Урок № 16. Розвиток мовлення (письмово у робочих зошитах). Створення власної байки.
Мета: Розвиток творчих здібностей учнів, логічного мислення; формування духовного світу дітей.
Обладнання: Мультимедійна дошка. Фотографії об’єктів зображення – героїв байок.
Хід уроку
І Організаційний момент.
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
Слово учителя
ІІІ Виконання творчої роботи.
Слон і Миша
У вольєрі зоопарку, де жив Слон, вирішила оселитися Миша. Хазяїн не заперечував, бо просто не помічав її, поки квартирантка не почала заважати: то ногу лоскоче, то в їжу потрапляє, то під вухом пищить, тільки-но Слон приляже спочивати. Розлютився слон і вирішив позбутися нахаби. Легко сказати, а як це зробити? Хоботом не зловиш, ногою не розчавиш – надто спритна особа. І тоді, поміркувавши, запросив він на допомогу свого друга Кота. Тільки-но Кіт з’явився у вольєрі, Миши там ніби і зовсі не бувало.
(Ця байка підказує, що навіть дуже сильним людям буває потрібна допомога)
(…нахабство та спритність безсилі перед розумом та дружбою)
ІV Домашнє завдання: 1. Підготуватися до контрольної роботи за темою «Мудрість байки». 2. Читати роман Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан».
Додаток: Твори учнів 6-А класу
Орлов Єгор
Кіт і Півень
Жили старий Кіт і молодий Півень дружно. Одного разу вони зібралися у похід. Виходять, і Кіт говорить:
- Я поведу!
А Півень заперечує:
- Ти ж навіть дороги не знаєш.
- Я старший за тебе, тому буду керувати!
- Це неважливо, я досвідченіший, я вмію робити пастки, розпалювати багаття.
- Тоді давай розділимося і побачимо, хто перший здасться.
На другий день Кіт вже просився додому.
Не важливо, скільки кому років, важливіше, хто досвідченіший.
Халимоник Юлія
Слон і Миша
Жив собі слон, все у нього було добре, поки миша не не попросилося до нього жити разом, мовляв, так веселіше буде. Слон дуже добре ладив з сусідами, він ніколи не брав нічого чужого. Миша ж почала ходити по сусідських коморах і нишком забирала те, що їй подобалось: одним прогризла мішок з пшеницею, у інших вкрала шматок сиру. Сусіди були незадоволені такою поведінкою та попросили Кота розібратися з крадійкою. Прийшла Миша до Слона і почала плакати, скаржитися на Кота. Велетень пішов розбиратися, що до чого, але, вислухавши Кота, все зрозумів.
Прийшовши додому, Слон пояснив Миші:
Кравчук Марія
Собака Рекс і Кіт Вусько
Сидять собі Собако Рекс іКіт Вусько
Та сперечаються вони, кого з них більше люблять.
Говорить Кіт Вусько: «От ти що можеш?
Сидіти, гавкати й ричати, і більшого не знаєш ти». –
«А ти що можеш, волохатий? Лежати, мявкати та ще мишей ловить.» -
«Так, - каже Рекс, - лякаю ворогів, отримую за це я кість у нагороду». –
«Так, - каже Кіт, - ловлю мишей, цінують ще мою чудову вроду.»
От так і хваляться один одному,
А кожен думає по-свому.
Ніколи не хваліться , діти,
Оцім, що ви повинні вміти.