Урок 10 клас «Політична і соціально-економічна сутність нацизму та фашизму».

Про матеріал
Розробка уроку на тему «Політична і соціально-економічна сутність нацизму та фашизму».
Перегляд файлу

Розробка уроку «Політична і соціально-економічна сутність нацизму та фашизму»

 

Мета: визначити суть нацизму та фашизму як антигуманних державних режимів; показати їх безперспективність для соціально-політичного і економічного розвитку країни; формувати вміння аналізувати історичний матеріал, працювати в групах, відстоювати свою точку зору; сприяти усвідомленню загальнолюдських цінностей, формувати вороже ставлення до ксенофобії, антисемітизму, расизму.

Форма проведення: практичне заняття.

Методи:

Наочні: наочні (порівняльна таблиця, ментальна карта.)

Практичні: самостійна робота (створення схем), для формування в учнів активності, ініціативи, творчої уяви, уміння зосереджуватися та працювати в групі.

Стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності: проблемні питання, «Мозговий штурм», для формування пізнавального інтересу учнів.

Метод емоційно-морального стимулювання: формулювання ситуацій (прикладів) з життя чи літератури відповідно до теми.

Хід уроку (Етапи практичного заняття)

І. Формування групи.

Утворення команд за принципом розподілу на пори року-Весна, Літо, Осінь, Зима.

ІІ.  Визначення завдань.

Даємо відповіді на запитання за допомогою методу «Мозгового штурму» :Де ми? Що саме ми хочемо дослідити?

Група працює над завданням - розподіл поданих фактів з історії Німеччини та Італії в 1920-1930 рр.  та побудова Інтелект- карти (Асоціативну карту).

ІІІ. Проміжний підсумок. Даємо відповіді на запитання: Як би ви визначили проблему, з якою ми зіткнулися? Як ми збираємося її вирішити? Чи допоможе це нам досягти мети?

Кожна група, на основі зробленої роботи пропонує власне бачення спільного та відмінного між Фашизмом в Італії та нацизмом в Німеччині - ( метод «Консенсус», запис на дошці в довільному порядку)

ІV. Формування кінцевого результату роботи – створення таблиці «Спільне та відмінне» (групування ідей).

Спільне

Відмінне

Є чисто національними рухами, що мають за підставу націю як етичну, суспільну й історичну єдність.

Італійці були революціонерами, що кохалися в традиції повстань; німці, навпаки, все йшли еволюційним і програмовим шляхом.

Ставлять політичні ідеали понад економічними інтересами,

Італійська влада витворила свої юридичні норми, свою доктрину та встановила законний лад в процесі постійного відновлювання й зміни. Націонал-соціалізм в Німеччині залишався вірним раз ухваленій програмі.

Обидва вони визнають необхідним існування сильної автори­тетної влади для правильного розвитку політичного життя нації.

Різний підхід до держави. В Італії відбувалася певна абсолютизація держави, трактування сильної держави як самостійної мети фашистського руху. Натомість у Німеччині державу трактували як інструмент для досягнення сформульованих А. Гітлером перед німецьким народом завдань.

Влада визнає необхідность співробітництва всіх виробничих сил нації, в котрій кожна суспільна верства є необхідною частиною національного організму.

Корпоративізм в Італії - пошуки виходу зі стану економічного застою, корпорації охоплювали власників, робітників і державу ( в інституційному плані це були об'єднання підприємців і профспілки з боку робітників). В Німеччині були заборонені профспілки, економіку взято під контроль.

Надають величезного значення фізичному стану нації, і тому проводять енергійну демографічну політику, дбають про розвиток спорту та про фізичні і воєнні вправи молоді, і дають охорону материнству та дбають про розвиток родинного життя.

Відмінності спостерігались і в ставленні до проблем расизму. Расизм був сутнісною ознакою націонал-соціалізму, що яскраво відображено в творах ідеологів і політичній практиці.

 

В Італії, попри формування системи фашистської влади, продовжувала діяти монархія, і король зберігав певний рівень власної автономії. Певний рівень самостійності мав Ватикан. У Німеччині фюрер повністю підпорядкував партії державний апарат, армію і суспільство загалом.

 

Зовнішньополітичні амбіції. Муссоліні ставив перед собою та державою завдання завоювання лише територій Албанії, Ефіопії, територіальні набуття за рахунок колишньої королівської Югославії. Натомість Гітлер прагнув світового панування націонал-соціалізму.

 

V. Рефлексія.

Даємо відповіді на запитання: Чи досягли ми мети? Що дала нам зроблена робота на уроці?

Заповнення таблиці

Оцінка власної участі в роботі малої групи

Мої дії/показники

Завжди

Часто

Інколи

Ніколи

  1. Я співпрацював/співпрацювала з іншими

 

 

 

 

  1. Я ретельно працював/працювала над завданням

 

 

 

 

  1. Я висловлював/висловлювала свої ідеї

 

 

 

 

  1. Я вносив/ вносила конструктивні пропозиції

 

 

 

 

  1. Я підбадьорював/ підбадьорювала інших

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Рябініна Лілія
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку