Проект: Я вивчаю різні країни і народи світу. 3 клас.

Про матеріал
Мета уроку: розширити уявлення учнів про Україну як одну із країн на карті світу, ознайомити дітей з різноманітністю країн і народів, поширити знання учнів про музичну культуру народів світу; розвивати пізнавальний інтерес, світогляд дітей, музичні й творчі здібності учнів; виховувати любов до української мови, до рідної землі, культуру та повагу, толерантність до національних традицій, звичаїв інших народів, виховувати інтерес до музики різних народів, музичний смак, любов до природи, краси.
Перегляд файлу

Проект: Я вивчаю різні країни і народи світу. 3 клас.

Мета уроку:

розширити уявлення учнів про Україну як одну із країн на карті світу, ознайомити дітей з різноманітністю країн і народів, поширити знання учнів про музичну культуру народів світу;

розвивати пізнавальний інтерес, світогляд дітей, музичні й творчі здібності учнів;

виховувати любов до української мови, до рідної землі, культуру та повагу, толерантність до національних традицій, звичаїв інших народів, виховувати інтерес до музики різних народів, музичний  смак, любов до природи, краси.

Тип уроку: нестандартний урок, інтегрований урок (Я у світі, музичне мистецтво).

Форма проведення: урок-подорож. 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вчитель  3 класу

 

  1.       Привітання з учнями
  •     Я рада бачити всіх Вас на нашому уроці.
  •     Давайте привітаємось з нашими гостями.
    1.       Створення сприятливого психологічного стану.
  • Доброго ранку, життєдайне повітря,
  • Доброго ранку, ласкаве сонечко,
  • Сонечко дає нам  своє тепло (долоньки в центр кола)
  • Воно торкається промінцями до наших долоньок. Давайте обміняємось сонячним теплом… (долоньки по колу, не торкаючись)…
  • Відчуваємо тепло…
  • Подаруємо посмішку один одному…
  • А з посмішкою подаруємо один одному дружбу, терпіння, милосердя… Адже це так важливо в нашому житті.
  •     Тепло своїх долоньок я друзям віддаю,

Урок новий, цікавий я з радістю почну.

  1.       Перевірка готовності учнів до уроку
  1.        Актуалізація опорних знань
    1. Бесіда з учнями

Шановні учні та гості. Тільки у нас і тільки сьогодні те, чого ще не було: цікава заочна подорож країнами світу, несподіване та в деякій мірі загадкове – урок, до якого ви готували цікаві повідомлення про різні країни світу. Ви багато досліджували, вивчали, спів ставляли, готували цікаві проекти. І саме сьогодні ви презентуєте свої роботи, в яких  зустрінуться представники різних країн та народів, які мають свої традиції та звичаї, культуру та незрівнянні краєвиди.

 

  •            Але перш, ніж вирушити в подорож, треба дати відповіді на певні питання, пригадати країну, в якій ми живемо, яку ми любимо…

 

1.Як називається країна, в якій ми живемо?

2. Яке місто є столицею України?

 3. Національні символи України — це:… (гімн, прапір, герб)

4. Народний символ України — це:…

5.  Найвизначнішим символом України з-посеред природних об’єктів є  (ріка Дніпро; гора Говерла; острів Хортиця) .

6. Що означає сувереннна?  (— Суверенна означає незалежна. А незалежний — це той, який не залежить від інших,  самостійний, вільний. А вільний — означає ніким не гноблений, непоневолений, самостійний.)

 -  Покажіть Україну на карті світу.

 III. Повідомлення теми і мети уроку

Дивлячись на карту світу , що можна сказати?

- Чи багато є  країн на Землі?

- Наведіть приклад, які ви знаєте країни.

. Усього на карті світу 195 країн. Сьогодні  ви розкажете  дещо цікаве про окремі  із них. Чим  схожі та чим відрізняються народи цих країн, яка культура цих народів, природа серед якої вони живуть. 

 

СЛАЙД 1  Тема нашого уроку:  Я вивчаю різні країни і народи світу.

Урок – подорож.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  •                   Ми любимо свою Батьківщину, але хочемо побувати і в інших куточках планети.
  •                   Отже ми вирушаємо у свою віртуальну подорож із надзвичайно красивої України і спочатку завітаємо до нашої сусідки європейської країни, до Польщі.

 

СЛАЙД №2 1. Діти розповідають про Польщу(презентують свої проекти, разом іде показ презентації)

-  Вітання поляків:

Джєнь добри!

  • Столиця Республіки Польщі місто Варшава. У списку найбільш переповнених міст Європи Варшава займає перше місце. За рік в пробках поляки проводять 106 годин, так що в годину пік по вулицях міста краще не їздити.
  •  Варшаву можна назвати містом «най-най...». Тут знаходяться  найвища будівля (Варшавський Палац культури і науки є найвищою будовою в Польщі. Його висота – 237 м. ).
  •    У центрі Варшави побудований найвужчий у світі двоповерховий будинок. Його ширина 122 см, а висота – 9 м. ) ,
  • У Варшаві немає жодного цирку, а кількість театрів перевершує число кінотеатрів.

- Цікаво, що національним символом Польщі є білий орел. Згідно з легендою, древній предок поляків Лех заснував першу столицю Польщі, Він побачив гніздо орла, і саме на тому місці побудував місто. Лех був уражений красивим білим орлом, який летів на тлі червоних променів сонця.

У Польщі немає бездомних тварин. У державі майже немає проблем з екологією.У містах, на берегах Вісли багато чайок, у парках — безліч білок. У житловому районі Варшави ввечері можна побачити їжаків.

 Найпопулярнішим казковим персонажем у Варшаві був визнаний Вінні Пух. От поляки і перейменували одну вулицю на його ім`я - вулиця  Вінні Пуха.

- Цікавим фактом про Польщу є те, що святковий стіл у цій країні завжди починають із супу. На Різдво першою стравою обов’язково має бути грибний суп чи червоний борщ. До речі, останній часто не їдять, а п’ють. На борщ можна натрапити і в кавових автоматах. Попри все це, у звичайні дні на обід суп їсть не кожен.

 

- Польща — «фруктова королева»

 У країні добре розвинене сільське господарство, зокрема садівництво. Польща  найбільше у світі продає яблучних консервів.

Також за  збором порічок поляки займають перше місце в світі, а за збором полуниць третє місце, малини четверте місце у світі.

Вчитель 3 класу:

- А ще поляки є дуже освіченою, культурною і музичною нацією. І саме про музичну культуру цього народу ви дізнавалися на уроках муз. мист.  

Вчитель музики:

 Мабуть недаремно кажуть, що музика єднає світ.Отже ми продовжуємо подорожувати по Польщі, муззичне мистецтво цієї країни бере початок із фольклору, народних пісень і танців. Польські пісні й танці тісно пов’язані між собою. Ви старанно готувалися, тож скажіть що ви дізналися про музичне мистецтво Польщі, які інструменти використовували, з яким композитором ви познайомилися, яку пісню ви знаєте?

Діти презентують свої дослідження:

  - Найпопулярнішим польським народним музичним інструментом вважається лютня. Лютня — струнний щипковий інструмент, який має давню історію. Виник на сході, однак набув популярності в європейських країнах, зокрема, в Італії, Іспанії, Польщі, Чехії тощо.

  - Представником музичної культури Польщі є геніальний композитор, піаніст, засновник польської класичної музики Фрідерік Шопен — гордість і слава польського народу, один із найулюбленіших композиторів світу.

Вчитель музики:

Улюбленим інструментом було фортепіано, його називали «Душа фортепіано» У 7-річному віці він написав маленький Полонез соль мінор. Музика  полонезу нагадує урочисту ходу, тому колись цей танець називали великим,або пішим . Скажіть як виконували цей танець?

 

Діти презентують:

 У давнину народний полонез виконували лише чоловіки.Згодом полонезом стали відкривати бали: гості ставали у пари та довгим ланцюгом ішли залою з поклонами та присіданнями.Так полонез став популярним бальним танцем.І ми разом танцювали саме під музика Шопена.

  •                    Фрагмент відео полонезу.

Вчитель музики:

 

А яку польську народну пісню ви знаєте?Давайте разом з вами заспіваємо її.

  •                    «Зозуля» 1 куплет і приспів

 

Вчитель 3 класу:

 

А тепер, діти, із Польщі, європейської держави, ми помандруємо на зовсім інший континент, де природа, люди і їхня культура дуже відрізняється від нашої.

2. Діти розповідають про Африку.

- Спершу розкажемо Вам про найцікавіше

- Вітання африканців:

Стрибки.

 

Спершу про найцікавіше:

Через Африку протікає найдовша в світі річка Ніл, протяжність якої становить більше шести тисяч (6650) кілометрів. Серед мешканців Нілу – крокодили, які живуть на Землі ще з часів динозаврів.

 

- В Африці знаходиться і найбільша в світі пустеля Сахара.

 

  -Африканське озеро Вікторія є другим за величиною прісноводним озером у світі.

Африка є домом і для найбільшої «сухопутної» тварини це Африканський слон може досягати ваги від 6 до 7 тонн.

- До найвищих гілок дерев можуть дотягнутися жирафи – найвищі звірі у світі.

 - Серед густої трави ростуть велетенські дерева баобаби. Це найтовщі дерева у світі. Щоб обхопити стовбур такого гіганта, потрібно кілька десятків людей.

 - В Африці проживає багато різних племен чорношкірої раси, одне з найвідоміших племен Східної Африки – масаї.

Вони вважають себе найвищим народом Африки. Займаються вирощуванням худоби, випасаючи її, часто змінюють місце проживання.

На тимчасових стоянках масаї будують житла, обмазуючи округлий каркас із гілок гноєм. У хатах немає вікон, а вогнище розташоване всередині, поруч із місцем де вони сплять. За постіль ім служить шкіра тварин.
Навколо села, де живуть масаї, це, зазвичай, п'ять-сім родин, вони будують паркан із жердин або колючого чагарнику - крааль, щоб захиститися від нападів різних звірів (левів, леопардів чи гієн).

Харчуються молоком або кров'ю тварин. М'ясом, у виняткових випадках.

Вчитель 3 класу:

 

 

А чи тільки господарством займаються африканські народи?...

 Вчитель музики:

 

 

 - Авжеш ні . Кожен народ для свого життя має ще й духовну їжу: це мистецтво, культура. І тому є підтвердження.

1.Своїм корінням африканська музична культура сягає глибокої давнини, її вік - понад п’ять тисячоліть. Свідчення тому — наскельні малюнки із зображенням танцюючих фігур, музичних інструментів.

 Характерним  для африканської музики — є звучання барабанів.

народна легенда одного західно -африканського племені говорить

 «На початку Творець зробив барабанщика, мисливця і коваля...»,

Як ви думаєте чому так?

 

Діти….

 

- У африканських племен барабан є символом серця. Магічною силою наділені всі ударні інструменти - від мініатюрного брязкальця до гігантів заввишки у два метри й більше.

 

 -Джембе —барабан, як правило приблизно 50—60 см у висоту. Його батьківщиною вважається Західна Африка, Малі. Тут він виконує роль не тільки роль  музичного інструменту, але є засобом сповіщення населення про ту чи іншу пригоду.

 - Для виготовлення цього виду барабанів використовується цілий шматок дерева, який очищається зсередини. Ця  порожнина забезпечує потрібний звук. Верх обтягнутий козячою шкірою.

  - Там-там — стародавній африканський ударний музичний інструмент, що має велику кількість різновидів

 

  - «Мову» знаменитих там-тамів засвоюють із раннього дитинства. Для африканців звуки цього інструмента супроводжують усе життя

 

  - Калимба(африканський щипковий інструмент, що має численні різновиди й назви. На корпусі (з дерева або з гарбуза чи панцира черепахи) від 4 до 30 металевих пластин-язичків

  -Балафон – ударний музичний інструмент. Інструмент складається з 15-22 прямокутних дощечок, виготовлених з дерева Ши. Також всередину інструменту часто насипають висушене насіння гарбуза, завдяки чому балафон видає своєрідний деренчливий звук.

 Вчитель музики:

 

 

Ударами барабанів не лише супроводжують спів і танці, а й використовують для передачі інформації. На великі відстані ця ритмічна інформація надходить за допомогою естафети.

 

Давайте спробуємо відчути себе музикантами , які грають на джембе

Одна група показує ритмічну фразу, а друга її повторює, потім третя ніби естафета.

 

  •                    Ритмічні малюнки

Вчитель музики:

 

А ми з вами продовжуємо подорож, тож давайте сядемо за кермо і попрямуємо до країни де сходить сонце в Японію

 

  •                    Фізкульхвилинка.

 

 

 

 

Вчитель 3 класу:

 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 3.Діти розповідають про Японію.

-  Привітання японців:

 

«Конічі ва»

"Огенки десу ка?", що означає -  «як ваше здоров'я?».

 

 

Розкажемо про найцікавіше:

Символом Японії є – Соце та квітка хризантема.

Японці займаються бонсаєм, адже бонсай - мистецтво вирощування карликових дерев.

  Винайшли мистецтво аранжування квітів – Ікебану.

Надзвичайно поширеною є куля куса дама, що означає лікарська куля, що стала оберегом для хворих, захищає від нещастя.

  -Традиційний одяг японців – Кімоно.

Чайна церемонія для японців - це великий обряд .

 Цвітіння сакури вважається японською національною подією. Сакура - традиційний символ жіночої молодості і краси. Квітка сакури символізує п'ять головних побажань - успіх, щастя, довголіття, радість і світ.

  -Японський сад каміння - унікальний витвір.

 Також у Японії виникло мистецтво складання паперу – Орігамі, яким ми займаємось на уроках трудового навчання.

-А ще в Японії виготовляють найкращі в світі автомобілі та найшвидкісніші потяги, що рухаються зі швидкістю 600 км /год

 

  • Вчитель музики:

 

Японія високорозвинена культурна держава. Викликає захоплення мистецтво японських майстрів: живопис, архітектура, література, театр і декоративне мистецтво .

Дуже складною є японська писемність. Основу її складають ієрогліфи, запозичені в китайців і пристосовані до особливостей японської мови. Щоб прочитати газету, потрібно знати біля 2 тис. знаків, а взагалі їх більше 10 тис.

Мистетво Японії пов’язане ще з однією країною хто скаже з якою?

 

- Японська музика чимось схожа на китайську. Дуже давно японці навчалися музиці в Китаї, звідти і привезли додому чимало музичних п’єс.

В Японії існує особливий музичний стиль - «театр но». Це поєднання музики, танцю, поезії. Актори під барабанні ритми промовляють вірші і танцюють, а музиканти акомпанують їм на флейтах і струнних інструментах - сямісенах.

 

- Звучання національних японських інструментів за своїм звуковим тембром значно відрізняється від звичних для нас інструментів.

 

- Видатний російський композитор і педагог Дмитро Борисович Кабалевський використовував мелодії японських народних пісень своїй творчості. Саме так сталося і з японською народною піснею «Вишня».

 Вчитель музики:

 

 

  •                    (Давайте прослухаємо 
  • Що незвичайного ви чуєте у звучанні музики?
  • Про що розповідається у пісні?

Діти  -Характер музики створює образ чогось ніжного, дорогого людині. У ній розповідається про вишню.

  - Цьому дереву приділена така увага, оскільки японці з особливим трепотом чекають весняного цвітіння сакури – японської вишні.

Орігамі

 Вчитель 3 класу:

 

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Даруємо

 V. Узагальнення й систематизація знань(рефлексія)

Вчитель 3 класу:

 

 

Діти вам сподобалося подорожувати країнами світу? Давайте перевіримо, чи уважні ви були сьогодні на уроці, як гарно ви слухали один одного. Я пропоную вам зіграти у гру «Шалені літери»

 

  1. Цвітіння якої рослини японці вважають національною подією?(6)
  2. Як називається національний одяг японців?

 

1.Назвіть найвищий народ Африки ?(5)

2.Як називається музичний інструмент Польщі?

 

Вчитель музики:

 

 

А зараз мені потрібно два сміливці. Щоб зіграти в улюблену вашу гру «Хто я?»

ШОПЕН

Вінні Пух

 

-Хто я (істота чи не істота)

- Чоловічого  чи жіночого роду

-Людина чи тварина

-З якої я країни

Вчитель 3 класу:

 

А зараз давайте зіграємо у гру «Продовж речення»

Вчитель музики:

-Найбільше мене вразило

 Вчитель 3 класу:

-Мені найбільше сподобалося

 

Які ви ,діти, молодці! Ви гарно попрацювали, презентували  цікаві проекти, охоче навчали один одного. Ми з вами подорожували сьогодні по світу але, як кажуть, «в гостях добре, а вдома краще»

 Вчитель музики:

А так як український народ співучий, тож повертаємося додому з гарною піснею.

 

  •                    Україна матуся моя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина Миколаївна
    Гарна розробка. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Буряк Анна
Додано
27 березня 2019
Переглядів
7455
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку