Урок - тренінг з медіаграмотності « Конфіденційність на практиці».

Про матеріал
Урок- тренінг з медіаграмотності. Обачність в інтернеті. Урок 2 «Конфіденційність на практиці» Мета цього уроку повторити та поглибити знаття дітей про особисту та конфіденційну інформацію;розширити словниковий запас учнів; навчитися поважати конфіденційність і межі приватного життя інших; навчитися дивитися на питання конфіденційності з точки зору інших людей;з’ясувати, чому різні випадки вимагають різних рівнів конфіденційності;розвивати в учнів логічне мислення, пізнавальну активність, вміння самостійно аналізувати та робити власні висновки;розвивати критичне мислити, вчитися шукати й перевіряти інформацію; формувати медіаграмотного учня, захищеного від потенційно шкідливих ефектів медіа.
Перегляд файлу

Урок- тренінг з медіаграмотності

Модуль 1. Обачність в інтернеті.

Тема: 2  «Конфіденційність на практиці»

                 

Мета: - повторити та поглибити знаття дітей про особисту та конфіденційну інформацію;

- розширити словниковий запас учнів;

- навчитися поважати конфіденційність і межі приватного життя інших;

-       навчитися дивитися на питання конфіденційності з точки зору інших людей;

-   з’ясувати, чому різні випадки вимагають різних рівнів конфіденційності;

- розвивати в учнів логічне мислення, пізнавальну активність, вміння самостійно аналізувати та робити власні висновки;

- розвивати критичне мислити, вчитися шукати й перевіряти інформацію;

- запам’ятати, що кожен має право на збереження своїх таємниць;

-  формувати медіаграмотного учня, захищеного від потенційно шкідливих ефектів медіа.

 

Обладнання: презентація, дошка, щоб записувати слова зі словника (грифельна дошка, ватман, магнітна дошка тощо), картки зі словами, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

Доброго дня!

   Я рада вас вітати на нашій другій зустрічі, на уроці- тренінгу з медіаграмотності. Сьогодні ми будемо говорити про конфіденційність і чому різні випадки вимагають різних рівнів конфіденційності.

Вступ.

Вправа 1 «Хмаринка слів»

-         Коли ви чуєте слово інформація, які слова приходять вам на думку?

 

-          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це майже всі слова, з якими ми знайомилися на минулій зустрічі. Молодці!

 

Основна частина.

-         Ну що, продовжуємо далі. Зверніть увагу дошку, там розташовані на картках слова, які треба буде пояснити. Давайте пригадаємо, що вони означають? Фейк! Правильно.

-         ( Табличка зі словом «Фейк»  на дошці)

-         Фейк- у перекладі з англійської «fake» означає – «фальшивка», «підробка», «обман». Таким чином, фейк – це завідомо неправдива інформація.

-         Факт.

-         ( Табличка зі слово «Факт»  на дошці)

-         Факт - від лат. factum — зроблене, означає — подію, що відбулася в дійсності, певним чином зафіксована і істинність якої може бути перевірена чи не викликає сумніву.

Факт-чекінг.

-         ( Табличка зі словом «Факт-чекінг» на дошці)

 

-         Факт-чекінг- з англ. Fact checking — перевірка фактів  — це один з напрямків журналістського контролю.

-         Яку інформацію ми називаємо особистою?

 

-         (Табличка зі словом «Особиста інформація»  на дошці)

-         Особиста інформація – це інформація, яку ви надаєте нам для ідентифікації своєї особи ( ім’я, прізвище, дата народження…)

     - А що ж таке конфіденційна інформація?

-         ( Табличка зі словом «Конфіденційність»  на дошці)

-         Конфіденційність – від. англ. Confidentiality — властивість, яка не підлягає розголосові, секретність, приватність.

 

Так багато слів вже є в нашому мовному арсеналі, залишилося їх закріпити.

 

Вправа 2  «Гра в слова»

( Запрошуються 6 учні із класу. На дошці записані слова, значення яких вам відомо, тож треба їх пояснити класу не називаючи це слово напряму).

Фейк               Особиста інформація                              Факт                         

Конфіденційність               Факт-чекінг

 

-         Дуже добре, ви досить цікаво показали та пояснили слова, а головне- зрозуміло! Дякую за кмітливість.

 

                         Зараз у нас перерва на «tea break» і працюємо далі!

 

(На момент перерви можна використати гру. Вправа 3 «Сонце світить на…» - це розважить дітей і дасть їм можливість активно порухатися.

Всі учні сидять або стоять у щільному колі. Один з учнів стоїть всередині кола і промовляє: «Сонце світить на…», а потім вказує на предмет одягу або колір очей, який є в когось із учнів. Наприклад: «Сонце світить на того, у кого блакитні шкарпетки» або «Сонце світить на того, у кого карі очі». Усі власники зазначеного кольору або предмету міняються місцями один з одним. Учень, який стояв всередині кола намагається зайняти чиєсь місце поки гравці переміщуються. Наступний учасник стає в середину кола і гра триває.)

 

 

Обговорення.

-         Ми зараз з вами обговоримо дві ситуації які трапилися або можуть трапитися з дітьми вашого віку та обговоримо їх.

 Мені дуже цікава ваша думка.

 

Сценарій 1.

 Діти у вашому домі по черзі використовують планшет вашої мами,

тому всі знають пароль. У вашої сім’ї також є один обліковий запис для онлайнпокупок на одному веб-сайті. Усе було добре, поки одного разу до вашого брата

не прийшов у гості друг, і вони через планшет вашої мами розглядали геймерські навушники на цьому сайті. Ваш брат пішов перекусити на кухню, а потім вони пішли на вулицю погуляти. Через кілька днів вам додому доставили посилку. У ній були навушники. Ваш брат сказав, що не замовляв їх. Ви йому вірите.

Отака вийшла ситуація, тож давайте її обговоримо.

• Ваші батьки, звичайно ж, запитають, як ці навушники потрапили у ваш дім. Що ви та ваш брат будете робити?

• А як щодо пароля? Чи бачите ви проблему в тому, що всі у вашій сім’ї

використовують однакові паролі для сімейних пристроїв та облікових записів, якщо друзі також можуть користуватися цими пристроями та обліковими записами? Не хочете обговорити це зі своєю сім’єю?

Дякую, ваша думка є правильною. А подібна ситуація може статися в кожній родини, чи не так?

 

Сценарій 2.

 Один з учнів веде щоденник. Ви дізнаєтесь, що друг знайшов його,

коли вони ночували в нього вдома, і подумав, що буде дуже смішно, якщо він опублікує кілька уривків зі щоденника в мережі.

Є люди, які записують свої думки, чи щось особисте у свій щоденник. Він не розрахований на загальне читання, тому і називається особистий .

• Чи правим бу друг, який прочитав той щоденник? Чи був друг неправий, розмістивши цю інформацію в мережі? Чи було це

смішно? Чому так або чому ні?

• Як би ви почувалися, якби це був ваш щоденник?

 

Заключна частина.

 Висновок.

-         Різні обставини вимагають різної реакції. Але завжди слід поважати бажання інших людей щодо конфіденційності їхньої особистої інформації, навіть якщо ви на місці цих людей учинили б інакше.

-         На що треба звертати увагу під час користування інтернетом?

-         Які висновки ви зробили, щоб ваша дружба стала стійкою?

 

Рефлексія

Вправа «Зірковий рейтінг»

 Учням пропонується  скласти «зірковий рейтинг», а саме оцінити основні активності тренінгу зірочками: трьома, якщо це було цікаво і важливо для них, двома- якщо це було просто корисно, а однією- якщо це було просто цікаво, жодної- якщо ця частина заняття була не суттєвою.

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку