Урок з музичного мистецтва 3 клас "Марші української землі"

Про матеріал
Конспект розгорнутий, містить повну бесіду з учнями, та варіанти можливих відповідей дітей
Перегляд файлу

Конспект уроку музики

(3 клас, II семестр)

 

Тема семестру: Куди ведуть нас пісня, танець, марш

Тема уроку: Марші української землі

Мета уроку:

Навчальна -  розширити уявлення про емоційний зміст музики, звернути увагу на відображення в мистецьких творах історичного минулого нашого народу, розширювати знання учнів про марші.

Розвивальна -  розвивати в учнів музичний слух, розвивати уяву, уміння інтерпретувати складні музичні твори; удосконалювати вокальні навички, ритмічне почуття.

Виховна - прищеплювати патріотичні почуття, інтерес до музики та співу, до вивчення народної музичної творчості.

Тип уроку:  комбінований.

Методи, що використані на уроці: бесіда, розповідь, наочно-ілюстративний, порівняння, аналізу, узагальнення.

Наочно – дидактичні засоби: фонохрестоматія; музичні інструменти, ТЗН, літературний текст нової пісні

Урок проводила: Рибка Ангеліна

 

План уроку

  1. Музичне вітання, організаційний момент – 3 хв
  2. Слухання музики (Є. Адамцевич «Запорізький марш», українська народна пісня «Засвіт, встали козаченьки») – 12 хв
  3. Виконання музично-ритмічних рухів – 3 хв
  4. Розспівування – 5 хв
  5. Розучування пісні «Гей, там на горі січ іде» - 15 хв
  6. Підсумок уроку – 5 хв
  7. Музичне прощання- 1 хв

Хід уроку

 

Учитель: Стали рівненько, підготувалися до уроку.  Учитель співає «Добрий день»

Учні: Добрий день.

Учитель: Сідайте. Діти, ви вже знаєте, що під музики маршів воїни вирушали в похід. Марш ми можемо почути на урочистих зустрічах, спортивних та військових парадах. Музику маршу дуже шанували козаки. Чому – дізнаємося сьогодні на уроці!

Діти, а що ви знаєте про козаків?

Учні: козаки захищали нашу батьківщину, мали спеціальний одяг, жили на Запорізькій Січі.

Учитель: А чи знаєте ви, коли святкується День Козацтва?

Учні: 14 жовтня

Учитель: Так,саме в цей день кожний рік щорічно проводиться фестиваль-турнір бойових мистецтв «Козацька слава»

Козаки не могли жити без пісні, без музики. Захищаючи свободу рідної землі, козаки вирушали у похід, а допомагала козакам музика : попереду козаків йшли музиканти та підбадьорювали воїнів мужнім маршем -  і ця музика додавала сил, єднала воїнів.

Тому,  багато музикантів писали марші для козаків, навіть і професійних музикантів. Сьогодні ми познайомимось з «Запорізьким маршем», який написав талановитий музикант Євген Адамцевич.  Послухайте будь-ласка цей твір і скажіть: Коли можна виконувати цей твір?

І завдання для найуважніших: Скажіть, який музичний інструмент ви почуєте, що притаманний козакам, але незвичайний для маршів?

Діти слухають «Запорізький марш» Адамцевича.

Учитель: Тож, коли виконувався цей твір?

Учні: Цей твір виконується під час походів козаків на війну.

Учитель: Правильно, а який музичний інструмент ви почули?

Учні: Бандура.

Учитель: А чому саме бандура, як ви гадаєте?

Учні: бо бандура – це національний інструмент козаків. Бандура постійно супроводжувала козака.

 Учитель: Давайте проаналізуємо характер цього твору, який він :

Учні: Бадьорий, бойовий, піднесений

Учитель: А ритм?

Учні: Чіткий, уривчастий

Учитель: А як ви гадаєте, чи може поєднуватись пісня з маршем?

Учні: Так, дійсно, такі пісні постійно виконують у походах, вони додають козакам сил.

Ми з вами познайомимось з однією піснею – маршем, написала її одна дівчина з Полтави Маруся Чурай. Пісня дуже лірична.

Послухайте її уважно та скажіть, про що вона?

Діти слухають пісню «За світ встали козаченьки»

Учитель: Діти, про що ця пісня?

Учні: Ця пісня про те, як Маруся проводжає свого коханого козака у похід.

Учитель:  А як ви гадаєте, чому цю пісню полюбили козаки, і вона стала їх маршем ?

Учні: Бо ця пісня дає їм надію на те, щоб вони скоріше повернулися додому, що їх хтось чекає вдома.

Учитель: Давайте проаналізуємо мелодію цього твору, яка вона?

Учні: лірична, сумна, плавно подібна.

Учитель: Діти, так а що захищали козаки?

Учні: Козаки захищали Україну.

Учитель: А яку пісню ми з вами вчили про Україну?

Учні: «Перлина - Україна»

Учитель: Правильно, тож давайте повторимо її.

Спочатку діти читають слова 1 куплету та співають його, а потім окремо читають слова 2 куплету, та співають другий куплет. Потім учні співають пісню з початку і до кінця.

Виконання музично-ритмічних рухів

Рухи діти виконують під пісню «Перлина- Україна», але рухи показує не вчитель, а показують самі діти.

Окремо за приспів відповідає одна людина. Потім 1 людина за перший куплет, окремий учень відповідає за другий куплет, і ще один учень відповідає на програш пісні. А всі інші учні повторюють за ними.

Учитель: Сьогодні ми з вами розучимо ще одну нову дуже патріотичну пісню про козаків, яка називається «Гей, там на горі січ іде»

Ця пісня є стрілецькою, бо створена в період війни.

Послухайте, будь-ласка, цю пісню, і скажіть про що вона

Учитель показує учням цю пісню, співаючи її.

Звучить пісня «Гей, там на горі січ іде»

Учитель: Так про що ця пісня?

Учні: Ця пісня про те, як козаки йдуть у похід

Учитель: А який настрій цієї пісні?

Учні: Бойовий, піднесений

Учитель: Коли ця пісня виконувалась?

Учні: Коли козаки йшли у похід

Учитель: Давайте вивчимо з вами перший куплет. Учитель на музичному інструменті грає мелодію цієї пісні, а діти повторюють разом з учителем. Коли діти проспівали перший куплет, учні співають приспів, а вчитель грає. Потім учні співають разом перший та другий куплети.

Якщо діти добре засвоїли перший куплет, учитель переходить до розучування другого куплета.

Коли діти проспівають перший та 2й куплети,вчитель просить дітей відтворити маршові рухи під цю пісню, уявити, як діти йдуть у похід та співають цю пісню.

Далі вчитель просить заспівати окремо 1й ряд, другий ряд та третій. Поки співає перший ряд – другий ряд відбиває ритм олівцем, і так з усіма.

Підсумки :

Учитель: Отже, сьогодні ми побачили яке значення маршової музики було для козаків.

Які настрої ви відчули в маршах, що звучали сьогодні на уроці?

Учні: Марші були героїчного характеру, бойового, піднесеного

Учитель: А які марші ми сьогодні з вами слухали?

Учні: «Запорізький марш», та пісню – марш «Засвіт встали козаченьки»

Учитель: Чим різняться ці марші?

Учні: Ці марші відрізняються настроєм. «Запорізький марш», музика більше бадьора, героїчна, а «Засвіт встали козаченьки» - більш лірична.

Учитель: співає До побачення

Учні: До побачення

 

Список використаної літератури:

 

  1. Лобова О. Уроки музичного мистецтва у 3 класі: Навч. Посібник, - К.: Школяр, 2014 - 108 с.

 

  1. Програми та поурочні методичні розробки для середніх загальноосвітніх шкіл. Музика. 1-4 класи. (Кер. автор. групи О.Я.Ростовський). – К.: Перун, 1996 – 126с.

 

  1. Інтернет джерело: https://uk.wikipedia.org/wiki/ Стрілецькі_пісні

 

 

docx
Додано
12 травня 2019
Переглядів
4071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку