Урок -свято "Перший раз у перший клас".

Про матеріал
Урок- свято викликає позитивні емоції від зустрічі зі школою, однокласниками, формує у дітей відчуття рівноправного члена великої шкільної родини, почуття людяності, відповідальності за свої вчинки, сприяє формуванню ключової компетентності - вміння вчитися. Виховує почуття дружби, любові та поваги до своїх батьків, до родини, друзів. Ефективні форми роботи сприяють розвитку інтересу до навчання, бажання здобувати знання.
Перегляд файлу

 

Тема:  Урок-свято у 1 класі:

           «Порадійте всі за нас, ми прийшли у перший клас».

Мета: Викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, однокласниками,

            формувати в дітей відчуття рівноправного члена великої шкільної родини,

            почуття людяності, відповідальності за свої вчинки, гідності, відданості своїй

            справі – успішному навчанню. Розширювати та поглиблювати поняття про

            моральну поведінку; розвивати зв’язне мовлення, працьовитість; розвивати

            пізнавальні інтереси.  Виховувати почуття дружби, любов та повагу до своїх

            батьків, до родини; бажання навчатися.

Обладнання: посвідчення школяра, Цариця наук, зірочки, святковий торт,

                        чарівна скринька, альбом «Класний літопис»,  кольорові олівці, папір,

                        подарунки-наклейки.

Тип уроку:  урок-гра.

Хід уроку

/Мотивація навчання школярів.

1.1. Організаційний момент
Вчитель:  Шановні батьки, любі діти та всі наші гості!

 Щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Бажаю вам міцного  здоров'я та

 здійснення всіх бажань. Щойно пролунав дзвоник на перший урок в житті  наших малят. Вони стали першокласниками.

 Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі. Сьогодні ми всі разом вирушимо у подорож до Країни знань, яка, попереджаю, закінчиться лише через 11 років.  А ось і гостя з чарівної Країни знань: сама Цариця всіх наук.

1.2. Оголошення теми і мети уроку.

            Цариця наук хоче перевірити чи можуть діти, що сидять у цьому класі бути учнями школи?  Вона пропонує погратися у гру, але перед початком гри  подаруємо своєму товаришу посмішку погляньте на свого товариша, посміхніться йому, скажіть як вас звати, потисніть руку сусідові по парті, побажайте успіхів на святковому уроці.

// Основна частина

2.1. Дидактична  гра  «Я – не я»

Вчитель: А тепер давайте грати – треба вам відповідати:


Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку посміхався?
Не хотів хто одягатись?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?


Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і  справжніми школярами скоріше стати!

Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання «УЧЕНЬ».

І всі ви отримаєте посвідчення учня
(Вчитель вручає посвідчення школяра)
 

2.2. Психологічна гра «Подаруйте дитині радість спілкування».

а). Вчитель: Тепер ви учні. У цьому класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Але не цукерки, не тістечка, а знання!

    На нашому святі не менш за дітей хвилюються їх рідні – батьки, бабусі та дідусі, тьоті і дяді. Ви – найважливіша частина великої шкільної родини. Ваша підтримка, лагідне слово, добра порада завжди будуть допомагати малюкам. Надаємо слово Вам, шановні батьки. (Привітання батьків)

 
А що ж пообіцяють наші першокласники, щоб мами і тата не хвилювались?
Виступ першокласників.(Учні складають обіцянку)


1. Обіцяєм не лінитись, добросовісно учитись.
Рано з сонечком вставати, щоб у школу не проспати.


2. Не хвилюйтесь, мамо й тато, будем знати ми багато.
Ми ж бо вас не підведем – в школу з радістю підем!


3. Вчитись будемо сумлінно і поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти, що такі в них гарні діти.


б). Вчитель:  Шановні батьки, діти дали обіцянку  і отримали право називатися «УЧНЯМИ», а чи витримаєте ви залік?

 

(Батькам  роздаються листочки, на яких записані початок фрази або її продовження, треба правильно « зібрати» фразу, знайти пару).

Заходити до вчителя в школу не менше 2 рази на тиждень
Не відкривати зошити і щоденник в поганому настрої
Ніколи не робити за дітей домашню роботу
Сварити своїх дітей тільки в крайньому випадку
Бути на батьківських зборах обов’язково

Вчитель: Молодці! Ви впоралися з завданням, але це були не прості фрази, це клятва батьків.


в). Вчитель: Ну і нарешті я також:
Обіцяю, не шкодуючи часу і сил, вести учнів по нелегкому, але цікавому шляху знань.
Обіцяю зробити все, що у моїх силах для того, щоб цей шлях був сповнений дивовижних відкриттів і радісних перемог.
Обіцяю відразу приходити на допомогу кожному, хто її буде потребувати.
Обіцяю, що жодний день, який проведуть діти у школі, не пройде марно.


Вчитель:  Ми вже з вами  познайомилися. Ми з вами — одне цiле, одна родина. Пропоную започаткувати ведення альбому класного лiтопису. У ньому для кожного з вас вiдведений чистий аркуш, де ми записуватимемо нашi перемоги. У кожного з вас перемог буде дуже багато. Всi ви швидко навчитесь гарно писати i читати, хтось матиме найкращi успiхи з математики або малювання, хтось досягне неабияких успiхiв у фізичній культурі. Ще будуть конкурси, свята, екскурсiї, й це ми теж будемо заносити до нашого лiтопису. Поки що його аркушi чистi i бiлi, але вже сьогоднi ви вперше намалюєте на них свої долоньки.
(У кожного учня на парті лежить пiдписаний аркуш паперу. Учитель пояснює, як краще покласти долоньку. Дiти обводять долоньки кольоровими олiвцями).


2.3. Гра «День народження класу».

Вчитель: Молодцi, дiти! Ви добре впорались з вашим першим шкiльним завданням, i наш лiтопис вiдчиняє свою першу сторiночку. А що ж там? Великими лiтерами написано: «1-й клас».
Так! Сьогоднi народився наш клас! Сьогоднi день народження нашого класу.

Чи подобається вам свято «День народження»? Чому?

Вчитель: День народження – це велике свято у сім'ї, адже з'являється на світ Людина. Кажуть, на небі теж загоряється нова зірочка, яка супроводжує людину все її життя. Коли дитина росте доброю, розумною, слухняною, не робить нікому зла, то її зірочка з кожним роком стає все яскравішою. Бажаю, щоб ваші зірочки були найяскравішими і горіли довго-довго.

А без чого не буває дня народження? Звичайно, без iменинного торта.

 (Вчитель дiстає великий торт).   А що ви ставите на святковий торт?

Зараз кожен з вас має взяти свічечку ку i поставити на торт, але перед цим потрібно сказати своє прізвище та ім'я.  (Вчитель запалює свiчки і всі разом спiвають).
З днем народження, наш клас!
З днем народження, наш клас!
З днем народження вiтаєм!
З днем народження, наш клас!

Що роблять з тортом, коли всі свічки вже запалені?

Перед тим, як затушити свічечки, потрібно загадати бажання? Загадали бажання?

А зараз вийдемо на клас, станемо кругом святкового столу і подуємо на свічки.

Бажаю вам усім, щоб бажання збувалися, а тепер пригощайтеся смачним святковим тортом, адже у нас сьогодні дійсно свято: у школі з'явилася ще одна маленька сім'я,

де ми будемо все робити разом, вчитися ділитися радістю, підтримувати товаришів у біді, будемо творити добро… 

    Тепер ви першокласники. Щодня приходитимете до школи. Вона для вас стане рiдною. Я бажаю вам бути добрими, працелюбними, щасливими. А щаслива людина тодi, коли вона досягла певних успiхiв. Я буду щасливою щоранку бачити вашi щасливi оченята i привiтну усмiшку.
                 Найсвiтлiша дорога в свiтi —
                 Це дорога до знань, до школи.
                 Пам’ятайте це, любi дiти,
                 Не забудьте про це нiколи!

 


2.4. Гра «Мрії повинні здійснюватись».

 Саме сьогодні у ваших батьків, дорогі діти, народжуються мрії, сподівання відносно Вас. У кожної дитини є своя щаслива зірка. Я пропоную батькам взяти зірочки і написати побажання для своєї дитини. Мрії повинні здійснюватися!
(написання мрії і складання їх у скриньку)
Скриньку ми відкриємо в кінці 4 класу.


/// Підсумок уроку. Рефлексія.

Вчитель: Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б’ється чистою джерельною водою. Успіхів вам! Натхнення, терпіння, нових відкриттів на нелегких, але цікавих шкільних стежинах.

Гра «Веселий мікрофон».

  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок? 
  • Що сподобалось найбільше? Чому?
     


 

 Вчитель: Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим!

Цариця всіх наук дякує вам за роботу на уроці і хоче вам щось подарувати. Кожен учень підійде до її казкового чарівного палацу і дістане собі маленький  подарунок.

( У казковому палаці діти знаходять наклейки про дружбу)

            Ми всі – одна сім'я,

               неповторні ти і я.

            Будем всі дружити,

          в мирі й злагоді жити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іваниця Ася
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
974
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку