Урок № 16. Розвиток мовлення. Створення власної байки.

Про матеріал
Пропоную до вашої уваги, шановні колеги, урок з розвитку мовлення як підсумковий за темою "Мудрість байки". Саме творча робота, на мою думку, допоможе виявити, наскільки діти засвоїли наданий на уроках матеріал.
Перегляд файлу

Урок № 16. Розвиток мовлення (письмово у робочих зошитах). Створення власної байки.

Мета: Розвиток творчих здібностей учнів, логічного мислення; формування духовного світу дітей.

Обладнання: Мультимедійна дошка. Фотографії об’єктів зображення – героїв байок.

Хід уроку

І Організаційний момент.

ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

Слово учителя

  • На попередніх уроках ми познайомилися з жанром байки та найвидатнішими байкарями. Сподіваюся, що байки вас не тільки розважили, а й навчили, зробили кращими. Ви, певно, зрозуміли, що байкарі – дуже розумні люди, що майстерно володіють словом, ненав’язливо повчають, лікують душевні хвороби. Та чи здатні ви самі створити хоча б одну байку? Звісно, здатні! Але я все ж таки спробую вам допомогти.

ІІІ Виконання творчої роботи.

  1. Поради щодо створення власної байки:
  • Оберіть  двох героїв за принципом несхожості, наприклад, Сонце і Веселка, Струмок і Калюжа, Слон і Миша, Кіт і Півень…
  • поміркуйте, що може уособлювати кожен герой. Наприклад, Слон – сила, Миша – спритність, Сонце – життя, Веселка – розвага, задоволення, Струмок – постійне та завжди потрібне, Калюжа – тимчасове та не завжди приємне…
  • подумайте, за яких умов між героями може відбутися конфлікт, спір, суперечка або, навпаки, скластися дружні стосунки;
  • вигадайте історію;
  • висловите мораль.
  1. Зразок створеної вчителем байки. Учні повинні прослухати її та висловити мораль.

Слон і Миша

      У вольєрі зоопарку, де жив Слон, вирішила оселитися Миша. Хазяїн не заперечував, бо просто не помічав її, поки квартирантка не почала заважати: то ногу лоскоче, то в їжу потрапляє, то під вухом пищить, тільки-но Слон приляже спочивати. Розлютився слон і вирішив позбутися нахаби. Легко сказати, а як це зробити? Хоботом не зловиш, ногою не розчавиш – надто спритна особа. І тоді, поміркувавши, запросив він на допомогу  свого друга Кота. Тільки-но Кіт з’явився у вольєрі, Миши там ніби і зовсі не бувало.

      (Ця байка підказує, що навіть дуже сильним людям буває потрібна допомога)

      (…нахабство та спритність безсилі перед розумом та дружбою)

ІV Домашнє завдання: 1. Підготуватися до контрольної роботи за темою «Мудрість байки». 2. Читати роман Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан».

Додаток: Твори учнів 6-А класу

Орлов Єгор

Кіт і Півень

      Жили старий Кіт і молодий Півень дружно. Одного разу вони зібралися у похід. Виходять, і Кіт говорить:

      - Я поведу!

А Півень заперечує:

      - Ти ж навіть дороги не знаєш.

      - Я старший за тебе, тому буду керувати!

      - Це неважливо, я досвідченіший, я вмію робити пастки, розпалювати багаття.

      - Тоді давай розділимося і побачимо, хто перший здасться.

На другий день Кіт вже просився додому.

      Не важливо, скільки кому років, важливіше, хто досвідченіший.

 

Халимоник Юлія

Слон і Миша

      Жив собі слон, все у нього було добре, поки миша не не попросилося до нього жити разом, мовляв, так веселіше буде. Слон дуже добре ладив з сусідами, він ніколи не брав нічого чужого. Миша ж почала ходити по сусідських коморах і нишком забирала те, що їй подобалось: одним прогризла мішок з пшеницею, у інших вкрала шматок сиру. Сусіди були незадоволені такою поведінкою та попросили Кота розібратися з крадійкою. Прийшла Миша до Слона і почала плакати, скаржитися на Кота. Велетень пішов розбиратися, що до чого, але, вислухавши Кота, все зрозумів.

Прийшовши додому, Слон пояснив Миші:

  • Добре роби – добре й буде.

 

Кравчук Марія

Собака Рекс і Кіт Вусько

Сидять собі Собако Рекс іКіт Вусько

Та сперечаються вони, кого з них більше люблять.

Говорить Кіт Вусько: «От ти що можеш?

Сидіти, гавкати й ричати, і більшого не знаєш ти». –

«А ти що можеш, волохатий? Лежати, мявкати та ще мишей ловить.» -

«Так, - каже Рекс, - лякаю ворогів, отримую за це я кість у нагороду». –

«Так, - каже Кіт, - ловлю мишей, цінують ще мою чудову вроду.»

От так і хваляться один одному,

А кожен думає по-свому.

      Ніколи не хваліться , діти,

Оцім, що ви повинні вміти.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павлова Галина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 листопада 2019
Переглядів
3297
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку