Четвертий урок з української мови для першого класу на перший тиждень викладання.
УРОК №4
Тема уроку: Основний рядок сітки зошита. Підготовчі графічні вправи. Письмо прямих ліній у рядку в напрямку зліва-направо і згори-вниз.
Мета уроку: навчальна
Ознайомлення учнів із різними видами ліній; вчити орієнтуватися на
сторінці зошита; закріплювати вміння учнів правильно розміщувати на
парті зошит під час письма та малювання, рівно сидіти під час письма,
правильно тримати ручку, олівець; дати поняття: «робочий рядок»,
«верхня, нижня робочі лінії»;
розвивальна
розвивати дрібну моторику руки;
виховна
вчити працювати самостійно, формувати позитивне ставлення до
навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя;
любов до рідного міста та повагу до професій.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Обладнання: звукозапис, відео-презентація, відео
Хід уроку
Демонстрація навчальної презентації.
-Наша подорож, по Країні знань, діти , продовжується. Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся, хто сьогодні буде працювати разом з нами на уроці.
Птаха ця живе на морі,
Там літає на просторі.
Дзьобом рибу ловить влучно,
А співає різко й гучно.(Чайка)
-Чому, на вашу думку, чайки завітали до нас на урок,? (побачити, як ми працюємо, принесла цікаві завдання, просить допомоги, ми живемо в Одесі, а на морі є багато чайок …)
1.Мотивація навчальної діяльності вправа «Мікрофон»
- Дітки, давайте я візьму у вас інтерв`ю,як беруть журналісти у людей,задам вам декілька питань.
-Де ви влітку відпочивали, діти? (На дачі, їздили до бабусі в село, або в інше місто, країну…)
-За що ви любите літо? (Тепло, можна відпочити із сім`єю).
-Підніміть руку, хто з вас ходив влітку на море.
-Ось ми і отримали відповідь. Чайки звикли, що ви ціле літечко відпочивали на морі, будували з піску красиві палаци, вчилися плавати, а тепер сумують без вас, от і вирішили провідати маленьких школярів. А разом принесли на своїх крилах завдання. Розгляньте його.(На аркушах паперу – зображення хвилястих ліній).
- На що похожі ці лінії ? (На морські хвилі).
-Вам потрібно постаратися плавно і рівненько намалювати такі лінії, тоді шторм на морі зразу ж затихне. (Діти виконують завдання кольоровим олівцем.)
- Але спочатку треба повторити правила посадки за партою та розташування зошита під час письма.
2.Повторення правил посадки за партою під час письма.
3.Повторення правил розташування зошита на парті під час письма та малювання.
4.Самостійне малювання ліній дітьми. (звучить музика моря)
- Намалювали? Молодці.
5.Фізкультхвилинка.Пальчикова гімнастика«Птах». (відео)
- Дітки , а давайте покажемо ручками ,як чайка літає.
-Долоні повернені до себе, великі пальці випрямлені від себе й переплетені (ніби чіпляються один за одного), великі пальці – голівка, інші зімкнуті пальці – крила. «Помахати» крилами.
- Перед тим, як навчитись писати букви, нам потрібно навчитись писати прямі лінії, уміти швидко знаходити робочий рядок та писати окремі елементи.
- Без вашої допомоги мені не обійтись.
(Вчитель демонструє два малюнки, на одному букви різного розміру в хаотичному порядку. А на другому - всі букви написані в робочому рядку)
-Сьогодні юнга приніс мені ось такі два малюнки. (Демонстрація малюнка юнги).
-А хто такий юнга?
1.Словникова робота.
-Юнга - хлопець на судні, який готовиться стати матросом.
- На якому малюнку вам легше прочитати запис? (На другому.)
-Як ви вважаєте, чому? (Букви всі одного розміру і написані в одному рядку.)
Основний рядок
«робочий рядок».
В ньому букви живуть
Свої володіння завжди стережуть
- Це тому, мабуть,що на морі штиль, хвиль немає. Цей рядок, діти,називається «робочий рядок». (Повторити декілька разів назву «робочий рядок».)
-З яких же ліній утворився рядок? (з прямих горизонтальних)
Верхня рядкова лінія
Нижня рядкова лінія
Похила лінія
- Це верхня рядкова лінія. (Вчитель демонструє на зразку.)
- А ця лінія - нижня рядкова.
-Чому вони називаються «робочі»? (Ми будемо працювати саме на них.)
-Щоб писати букви рівно, однакової висоти. Під час письма ми маємо дотримуватись правил, так само, як під час переходу вулиць. Тоді наші прописи заслужать звання «Міс і містер Каліграфія»)
(виконання вправ для розвитку окоміру та вільної орієнтації учнів у зошиті ( в косу лінію , зразок – крапки на верхній та нижній рядковій лініях).
фізкультхвилинка
-Ваше завдання зобразити маршрут корабля до причалу.Зверніть, будь ласка, увагу на шлях корабля. Якими лініями він накреслений? (Прямими)
- Прямі лінії можуть бути горизонтальними, вертикальними, похилими.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ - Сьогодні на уроці ми ознайомимося з
I I I I I I I I I I I горизонтальними короткими та прямими похилими
/ / / / / / / / / / / / лініями.
Горизонтальними називаються лінії, що проводяться зліва направо (вчитель демонструє на дошці).
3. Написання горизонтальних ліній.(Учні прописують прямі лінії в рядку зліва - направо.)
- Молодці. А тепер обведіть найкращу лінію і схематично намалюйте над нею чайку.
VI. Підсумок уроку.( Лунає звук ринди)
-Діти, що це?
Словникова робота. Ринда-особливий дзвін, що звучить опівдні на суднах парусного флоту.)
-Ви, як справжні одесити справилися з усіма завданнями. Тепер залишилось відповісти на питання юнги.(Демонстрація малюнка юнги.)
- Як називається рядок, в якому ви писали лінії?(Робочий рядок.)
- З якими лініями ви сьогодні ознайомилися?(Верхня рядкова та нижня рядкова.)
- А які лінії ви писали в робочому рядку? (горизонтальні,вертикальні та похилі.
- Ви навчитесь гарно писати, читати, закінчите школу і виберете професію, яка вам до душі. А може хтось із вас стане моряком та буде мандрувати різними країнами.
Релаксація.
- Якщо ви задоволені своєю роботою торкніться зеленого смайлика, якщо вам щось не вдалося, поки що,але ви старались, торкніться жовтого смайлика. А якщо у вас був сумний настій на уроці-торкніться червоного смайлика.
- Дякую всім!(Лунає музика «Матроси» та відео супровід)