Урок -подорож Українськими Карпатами "«Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь» "

Про матеріал

Розробка уроку сладена на основі матеріалу взятого з дійсності та Інтернету

Перегляд файлу

Урок-подорож Українськими Карпатами

з математики у 5 класі на тему

«Розв’язування  текстових задач за допомогою рівнянь»

Мета: узагальнити та систематизувати знання, уміння та навички учнів з теми; формувати вміння працювати самостійно, спілкуватись, допомагати іншим, аналізувати ситуацію. Розвивати увагу, обчислювальні здібності, логічне мислення, цікавість, уяву, кмітливість, оперативність при виконанні вправ. Виховувати любов до математики, до праці; прищеплювати бажання до вивчення математики.

Тип уроку:  урок узагальнення та систематизації знань, вмінь.

Очікувані результати:

- вміти розв’язувати рівняння різного рівня складності без помилок, розв’язувати задачі за допомогою рівнянь, працювати самостійно, в парах, спілкуватись, допомагати один одному, аналізувати ситуацію;

- розвивати увагу, обчислювальні здібності, логічне мислення, цікавість, уяву, кмітливість;

- виховувати любов до математики, повагу один до одного

Епіграф «Життя прекрасне тим, що можна подорожувати і досягнути вершин успіху»

Хід  уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ. Перевірка  домашнього завдання

1) Задача. Відстань від села Горішні Шерівці до Хотина 75км. А від села Горішні Шерівці до міста Чернівці у 4 рази менша, ніж від міста Чернівці до міста Хотин.  Яка відстань від села Горішні Шерівці до міста Чернівці?

2) 2 учні ззаду дошки розв’язують рівняння Вправи 392(2,4)

2) (у – 12) ∙ 36 = 1260;                 4) (х – 12) : 13 = 82

Цю відстань 15 км ми проїдемо з вами ось таким автобусом.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

А дальше нам  треба  їхати поїздом Чернівці – Рахів до станції Кваси. Щоб визнати скільки кілометрів ми будемо їхати поїздом дамо відповідь на такі запитання.

Кожне запитання  оцінимо в 15 км

1) Аукціон знань

  1. Як знайти невідомий доданок?
  2. Щоб знайти невідоме зменшуване, треба…
  3. Як знайти невідомий дільник?
  4. Якщо я від зменшуваного відніму різницю, що я знайду?
  5. Що треба зробити, щоб знайти невідомий множник?
  6. Як знайти невідомий дільник?
  7. Якщо до різниці додати від`ємник, що знайдемо?
  8. Що ти знайдеш, коли добуток поділиш на відомий множник?
  9. Який елемент отримаємо, якщо від суми віднімемо доданок?
  10.                      Учень ділене поділив на дільник, що він знайшов?
  11.                      А інший учень добуток поділив на множник, що він знайшов?
  12.                      А що знайду я , коли поділю ділене на частку?

То скільки кілометрів до села Кваси Закарпатської  області? (180 км)

2) Інтерактивна гра «Подайте у відповідності»

Ви добре впоралися з теоретичним матеріалом. А чи знаєте ви формули?

Подайте у відповідності.

1

s(відстань)

А

( а+b)· 2

2

Р(прямокутника)

Б

а·b

3

S(прямокутника)

В

s:t

4

t (час руху)

Г

v۰t

5

а(довжина)

Д

s:v

6

v(швидкість)

Е

S: b

 

 

1 – Г,  2 – А,  3 – Б,  4 – Д,  5 – Е,  6 - В

ІV. Формування та вдосконалення умінь та навичок.

Дальше ми звами помандруємо по найвищих вершинах Українських  Карпат.

  1. Робота  в  групах по рядах

Скласти рівняння до задач за рисунками. Стрілка спрямована у бік більшого числа. Розвяжіть рівняння.

 

І група      на 9                                      ІІ група          на 12

 

 

Розовая тисненая бумагаВодяные каплиРозовая тисненая бумагаВодяные капли 

                                                                                                                                                                     

            разом                                                                 разом                                                                                                                                                        

              4131                                                                  4052

                                               ІІІ група          у 2 рази

 

Водяные каплиРозовая тисненая бумага 

 

разом

6084

 

  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  • Саме час відпочити!
  • Ми мандруєм, ми мандруєм,
  • Україною крокуєм.
  • Ось побачили Карпати:
  • Як вершини нам дістатись?
  • Заглядаємо в озерця  
  • Не торкнутися нам дна!
  • Так ми довго, довго йшли,
  • Поки квіти не знайшли.

 

Саме в Карпатах у м. Хуст існує єдина в світі долина нарцисів площею 257 га.


І група    х+х+9=4131;

                    2х+9=4131;

                     2х=4131-9;

                      2х=4122;

                       х=4122:2;

                        х=2061. 

ІІ група    х+х-12=4052;

                    2х-12=4052;

                     2х=4052+12;

                      2х=4064;

                       х=4064:2;

                        х=2032. 

     ІІІ група  х+2х=6084;  

                          3х=6084;

                          х=6084:3;

                            х=2028. 


                     Фото вершин Говерли,   Бребенескул                  та       Піп Іван

  1. Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

Задача №458 с. 101 (про Мухомори)

Розв’язання. Нехай х мухоморів зібрав Чахлик Невмирущий, тоді Баба Яга – (х+3)мухомори. Разом вони зібрали 75 мухоморів, то

х+х+3=75;

                    2х+3=75;

                     2х=75-3;

                      2х=72;

                       х=72:2;

                        х=36(м.) – зібрав Чахлик.

36+3=39(м.) – зібрала Баба Яга.

Відповідь: 36 мухоморів, 39 мухоморів.

Екологічна хвилинка
Мухомор – один із найбільш отруйних, навіть смертельно небезпечних для людини грибів, які зустрічаються на території України.

Задача 2.

 Гора Петрос на 4 м вища за гору Гутин Томнатик , і на 19 м вища за гору Ребра. Разом три гори мають висоту 6037 м . Яка висота кожної з гір?

Розв’язання.

Нехай х м висота гори Петрос, тоді Гутин Томнатик - (х-4) м , а висота гори Ребра (х-19)м. Разом три гори мають висоту 6037 м, то

х+х-4+ х-19= 6037;

3х-4-19=6037;

3х- (4+19) =6037;

3х- 23 =6037;

3х=6037+23;

3х=6060;

х=6060:3;

х=2020 (м)- висота гори Петрос.

2020-4=2016 (м)- висота гори Гутин Томнатик.

2020-19=2001 висота гори Ребра.

 

  1. Робота в парах. Інтерактивна вправа  «Знайди помилку»

 

Белый мраморБелый мрамор 

 

 

 

Белый мраморБелый мрамор 

 

 

 

 

Белый мраморБелый мрамор 

 

 

 

 

Белый мраморБелый мрамор 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра “Математичне лото” в групах

Учні знаходять серед дев’яти рівнянь рівняння, що відповідає формулюванню і складають прислів’я правильне з них

 

 

Знайдіть відповідне рівняння: сума подвоєного числа х і числа 39 дорівнює 96

Знайдіть відповідне рівняння: різниця чисел 32 і у в 2 рази менша від числа 64

Знайдіть відповідне рівняння: частка суми чисел х і 12 та числа 2 дорівнює 40

Знайдіть відповідне рівняння: сума чисел х та 12 у 3 рази більша за число 15

Знайдіть відповідне рівняння: частка різниці чисел у і 12 та числа 6 дорівнює 18

Знайдіть відповідне рівняння: потроєна різниця чисел у і 17 дорівнює 63

Знайдіть відповідне рівняння: різниця потроєного числа у і числа 41 дорівнює 64

Знайдіть відповідне рівняння: сума чисел 9 і х у 5 разів менша від числа 80

Знайдіть відповідне рівняння: частка суми чисел у і 10 та числа 4 дорівнює 16

 

                                                        Відповіді до карток.

 


  1.                2х+39=96
  1.               (32-у)·2=64
  1.               (х+12):2=40
  1.               (х+12):3=15
  1.                (у-12):6=18
  1.               3·(у-17)=63
  1.               3у-41=64
  1.               (9+х)·5=80
  1.               (у+10):4=16

 

 

 

VI. Рефлексія.

Продовж речення

Мені допомагало досягти успіху…

Учитель. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розвязування все нових завдань і проблем.

       Тож учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорогу до успіху буде для вас відкрито!

VII. Оцінювання.

VII. Домашнє завдання.

Повторити §11,13;  № 396(1), 429, 461, 465.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку