДИНИЦІ 10,100 С.14 №83/листочок з завданням зриваємо з дерева/

60 : 10=6                400:  10=40                     80 : 10=8

600 :  100=6           400  :1 00=4                      800 : 100=8

-Скільки нулів треба відкинути в запису числа,щоб поділити це число на 10,100?

Висновок: Щоб розділити число на 10,достатньо відкинути в запису числа праворуч один нуль;на 100,достатньо відкинути в запису числа 2 нулі.

-Усно зменшіть у 100 разів числа 500,600,900.

- Збільшіть у 10 разів : 52,12,38.

УІ ЗАКРІПЛЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Розвязування задачі № 84/з використанням прийому « Мікрофон». /Листочки з завданнями зриваємо з дерева./

-Скільки грошей витратила дівчинка?/24 грн/

-Що сказано в задачі про гроші,які  витратила дівчинка?/Витрачені гроші складали 1/8 частину від усієї суми./

-Чи можемо ми дізнатися,скільки грошей було у дівчинки?

Якою дією?

24 грн х 8=192 грн

ПРАКТИЧНА РОБОТА №85/з використанням прийому « Мікрофон»/

  • Як знайти 1/3 довжини відрізка?
  • 123:3=41/мм/
  • Діти креслять відрізок АВ=123 мм
  • Позначають точку М таким чином,щоб довжина відрізка АМ становила 41 мм.
  • САМОСТІЙНА РОБОТА З НАСТУПНОЮ ВЗАЄМОПЕРЕВІРКОЮ В ПАРАХ № 86
  • Варіант 1

836:4=209                            624:3=208                      749:7=107

  • Варіант 2

642:6=107                             375:5=75                        921:3=307

-РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ№87/робота в міні-групах з використанням прийому « Навчаючись- вчусь./

-Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.

-Яким є головне питання?

- Чи можемо відразу відповісти на питання задачі? Чому?

- Про що дізнаємося першою дією? Другою?

- Якою дією відповімо на головне питання задачі?

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНА РОБОТА

Учні високого рівня знань рішають задачу виразом.

816:2:8=51

Учні достатнього і середнього рівня рішають задачу по діях.

1/ 816:2=408/кг/-винограду розклали в ящики;

2/ 408:8=51 /ящ./-знадобився.

Відповідь:знадобиться 51 ящик.

САМОСТІЙНА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ №88/з використанням прийому

 « Взаємоперевірка»/

1/84:28=3/м/-тканини знадобиться на одне пальто;

2/405:3=135 /пальт/-можна пошити з 405 м тканини.

САМОСТІЙНА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ №89/з використанням прийому

 « Взаємоперевірка»/

450 : 10: 15=3/кг/-сухарів.

ЕТАП « ПРАЦЮВАЛИ, ВІДПОЧИВАЛИ. АЛЕ ЩЕ МИ НЕ ГРАЛИ.»

ГРА «так чи тік-так,це не так!»

-5 пальців на руці-/так/

2 вогники у світлофора-/ні/тік-так, це не так!

У веселки 6 кольорів-/ні/

Тиждень має 7 днів-/так/

У трикутника 3 сторони-/так/

У квадрата 5 сторін-/ні/

За партою сидять 2 учні-/так/

У песика 2 хвоста-/ні/

20+20=40-\ТАК\

У кота 4 лапи.-/так/

СЕНКАН

ІМЕННИК-осінь

Прикметник- різнобарвна,золота

Дієслово- прийшла,завітала..

Речення- до нас прийшла осінь

 Що ти знаєш про це слово?-пора року

УІІ ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

ЕТАП « НАШУ ПРАЦЮ ПІДСУМУЄМО. ДЕ Ж ЗНАННЯ МИ ЗАСТОСУЄМО?»

-Чи справдились ваші очікування?

-Добре працювали на уроці---------------------------

-Перемогла команда------------------------

САМООЦІНКА

-На уроці мені було-/цікаво//повчально/

Мені урок-/сподобався/

Урок навчив мене…/робити перевірку додавання відніманням/

Вчитель : Уроку нашому кінець.

                  Якщо сподобалося вам, то скажіть про це і нам.

                  Як не все у нас вдалося, що ж – ми лише вчимося.

Візьмемо друг друга за руки, веселіше стане нам.

Бо у класі всі ми друзі- усмішки даруємо вам!

ВПРАВА « РЮКЗАК ЗНАНЬ»

  • Якщо ваші очікування від уроку здійснилися, покладіть їх в «РЮКЗАК ЗНАНЬ»

УІІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.15 №90,91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
2231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку