Урок № 5 з української мови для 1 класу "Слово. Слова, які відповідають на питання хто?що?"

Про матеріал

П`ятий урок з української мови для першого класу на перший тиждень викладання.

Перегляд файлу

УРОК №5

 

Тема уроку: Слово. Слова, які відповідають на питання хто?що?

 

Мета уроку: навчальна 

                  дати практичне уявлення про поняття «слово», навчити умовно

                       позначати слово, сформувати в учнів уявлення про слова – назви

                       предметів, навчити ставити до них питання хто? або що?;

 

                       розвивальна

                      формувати вміння уважно слухати вчителя, відповідати на його

                      запитання, виконувати сприйняті на слух завдання, розвивати логічне

                      мислення, увагу, уміння висловлювати свою думку;

 

                       виховна

                       виховувати патріотичні почуття, підтримувати інтерес до вивчення

                       нового, формувати вміння акуратно користуватись підручником і

                       навчальним приладдям.

 

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

 

Обладнання: звукозапис, відео-презентація, відео

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Демонстрація навчальної презентації.

1.Мотивація навчальної діяльності

- Відгадайте загадку.

Як не бий, він не заплаче,
Тільки сам завзято скаче.
(М’яч.)

(Учитель показує великий яскравий м’яч)
— Ось цей казковий М’ячик передає вам вітання від інших іграшок. Послухайте його.

Дорогі  першокласники , казкові  іграшки передають  вам вітання і  пропонують пограти на уроці.

— Чи добре ви зрозуміли, про що йдеться? Як говорив М’ячик?
— Отже, сьогодні на уроці ми будемо грати. Тільки наші ігри будуть не звичайні, а навчальні. Вони допоможуть нам ознайомитися з першими, новими для вас поняттями і позначеннями, навчитися правильно висловлювати свої думки.

  1. Ознайомлення з новою темою.
  1. Загальне уявлення про слово.

(Учитель повідомляє, що М’ячик просить дітей пограти в гру «Що «зайве»?».

 

 

 

 

 

- Для цього треба роздивитися предмети, які на малюнку, і визначити, як вони називаються. (Діти називають окремі слова)

- Чому зайвий виноград? (це їжа)

- А лялька?(це іграшка)

(Учитель показує іграшку.)

— Ось лялька. Нею, зазвичай, граються дівчатка. Що можна зробити з лялькою? (Наряджати її в красивий одяг, гуляти з нею, годувати, колисати тощо.)
(Учитель ховає ляльку за спину.)
— А ось я вимовляю слово ЛЯЛЬКА, яке записано на дошці. Що можна зробити зі словом? (Вимовити, почути, крикнути, проспівати тощо.)
— Чи можна слово ЛЯЛЬКА одягнути в красиву сукню, посадити на парту біля себе?
— Отже, слово тільки називає предмет. Сказавши слово, ми можемо цей предмет уявити, навіть якщо його поряд із вами немає.

  • А яка улюблена іграшка у вас?

 

2.Загальне поняття про живі та неживі предмети.

ᐈ Клипарт детки векторные картинки, иллюстрации умные дети ...Клипарты бесплатно скачать, картинки на рабочий стол, открытки и ...Забавная история. | Пикабу

   

17 cards in the collection "Maus" of the user Юрий К. in Yandex ...Клипарт Мультипликационные Коты на прозрачном фоне. Обсуждение на ...

 

 

 

  • Кого ви бачите на малюнку? (дівчинку,хлопчика,кішку,мишку).
  • А що ще ви бачите на малюнку? (телефон, стіл, книги, портфель, ручку, газету).
  • Дітки,на малюнку ми бачимо живі та неживі предмети. До живих предметів ми ставимо питання ХТО? а до неживих - ЩО?

 

фізкультхвилинка

 

3.Закріплення вивченого.

 

  • А тепер м`ячик пропонує вам пограти у гру. Треба перевірити,чи правильно поставлено питання до слів кожного малюнку.

Слова відповідають на питання ХТО? (малюнки слів учитель зачитує)

 

Ведмідь,ручка,собака,зошит,школяр

 

Слова відповідають на питання ЩО? (малюнки слів учитель зачитує)

 

Мишка ,портфель, літак, повар,книжка

  • Які були помилки?

 

  1. Підсумок уроку.
  • М`ячик дуже задоволений вами. Давайте згадаємо,що нового ми дізналися на цьому уроці. ( Ми дізналися  про слово. Його можна вимовити, почути, крикнути,  проспівати. Слово тільки називає предмет. Сказавши слово, ми можемо цей предмет уявити, навіть якщо його поряд із вами немає.

Ще ми дізналися, що слова називають живі та неживі предмети.До них можна поставити питання ХТО? або ЩО?)

Молодці, до зустрічі…

docx
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку