Третій урок з української мови для першого класу на перший тиждень викладання.
УРОК №3
Тема уроку: Усне і писемне мовлення. Прилади, які допомагають передавати
повідомлення.
Мета: навчальна
пояснити учням, як використовується усне і писемне мовлення;вдосконалювати
вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення, правил мовного
спілкування;
розвивальна
поширювати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення;
виховна
виховувати любов до мови.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Обладнання: звукозапис, відео-презентація, відео
Хід уроку
Демонстрація навчальної презентації.
РІДНА МОВА
як то гарно, любі діти,
У вікно вам виглядати!
В ньому все: тополі, квіти,
Сонце й поле біля хати,
На оте вікно ранкове,
Що голівки ваші гріє,
Схожа наша рідна мова —
Цілий світ вона відкриє!
II.Повідомлення теми та завдань уроку
- Найважливішим засобом спілкування між людьми є мова.
Здійснюється воно за допомогою мовлення. Сьогодні ми погово-
римо про усне і писемне мовлення, про культуру спілкування.
- Дітки , а до нас на урок сьогодні завітали фіксики. Вони теж навчаються у своїй школі. І дуже успішно.
- Для того щоб бути успішними, нам слід ознайомитися з цікавою інформацією, - говорять фіксики .
- Готові?
- Тоді – до праці.
- Як ви гадаєте, за допомогою чого ми можемо отримати інформацію про те, що нас цікавить?
- А передати комусь щось важливе? Назвемо прилади, якими можна користуватися.
2.Ознайомлення з усним мовленням. Артикуляційні вправи. Робота над скоромовками
— Свої думки люди найчастіше передають одне одному в усній
формі, тобто за допомогою усного мовлення. Усне мовлення має
бути зрозумілим для всіх, хто його слухає. чим більше ти знаєш,
тим багатше твоє мовлення, бо у твоєму запасі багато слів, за допо-
могою яких можеш легко висловити свою думку. чітко вимовляй
слова, дотримуйся правильної інтонації. Не вживай грубі слова —
це некультурно. Не кажи слів, значення яких ти не розумієш.
Зараз ми її зробимо.
Посичіть, як гуси – лебеді Подзижчіть, як комарик
Пошуміть, як Змій-Горинич Поклацайте зубами, як вовчик-братик
Фізкультхвилинка з фіксиками
III.Закріплення вивченого
Я слухаю…
Я розповідаю…
Я співаю…
Я розмовляю…
Я набираю текст
Я прощаюся…
Я пишу…
Я читаю…
Гра «Продовж речення»
IV.Підсумок
- Ось і закінчився наш урок. Ви дізналися багато нового на цьому уроці. Бажаю вам всім успіхів та бути успішними у всьому.
V.Рефлексія
- А на прикінці усі фіксики зібрались побажати вам успіху у навчанні. Згадайте , будь ласка, ім`я кожного.