Метою уроку є : розвиток навичок усного рахунку, повторення вивченого теоретичного матеріалу
Розвиток логіки у дітей;
Розвиток навичок самостійної роботи, роботи за аналогією;
Розвиток пізнавальних інтересів учнів, уміння долати труднощі;
Формування навички взаємодії;
Виховування почуття відповідальності.
:
Ярмарок задач
Тема уроку: «Узагальнити знання розв'язку задач вивчених типів»
Мета урок :
Розвивати навички усного рахунку, повторити вивчений теоретичний матеріал;
Розвивати логіку дітей;
Розвивати навички самостійності, роботи за аналогією;
Розвивати пізнавальний інтерес учнів, уміння долати труднощі;
Формувати навички взаємодії;
Виховувати почуття відповідальності.
Обладнай уроку :
Прайс-листи з задачами вивчених типів;
« споживчі корзинки » з додатковими аркушами;
« пробники » задач;
пробники товарів широкого споживання (шампуні, косметичні вироби );
плакат з поясненням слів: бонус, прайс-лист, ярмарок .
Хід уроку:
I. Організація класу
- Урок триває 40 хвилин, тому, щоб не витрачати часу на уроці,
прочитайте пояснення термінів, якими будемо користуватися
Для вас було завдання : знайти в Вікіпедіїї значення слова « ярмарок» , « бонус» , « прас –лист»
Ярмарок - це скупчення товарів з метою продажу.
Бонус:
а) додаткова винагорода;
б) додаткова знижка, що надається продавцем за умовами угоди.
Прайс-лист - спеціально підготовлена для розповсюдження в прессі інформація про товар та ціни на нього.
II. Активізація навчальної діяльності.
1) Оголошення теми і завдань уроку
- У нас сьогодні урок незвичайний за формою, але він має дуже
конкретні мету і задачі:
1) Повторити вивчений теоретичний матеріал;
2) Розв'язувати задачі різних типів, пояснювати хід
розв'язку;
заробіток у вигляді навчальних балів.
- Ярмарок — це скупчення товарів, у нашому випадку - задач.
- На ярмарок не йдуть з пустими „гаманцями". Пропоную вам
заробити бонуси.
III. Усне опитування ( до 7 хвилин)
Діти задають один одному питання з теоретичного курсу математики, слідкують за правильністю, доповнюють. Кожне питання і відповідь оцінюються в один бонус.
IV. Робота над темою уроку
- Ярмарок - це продаж:, у нашому випадку - розв 'язування задач.
Всі види задач запропоновані до вашої уваги на прайс-листі.
(Діти розглядають задачі)
- Та ми з вами як успішні бізнесмени нічого не беремо не
спробувавши.
На додатковій дошці - «пробники задач».
Викликані за бажанням учні розв'язують біля дошки задачі -
„пробники": складають коротку умову, пояснюють хід розв'язку.
Діти знаходять аналогічні задачі на прайс-листі.
( Вчитель контролю розуміння учнями розв'язку задач )
V. Самостійна робота (не більше 20 хвилин)
- А тепер кожен з вас має змогу „придбати" (тобто
розв 'язати) задачу на бажану кількість балів.
VI. Домашнє завдання
VII. Підсумок
Прайс лист
№ |
Зміст умова задачі |
Бонус-бал |
|
Побудуй прямокутник зі сторонами 3 см і 10 см. Знайди периметр і площу. |
1 |
|
Пішохід за 4 год. дійшов до села. Яка відстань до села, якщо швидкість його 5 км/год.? |
1 |
|
Літак за 3 год. пролетів 1500 км. З якою швидкістю він летів? |
1 |
4
|
Автомобіль проїхав відстань 480 км зі швидкістю 6о км/год. Скільки часу він був у дорозі? |
1 |
5 |
У шкільну їдальню 72 літри молока. На сніданок витратили 1/3 1 молока. Скільки літрів молока витратили? |
1 |
6 |
1 ц 80 кг огірків розклали в 12 ящиків порівну. Скільки кг огірків одному ящику? |
1 |
7 |
Продавець поставив на ваги банку з медом. Терези показали 1кг Яка маса меду, якщо маса банки 250 грамів ? |
1 |
8 |
На двох ділянках посіяли жито і пшеницю. Жита зібрали 22 кг, а пшениці - 3 ц. На скільки більше зібрали пшениці ніж жита ? |
1 |
9 |
Катеру потрібно було пройти 213 км. Він уже пройшов 140 км. На скільки кілометрів менше йому залишилося пройти, ніж він пройшов ? |
1 |
10 |
В одному ящику 15 кг моркви. Скільки кг моркви в 18 таких ящиках ? |
1 |
11 |
Площа прямокутника 600 м , а його довжина 30 м. На скільки ширина цієї ділянки менша від її довжини ? |
1 |
12 |
У картоплі 1/5 частину складає крохмаль. Скільки потрібно картоплі, щоб отримати 200 кг крохмалю? |
1 |
13 |
Юннати виростили 160 курчат, а каченят - у 4 рази більше. Скільки виростили каченят і курчат разом ? |
2 |
14 |
Зі складу продали 15 машин вугілля по 3 тонни у кожній. А залишилося ще 60 тонн вугілля. Скільки вугілля було на складі ? |
2 |
15 |
Два трактори за 4 години роботи витратили 200 літрів пального. Скільки витратить літрів один трактор за 6 годин ? |
2 |
16 |
За 5 днів 6 машин витягнули 2400 метрів дроту. Скільки метрів дроту витягне одна машина за 20 днів ? |
2 |
17 |
4 сівалки за 9 год. засіяли 108 га ячменю. За скільки годин можна засіяти 60 га однією сівалкою? |
3 |
18 |
На покриття підлоги у великій кімнаті потрібно 2146 паркетних плиток, а в малій – 1428 шт. Скільки треба плиток, щоб покрити підлогу у 6 великих і 7 малих кімнатах ? |
3 |
19 |
Велосипедист проїхав 67 км. Три години він їхав до обіду зі швидкістю 15 км/год. і дві після обіду. З якою швидкістю він їхав після обіду? |
3 |
20 |
З трьох кілограмів сирої кави виходить 2 кг смаженої. Скільки кілограмів смаженої кави вийде з 12 кг сирої? |
3 |
21 |
З 1240 баранів настригли по 6 кг вовни з кожного , а з 720 овець настригли по 4 кг вовни . Скільки всього кілограмів вовни настригли з баранів та овець ? |
3 |
22 |
На машині було 2 т 4 ц гречаної крупи. У магазині вивантажили чотири однакові мішки з крупою, після чого залишилося ще 2 т 080 кг. Скільки кілограмів крупи було в одному мішку? |
4 |
23 |
На одній лісовій ділянці посадили 12650 дерев, а на другій - у 5 разів менше. Шосту частину всіх дерев становили дуби. Скільки дубів посадили? |
4 |
24 |
Для школи завезли 1750 зошитів. 6 пачок по 50 штук виділили учням початкових класів. 9/10 решти продали учням старших класів. Скільки зошитів продали старшокласникам? |
4 |
25 |
У клітці знаходяться кури і кролики. У всіх тварин 35 голів та 100 ніг. Скільки в клітці кроликів і скільки курей? |
6 |
26 |
Коли батьку було 37 років, то сину було тільки 3 роки. А зараз син втричі молодший за батька. Скільки років кожному з них ? |
6 |