Урок №2 з української мови для 1 класу "Ознайомлення із зошитом для письма, письмовим приладдям"

Про матеріал
Розробка другого уроку з української мови для першого класу на перший тиждень викладання.
Перегляд файлу

Урок № 2

Тема. Ознайомлення із зошитом для письма, письмовим приладдям. Правила

           сидіння за партою під час письма. Розташування зошита на парті під час письма. Обведення малюнків по контуру.

 

Мета: навчальна

           дати початкове поняття про предмети письмового приладдя; ознайомити із   зошитом для письма, правилами сидіння за партою; вчити орієнтуватися на сторінці зошита;

 

           розвивальна

           розвивати уяву, спостережливість, кмітливість, інтерес до навчання, дрібну моторику; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, працювати за зразком;

 

           виховна

           учити ді­тей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку до

           планування власних дій; формувати позитивне ставлення до навчання; 

           виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до школи.

 

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

 

Обладнання: звукозапис, відео-презентація, відео

 

Хід уроку

Організаційний момент. Демонстрація навчальної презентації.

  • Добрій день,мої дорогі дітки! Ми розпочинаємо наш урок.

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи,

Всі бадьорі.

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\605464-pn81cq-903-f46148356e60944d4ef43491a76c33a3-55d199a43e939b06687cacb4010ed915-thumb-800x450.jpgМолодці!

1. Створення психологічного комфорту.

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\berni.jpg- Відсьогодні ви — школярі. Ця радісна звістка облетіла все місто. Але ж у вас є друзі в інших містах чи селах нашої держави. Чи не так? Як же сповістити їм про цю новину?

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\ма-ьчик-ребенк-испо-ьзуя-шарж-компьютера-86420311.jpg- Так, можна зателефонувати і розповісти про свято Пер­шого дзвоника. А раптом у них не працює телефон? Що ж тоді ро­бити?

- Справді, можна завітати до них у гості на вихідні і розпові­сти про свій святковий настрій, поділитися враженнями.

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\template2.png- А ще можна повідомити через Інтернет.

- А легше за все взяти і написати листа. Так роблять усі дорослі, бо вони вміють писати.

- А чи вмієте писати ви? Мабуть не всі! Та нічого страшного в цьому немає, бо через пів­року ви вже самі зможете написати листа бабусі чи своєму найкра­щому другу і розповісти в ньому про свої успіхи у навчанні, про свої досягнення, перемоги. А я намагатимусь навчати вас писати так, щоб вам  було цікаво. І обіцяю, що через кілька місяців кожен з вас напише свого першого листа.

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\image_562601151119184069092.gif- Кожен урок буде у нас незвичайним, бо на кожному уроці ви будете вчитися писати нову літеру. А ще ми будемо подорожувати різними країнами, цікавими містами, навіть планетами.

- От і сьо­годні ми перенесемося до іншої країни, яка називається Письмо­ляндією.  Давайте заплющимо очі й уявимо, що ми — чарівні зіроч­ки і зараз полинемо у політ на пошуки цієї невеличкої, але гарної, квітучої, веселої, цікавої країни. Вона знаходиться недалеко, на відстані вашої фантазії.

- Пофантазуйте,будь ласка,рухами рук покажіть,як ви полетіли.

(Учні заплющують очі. Звучить музика. Учні, сидячи на місцях, іміту­ють рухи польоту зірки.)

 

II.Мотивація навчальної діяльності.

— Ось ви і стали маленькими чарівниками. Але не простими чарівниками, а чарівниками країни Письмоляндії. А кожен чарів­ник цієї країни повинен мати те, що необхідно для письма. А чи знаєте ви, що необхідно мати для уроків письма? (Учні вибирають тільки малюнки шкільного приладдя)

  • Давайте відгадаємо загадки.

1 Відгадування загадок

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\401683w1nvng0ojz.gifНе дерево, а з листочками,

Не сніг, а білий,

Не сорочка, а зшитий.

(Зошит)

                        Чорні, криві,

                          Від роду німі,

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\hello_html_m3474ae94.gif                          А стануть в ряд—

                          Враз заговорять.

                                             (Літери)

 

Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\17010099.gifНова, гарненька…

(ручка).

 

У портфелі є хатинка —

Ручки там живуть, резинка,

Клей, лінійка, кутники —

Школярів помічники.

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\shkolnyj_penal.gif(Пенал)

         У коробці спочивають

           Спритні хлопці молодці,

           Убрання барвисте мають

           Та загострені кінці.

           На папері слід лишають,

           А зовуться…(олівці)           

 

        Він мій друг і

        помічник.

        Я до нього дужезвик,

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\1523586323_1008-gifka-shkolnyy-portfel.gif        Бо він для мене

        залюбки

   І ручки носить ікнижки.

                        (Портфель)

— Молодці! Ви відгадали всі загадки.

 

2. Ознайомлення з правилами сидіння за партою під час письма (відео)

images (1).jpg- Дітки, ще вам треба знати,як правильно сидіти за партою під час письма. А в цьому нам допоможе мульфильм про Фёклу.

 

Фізкультхвилинка (танець цукерок)

 

  6.Правила розташування зошита на парті під час письма.

- А тепер я розкажу вам ,як повинно розташувати зошит на парті під час письма.

 • Сторінка зошита, на якій працюємо, лежить лівим нижнім ку­том проти середини грудей.

 • Похила лінія повинна бути перпендикуляром відносно краю стола.

 • Права рука тримається перпендикулярно до верхнього краю зо­шита.

 • Якщо ви малюєте, зошит чи альбом треба покласти рівно.

C:\Users\User\Desktop\ВИДЕОУРОКИ\Урок 2\53b111477cb009c23c87c0b333b9c21b.gif— Потренуйтеся покласти зошит для письма, для малювання.

 

8. Обведення малюнків по контуру.

 

V. Усний опис півника за запитаннями вчителя.

Учитель демонструє малюнок півня. Запитує в першокласників: Якого кольору пір’я на голові, на тулубі, на крилах? Що в півнях на ногах? (Шпори.) Що півник уміє гарно робити? (Співати.) Як півник співає?

VІ. Малювання півника.

F:\P8300325.JPGУчитель. Зараз ми будемо малювати цього птаха. І намалюємо його також на основі контуру руки.

Учитель. Треба покласти ліву руку долонею на альбомний аркуш, притиснути її до аркуша і не поспішаючи обвести простим олівцем, або маркером. Ось так. 

C:\Users\User\Desktop\0-02-0a-91b12d0845798cb5eaf5faabe7ed160b0b8dafe4b2efb3fe98c265ed18fbb27f_83750fbd.jpgУчитель. Далі під  чотирма пальчиками проведіть  лінію зліва направо, щоб утворився гребінець.   Ось так. Пятий пальчик буде дзьобом. І ще намалюємо півникові око .

Учитель. Намалювали? А тепер давайте його розфарбуємо. Жовтим олівцем розфарбуємо  голову. Малюємо не поспішаючи, охайно. Намагаємося не виходити за контур. А тепер розмалюємо гребінь та дзьоб – червоним олівцем .

Ось який півник у мене гарний.

  • А тепер починайте ви малювати.

 

III. Підсумок уроку

— Ось і добігла кінця наша перша подорож до чарівної країни Письмоляндії. Давайте заплющимо очі й перенесемося назад.

— Вам сподобалось мандрувати?

  • Ми познайомлення із зошитом для письма, із розташуванням його на парті , з письмовим приладдям, правилами сидіння за партою під час письма, намалювали півника ,обводячи свою ручку по контуру.

І ще запам’ятайте одне просте правило: зошит після уроку необ­хідно обов’язково покласти до папки, а ручки і олівці — до пенала.

— Дякую вам за роботу на уроці! Ви- молодці!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яковенко Маргарита Олександрівна
    Доброго вечора, чи є у вас презентація до даного конспекту уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
3188
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку