Математика 4 клас I семестр
Нумерація багатоцифрових чисел.
Урок "Одиниці вимірювання часу. Розвязування задач на обчислення тривалості події.
Допоможе вчителю початкового навчання швидко і легко підготуватися до уроку математики.
Математика 4 клас I семестр
НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ
ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ ЧАСУ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ
Мета: систематизувати уявлення учнів про одиниці вимірювання часу; закріплювати вміння учнів переходити від одних одиниць вимірювання величин до інших; розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати інтерес до предмета, розуміння ролі математики в житті, розуміння важливості математичних знань.
ХІД УРОКУ
Математика – наука
Точна і серйозна.
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна.
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно!
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Усні обчислення.
— Доберіть потрібні числа.
2 ∙ х – 2 = 10
х ∙ 7 + 5 = 19
х : 5 – 3 = 0
3. Математичний диктант
• Різницю чисел 55 і 37 поділити на 9.
• Додати п’яту частину числа 750 і шосту частину числа 240.
• Скільки разів число 6 вміщується у десятій частині числа 420?
• На скільки добуток чисел 22 і 2 більше за їх частки?
• Знайти половину суми чисел 53 і 13.
• Знайти 1/4 від 1 m; 1/5 від 1 км; 1/20 від 2 ц.
• Чому дорівнює периметр квадрата, якщо довжина його сторони дорівнює 8 см?
Відповіді: 2, 190, 7, 33, 33, 25см, 200м, 10кг, 32см.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Дітки, давайте з вами відгадаємо загадку.
Ніг нема, а ходжу,
Рота нема, а скажу,
Коли обідати, коли спати,
Коли роботу починати. (Годинник)
— Що нам показує годинник?
— Сьогодні на нашому уроці ми з вами будемо працювати з одиницями вимірювання часу, розв’язувати задачі, вирази, користуючись цими одиницями.
IV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Одиниці вимірювання часу пов’язані з рухом нашої рідної планети Земля навколо Сонця і рухом Місяця навколо Землі, Землі навколо своєї осі.
Земля робить один оберт навколо Сонця за 365 діб (або у високосному році за 366 діб).
За час, коли Земля обертається навколо Сонця 1 раз, Місяць обертається навколо Землі 12 разів, тому 1 рік — 12 місяців. Земля обертається навколо своєї осі за 1 добу.
Година — це 1 /24 частина доби, 1 доба — 24 години.
Хвилина — це 1/60 частина години, 1 год = 60 хв.
Секунда — це 1/60 частина хвилини, 1 хв = 60 с.
—Дітки, скажіть мені, будь ласка, за допомогою яких одиниць можна визначити тривалість шкільного уроку? перерви?
— Давайте спробуємо порахувати скільки слів ви можете сказати за 1 хвилину? (Учитель стежить за годинником, учні вимовляють слова)
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять живіт)
І помити писок.
Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)
Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Робота з підручником
Завдання 350
— Уважно прочитайте і перекажіть текст вправи.
Завдання 351; 352
Завдання 353 (усно, колективно)
2. Перетворення одиниць часу
Завдання 354; 355
3. Робота з моделями годинників
Демонстрування різних моделей годинників
— Дітки подивіться уважно і дайте мені відповідь, що нам показує велика та маленька стрілки годинника?
— На циферблатах іноді використовують римські цифри.
У римській системі числення не застосовують помісний принцип запису цифр. Основними знаками є I, V, X. Інші цифри записують, в основному, за допомогою цих трьох позначень.
Завдання 356 (практична робота з використанням моделей годинників)
Завдання 357 (усно)
Фізкультхвилинка
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).
VI. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Давайте всі разом попрацюємо над задачею (завдання 359)
Учні самостійно читають задачу, бмірковують і колективно складають короткий запис. Аналізують задачу від питання до даних за коротким записом. Колективно розв’язують задачу. Біля дошки працює один учень.
3 в. - 6 м. - 360 г
1 в. - 8 м. - ? г
1) 360 : 6 : 3 = 20 (г) — 1 в’яз за один місяць
2) 20 ∙ 8 = 160 (г)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 361 (с. 58).
VIII. ПІДСУМОК УРОКУ
— Подивіться на наші годинники. Котра зараз година?
— Скільки часу тривав наш урок?
— О котрій годині він почався?
— Молодці!