Урок № 2
Тема. Ознайомлення із зошитом для письма, письмовим приладдям. Правила
сидіння за партою під час письма. Розташування зошита на парті під час письма. Обведення малюнків по контуру.
Мета: навчальна
дати початкове поняття про предмети письмового приладдя; ознайомити із зошитом для письма, правилами сидіння за партою; вчити орієнтуватися на сторінці зошита;
розвивальна
розвивати уяву, спостережливість, кмітливість, інтерес до навчання, дрібну моторику; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, працювати за зразком;
виховна
учити дітей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку до
планування власних дій; формувати позитивне ставлення до навчання;
виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до школи.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Обладнання: звукозапис, відео-презентація, відео
Хід уроку
Організаційний момент. Демонстрація навчальної презентації.
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи,
Всі бадьорі.
Молодці!
1. Створення психологічного комфорту.
- Відсьогодні ви — школярі. Ця радісна звістка облетіла все місто. Але ж у вас є друзі в інших містах чи селах нашої держави. Чи не так? Як же сповістити їм про цю новину?
- Так, можна зателефонувати і розповісти про свято Першого дзвоника. А раптом у них не працює телефон? Що ж тоді робити?
- Справді, можна завітати до них у гості на вихідні і розповісти про свій святковий настрій, поділитися враженнями.
- А ще можна повідомити через Інтернет.
- А легше за все взяти і написати листа. Так роблять усі дорослі, бо вони вміють писати.
- А чи вмієте писати ви? Мабуть не всі! Та нічого страшного в цьому немає, бо через півроку ви вже самі зможете написати листа бабусі чи своєму найкращому другу і розповісти в ньому про свої успіхи у навчанні, про свої досягнення, перемоги. А я намагатимусь навчати вас писати так, щоб вам було цікаво. І обіцяю, що через кілька місяців кожен з вас напише свого першого листа.
- Кожен урок буде у нас незвичайним, бо на кожному уроці ви будете вчитися писати нову літеру. А ще ми будемо подорожувати різними країнами, цікавими містами, навіть планетами.
- От і сьогодні ми перенесемося до іншої країни, яка називається Письмоляндією. Давайте заплющимо очі й уявимо, що ми — чарівні зірочки і зараз полинемо у політ на пошуки цієї невеличкої, але гарної, квітучої, веселої, цікавої країни. Вона знаходиться недалеко, на відстані вашої фантазії.
- Пофантазуйте,будь ласка,рухами рук покажіть,як ви полетіли.
(Учні заплющують очі. Звучить музика. Учні, сидячи на місцях, імітують рухи польоту зірки.)
II.Мотивація навчальної діяльності.
— Ось ви і стали маленькими чарівниками. Але не простими чарівниками, а чарівниками країни Письмоляндії. А кожен чарівник цієї країни повинен мати те, що необхідно для письма. А чи знаєте ви, що необхідно мати для уроків письма? (Учні вибирають тільки малюнки шкільного приладдя)
1 Відгадування загадок
• Не дерево, а з листочками, Не сніг, а білий, Не сорочка, а зшитий. (Зошит) |
• Чорні, криві, Від роду німі, А стануть в ряд— Враз заговорять. (Літери) |
• Виводить букви і слова Ота цікава штучка, В руці виблискує здаля Нова, гарненька… (ручка).
• У портфелі є хатинка — Ручки там живуть, резинка, Клей, лінійка, кутники — Школярів помічники. (Пенал) |
• У коробці спочивають Спритні хлопці молодці, Убрання барвисте мають Та загострені кінці. На папері слід лишають, А зовуться…(олівці)
Він мій друг і помічник. Я до нього дужезвик, Бо він для мене залюбки І ручки носить ікнижки. (Портфель) |
— Молодці! Ви відгадали всі загадки.
2. Ознайомлення з правилами сидіння за партою під час письма (відео)
- Дітки, ще вам треба знати,як правильно сидіти за партою під час письма. А в цьому нам допоможе мульфильм про Фёклу.
Фізкультхвилинка (танець цукерок)
6.Правила розташування зошита на парті під час письма.
- А тепер я розкажу вам ,як повинно розташувати зошит на парті під час письма.
• Сторінка зошита, на якій працюємо, лежить лівим нижнім кутом проти середини грудей.
• Похила лінія повинна бути перпендикуляром відносно краю стола.
• Права рука тримається перпендикулярно до верхнього краю зошита.
• Якщо ви малюєте, зошит чи альбом треба покласти рівно.
— Потренуйтеся покласти зошит для письма, для малювання.
8. Обведення малюнків по контуру.
V. Усний опис півника за запитаннями вчителя.
Учитель демонструє малюнок півня. Запитує в першокласників: Якого кольору пір’я на голові, на тулубі, на крилах? Що в півнях на ногах? (Шпори.) Що півник уміє гарно робити? (Співати.) Як півник співає?
VІ. Малювання півника.
Учитель. Зараз ми будемо малювати цього птаха. І намалюємо його також на основі контуру руки.
Учитель. Треба покласти ліву руку долонею на альбомний аркуш, притиснути її до аркуша і не поспішаючи обвести простим олівцем, або маркером. Ось так.
Учитель. Далі під чотирма пальчиками проведіть лінію зліва направо, щоб утворився гребінець. Ось так. П’ятий пальчик буде дзьобом. І ще намалюємо півникові око .
Учитель. Намалювали? А тепер давайте його розфарбуємо. Жовтим олівцем розфарбуємо голову. Малюємо не поспішаючи, охайно. Намагаємося не виходити за контур. А тепер розмалюємо гребінь та дзьоб – червоним олівцем .
Ось який півник у мене гарний.
III. Підсумок уроку
— Ось і добігла кінця наша перша подорож до чарівної країни Письмоляндії. Давайте заплющимо очі й перенесемося назад.
— Вам сподобалось мандрувати?
І ще запам’ятайте одне просте правило: зошит після уроку необхідно обов’язково покласти до папки, а ручки і олівці — до пенала.
— Дякую вам за роботу на уроці! Ви- молодці!