20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

3 клас за підручником Л.С.Аристової Урок 12

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з музичного мистецтва 3 клас за підручником Л. С. Аристової. 12 урок "Ритмічні інтонації".
Перегляд файлу

3 клас

Розділ 2. Інтонація.

Тема: РИТМІЧНІ ІНТОНАЦІЇ.

Мета: - розширити поняття  «Інтонація», визначити роль ритмічних інтонацій в розкритті характеру музики, її образів; визначити  роль музичних інструментів у звучанні ритмічних  інтонацій; формувати в учнів здатність відчувати виражальну направленість думок, почуттів, настроїв музичних творів;

     -    розвивати відчуття ритму, слухацьке, музичне мислення, емоційну

          чутливість, уміння порівнювати музичні твори, уміння виразно

          виконувати пісні;

     -    виховувати інтерес до казки, казкових музичних героїв, культуру слухання  та  обговорення  музики.

Музичний матеріал:  -  М.Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана»:

                 тема Білки, тема Тридцяти трьох богатирів, тема Царівни Лебідь;

             -  «Щеня і кошеня» музика Т.Попатенко, слова В.Вікторова.   

Обладнання: ф - но, ноутбук, мультимедійна  дошка,  фрагменти мультфільму «Казка про царя Салтана»,  картки з зображенням музичних інструментів, портрет  М.Римського-Корсакова, шумові  музичні  інструменти, емоційні  картки, папір, кольорові олівці.                   

Тип уроку: урок поглиблення теми, комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

          Вхід  до класу під музичний  супровід.

     Музичне вітання         

Учитель:Запросив нас дзвоник в клас.

                Добрий день вам, діти.

Учні: Добрий день, наш любий клас, добрий день, учитель.

Учитель: Чи  готові  працювати,  музику  творити?

Учні:  Ми  готові, як завжди,  старанно  учитись.

           Ми  готові,  як завжди,  музику  творити.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

           Вчитель  під  звуки  вітру  бере  у   руки   паперові  сніжинки  та  декламує:

        Мені  на  долоньки  злетіли  з  хмаринки, 

        Дві  білі  сніжинки, іще  дві  сніжинки.

        А  разом  виходить  якась  дивина,

        А  разом  виходить – прийшла  вже  зима!

        Зима  до  нас  в  зал  на  урок  завітала

        І  казку  чарівну  з  собою  позвала.

Але  щоб  потрапити  у  казку,  треба  сказати  чарівне  слово,  яке  сніжинки  приховали  в кошику  Сніговика.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

     Гра  «Музична  відгадайка».  Вчитель  роздає  учням сніжинки,  на  яких  написано по одній  літері.  Відповідаючи  на  запитання, діти  по  одній чіпляють сніжинку з літерою.  В  кінці  гри  складається  слово «Інтонація»

  1. Особливість  музики ,  маршового  характеру,  під  яку  не  обов’язково  крокувати. (Маршовість)
  2. Знак  для  запису  музичних  звуків. (Нота)
  3. Послідовне  чергування  довгих  та  коротких  звуків. (Ритм)
  4. Людина,  яка  створює  або  пише  музику. омпозитор)
  5. Особливість  музики, пронизаної  співучістю, мелодійністю, але  не  обов’язково призначеної  для  співу. (Пісенність)
  6. Знак  мовчання  в  музиці. ауза)
  7. Особливість  музики,  пронизаної  танцювальними  ритмами,  але  не  обов’язково  призначеної  для  танців. (Танцювальність)
  8. Невеликий  інструментальний твір для сольного  виконання,  який  раніше  виконувався  як  вступ  до  основного  музичного  твору, а  згодом  набув  самостійності. (Прелюдія)

9.Одноголосне  вираження  музичної  думки .  (Мелодія)

 

ІV Повідомлення  теми  уроку.

Вчитель: Яке  чарівне  слово  приховали Сніжинки в  кошику  Сніговика?  (Інтонація)   Хто може мені сказати, що таке інтонація? (Інтонація є засобом вираження почуттів, відношення.) Отже сьогодні ми з вами вивчаємо тему, що називається «Ритмічні інтонації». Чи здогадуєтесь ви, що таке ритмічна інтонація? Ритмічна інтонація - це коли через ритм ми можемо зрозуміти  характер твору: чи він маршовий, чи танцювальний, чи наспівний. Адже у кожного твору свій специфічний ритм.

V Засвоєння  нових  знань.

Вчитель: Чарівна  Сніжинка  підготувала  для  нас сьогодні трохи  дивні ритмічні  інтонації. Скажіть мені, чи знаєте ви «Казку про царя Салтана»?

Цю казку розповідала відомому поету Олександру Сергійовичу Пушкіну його няня, коли він був ще маленьким. І ось, коли  він  вже  виріс, то склав цю казку у віршованій  формі.  Ця  казка  дуже  сподобалась  великому    композитору .  І  ось,   Микола   Римський-Корсаков  написав по цій казці оперу.   Ми знаємо, що в кожній казці є дива. Тож  хуткіше дізнаємося, про які чудеса йдеться в цій історії. 

 

 Слухання.

      В світі справжня є дивинка:
     Ліс, а в лісі тім ялинка,
     Білка там у гущині
     Знай співа дзвінкі пісні
     Та горішки розгризає —
     В них шкарлупка золотая
     Й смарагдове зеренце.
     Найдивніше диво це!"

  -Яке  перше диво?   -(чарівна білочка, що гризе золоті горішки)

М.Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана», тема Білки  

        Слухання  теми  та  перегляд  фрагменту  мультфільму «Казка  про царя Салтана». Білочка.

 

-  Який інструмент сповіщає про дивовижне перетворення?

-  Які інструменти надають музиці казковий характер?

- Який  тип  музики  відчувається  в  цьому  музичному  творі?

 

        Тему Білки  виконує найвищий інструмент оркестру – флейта-пікколо.  

До неї поступово приєднуються ксилофон і челеста. (Демонстрація  інструментів на  мультимедійній  дошці.)  Білочка співає  та  пританцьовує  на  тему російської народної  пісні «У саду чи на городі».  Давайте  з  вами   створимо  свій  ритмічний  супровід  до  теми  Білочки.

Гра  на  шумових  інструментах з  елементами  ритміки (дзвіночки)

 

М.Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана»,  тема Тридцяти трьох богатирів.

 

"Десь як збуриться бурхливо
Окіян, та зареве,
Та на берег напливе,
Розіллється в шумовинні —
І лишаться на камінні,
В панцирах, як жар зорі,
Тридцять три богатирі,
Та все велетні вродливі,
Добрі лицарі сміливі,
Йдуть дозором по землі
З Черномором на чолі".

  • Яке  друге  диво?  (Тридцять  три  богатирі)

     Слухання  теми  та  перегляд  фрагменту  мультфільму  «Казка  про царя Салтана». Тридцять  три  богатиря.

 

-    Який характер надають твору ритмічні інтонації?

-    Який тип музики відчувається в цьому фрагменті?

-    Які  інструменти  виконують  тему  Богатирів?

         Створення власного  ритмічного  супроводу  на  палицях. 

 

   М.Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана»,   тема Царівни Лебідь.

  останнє,  третє  диво.

 

От насправді диво дивне:
Десь на світі є  царівна,
Та такої красоти,
Що й очей не відвести:
Денне світло затіняє,
А вночі, як сонце, сяє,
Місяць у косі блищить,
На чолі зоря горить.
А сама вона, як пава,
Походжає величаво,
Як розмову поведе —
Наче горлиця гуде.
Кожен  скаже  справедливо:
Це вже диво — справжнє диво".

Слухання  теми  та  перегляд  фрагменту  мультфільму  «Казка  про царя Салтана». Тема  Царівни.

  

 -    Який характер надають твору ритмічні інтонації?

 -    Який тип музики відчувається в цьому фрагменті?

 -    Які  інструменти  виконують  тему  Царівни?

 

Порівняйте художні образи  Царівни Лебідь, створені живописцем Михайлом Врубелем, поетом Олександром Пушкіним і композитором Миколою Римським-Корсаковим.(Обговорення.)

 

Я  вам  пропоную  зараз  перетворитись  на  маленьких  художників  та  створити  власний  образ  Царівни  Лебідь.

 Творче  завдання:  створити  художній  образ  Царівни Лебідь  за  допомогою  власних  долоньок.

                           Вправа  «Арт - долоньки»

VІ. Фізкультхвилинка. 

 «Танці – зігріванці».

 

VІІ.  Вокально – хорова  робота.

1.      Розспівування. 

2.     Казка продовжує жити в нашому житті, особливо на свято Нового року. А як  його зустрічають наші домашні улюбленці – котики,  собачки? Про це наша пісенька.

Ознайомлення та  розучування пісні «Щеня і кошеня» музика Т.Попатенко, слова В.Вікторова.  

 

   - Якими інтонаціями зображені щеня і кошеня?

   - Який характер надає пісні ритмічна інтонація?  

   -Ви  вже  знаєте,  що  музика  має  і  зображальний  характер. У  вас  на  партах  є  емоційні  картки.  Оберіть  ті  картки,  які  на  вашу  думку  зображають  характер  і  настрій  героїв  пісні.

 

Розучування  мелодії  та  тексту  пісні, виконання  хорове  та  групове.

 

VІІІ.  Узагальнення та закріплення знань.

              -   З яким видом  інтонації ми сьогодні познайомились?

              -   Пригадайте казкових героїв, з  якими  ви  зустрілись  на  уроці:

Білка,  Богатирі,  Царівна  Лебідь. 

Робота  у  групах:  Пропоную  кожній  групі  однакові  комплекти зображень  музичних  інструментів.  Кожна  група  обирає  лише  ті  інструменти,  які  озвучували  їхнього  казкового  героя.

 

Х.  Підсумок  уроку.

 

  1. Рефлексія.  Вже  дуже  скоро  розпочинаються  свята  новорічні.  А  у  нашого  Сніговика  ще  не  прикрашена ялинка.  Я  пропоную вам  написати  своє  враження  від  уроку  на  святкових  кульках  та  прикрасити  ними  ялинку.
  2. Оцінювання  учнів. За  роботу  на  сьогоднішньому  уроці  ви  отримуєте  зірочки  різного  кольору:  найяскравіша – червона, для  тих,  хто  сьогодні  дуже  активно  працював  та зміг  запалити  свою  яскраву  зірку.  Жовта – будьте  уважні,  треба  трохи  додати  активності.  І  блакитна – я  чекаю  від  вас  більшого,  адже  ви  на  це  здатні.

3.Домашнє завдання. Я пропоную вам переглянути мультфільм «Казка про царя Салтана»  та  з’ясувати,  чи  використана в них музика, яку ми слухали на уроці.

 

docx
Додав(-ла)
Репіна Зоя
Додано
11 березня
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку