Мета: надати дітям інформацію щодо корисного відпочинку; навчати розпізнавати активний і пасивний відпочинок; сприяти формуванню у дітей свідомого та відповідального ставлення до власного здоров'я як однієї з найважливіших життєвих цінностей.
Обладнання: сюжетні картинки, презентація підручник «Основи здоров'я».
Тип-уроку: урок – тренінг
УРОК 12. КОРИСНИЙ ВІДПОЧИНОК. АКТИВНИЙ І ПАСИВНИЙ ВІДПОЧИНОК
Мета: надати дітям інформацію щодо корисного відпочинку; навчати розпізнавати активний і пасивний відпочинок; сприяти формуванню у дітей свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я як однієї з найважливіших життєвих цінностей.
Обладнання: сюжетні картинки, презентація підручник «Основи здоров’я».
Тип-уроку: урок – тренінг
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Вправа «Привітання»
Хто здоровий, той сміється, все йому в житті вдається. Він долає всі вершини, це ж чудово для людини.
2.Зворотний зв’язок
«На попередньому уроці я зрозумів (ла) … .»
3.Мозковий штурм
ІІ. Основна частина
1. Повідомлення теми і завдань уроку
2. Робота з підручником (с. 50-53) - Розгляньте малюнки на с. 50.
Коли людина багато працює, вона втомлюється. Щоб не втомлюватися, необхідно чергувати розумову та фізичну працю. Людям, які займаються розумовою працею, необхідний активний відпочинок. Саме він сприяє підвищенню працездатності, поліпшенню психічного стану і настрою. Фізична праця – вид активного відпочинку, не тільки зміцнює здоров’я, але й формує риси характеру. Відпочивати можна по-різному. Рухливі ігри, плавання, стрибки – це активний відпочинок.
Відпочинок може бути й пасивним. Відпочинок – це не неробство, а заміна виду діяльності. Поки мозок працює, м’язи відпочивають, і навпаки.
- Хто який відпочинок обрав?
5. Руханка «Ми йдемо полювати на лева»
Учасники стають в коло один за одним. Тренер промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі повторюють за ним:
«Ми йдемо полювати на лева! (впевнений хід по колу).
Не боїмося нікого! (заперечу вальні рухи руками).
Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (хід, високо піднімаючи коліна).
Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання)
Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння)
Ой, а це що? Такий великий, такий пухнастий, такий м’якенький (показують, який)
Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються)
Побігли додому! Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП!
Через моря! Буль! Буль! Буль!
Через болото! Чав! Чав! Чав!
Побігли додому! Двері зачинили!
Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою).
Похвалимо себе (погладжують себе по голові).
Клас поділяється на дві команди. Кожна команда придумує види активного і пасивного відпочинку. Потім по черзі називають результати своєї роботи. За відповідь – на наборному полотні виставляється квадратик певного кольору.
Вправа «Правила відпочинку».
Об’єднання дітей у три групи: «Туристи», «Школярі», «Дітвора». Завдання для груп:
група «Туристи» - скласти правила відпочинку на природі. (Дітям роздати квіточки. Кожен учасник малює одне правило на квіточці); група «Школярі» - скласти правила відпочинку у школі
(малюють на дзвіночках);
група «Дітвора» - скласти правила відпочинку у дворі
(малюють на м’ячиках).
Групи презентують свою роботу.
«Туристи» прикріплюють квіточки на планету із зображенням лісу;
«Школярі» - дзвіночки на планету із зображенням школи;
«Дітвора» - м’ячики на планету із зображенням двору.
ІІІ. Заключна частина.
1. Вправа «Хвостик»
- Продовжите фразу: «Найкращим відпочинком для мене є …»
2. Зворотний зв’язок.
- Для чого потрібно відпочивати?
3. Робота в зошиті с.22-23
4. Ритуал прощання.
Візьміться за руки, щоб ніколи не загубитися. Учні стоять у колі і промовляють: «Будьмо здорові! Хай усім щастить!».