Урок- тренінг з медіаграмотності «Чи вмієте ви зберігати таємниці?» для початкової школи

Про матеріал
Це урок-тренінг з медіаграмотності для дітей початкової школи.Мета цього уроку - познайомити дітей з поняттям медіаграмотніст, розширити та поглибити знаття дітей про особисту інформацію та яку інформацію слід зберігати в таємниці. Виховувати медіаграмотного учня, захищеного від потенційно шкідливих ефектів медіа.
Перегляд файлу

Урок- тренінг з медіаграмотності

Модуль 1. Обачність в інтернеті.

Тема: 1  «Чи вмієте ви зберігати таємниці?»

                 

Мета: -познайомити дітей з поняттям медіаграмотність;

-         розширити  та поглибити знаття дітей про особисту інформацію та яку інформацію слід зберігати в таємниці;

-         розширити словниковий запас учнів;

-         навчитися поважати конфіденційність і межі приватного життя інших;

-         з’ясувати, чому різні випадки вимагають різних рівнів конфіденційності;

-         розвивати у учнів логічне мислення, пізнавальну активність, вміння самостійно аналізувати та робити власні висновки;

-         розвивати критичне мислити, вчитися шукати й перевіряти інформацію, аналізувати медіаповідомлення;

-         запам’ятати, що кожен має право на збереження своїх таємниць;

-         формувати медіаграмотного учня, захищеного від потенційно шкідливих ефектів медіа.

 

Обладнання: презентація, дошка, щоб записувати слова зі словника (грифельна дошка, ватман, магнітна дошка тощо), картки зі словами, роздатковий матеріал.

 

 

Хід заняття

Вступ.

Доброго дня!

  Сьогодні ми  розпочинаємо наш курс з медіаграмотності.

Ви дізнаєтеся багато нового і цікавого , я сподіваюсь. А ще ми перевіримо, чи вмієте ви зберігати таємниці?

    У світі, яким керує інформація, ми  мусимо  вміти її критично оцінювати, знати, що таке інформація і якою вона може бути, яким джерелам можна довіряти, що таке фейкова інформація та що таке факт-чекінг .

Я сподіваюся, що вам буде цікаво, корисно , а працювати ми будемо активно.

( Діти сидять у півколі  обличчям до спікера)

 

Вправа 1  «Асоціативний кущ»

-         Подивіться будь ласка на екран і скажіть, які слова у вас асоціюються зі словом «Інтернет»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Спілкування, новини, павутина, смітник, небезпека, інформація, ігри, фільми, друзі).

- Чудово! Зверніть увагу, що слово одне, а скільки різних асоціацій у вас з’явилося.

- Так, інтернет- це міжнародна комп'ютерна мережа загального доступу. Інтернет  може бути і другом і ворогом, він може допомогти,  але й зашкодити.

 

Основна частина.

Вправа 2 «Дві правди одна брехня».

   -Пропоную вам познайомитися один з одним ближче та зіграти в гру.

( Запрошуються 3-4 учня з класу, які мають розказати про себе 2 правди і 1 брехню, а решта класу мають здогадатися, що не є правдою).

-  Підкажіть будь ласка, чи важко було здогадатися де була неправда?

- Чому? Як можна дослідити цей момент?

- Хто знає, як називається така неправдива інформація, яку ми можемо , наприклад,  прочитати в інтернеті?

Фейк! Правильно.

( Табличка зі словом «Фейк» вішається на дошку)

Фейк- у перекладі з англійської «fake» означає – «фальшивка», «підробка», «обман». Таким чином, фейк – це завідомо неправдива інформація.

-         А як називається 100 % правдива інформація? Наприклад:  вода закипає при температурі 100 С ?

Факт! Правильно.

 ( Табличка зі слово «Факт» вішається на дошку)

Факт - від лат. factum — зроблене, означає — подію, що відбулася в дійсності, певним чином зафіксована і істинність якої може бути перевірена чи не викликає сумніву.

-          А хто -небудь чув таке незвичне слово факт-чекінг?

( Табличка зі словом «Факт-чекінг» вішається на дошку)

-         Ні?  То я вам зараз поясню.

Факт-чекінг- з англ. Fact checking — перевірка фактів  — це один з напрямків журналістського контролю.

-         Дивіться, після знайомстві з учнями ви використали факт-чегінг, для того щоб знайти факти і фейки  у розповідях ваших однокласників.

-         Підкажіть будь ласка, інформація яку ви почули від дітей була особиста, конфіденційна чи загальна?

-         Яку інформацію ми називаємо особистою?

-         Що таке особиста інформація?

(Табличка зі словом «Особиста інформація»  вішається на дошку)

Особиста інформація – це інформація, яку ви надаєте нам для ідентифікації своєї особи ( ім’я, прізвище, дата народження…)

Наведіть приклад особистої інформації.

-Дякую дуже.

- А що ж таке конфіденційна інформація?

( Табличка зі словом «Конфіденційність» вішається на дошку)

 Конфіденційність – від. англ. Confidentiality — властивість, яка не підлягає розголосові, секретність, приватність.

-         Тож тепер питання до вас, чи можна розголошувати таку інформацію?

Чому не можна?

-         А особисту інформацію?

-         А в чому різниця, між особистою і конфіденційною інформацією, хто може пояснити?

-         Дуже добре, так секрети , тобто конфіденційну інформацію ми нікому не розголошуємо, бо ми як шпигуни і нам важлива наша репутація!!! А особисту інформацію ми можемо сказати лише певним людям, лікарям, вчителям, друзям.

-         Гарна робота!

 

                         Зараз у нас перерва на «tea break» і працюємо далі!

 

(На момент перерви можна використати гру. Вправа 3 «Сонце світить на…» -це розважить дітей і дасть їм можливість активно порухатися.

Всі учні сидять або стоять у щільному колі. Один з учнів стоїть всередині кола і промовляє: «Сонце світить на…», а потім вказує на предмет одягу або колір очей, який є в когось із учнів. Наприклад: «Сонце світить на того, у кого блакитні шкарпетки» або «Сонце світить на того, у кого карі очі». Усі власники зазначеного кольору або предмету міняються місцями один з одним. Учень, який стояв всередині кола намагається зайняти чиєсь місце поки гравці переміщуються. Наступний учасник стає в середину кола і гра триває.).

Обговорення.

  Чому конфіденційність має таке велике значення? Завдяки Інтернету тепер дуже легко спілкуватися з родиною, друзями — з будь-ким. Ми надсилаємо повідомлення, ділимось фотографіями та часто не замислюємось про те, хто їх може побачити просто зараз або колись у майбутньому. Сьогодні ви можете поділитися смішним дописом або картинкою, які видаються вам цілковито невинними, а завтра їх можуть побачити не ті люди та зробити неправильні висновки. Людина, яка не зрозуміла жарту, може подумати, що ви злий лише тому, що не знайома з вами.

   Якщо щось з’явилося в мережі, забрати це назад буде важко, а люди зможуть копіювати, робити знімки екрана та надсилати цей контент іншим. Тож пам’ятайте:

 • те, що ви публікуєте або чим ділитесь у мережі, може побачити хто завгодно; • контент, опублікований у мережі, важко або навіть неможливо видалити з неї назавжди , це як перманентний маркер: його дуже важко стерти);

 • уся ця інформація про вас, яку бачать інші люди в Інтернеті та яку так важко видалити, — це і є ваша репутація (те, що люди думають про вас), тож краще вам контролювати те, чим ви ділитесь. Ось чому так важливо піклуватися про свою конфіденційність.

    Щоб захистити її, публікуйте лише те, що вважаєте цілковито безпечним для себе та своєї репутації (інакше кажучи, ретельно думайте про те, що ви говорите, публікуєте або надсилаєте в Інтернеті).

 

Вправа 4 «По секрету всьому світу»

( Запрошуються 5 учнів, які по секрету будуть передавати інформацію від вчителя, додаючи чи прибираючи якісь відомості)

- Тож мій секрет полягав у тому, що….

( Зачитується карточка під номером 1- це першоджерело. Потім зачитується карточка 6- це інформація яку нам надає останній учасник. Ми порівнюємо її, і починаємо відслідковувати де і як змінилася інформація).

Мета цієї гри показати дітям, як може трансформуватися інформація, що може відбутися, коли такою інформацією стає чиясь конфіденційна інформація, чиясь таємниця.

    Таємниці — один із багатьох різновидів особистої інформації, яку ми не

розголошуємо в мережі та якою варто ділитися лише з найближчими рідними

та друзями. Поділившись таємницею, ви більше не контролюєте, куди вона піде далі.

 

 Заключна частина.

- Діти, які висновки ми можемо зробити маючи такий корисний досвід після участі у нашому тренінгу?

- Для чого нам потрібно бути медіа грамотними?

- На що треба звертати увагу під час користування інтернетом?

- Які висновки ви зробили, щоб ваша дружба стала стійкою?

Рефлексія

Вправа 5 «Посмішка по колу»

(Учасники стають по колу. За рухом годинникової стрілки кожен із учнів повертається до сусіда і бажає йому щось приємне, взявши посмішку у свої руки і передає сусіду. Всі виконують вправу по черзі)

 

 

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку