Урок 1клас.Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби її уникнення. Метання м’яча у вертикальну ціль з відстані 8-10 м.

Про матеріал
Тема тижня. Я і моя Батьківщина Тема дня. Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби її уникнення. Метання м’яча у вертикальну ціль з відстані 8-10 м. Мета: 1. Ознайомити учнів з правилами безпеки на уроках фізичної культури. 2. Навчити різновидів ходьби із зупинками 3. Навчити метанню м’яча у вертикальну ціль. 4. Розвивати координацію метальними вправами. 5. Розвивати правильну поставу та профілактика плоскостопості. 6. Розвивати командну роботу з-за допомогою рухливої гри. 7. Виховувати здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                 Фізкультура  1  клас

 

Тема тижня. Я і моя Батьківщина

Тема дня. Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби її

уникнення. Метання м’яча у вертикальну ціль з відстані 8-10 м.

Мета:

  1. Ознайомити учнів з правилами безпеки на уроках фізичної культури.
  2. Навчити різновидів ходьби із зупинками
  3. Навчити метанню м’яча у вертикальну ціль.
  4. Розвивати координацію метальними вправами.
  5. Розвивати правильну поставу та профілактика плоскостопості.
  6. Розвивати командну роботу з-за допомогою рухливої гри.
  7. Виховувати здоровий спосіб життя.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння команд, терміноголічного апарату предмета; спілкування під час рухливих ігор;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом формування здорового способу життя та інтересу до спорту.

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом розуміння важливості фізичних вправ для організму.

Очікувані результати:

  • з увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
  • бере на себе роль у рухливих іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи.
  • ставиться з повагою до інших осіб.
  • підтримує та приймає інших.
  • розповідає про правильну поставу.
  • вказує на ті предмети, які корисні для здоров’я.
  • виконує вправи для формування правильної постави.

Обладнання: свисток, спортивний інвентар, ілюстративний та роздатковий

матеріал.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Хід уроку

Частини уроку

Зміст уроку

Дозува-ння

Організаційно-методичні вказівки

Для творчості учителя

Підготовча частина (10 хв)

Організаційний момент

Шикування в одну шеренгу, перешикування

15 с

Перевірка спортивної форми

 

Мотивація навчальної діяльності.

Ознайомлення із завданнями уроку.

Проведення інструктажу з техніки безпеки

Правила безпеки на уроках фізичної культури. Заходити до спортивної зали тільки з дозволу вчителя і тільки в години, передбачені навчальним розкладом, у спортивній формі. У спортивній і тренувальній залах учням заборонено користуватися спортивним обладнанням, гімнастичними снарядами та іншим спортивним інвентарем без дозволу вчителя. На робочому місці (спортивна зала, тренажерна зала, спортивний майданчик на відкритому повітрі) не повинно бути предметів, що не пов’язані з виконанням відповідної роботи.

Розподіл по порядку.

Розподіл на 1—2

Вимірювання ЧСС

1 хв

 

 

Комплекс ранкової гімнастики

Картинки по запросу вправи для постави

 

 

 

Основна частина (20 хв)

Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби її  уникнення. Метання м’яча у вертикальну ціль з відстані 8-10 м.

Рухлива гра «Зайчики та лисичка»

18 хв

Стежити за технікою виконання

 

Вправи на відновлення дихання.

2 хв

 

 

Заключна частина

(5 хв)

Комплекс вправ для формування правильної постави

1. В. п.— стоячи, стопи паралельні на ширині плечей, руки на поясі. Перекат з п’яти на носок.

2. В. п.— о. с. Напівприсідання і присідання на носках, руки в сторони, уверх, уперед.

3. В. п.— стоячи, ноги на ширині плечей, ліву руку підняти вгору, праву відвести якомога далі назад — у сторону. Згинаючи ноги в колінах, нібито виконуючи напівприсід, схрестити руки попереду. Повторити вправу, піднявши вгору праву руку і відвівши назад, убік ліву

Вимірювання ЧСС

4 хв

Дихання вільне, рівномірне. Не сутулитися, усі вправи виконувати в спокійному темпі, без затримань дихання. Кожну вправу виконують 4—5 р., згодом кількість повторень поступово збільшувати до 10—12 р.

 

Підбиття підсумків

1 хв

 

 

Умовні скорочення: ЗРВ — загальнорозвивальні вправи; ЗСЖ — здоровий спосіб життя; СМГ — спеціальна медична група; в. п.— вихідне положення; о. с.— основна стійка. ЧСС – частота серцевих скорочень.

Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби її  уникнення

 

    Ознаки

      Характер       втоми

Найбільша фізіологічна

втома

        Значна втома

(гостра перевтома

І ступеня)

       Різка перевтома

      (гостра перевтома

ІІ ступеня)

Забарвлення

шкіри

Невелике почервоніння

Значне почервоніння

Різке почервоніння, побіління, синюшність

Пітливість

Незначна

Значна (вище пояса)

Велика (нижче пояса), виступ солей на шкірі

Дихання

Прискорене (22-26 за хв. на рівнині і 36 – під час підйому вгору)

Прискорене (38-45 за хв.), поверхневе

Значно прискорене (більше 50-60 за хв.), через рот, яке переходить у зітхання та неритмічні дихальні рухи

Характер

рухів

Бадьора ходьба

Невпевнені кроки, легке похи-тування під час ходьби

Різке похитування під час ходьби, поява некоординованих рухів

Самопочуття

Нормальний вигляд

Стомлений вигляд обличчя, сутулість, зниження інтересу до навколишнього середовища

Перевтомлений вираз обличчя, виражена сутулість, апатія, скарги на сильну слабкість і прискорене серцебиття, головний біль, нудота, блювання тощо

Міміка

Спокійна

Напружена

Викривлена

Увага

Чітке і точне виконання вказівок

Неточність у виконанні команд (зміна напряму, темпу руху), вправ на увагу

Сповільнене, неточне виконання команд

 

Пульс, уд/хв.

         110-150

             160-180

              180-200 і більше

 

 

Коли треба припиняти роботу: з настанням втоми чи до її появи?

Досвід показує, що краще працювати до втоми, а після цього мати до­статній час для відпочинку. В процесі відпочинку після посильної праці втома проходить і навіть підвищується працездатність. Відпочинок після втоми - це засіб підвищення трудової витривалості. Правильний режим праці і відпочинку - вирішальний чинник охорони здоров'я кожної людини.

 Як зняти втому?

Для цього існує комплекс фізичних вправ, що не потребують якоїсь спеціальної підготовки, а лише затрату невеликого часу – це:

C:\Users\777\Pictures\4.png

1. Потягування (мал. 1).

2.      Нахили, повороти, колові рухи голови (мал. 2).

3.      Нахили тулуба (мал. 3).

4.      "Берізка" (мал. 4).

5.      Віброгімнастика за А. А. Мікуліним (мал. 5).

6.      Самомасаж м 'язів шиї (мал. 6).

 Що таке стомлення?

Не можна плутати втому із стомленням. Стомлення - це виявлення втоми, що супроводжується ослабленням організму, відчуттям деякої розбитості, небажанням працювати.

 Що таке стомлюваність?

Крім втоми і стомлення, існує ще стомлюваність. Під цим терміном розуміють більшу або меншу схильність тієї чи іншої особи до втоми.

Стомлюваність організму залежить від цілого ряду факторів і передусім від стану здоров'я, харчування, зовнішнього середовища (стану повітря, освітлення тощо), змісту навчального матеріалу.

 Як не допустити стомлення організму?

Необхідно чергувати фізичну працю із розумовою і навпаки. А також робити невеликі перерви між проміжками виконання роботи. Під час перерви:

   зміни місце — вийди з кімнати, пройдися по квартирі чи навколо будинку;

   зміни вид праці — вимий тарілки, винеси сміття чи зро­би ще щось корисне;

   можеш попоїсти, випити чаю, перекинутися кількома словами з домашніми;

C:\Users\777\Pictures\1.jpg   у жодному разі не вмикай телевізор! Фільм, мультик можуть заволодіти твоєю увагою й надовго відволікти те­бе від уроків;

   щоб розслабити втомлену спину і розім'ятися, виконай кілька вправ.

 Що таке перевтома?

Якщо втомлена людина продовжує працювати або відпочинок її був недостатній для відновлення сил організму, то втома від наступної роботи ніби нашаровується на попередню і поглиблюється. Якщо такий стан три­ває деякий час, то настає перевтома організму.

Перевтома - це вже тривалий розлад в організмі, хронічне захворю­вання, яке проявляється різними ознаками:ослабленням мислення, сприй­мання, засвоєння, пам'яті, уваги; головними болями, порушенням норма­льного сну, безсонням, погіршенням апетиту, апатією. Перевтомлена лю­дина втрачає на певний час працездатність. Отже, перевтома - це хвороб­ливий стан організму, і така людина потребує тривалого відпочинку, а іноді навіть і лікування.

 Як не допустити значної перевтоми?

Щоб не допускати перевтоми, бажано використовувати такі поради:

>    переглянути власний режим дня;

>    уникати надмірного, непродуктивного напруження;

>    спробувати зайнятися іншими видами діяльності;

>    постійно дбати про спокійний сон;

>     добиватися чергування напруженої розумової діяльності з фізичною працею, вправами, спортом.

Метання м’яча у вертикальну ціль з відстані 8-10 м.

Картинки по запросу Метання м’яча у вертикальну ціль з відстані 8-10 м.

Зайчики та лисичка

Мета:  вчити дітей  виконувати рухи згідно зі словами; закріплювати вміння імітувати повадки тварин, бігати урозтіч та присідати. Виховувати уважність.

Хід гри: діти-зайчики сидять на стільчиках. Осторонь  від них – «лисичка». Вихователь співає:

Сірі зайчики сидять, довгі вушка в них стирчать.

Ось такі вушка, малі сірі вушка.

Діти слухають і, приклавши долоні до вушок, показують, які довгі вушка у зайчиків. Вихователь співає, або промовляє слова:

Бігають зайчата, гарні стрибунята.

Ось такі зайчата, гарні стрибунята!

“Зайчики” вільно бігають по кімнаті. Під кінець куплета присідають. Вихователь співає:

В лісі лис ганяє, стрибунят шукає.

Ой біжіть, зайчата, гарні стрибунята!

“Зайчики” тікають, “лисичка” біжить за ними.

 

1

 

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
3148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку