Мета: розширити інформованість учнів про особливості міжособистісних стосунків; розкрити поняття «товариськість» і «дружба»; формувати уміння подобатися, співпереживати, проявляти живий інтерес до оточення; розвивати почуття взаємодопомоги і солідарності, поваги і довіри, доброзичливості і симпатії, вчити емоційного їх виразу.
Обладнання: сюжетні картинки, презентація підручник «Основи здоров'я».
Тип-уроку: урок – тренінг
УРОК 15. ВЧИМОСЯ ТОВАРИШУВАТИ.
Мета: розширити інформованість учнів про особливості міжособистісних стосунків; розкрити поняття «товариськість» і «дружба»; формувати уміння подобатися, співпереживати, проявляти живий інтерес до оточення; розвивати почуття взаємодопомоги і солідарності, поваги і довіри, доброзичливості і симпатії, вчити емоційного їх виразу.
Обладнання: сюжетні картинки, презентація підручник «Основи здоров’я».
Тип-уроку: урок – тренінг
Хід уроку
І. Організаційна частина
Діти стають в коло береться за руки та повторюють за вчителем:
Треба дружно привітатись: «Добрий день!»
Дружно й голосно сказати: «Добрий день» Тож усміхніться у відповідь діти, і вашим успіхам я буду радіти.
«На попередньому уроці я зрозумів (ла) … .»
ІІ. Основна частина
1. Повідомлення теми і завдань уроку
- Сьогодні ми визначимо, що ж означає «дружити», що можна робити разом із друзями, як правильно спілкуватися, і тому тема нашого уроку: «Вчимося товаришувати»
Читання вірша Л. Вознюк «Дружнє коло»
«Кожна людина підчас свого життя знаходить або втрачає друга. Дружба приносить багато радості, але іноді і смуток. Дружні стосунки постійно змінюються в залежності від того як ми ростемо і змінюємося самі. Друзів не буває багато, хоча відносини можуть бути добрими та теплими зі всіма однокласниками, лише не багатьом ми довіряємо свої проблеми і переживання.»
А зараз кожен із вас передає м’яч один одному і закінчує речення: «Друг – це той хто…..» Записуються на дошці якості, які пропонують діти. Чому Ви вважаєте головними саме ці якості?
Хто бажає розповісти про свого друга? Наприклад: Привіт! Я хочу познайомити вас зі своєю подругою – Світланою. Вона наша сусідка, і я знаю її дуже давно. Вона пече саме краще печиво і запрошує мене в гості. Ми з нею багато розмовляємо, а ще разом гуляємо. Вона дуже добра і весела.
6. Вправа «Я в колі друзів»
Вам потрібно у довільній формі описати свої якості, які ви намагаєтесь продемонструвати в стосунках із друзями. Визначте, яке враження про себе ви прагнете сформувати в друзів за допомогою цих якостей. Подумайте і дайте відповідь: чи завжди вас сприймають такими, якими ви прагнете себе показати?
Обговорення вправи.
7.Вправа «Я малюю дружбу» (груповий малюнок)
Група ділиться на три підгрупи. Кожна підгрупа на ватмані малює малюнок з назвою «Дружба». Після закінчення роботи учасники презентують малюнки і обґрунтовують свою думку.
ІІІ. Заключна частина.
1.Робота в зошиті с.26
- Кого можна назвати другом, а кого – ні?
2. Зворотний зв’язок.
Продовж фразу: « Дружбі заважає … .»
3. Ритуал прощання.
Діти стають в коло, кладуть руки одне одному на плечі й тричі промовляють: «Ми – молодці, ми вміємо дружити».