Урок- подорож iз лiтературного читання. Василь Чухлiб "Повiнь"

Про матеріал

Дана розробка призначена для вивчення оповiдання В.Чухлiба "Повiнь" у 2 класi. Учнi

подорожують цiкавими мiсцями Украiни, виконуючи рiзнi завдання.

Перегляд файлу

 

 

 

Урок  з українського читання
2 клас
 

В. Чухліб  «Повінь»

 

 

 

Учитель вищої категорії
«Старший учитель»
Майданова В.О.
СЗОШ №1 ім. К. Кутового

 

 

 

 

  Мета: вдосконалювати навички виразного читання, навчати аналізувати прочитане, виділяти в творі головну думку; розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву і фантазію; виховувати цілісне ставлення до природи, розуміння необхідності гармонійного спілкування людини і природи.

  Обладнання: девіз уроку, таблиці букв, слів, кошик з квітами, тести, малюнки до оповідання, екологічний Буквар,презентація, проектор, тренажер для очей .

Тип уроку: урок - подорож.

Хід  уроку:

І. Організація класу (1 хв.)
Пролунав і стих дзвінок.
Починається урок.
Повернемось, посміхнемось до гостей
І радісно промовимо: добрий день!
Всі за парти посідаймо,
Працювати починаймо.

ІІ. Актуалізація знань (6 хв.)
  1. Девіз урока:
Красиво читаємо.
Чітко розповідаємо.
Мову свою розвиваємо.
  2. План урока:
-Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож по чудовим місцям нашої країни. По дорозі будемо робити зупинки і виконувати завдання. За виконане завдання будемо отримувати квіточку.

 3. Вправи в удосконалюванні навичок читання.
-Наша подорож починається. Для того, щоб гарно читати, треба  підготуватися. Зупинимось на першій зупинці «Промовляйка».

  а) Дихальні вправи.
Вдих – носом.
Видих – вимова голосних звуків: а, о, у, и, і, е.
Вдих – носом.
Видих – вимова речень:
- Прийшла весна.
- Ми любимо читати.

 

б) Робота над чистомовкою    (СЛАЙД)
Ля- ля- ля – вкрило снігом всі поля.
Ма- ма- ма – зайцю їжі вже нема.
Ок-ок-ок – зібіг він у садок.
Ри-ри-ри – щоб погризти кори.

 в) Робота над скоромовкою   (СЛАЙД)
Заєць зяблика зустрів:
-Зебру зжер, зміюку з'їв.
Зяблик зойкнув : -Значить, заєць-
Задавака і зухвалець.

Промовляння скоромовки  із підвищенням голосу.

 г) Таблиця слів «Піраміда»  (СЛАЙД)

      на
    бач
   вода
  човен
щавель
  гніздо
 

д) Гра «Зайве слово»   (СЛАЙД)

   верба           заєць          борщ
   берег           щука          щавель
   тополя        вода            рукавичка

е) Гра «Запам'ятай  слово»       (СЛАЙД)

  Десна                                                            берег
                                    воля
кущі                                                               крокодил
 

 4. Перевірка домашнього завдання.   (СЛАЙД)
   а) Читання по ролях вірша В. Лучука «Тільки мама»
   б) Діалог «Розмова з мамою»
   в) Прислів'я про маму.

5. Гімнастика для очей.  (СЛАЙД)
Минаючи луг ми зірвали кульбабу і підійшли до тополі. Наша наступна  зупинка  «Відгадайка»
ІІІ. Мотивація навчальноi діяльності.   (4 хв.)
1. Робота над загадкою.
На наш урок завітала гостя. Відгадайте, хто це?
Тане сніжок, оживає лужок.
День прибуває, коли це буває?  (Весною)    (СЛАЙД)

2. Бесіда.
Весна розкидала свої прикмети по класу. Знайдіть їх.

дощ                                                 сонце
блискавка           ВЕСНА              райдуга
вітер                                                сніг
грім                                                 іней

- Яку загальну назву можна дати цим словам? (Природні явища)
-Ви виконали завдання Весни і вона дарує вам конвалію.

ІV. Повідомлення теми й мети уроку.  (2 хв.)

- Наша подорож пролягає повз хатки. І наступна зупинка називається «Впізнайка».
Сьогодні ми познайомимось з твором, який розповідає про явища природи, яке найчастіше буває на початку весни – у березні.
А як називається твір, ви дізнаєтесь, склавши з букв слово.

2   1   3   5   6   4
О  П  В  Н  Ь  І    -  П О В І Н Ь            (СЛАЙД)
-Яке слово ви склали? Саме так і називається оповідання В. Чухліба , яке ми й будемо читати.  (СЛАЙД)
- В. Чухліб – дитячий письменник, який написав збірки «Хто встає раніше», «Куди летять рибалочки», «Колискова для ведмедів». Письменнику було присуджено премію ім. Л. Українки.
-Біля  хати росте тюльпан. Покладемо його у кошик.

V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. (12 хв.)

-Минаючи хатку, ми йдемо по весняному лугу і зупиняємось біля куща калини. Наша зупинка називається «Слухайка».
 

   1. Словникова робота.
- У тексті вам будуть зустрічатися важкі для читання слова. Ваше  завдання, прочитати правильно ці слова.
 

гілці                гойдається
ткнувся           зіщулився                     (СЛАЙД)
блиснуло        затишніше
острівець
- Зрозуміти значення незрозумілих слів допоможе словникова скринька.  (СЛАЙД)
    Десна – ріка                                       Чкурне - швидко побіг
    корч – кущ                                         Смуга лягла – залишився слід
    Вухань – заєць                                   Аж луна покотилася – дуже голосно
    Ремез – пташка (малюнок на дошці)

   2. Читання оповідання вчителем.          (СЛАЙД)
- Яку пору року описано в оповіданні? Доведіть.
-Гніздо  якого птаха побачили тато і Тетянка?
- Кого врятували люди?
   -Ми теж прийшли до річки. Під листочком біля колоди сховався пролісок. А на березі росте верба. Зробимо тут зупинку. Наша  зупинка  називається «Читайка».
   3. Читання тексту учнями.
      а) хором уголос (1-2 абзаци)
      б) читання «ланцюжком» по 1 реченню до слів «Це щука ганяє»
      в) читання за ролями від слів «Це щука ганяє» до слів «А куди ж йому тікати?»
      г) «Упіймай помилку» (учитель читає текст з помилками, а учні правильно вимовляють)
      д) читання «Земля-небо» до кінця стор.59
      е) читання «Дощ-злива»
  4. Фізкультхвилинка»
  5.Бесіда за змістом оповідання.
   - Хто був природі другом?
   - А хто став їй другом?
   - Куди хотіла дівчинка забрати зайчика?
   - Чи погодився з нею татко?
   - Як би вчинили ви?

Біля верби  ми знайшли ніжний підсніжник. А на дереві наш знайомий ремез. Завітаємо до нього в гості. Перевіримо, як ви уважно прочитали оповідання.
Наша зупинка називається «Відповідайка»

VІ. Закріплення та осмислення знань. (7хв.)
  1. Перевірка розуміння тексту.
                    ТЕСТ                    (СЛАЙД)
1. Про який весняний місяць розповідається в оповіданні?
       а) березень
       б) квітень
       в) травень

2.З чим порівнюють гніздечко ремеза?
     а) з пуховою хустиною;
     б) з пуховою рукавичкою;
     в) з зірочкою
3. Як поводився заєць?
     а) зіщулився;
     б) подивився і пострибав;
     в) спокійно скуб травичку
4.Що зробила Тетянка з вуханем?
    а)зловила;
    б) прикрила полою плаща;
    в)прогнала.
5.Що потрібно зайцеві?
    а) жити в клітці;
    б) затишна хатинка;
    в) роздолля
ВІДПОВІДІ:  а, б, а, б, в.     (СЛАЙД)

2. Гра «Фотооко»  (Робота в парах.)
На дошці малюнки до оповідання. Розмістіть малюнки за змістом оповідання. Підберіть потрібне речення до кожного малюнка.
1. У човні.
2. На острівці.
3. Урятували зайця.
   - За допомогою малюнків і речень ви склали план до оповідання.
Біля верби росте запашна фіалка. Покладемо її у кошик і підемо вздовж річки. От і зайчик сидить на бережку. Зупинимось біля зайчика. Наша зупинка називається «Складайка»

VІІ. Узагальнення й систематизація знань. (5 хв.)
     1. Квітка чуйності.            СЛАЙД
Робота в групі.
-Напишіть на пелюстках риси характеру Тетянки.
   добра                         чуйна
  працьовита               охайна
  турботлива               щедра
  весела
-Усі квіти, які ми зібрали у кошик – первоцвіти, деякі занесені у Червону книгу України. Не рвіть квіти весною, насолоджуйтесь їх живою красою. Також нам зустрічались тополя, верба, калина. Ці рослини – народні символи нашої Батьківщини.

 

VІІІ. Підсумок уроку. (2 хв.)              СЛАЙД
На уроці я:
-Дізнався…
- Зрозумів…
- Навчився…

ІХ. Домашнє завдання  (1 хв.)          СЛАЙД
с. 58-60 – виразне читання оповідання, переказ за планом.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ігнатова Марина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
931
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку