УРОК 12. КОРИСНИЙ ВІДПОЧИНОК. АКТИВНИЙ І ПАСИВНИЙ ВІДПОЧИНОК

Про матеріал

Мета: надати дітям інформацію щодо корисного відпочинку; навчати розпізнавати активний і пасивний відпочинок; сприяти формуванню у дітей свідомого та відповідального ставлення до власного здоров'я як однієї з найважливіших життєвих цінностей.

Обладнання: сюжетні картинки, презентація підручник «Основи здоров'я».

Тип-уроку: урок – тренінг

Перегляд файлу

УРОК 12. КОРИСНИЙ ВІДПОЧИНОК. АКТИВНИЙ І ПАСИВНИЙ ВІДПОЧИНОК

Мета: надати дітям інформацію щодо корисного відпочинку; навчати розпізнавати активний і пасивний відпочинок; сприяти формуванню у дітей свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я як однієї з найважливіших життєвих цінностей. 

Обладнання: сюжетні картинки, презентація підручник «Основи здоров’я».

Тип-уроку: урок – тренінг

 

Хід уроку

І. Організаційна частина 

1. Вправа «Привітання»

Хто здоровий, той сміється, все йому в житті вдається. Він долає всі вершини, це ж чудово для людини.

  •                   Поміняйтесь місцями ті, хто робив сьогодні зарядку, хто зранку чистив зуби; хто прокинувся о 7годині, хто почав загартовувати свій організм, хто любить збирати гриби і ін..             
  •                   Як багато нового  ми дізналися один про одного. Ми  побачили, як ви дбаєте про своє здоров’я.

2.Зворотний зв’язок

 «На попередньому уроці я зрозумів (ла) … .»

3.Мозковий штурм

  •                   Як ви загартовуєтесь?

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми і завдань уроку

  •                   Що  роблять  люди, якщо  вони  відчули  втому?
  •                   Що  таке  відпочинок?
  •                   Сьогодні  ми  будемо  говорити  про  те, як  правильно  організувати  свій  відпочинок  та  дозвілля, ознайомимося  із  різними  видами  відпочинку.

2. Робота з підручником (с. 50-53)  -  Розгляньте малюнки на с. 50.

  •                   Які тварини відпочивають активно – бігають, граються, стрибають?
  •                   Які тварини відпочивають пасивно
  1.                Ознайомлення з поняттями «активний» і «пасивний» відпочинок

Коли людина багато працює, вона втомлюється. Щоб  не  втомлюватися, необхідно  чергувати  розумову  та  фізичну  працю. Людям, які  займаються  розумовою  працею, необхідний  активний  відпочинок. Саме  він  сприяє  підвищенню  працездатності, поліпшенню психічного  стану  і  настрою. Фізична  праця – вид  активного  відпочинку, не  тільки  зміцнює  здоров’я, але  й формує  риси  характеру. Відпочивати можна по-різному. Рухливі ігри, плавання, стрибки – це активний відпочинок.

Відпочинок  може  бути  й  пасивним. Відпочинок – це  не  неробство, а  заміна  виду  діяльності. Поки  мозок  працює, м’язи  відпочивають, і  навпаки. 

  1.                Розгляньте малюнки на с. 51.  

   -   Хто який відпочинок обрав?

  •                   Які діти відпочивають активно?
  •                   Розкажіть, чим ви любите займатись у вільний час. 
  •                   Що краще для здоров’я – полежати на дивані чи пограти у рухливі ігри на свіжому повітрі?
  •                   Щоб не втомлюватися, необхідно чергувати розумову та фізичну працю. Людям, які займаються розумовою працею, необхідний активний відпочинок. Під час такого відпочинку активно працюють ті органи й системи організму, які доти не були суттєво задіяні.

5. Руханка  «Ми йдемо полювати на лева»

Учасники стають в коло один за одним. Тренер промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі повторюють за ним:

«Ми йдемо полювати на лева! (впевнений хід по колу).

Не боїмося нікого! (заперечу вальні рухи руками).

Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (хід, високо піднімаючи коліна).                                   

Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання)

Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння)

Ой, а це що? Такий великий, такий пухнастий, такий м’якенький (показують, який)

Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються)

Побігли додому! Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП!

Через моря! Буль! Буль! Буль! 

Через болото! Чав! Чав! Чав!

Побігли додому! Двері зачинили!

Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою). 

Похвалимо себе (погладжують себе по голові).

  1.                Робота  в  групах  Гра «Квадратики»

Клас  поділяється  на  дві  команди. Кожна  команда  придумує  види  активного  і  пасивного  відпочинку. Потім  по  черзі  називають  результати  своєї  роботи. За  відповідь – на  наборному  полотні  виставляється  квадратик  певного  кольору.

  1.                Корисні поради с. 53.

Вправа «Правила відпочинку».   

Об’єднання дітей у три групи: «Туристи», «Школярі», «Дітвора».  Завдання для груп:

група «Туристи» - скласти правила відпочинку на природі. (Дітям роздати квіточки. Кожен учасник малює одне правило на квіточці);   група «Школярі» - скласти правила відпочинку у школі

(малюють  на дзвіночках);  

група «Дітвора» - скласти правила відпочинку у дворі

(малюють на м’ячиках).

 Групи презентують свою роботу.

 «Туристи»  прикріплюють  квіточки  на  планету із зображенням лісу;

 «Школярі» - дзвіночки на планету із зображенням школи;  

«Дітвора» - м’ячики на планету із зображенням двору.

 

ІІІ. Заключна частина.

1. Вправа «Хвостик»

- Продовжите фразу: «Найкращим відпочинком для мене є …»

2. Зворотний зв’язок.

- Для чого потрібно відпочивати?

3. Робота в зошиті с.22-23

  •                   Який відпочинок є корисним після занять у школі?
  •                   У якій родині піклуються про здоров’я її членів, а у якій – ні?

4. Ритуал прощання.

 Візьміться за руки, щоб ніколи не загубитися. Учні стоять у колі і промовляють: «Будьмо здорові! Хай усім щастить!».

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
5301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку