Тема. Чому нам потрібна вода?
Мета: закріпити знання про властивості води; з’ясувати значення води в природі та житті людини; розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення дітей, увагу, творчу уяву; виховувати бережне ставлення до води.
Очікувані результати: учні знатимуть:
• значення води в природі;
• випадки використання води людиною;
та вмітимуть:
• доводити, що вода – безцінний дар природи;
• обґрунтовувати необхідність бережного ставлення до води;
• вільно висловлювати свою думку; взаємодіяти в групах.
Обладнання і матеріали: комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проєктор, презентація; комплекти малюнків для роботи груп; зразки акваріумних водоростей.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
Подивіться на мене, усміхніться геть усі. Всі готові до уроку?
Всі уважні? Молодці!
Усміхніться, «зніміть» усмішку зі свого обличчя долонею та «подаруйте» своєму сусідові. «Прийміть» усмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.
- Дата …
- Місяць…
- Сьогодні …(день тижня).
- Який день тижня за порядком?
- Яка сьогодні погода?
Непосида
Непосидливій водичці любо плинути у річці, гомоніти у струмочку, відпочити у ставочку. А як сонечко пришкварить, непосида небом марить, щоб хмаринкою за вітром мандрувати понад світом. Та не зовсім все так сталось, як омріялось-гадалось: за сосну перечепилась і дощем униз пролилась.
— Дощик, дощик! — раді діти. Нам полив дерева, квіти! І з хмариночки водичку повернув у нашу річку.
Леся Вознюк
- Сьогодні ми знову говоритимемо про воду. Ви дізнаєтеся навіщо потрібна вода в природі, де використовує воду людина. А для цього здійснимо справжнісіньку подорож!
ІІІ. Формування компетентностей учнів
- Для початку давайте утворимо групи. Промовляйте по черзі: річка, море, поле, оселя.
- Перед вами малюнки, розгляньте їх, складіть розповіді. У конвертах також є завдання ( Об’єднати зображення природих об’єктів з їх назвами). Вони нескладні і ви легко впораєтеся. Про готовність групи сигналізуйте піднятими руками і вирушимо в подорож.
- Відгадайте загадку:
Із-під гірки, з-під крутої
Прокрадається норою
Та й до моря утіка
Через лози по ярках.
(Річка)
- Вірно ви відповіли, спершу ми помандруємо до річки.
- Які тварини живуть у воді? (Показують зображення тварин, об’єднавши їх з назвами)
- Річка є домівкою для них. Але багато тварин живе і поблизу річки.
Відгадайте загадки, підберіть зображення.
У ставочку цілу днину Зводять звірі ці плотину. В них міцні та гострі зуби, Ходять все життя у шубах. Здогадалися тепер? |
Ноги довгі, мов жердини, Чванькувата ця пташина, Нові чоботи убрала, По болоту почвалала. (Чапля) |
У ставку живе ... (Бобер)
- Річка є домівкою не тільки для тварин, але й для рослин. Як називаються рослини, які ростуть, повністю занурені у воду? Давайте подивимося на них.
(Вчитель демонструє зразки акваріумних водоростей).
- А що роблять діти біля річки влітку? Розкажіть за малюнком.
- Куди ж ми помандруємо далі? Відгадуйте загадку:
Хвилі котить на просторі
До берегів піщаних … (Море)
- Нумо, діти, розкажіть, хто живе у морі? (Показують зображення тварин, об’єднавши їх з назвами)
- А як використовує море людина? (Діти продовжують розповідь, складену за малюнками)
2. Руханка
Зимою біле, Весною чорне,
Влітку зелене,
Восени стрижене.
(Поле)
- Все вірно, це поле. Але чому саме поле, адже тут нема так багато води, як в морі, озері, чи річці? (Тут ростуть рослини, а їм для життя потрібна волога)
- Що вирощують в полях? (Показують зображення рослин, об’єднавши їх з назвами)
- Як же приємно повернутися додому з мандрівки. Але і тут без води не обійтися.
- Готові розказати, для чого потрібна вода людині? (Діти оголошують короткі розповіді, складені за малюнками)
- Чи відомо вам, що протягом дня людина має споживати близько 2-3 л
води? За висновками вчених, людина може прожити без води лише від 3 до 10 днів. Адже наш організм на дві третини складається з води.
- Воду потрібно берегти, бо прісної води, яку вживають люди у їжу, - мало.
Запам’ятайте це і намагайтеся не витрачати її даремно.
1. Гра «Павутинка».
- Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій.
- Чи потрібна вам вода? Для чого?
Ти – квітка. (Вода мені потрібна, бо я хочу питии). Ти – кухар. (Вода мені потрібна для приготування страв) Ти – пожежник. (Водою я гашу пожежу).
Ти – дельфін. (У воді я живу).
Ти – рибка. (У воді я живу).
Ти – ряска. (Я живу у воді).
Ти – пташка. (Я хочу пити.
Ти – мама. (У воді я перу білизну.
Ти – шофер. (Водою я мию машину.
Ти – аптекар. (За допомогою води я роблю ліки.
Ти – продавець. (Влітку я продаю багато напоїв, цим захищаю людей від перегрівання.
Ти – пожежник. (Вода потрібна, щоб гасити пожежі.
1. - За що ми можемо подякувати водичці? ( за те, що вона дає життя, а без води усе загине)