Урок 1 клас тема "Наша батьківщина - рідна Україна!"

Про матеріал

1 клас . Урок № 8 (ст..14 – новий підручник)

Тема уроку: «Наша батьківщина - рідна Україна!»

Мета: збагатити знання учнів про українську народну музику (народні танці).

Навчальна: поглибити знання учнів про музичну культуру рідного краю; Розкрити поняття «козачак», «гопак»;

Розвивальна: рзвивати емоційну сферу першокласників, співацькі навички, почуття ритму; розвивати творчі здібності учнів; розвивати музичний слух, творчі здібності, уміння розрізняти народні танці

Виховна: виховувати патріотичні почуття, викликати інтерес, повагу до народних традицій, творчості українських митців;

Перегляд файлу

1 клас . Урок № 8 (ст..14 – новий підручник)

 

Тема уроку: «Наша батьківщина -  рідна Україна!»

 

Мета: збагатити знання учнів про українську народну музику (народні танці).

Навчальна: поглибити знання учнів про музичну культуру рідного краю; Розкрити поняття «козачак», «гопак»;

Розвивальна: рзвивати емоційну сферу першокласників, співацькі навички, почуття ритму; розвивати творчі здібності учнів; розвивати музичний слух, творчі здібності, уміння розрізняти народні танці

Виховна: виховувати патріотичні почуття, викликати інтерес, повагу  до народних традицій, творчості українських митців;

 

Методи уроку: словесний, наочний, практичний.

Тип уроку:комбінований урок

Жанр уроку:урок гра

Обладнання: музичні інструменти (фортепіано,  темброво-шумові інструменти), ілюстрації до музичних творів, ноутбук.

Навчальні підручники та посібники: нотна хрестоматія, підручник «Мистецтво» 1 клас.

Музичний матеріал: укр. нар. танець «Гопак», «Козачок», «Ой заграйте, дударики» слова В. Панченка,музика А. Філіпенка

 

Елементи інтеграції: репродукція картини «Козак Мамай»,  ілюстрації тануів «Гопак» та «Козачок».

 

Основні поняття для засвоєння: «гопак», «козачок»

 

                Художньо – педагогічна драматургія

 

Експозиція уроку: Органзааційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

 

Зав’язка уроку: бесіда з учнями, повідомлення теми уроку;

 

Розробка уроку: слухання укр. нар. танець «Гопак», та «Козачок»,

 

Кульмінація уроку: розучування пісні «Ой заграйте, дударики» слова В. Панченка,музика А. Філіпенка

 

Розв’язка уроку: підсумок уроку Гра «Мікрофон»-  Закінчіть речення.

 

                                                  Хід уроку

      ЕКСПОЗИЦІЯ УРОКУ:

Учні заходять в клас під  музичний супровід (пісню «Ой заграйте дударики» слова В. Панченка,музика А. Філіпенка)

1.Органзааційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання.

Добрий день вам діти! Добрий день!

Добрий день учителю! Добрий день!

ЗАВЯЗКА УРОКУ:

Уч: -Дітки,а як називається  країна, у якій ми живемо?

-Так, Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина.

-А що таке Батьківщина?

Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів.

 

Сьогодні на уроці нас з вами чекає дуже цікава тема: «Наша батьківщина -  рідна Україна!» . І я впевнена ви вже багато чого знаєте про нашу рідну Україну, але саме сьогодні ми з вами познайомимось з одним із музичних китів, а якого саме ви зараз почуєте: слухання укр.. нар. Танцю «Гопачок»

 

Діти: це танець!

 

Акруалізація знань.

 

  • Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово танець?
  • Що ви відразу уявляєте? ( метод «Асоціативний кущ»)
  • Що вам відомо про танці українського народу?
  • Які українські народні танці ви знаєте?
  • Чи хотіли б ви дізнатися, які українські танці є найпоширенішими?

 

РОЗРОБКА УРОКУ:

 

Учитель: Танець - один із найдавніших видів народної творчості. Люди в танцях повторювали рухи тварин, птахів, а пізніше - жести, що відображали певні трудові процеси .Танець, супроводжує людину протягом усього життя. Багатоманітність костюмів, музичних мелодій кожного регіону, змісту і мови танцю, створюють різноманітність народної творчості України і її хореографічного мистецтва.

 

Сьогодні ми познайомимось з двома українськими танцями «Гопачок» та «Козачок». Ці танці створили (вигадали) люди, тобто  - народ. Тому вони і народні.

 

Слухання музики.

Козачок — веселий, рухливий танець з музикою на дві долі: раз-два, раз-два… Він виник у середовищі воїнів-козаків, про що свідчить назва танцю. 

Його придумали українські  воїни – козаки, тому танець здобув таку назву. Козачок виконують одна або кілька пар танцюристів. Український козачок з давнини був популярним не лише у народі. Музика звучить у швидкому темпі, тому танцюристи мають бути дуже вправними. Виконавці козачка часто змагаються між собою у танцювальній майстерності.

  • Опишіть характер музики. Який її темп?
  • Яке почуття викликає музика танцю?
  • Якими словами його можна передати?
  • Спробуйте визначити музичні інструменти.

 

ПОВТОРНЕ СЛУХАННЯ З  проплескуванням ритмічного малюнку танцю.

Гопак — веселий, запальний танець українського народу. Його назва походить від вигуку «Гоп!», яким звичайно закінчується виконання танцю. А ще — від слова гупати, тобто тупотіти, підстрибувати, стрибати.

І справді, виконавці гопака притупують ногами, стрибають, кружляють — спочатку неквапливо, а потім усе швидше і швидше. Кожен танцюрист вигадує власні танцювальні рухи. Тоді танець перетворюється на змагання: хто танцює краще. Гопак здавна був улюбленим танцем козаків. Тому його музика часто звучить мужньо та героїчно.  . (відео танцю)

  • Яким є характер цього танцю?
  • Як вона змінюється протягом твору?
  • Що ви уявили слухаючи твір?
  • Хто виконує ці танці? ( зображення козаків, та танців в українських костюмах)

 

ПОВТОРНЕ СЛУХАННЯ З  проплескуванням ритмічного малюнку танцю.

 

Українська  фізкульт -хвилинка.

Прийшов час розім'ятися. Ми сьогодні розмовляємо про танці. Отож логічним буде і станцювати. Перед вами зображені основні рухи українського танцю. Давайте спробуємо відтворити їх.

- Показую. Повторюють.

А є бажаючі спробувати станцювати парний танець. Виходьте, не соромтесь.

танцювальні вправи в парі:  під музику

Учитель: Молодці, сідайте на свої місця.

 

КУЛЬМІНАЦІЯ УРОКУ:

 Вокально – хорова робота.

Розспівування.

Розучування пісня «Ой заграйте, дударики» слова В. Панченка,музика А. Філіпенка.

Учитель: Дітки скажіть, чи любите ви музичні інструменти?

 Які ви знаєте музичні інструменти?

 Учитель:  Одного разу мені випала нагода подорожувати Україною. І я приїхала до одного села в Закарпатті. І там на вулиці я зустріла двох хлопчиків трохи старших за вас. Вони грали на дудочках! ( ілюстрація інструмента)

А грали вони ось таку гарну пісню «Ой заграйте дударики» (Слухання пісні)

 

  • Ознайомлення з текстом (розбір слів «дударики», «гуцули», «увиванець»
  • По фразове вивчення пісні
  • Колективне виконання

 

 

«Ой заграйте, дударики»  Сл. В. Панченка,Муз. А. Філіпенка

1.Ой заграйте, дударики,

Молоді гуцули,

Так, щоб танець-увиванець

Полонини чули.

2.Ой заграйте, дударики,

На дудках кленових,

Бо приємно танцювати

В кептариках нових.

3.Ой заграйте, дударики,

А я заспіваю.

Хай злітає наша пісня

Над Карпатським краєм!

 

Увиванець  народний масовий парний танець, в якому танцюристи показують свою вправність, в'юнкість. Темп увиванця швидкий, музичний розмір 2/4. Поширений на Західній Україні.

 

   Гра на елементарних музичних інструментах

У вас на партах лежать музичні інструменти. Давайте зараз заспіваємо пісню із власним супроводом. У кого нема інструментів – плескайте в долоні або стукайте по парті олівцем.

 

РОЗВЯЗКА УРОКУ:

  Підбиття підсумків уроку.  

Гра «Мікрофон»     Закінчіть речення:

Сьогодні на уроці ми познайомились з ….

Сьогодні на уроці  ми дізналися….

Сьогодні на уроці нам сподобалося…..

Сьогодні на уроці мені було цікаво….

 

От і підійшов наш урок до закінчення. Дякую вам за гарну роботу, ви всі МОЛОДЦІ!

 

Учні виходять із класу під музичний супровід ( «Ой заграйте дударики»)

docx
Додано
21 вересня 2018
Переглядів
4506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку