Урок" Усний твір-роздум про вчинок людини на основі власних спостережень"

Про матеріал
На уроках розвитку мовлення я не просто даю знання, а формую життєву компетентність як самоздатність особистості до оптимальних дій, що базуються на знаннях, досвіді, цінностях, здобутих завдяки навчанню.
Перегляд файлу

 

Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Усний твір-роздум про вчинок людини
на основі власних спостережень

Мета: формувати вміння навчити учнів створювати твори – роздуми, сприяти зміцненню аналізувати людську поведінку, давати аргументовану оцінку людським вчинкам; вчити складати усне висловлювання на основі власних спостережень, добирати мовні засоби відповідно до стилю і типу мовлення, аналізувати явища життя; розвивати творчі здібності й культуру мовлення, складати план висловлювання, збагачувати активний словник учнів і вміння створювати власні висловлювання, дотримуватися чіткої послідовності викладу, виховувати гідність, повагу до людей.

Обладнання:  дидактичний матеріал,( схеми, таблиці).

Тип уроку: розвиток комунікативних умінь.

I. Організаційний момент. Ознайомлення учнів із темою та метою уроку.

1. Повторення вивченого про стилі та типи мовлення. Робота з таблицею.

 

C:\Users\Зауч\Desktop\img11.jpg

 

 

 

2. Повторення вивченого про типи мовлення. Опрацювання таблиць.

C:\Users\Зауч\Desktop\unnamed.gif

  

 C:\Users\Зауч\Desktop\images.jpg

    3. «Мозковий штурм»

   - Які стилі мовлення ви знаєте?

   - Які типи мовлення вам відомі?

   - Що називається текстом роздумом?

   - В чому полягає особливість тексту – роздуму?

   - Які слова поєднують тезу та  докази?

   - Якими словами можна приєднати висновок у тексті – роздумі?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Повторення засвоєного учнями у попередніх класах про роздум як тип мовлення, з опорою на схему.

C:\Users\Зауч\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Зауч\Desktop\002.jpg

  1. До кожної з поданих тез дібрати докази.
  •     Найріднішою людиною для кожного є мати, тому що…
  •     Найкращий учитель – книга, тому що…
  •     Хліб – усьому голова, тому що…

 ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

  1. Проблемні питання.

— Що таке людина? Якою має бути справжня особистість?

— Чому одні риси вдачі ми вважаємо позитивними, а інші — негативними?

  1. Коментар учителя.

Вчинок – це дія, яка складається з таких елементів: мотиву(спонукання, зацікавленості ), наміру, мети, власне дії, наслідків, самооцінки людиною власного вчинку та її ставлення до оцінки навколишніх.

  • Прослухайте євангельську притчу. Чого навчає притча на основі розповіді про  вчинок людини?

Один чоловік йшов із Єрусалиму до Єрихону, і напали на нього розбійники, зняли з нього одяг, поранили його та й залишили непритомного. Тим шляхом йшов один священик, побачив бідолашного і проминув. Йшов також і церковний служка ( левіт ), підійшов до пораненого, поглянув і пішов собі далі. Після них їхав самарянин, угледів нещасного і пожалів його. Підійшов до нього, помастив рани ліками, перев’язав страдника. Потім, посадивши його на віслюка, завіз до постоялого двору, де потурбувався про нього. Від’їжджаючи, дав господареві заїжджого двору гроші, сказавши так: « Піклуйся про цього нещасного, а коли витрати будуть більшими, я поверну тобі іншим разом».

  1. Тлумачення вчителем змісту євангельської притчі.

Самарія – територія між Галілеєю та Іудеєю. Асірійський цар заселив цю землю своїми підданцями-язичниками. Переселенці змішалися з місцевим населенням, тому відбулося й змішування релігій. Між іудеями та самарянами існувала запекла ворожнеча. Для кожного ізраїльтянина-іудея самарянин був людиною іншої віри, супротивником.

По-різному поставилися до пораненого, обікраденого та приниженого подорожнього троє людей. Проминув священик, поглянув і пішов далі левіт. Потурбувався про бідолаху лише самарянин. Чому?

  • Бо він наділений чудовою рисою – милосердям.
  • Цією притчею Христос відповів на запитання одного з іудеїв « Хто мій ближній?»

Ісус наочно пояснив, що ближній – це будь-яка людина, хто б вовна не була, до якого б народу не належала, яку б віру не сповідувала. Кожен повинен бути співчутливим та милосердним до всіх людей, надавати їм допомогу в біді та злиднях. Саме так слід розуміти зміст вислову « Полюби ближнього свого як самого себе »

В образах священика та левіта в притчі показано негуманних, черствих людей. Під виглядом самарянина – людину добру, милосердну, людяну. Саме ці риси й виявив самарянин своїм вчинком.

  1. Творче завдання.

А чи траплялися у вашому житті подібні випадки? Опишіть один із них. Складіть усний твір – роздум про вчинок людини на тему: « Найкраще в людині – її душа.», користуючись планом.

 

  1. Що, де й коли трапилося? З ким?
  2. Розкажіть детальніше про цю подію.
  3. Як я оцінюю цей учинок і чому?
  1.  Слухання висловлювань кількох учнів, їх редагування.

IV. Підсумок уроку

  1. Вільний мікрофон

На сьогоднішньому уроці я…

VДомашнє завдання.

    1. Повторити теоретичний матеріал.

  1.     Скласти план і написати чорновий варіант твору – роздуму « Яким

     повинен бути справжній друг?

 

 

docx
Додано
5 грудня 2020
Переглядів
1409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку