Урок 30. Тема. "Чому нам потрібна вода?"

Про матеріал
Урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі, за типовою освітньою програмою НУШ-1, розробленою під керівництвом Савченко О.Я. Підручник Я досліджую світ (Грущинська, Хитра, Дробязко) 1 клас НУШ Урок 30 Тема. Чому нам потрібна вода? Мета: закріпити знання про властивості води; з’ясувати значення води в природі та житті людини; розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення дітей, увагу, творчу уяву; виховувати бережне ставлення до води. Очікувані результати: учні знатимуть: • значення води в природі; • випадки використання води людиною; та вмітимуть: • доводити, що вода – безцінний дар природи; • обґрунтовувати необхідність бережного ставлення до води; • вільно висловлювати свою думку; • взаємодіяти в групах.
Перегляд файлу

Урок 30

Тема. Чому нам потрібна вода?

Мета: закріпити знання про властивості води; з’ясувати значення води в природі та житті людини; розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення дітей, увагу, творчу уяву; виховувати бережне ставлення до води.

Очікувані результати: учні знатимуть:

      значення води в природі;

      випадки використання води людиною;

та вмітимуть:

      доводити, що вода – безцінний дар природи;

      обґрунтовувати необхідність бережного ставлення до води;

      вільно висловлювати свою думку; взаємодіяти в групах. 

Обладнання і матеріали: комп’ютер, доступ до інтернету,  мультимедійний проєктор,  презентація; комплекти малюнків для роботи груп; зразки акваріумних водоростей.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1. Вітання                     

Подивіться на мене,  усміхніться геть усі. Всі готові до уроку?

 Всі уважні? Молодці!

Вправа «Упіймай мій настрій»                                Слайд № 2

Усміхніться, «зніміть» усмішку зі свого обличчя долонею та «подаруйте» своєму сусідові. «Прийміть» усмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

2. Щоденні новини                                                     

-   Дата …

-   Місяць…

-   Сьогодні …(день тижня).

-   Який день тижня за порядком?

-   Яка сьогодні погода?

3. Групове заняття 

      Непосида 

Непосидливій водичці любо плинути у річці,  гомоніти у струмочку,  відпочити у ставочку.  А як сонечко пришкварить,  непосида небом марить,  щоб хмаринкою за вітром  мандрувати понад світом.  Та не зовсім все так сталось,  як омріялось-гадалось:  за сосну перечепилась  і дощем униз пролилась. 

— Дощик, дощик! — раді діти.  Нам полив дерева, квіти!  І з хмариночки водичку  повернув у нашу річку. 

Леся Вознюк

 

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

- Сьогодні ми знову говоритимемо про воду. Ви дізнаєтеся навіщо потрібна вода в природі, де використовує воду людина. А для цього здійснимо справжнісіньку подорож!

 

ІІІ. Формування  компетентностей учнів 

1. Робота в групах

-                     Для початку давайте утворимо групи. Промовляйте по черзі: річка, море, поле, оселя. 

-                     Перед вами малюнки, розгляньте їх, складіть розповіді. У конвертах також є завдання ( Об’єднати зображення природих об’єктів з їх назвами). Вони нескладні і ви легко впораєтеся. Про готовність групи сигналізуйте піднятими руками і вирушимо в подорож.

І група: “Річка”                                                             Слайди № 3 - 10

-   Відгадайте загадку:

Із-під гірки, з-під крутої

Прокрадається норою

Та й до моря утіка

Через лози по ярках.

(Річка)

-   Вірно ви відповіли, спершу ми помандруємо до річки.

-   Які тварини живуть у воді? (Показують зображення тварин, об’єднавши їх з назвами)

-   Річка є домівкою для них. Але багато тварин живе і поблизу річки.

Відгадайте загадки, підберіть зображення.

У ставочку цілу днину

Зводять звірі ці плотину.

В них міцні та гострі зуби, Ходять все життя у шубах.

Здогадалися тепер?

Ноги довгі, мов жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала.

(Чапля)

У ставку живе ... (Бобер)

-   Річка є домівкою не тільки для тварин, але й для рослин. Як називаються рослини, які ростуть, повністю занурені у воду? Давайте подивимося на них.

(Вчитель демонструє зразки акваріумних водоростей).

-   А що роблять діти біля річки влітку? Розкажіть за малюнком.

ІІ група: “ Море”                                                   Слайд № 11 - 16

 

-   Куди ж ми помандруємо далі? Відгадуйте загадку:

Хвилі котить на просторі

До берегів піщаних … (Море)

-   Нумо, діти, розкажіть, хто живе у морі? (Показують зображення тварин, об’єднавши їх з назвами)

-   А як використовує море людина? (Діти продовжують розповідь, складену за малюнками)

2. Руханка

ІІІ група “Поле”                                                      Слайд № 17 - 21

Зимою біле, Весною чорне,

Влітку зелене,

Восени стрижене.

(Поле)

-                     Все вірно, це поле. Але чому саме поле, адже тут нема так багато води, як в морі, озері, чи річці? (Тут ростуть рослини, а їм для життя потрібна волога)

-                     Що вирощують в полях? (Показують зображення рослин, об’єднавши їх з назвами)

ІV група “Оселя”                                                Слайд № 22- 25

-   Як же приємно повернутися додому з мандрівки. Але і тут без води не обійтися. 

-   Готові розказати, для чого потрібна вода людині? (Діти оголошують короткі розповіді, складені за малюнками)

-   Чи відомо вам, що протягом дня людина має споживати близько 2-3 л

води? За висновками вчених, людина може прожити без води лише від 3 до 10 днів. Адже наш організм на дві третини складається з води. 

 

-   Воду потрібно берегти, бо прісної води, яку вживають люди у їжу, - мало.

Запам’ятайте це і намагайтеся не витрачати її даремно.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Павутинка».                                                                          

-   Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій. 

-   Чи потрібна вам вода? Для чого?

        Ти – квітка. (Вода мені потрібна, бо я хочу питии).         Ти – кухар. (Вода мені потрібна для приготування страв)         Ти – пожежник. (Водою я гашу пожежу).

        Ти – дельфін. (У воді я живу).

        Ти – рибка. (У воді я живу).

Ти – ряска. (Я живу у воді).

Ти – пташка. (Я хочу пити.

Ти – мама. (У воді я перу білизну.

Ти – шофер. (Водою я мию машину.

Ти – аптекар. (За допомогою води я роблю ліки.

Ти – продавець. (Влітку я продаю багато напоїв, цим захищаю людей від перегрівання.

Ти – пожежник. (Вода потрібна, щоб гасити пожежі.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія                                

1. - За що ми можемо подякувати водичці? ( за те, що вона дає життя, а без води усе загине)

2. Вправа “Обери цеглинку Лего”                  Слайд № 26

 

pdf
Додано
17 лютого
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку