УРОК 11. ЗАГАРТУВАННЯ. ПРОЦЕДУРИ ЗАГАРТУВАННЯ

Про матеріал

Мета: формувати у учнів уявлення про природні фактори, які сприяють зміцненню здоров`я людини; розвивати в учнів розуміння важливості загартовування; виховувати у дітей навички використання природних факторів для загартовування організму.

Обладнання: сюжетні картинки, презентація, підручник

«Основи здоров'я»

Тип-уроку: урок – тренінг

Перегляд файлу

УРОК 11. ЗАГАРТУВАННЯ. ПРОЦЕДУРИ

ЗАГАРТУВАННЯ

Мета: формувати у учнів уявлення про природні фактори, які сприяють зміцненню здоров`я людини; розвивати в учнів розуміння важливості загартовування; виховувати у дітей навички використання природних факторів для загартовування організму.

Обладнання: сюжетні картинки, презентація, підручник

«Основи здоров’я»

Тип-уроку: урок – тренінг

Хід уроку

І. Організаційна частина 

1. Вправа «Привітання»

Діти встають в коло береться за руки та повторюють за вчителем:

Доброго здоров'я, доброго всім дня.

Хай нам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує нам барвистий цвіт.

Бо здоров'я в світі головне.

А здорового і веселого - щастя не мине!

2.Зворотний зв’язок

 «На попередньому уроці я зрозумів (ла) … .»

3.Мозковий штурм

- Якими фізичними вправами можна займатися поза школою?

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми і завдань уроку

  •                   На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з механізмом загартування, правилами загартування.  

2. Робота з підручником (с.46-47) - Розгляньте малюнки на с.46.

  •                   Яких тварин ви впізнали?
  •                   Які тварини полюбляють спеку?
  •                   Які тварини не люблять холоду?
  •                   Як називають людей, що плавають у крижаній воді?
  1.                Перегляд мультфільму «Абетка здоров’я: кому потрібна зарядка»

 -               Розкажіть, чому корисно загартовуватися.

  1.                Процедура загартування с.47

Загартовування – це система оздоровчих процедур, спрямованих на те, щоб навчити людський організм опиратися інфекціям, побудована на використанні повітря, води, сонця. Суть загартовування полягає в тому, що поступово, з дня у день, під впливом природних факторів організм кріпшає. Загартовування виникло за давніх-давен. Одним із найвідоміших прикладів є досвід Давньої Спарти, у якій загартовування хлопчиків, майбутніх воїнів, починалося з грудного віку. А від семи років вони за будь-якої погоди ходили босоніж у легкому одязі, купалися в холодній воді.

  1.                Робота в групах
    1. група – складіть речення, як можна загартовуватися улітку;

2 група – складіть речення, як можна загартовуватися узимку;

3 група – складіть речення, як можна загартовуватися весною.

  •                   Щоб мати міцне здоров’я, потрібно загартовуватися. Для цього кожній людині стануть у пригоді повітря, сонце і вода. Тому приймайте повітряні і сонячні ванни; ходить босоніж; обливайтеся прохолодною водою, обтирайтеся мокрим рушником.
  •                   А тепер докладніше поговоримо про кожний вид загартовування.

Загартовування сонцем

Щоб діти росли здоровими, міцними, стрункими, їм потрібні кальцій і фосфор – будівельні матеріал кісток. Ці мінеральні речовини засвоюються у належній кількості, якщо організм отримує вітамін D. Відсутність або нестача в організмі цього вітаміну призводить до захворювання на рахіт: кістки розм’якшуються, викривляються. Вітамін D міститься в продуктах тваринного походження: риб’ячій печінці, яйцях, молоці, вершковому маслі, рибі; у таких рослинах: свіжій та кислій капусті, зеленій цибулі, горобині, чорній смородині, шипшині, лимонах, апельсинах, полуницях, солодкому перці, яблуках… Також він може утворюватись під дією сонячного проміння. Але ультрафіолетові промені, які сприяють виробленню вітаміну D не проходять через віконне скло, тому дитині потрібно більше бувати на свіжому повітрі. Ультрафіолетові промені знищують хвороботворні бактерії, сприяють утворенню загару. В цілому сонячні промені підвищують опірність організму захворюванню туберкульозом, покращують якісний склад крові, поліпшують обмін речовин.

Загартовування  сонячним  промінням  широко доступний засіб зміцнення організму дитини.

Перші сонячні ванни мають тривати не довше 5-10 хвилин. Щодня можна додавати по 3-5 хвилин і поступово довести їх тривалість до 30-40 хвилин.

Після перебування на сонці рекомендується відпочити у затінку, а потім прийняти душ, обмитися чи скупатися і розтерти тіло досуха.

Загартовування повітрям

Загартовування повітрям – найдоступніше. Воно ґрунтується на поступовому пристосуванні організму до температури навколишнього               повітря, нижчого від температури тіла.

Яскравим прикладом загартовування є факт пристосування взимку до низької температури навколишнього повітря шкіри обличчя і кистей рук. Усі види зимового спорту пов’язані із загартовуванням холодним повітрям.

Вимоги до повітряних ванн:

  •               приймати повітряні ванни не пізніше, як за 1,5 до і після прийняття їжі;
  •               повітряні ванни слід поєднувати з руховою активністю (ранкова гімнастика, рухливі ігри, катання на велосипеді, ігри з м‘ячем тощо), що сприяє легкому пристосуванню до змін температури;
  •               вибирати для повітряних ванн місця, захищені від сильного вітру;
  •               в жарку погоду повітряні ванни слід приймати в затіненому місці;
  •               не допускати переохолодження та перегріву організму.

          Кращому загартуванню сприяє систематичне перебування на свіжому повітрі. Тому слід узяти за правило:

повітряні ванни – в будь-яку погоду (крім великого дощу).

Температурний режим приміщення має бути пульсуючим. Коливання температури не повинні перевищувати 5 – 7 градусів. У теплу погоду в кімнатах вікна мають бути відчиненими. Якщо з тих чи інших причин цього зробити не можна, приміщення потрібно періодично провітрювати (залишати приміщення).

Дуже корисним є сон у спальні з відчиненими вікнами й на свіжому повітрі, навіть узимку. Це сприяє зміцненню нервової системи та опірності організму до захворювань, допомагає в боротьбі з хронічними хворобами верхніх дихальних шляхів.

Загартування водою

Найпростіші та найдоступніші форми загартування водою – обтирання та обливання. Обтирання бажано проводити після ранкової гімнастики. Протягом 1-2 хвилин тіло швидко обтирають віджатою губкою, кінцем рушника або серветкою, потім швидко розтирають насухо волохатим рушником до появи рожевого кольору й відчуття приємної теплоти.

Порівняно з обтиранням більш сильнодіючою процедурою є обливання оскільки тут приєднується і механічна дія води.. Його слід проводити після місячного вологого обтирання. Обливання здійснюють із глечика або звичайної городньої поливальниці. Водні процедури краще починати влітку, а потім продовжувати їх восени і взимку. Купатися в морській чи прісній воді можна починати при температурі води, не нижчій від 20-22 градусів. Тривалість перших купань треба обмежити 2-4 хвилинами, а потім довести до 10-15 хвилин. 

До обливання також найкраще приступати влітку, на свіжому повітрі, починаючи з температури води  20 градусів; пізніше – у душовій або ванні. Взимку обливання проводять водою, температура якої не нижча 30 градусів. Поступово її знижують до 18 градусів влітку й до 20 градусів взимку (для дітей з слабкою нервовою системою – 30-40 градусів, що сприяє зміцненню нервової системи).

6. Руханка

Добре те, що сонце світить! (руки вгору) 

Добре те, що віє вітер! (коливання від вітру) 

Добре те, що цей ось ліс (присід) 

Разом з нами ріс і ріс! (повільно піднімаються) 

Добре те, що в нашій річці (руки вперед, долоні назовні) 

Синя, небрудна вода! (імітують плавання) 

І мене матуся рідна (крокують) 

Після школи зустрічає! (плескають у долоні)  Добре гратися на дворі! (стрибають) 

Добре вчитися у школі! (сідають за парти) 

Добре плавати в ставку! (плавання) 

Добре те, що я живу! (на себе і в гору) 

  1.                Продовження роботи за підручником с.48-49

Слухання вірша Л.Вознюк «Переплутав» - Що зробив Андрійко навпаки?

  1.                Вправа «Одягнись відповідно до погоди»

 Допоможіть хлопчикові одягнутися відповідно до пори року.

  1.   група – зима;
  2.   група – весна;
  3.   група – осінь;
  4.   група – літо.

 

 

-  Як ви розумієте прислів’я «В усьому треба знати міру»?

9. Корисні поради с. 49. ІІІ. Заключна частина.

  1.                Вправа «Відкритий мікрофон» -  Для чого потрібно загартовуватися?
  2.                Зворотний зв’язок. - Як ви загартовуєтесь?
  3.                Робота в зошиті с.20-21
  •                   Які процедури загартування зображені на малюнках?
  •                   Який одяг підходить для рухливих ігор узимку?

4. Ритуал прощання.

Діти встають у коло, тримаючи руки так, як у привітанні,  і промовляють слова: Тепло своїх долонь

Я друзям віддаю.

І щиро зичу вам... (промовляють своєму сусіду побажання)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Філімончук Оксана Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
3253
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку